ΓΑΛΗ έγραψε: 11 Δεκ 2022, 22:40
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 22:34
ΓΑΛΗ έγραψε: 11 Δεκ 2022, 22:19
Αναφέρομαι σε λέξεις/έννοιες που χρησιμοποιούνται για να θέσουν το οποιοδήποτε μαθηματικό και όχι μόνον πρόβλημα. Και το έχω μπολντάρει.
Tα μαθηματικά είναι όντως διεθνής γλώσσα, όταν οι μαθητές δεν εξαρτώνται πλέον από τη γλωσσική εισαγωγή στη μαθηματική σκέψη, που είναι απαραίτητη στις μικρές ηλικίες. Και επειδή γι' αυτές τις ηλικίες μιλάμε, έθεσα το εξής ερώτημα.
Και φυσικά, δεν αναφέρομαι σε ένα συγκεκριμένο ιδανικό μαθητικό πλαίσιο, όπου όλα τα παιδιά έχουν το ίδιο λεκτικό/εννοιολογικό μπακγκράουντ και με το χρόνο μπορεί "να κτισθεί σιγά σιγά το οτιδήποτε" και να παρθεί "το όποιο μέτρο κριθεί απαραίτητο".
Έθεσα ένα συγκεκριμένο πρόβλημα σε ένα συγκεκριμένο χρόνο και χώρο, όπου μπορεί να βρεθεί ο οποιοσδήποτε δάσκαλος και τα οποιαδήποτε παιδάκια.
Εννοώ ότι μπορεί ένα παιδί να είναι πανέξυπνο και δυσλεξικό (οπότε θέλει τη χ αντιμετώπιση), ένα άλλο παιδί να είναι πανέξυπνο αλλά να μη μπορεί να ξεχωρίσει ενικό και πληθυντικό κλπ κλπ κλπ
Ο δάσκαλος σε ποια κατηγορία παιδιών πρέπει να δώσει βάση; Γιατί άλλη μέθοδος απαιτείται για τη μία "αδύναμη" κατηγορία και άλλη για τα υπόλοιπα παιδιά.
Με βάση ποια "κατηγορία" παιδιών πρέπει να κινείται η διδασκαλία; Γιατί μόνον αν διευκρινισθεί αυτό, μπορεί να υπάρξει ένα στοιχειωδώς λογικό συμπέρασμα για τη δομή των βιβλίων και της ύλης.
Καλώς ή κακώς, η διάρθρωση της ύλης δεν λαμβάνει υπ' όψη καμία μαθησιακή κατηγοριοποίηση.
"Αδύναμες" και "δυνατές" ομάδες μαθητών υπάρχουν σε κάθε χρονιά, σε κάθε τάξη...ακόμα και γεωγραφικές ανισότητες, πληθυσμιακή ανισορροπία.
Συνήθως "τα τραβάει" ο δάσκαλος χωρίς να μπορεί να κάνει και πολλά.
Άλλοι δείχνουν ένα παραπανίσιο ενδιαφέρον να τραβήξουν λίγο τους παρακάτω, άλλοι κοιτάνε πώς να τη βγάλουν χωρίς να ανεβάζουν πίεση...
Στα "πρέπει" και στην οργάνωση και στις "δράσεις" καλά τα λέμε. Στην πράξη είναι πολύ πιο δύσκολο το πρόβλημα.
Σε βάθος χρόνου, η αξιολόγηση που ζητάς, μέχρι τώρα έχει δείξει χαμήλωμα του πήχυ.
Μου κάνεις ανάλυση του τι γίνεται, ενώ ζητάω συγκεκριμένη πρόταση για την αντιμετώπιση των συγκεκριμένων δεδομένων.
Δες το ως διατύπωση άσκησης. Πώς θα το έθετες;
Αστειεύεσαι βέβαια!
Όταν υπερβαίνω τις 5 γραμμές μου καταλογίζουν πολυλογία.
Πιο σοβαρά, είμαστε πάρα πολύ μακριά και από την αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων, πιστεύω κυρίως λόγω της μη αποδοχής πολλές φορές της ύπαρξής τους. Από την οικογένεια εννοώ.
Από κει κι έπειτα, να λέμε για δομές, ειδικά σχολεία, ειδικούς επιστήμονες και μπλα μπλα...δεν είμαι αισιόδοξος.
Και τα παραδείγματα απ' έξω αν δεις, λίγο καλύτερα νομίζω, όχι τίποτα εξαιρετικό.