Τα παραπάνω είναι ορθά, με μια διευκρίνηση:paul25 έγραψε: 17 Αύγ 2018, 15:38
Βασικα το γλωσσικο ζητημα μπορει να ξεκινησε ετσι αλλα πηρε πολλες διαστασεις στα μετεπειτα
Χρονια:
Ιδεολογικα: Η καθαρευουσα ειναι γνησιο κομματι της εθνικης ταυτοτητας, η Δημοτικη οχι.
Πολιτικα: Τα κομματα ειχαν χωριστει σε αυτα που υποστηριζαν τη καθαρευουσα και σε αυτα που υποστηριζαν τη δημοτικη συντηρωντας τη διαμαχη για πολιτικους σκοπους.
Κοινωνικα: Καθαρευουσα μιλα μονο η εθνικοφρωνη καπιταλιστικη ελιτ, δημοτικη μιλα ο λαος και οι φτωχοι εργατες.
Πολιτισμικα: Η καθαρευουσα ενισχυε την αποψη της αρχαιας προελευσης μας και μας συνεδεε με το παρελθον.
Θεσμικα: Υπηρχε αναγκη να για την υιοθετηση μιας γλωσσας που να εξυπηρετει τους επισημους θεσμους και πνευματικους τομεις.
Ολα τα παραπανω συντελεσαν στη δημιουργια καθαρευουσας και διατηρησαν τη διαμαχη ασβεστη εναμιση αιωνα περιπου.
Καθαρεύουσα μιλά η Φαναριώτικη ελίτ και οι ντόπιοι εκπρόσωποι της νέας δημιουργούμενης αστικής τάξης του νέου Ελληνικού Κράτους
Ο λαός μιλά τη γλώσσα του. Αυτήν που προέκυψε από την Κοινή, την μεσαιωνική γλώσσα και την επαφή με τους Τούρκους
Δημοτική, αυτήν που φέρνεις ως παράδειγμα παρακάτω, δηλαδή την "μαλλιαρή", μιλούν μια ομάδα νέων διανοουμένων (Ψυχάρης, Πάλλης, Γιανίδης, Τσιριμώκος, Δραγούμης), οι οποίοι δεν έχουν πολιτική θέση στο ζήτημα της γλώσσας, τουλάχιστον όχι αυτή που θα περίμενε κανείς σε αυτόν το διχασμό.
Εννοώ ότι η ταύτιση της αριστεράς με την Δημοτική δεν γίνεται από την αρχή του γλωσσικού ζητήματος. Η αριστερά δεν παίρνει θέση στο Γλωσσικό, ή για την ακρίβεια μάλλον παίρνει θέση υπέρ της Καθαρεύουσας (!)
Πρέπει να περάσουν κάποια χρόνια, να εμπλακούν στο ζήτημα οι Γληνός, Δελμούζος που έχουν σοσιαλιστική κατεύθυνση για να πάρει θεση και το ΣΕΚΕ/ΚΚΕ υπέρ της Δημοτικής
