με τον Άγγλο και το screenshot από το βιβλίο που παρατέθηκε στην αρχή, υποθέτω.enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:39ναι τον διαβασα τον Νικο, η ασκηση που εβαλε ο Αρχέλαος απο την Αγγλια και η δική μας της Ε δημοτικου ειναι και οι δύο κατω απο την μονάδα, 5/7 και 3/4 , οι αγγλοι βαζουν πληθυντικό εμεις οχι, ο Αρχέλαος με ποιον συμφωνεί τελικα, εχεις καταλάβει;ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:34 Σου έβαλα σε άλλο ποστ και το υπόλοιπο της συγκεκριμένης σελίδας. Εκεί η λογική μοιάζει να είναι ενικός για κλάσματα μικρότερα της μονάδας και πληθυντικός για κλάσματα μεγαλύτερα. Έγραψε κι ο Νικ κάτι τέτοιο σε κάποια σελίδα παραπίσω νομίζω.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
το στεκι του wannabe μαθηματικού
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
οπότε η ασκηση απο το βιβλιο που ειναι λάθος, πρεπει να την αλλαξουμε;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
κα εγω ετσι καταλαβαινω να λεει, αλλα λεει οτι τα δικα μας δεν εχουν λαθη, δεν την βλεπει την εικονα λες;ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:42
με τον Άγγλο και το screenshot από το βιβλίο που παρατέθηκε στην αρχή, υποθέτω.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος enaon την 11 Δεκ 2022, 21:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Οι άγγλοι ακόμα δεν έχουν καταλάβει πότε να βάλουν ενικό και πληθυντικό.enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:39ναι τον διαβασα τον Νικο, η ασκηση που εβαλε ο Αρχέλαος απο την Αγγλια και η δική μας της Ε δημοτικου ειναι και οι δύο κατω απο την μονάδα, 5/7 και 3/4 , οι αγγλοι βαζουν πληθυντικό εμεις οχι, ο Αρχέλαος με ποιον συμφωνεί τελικα, εχεις καταλάβει;ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:34 Σου έβαλα σε άλλο ποστ και το υπόλοιπο της συγκεκριμένης σελίδας. Εκεί η λογική μοιάζει να είναι ενικός για κλάσματα μικρότερα της μονάδας και πληθυντικός για κλάσματα μεγαλύτερα. Έγραψε κι ο Νικ κάτι τέτοιο σε κάποια σελίδα παραπίσω νομίζω.
Γλώσσα που ονομάζει fish το ψάρι και τα ψάρια ταυτόχρονα...
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
αν εχουν δικιο ο αγγλοι εμεις εχουμε αδικο, υπαρχει λαθος στο αλάθητο βιβλίο, πως γινεται;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δεν μπορώ να απαντήσω για χάρη του. Ούτε και είναι σωστό.
Εκείνα τα ρημάδια τα μπισκότα, μπαγιάτικα θα είναι. Κανείς δεν τα αγγίζει να μου πει ποια είναι τα δύο λάθη.
Spoiler
ΥΓ. Δεν φαντάζομαι να έχεις πειράξει τις φωτογραφίες εκεί και να εκτίθεμαι άδικα; Είναι αυτούσιο από το βιβλίο;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Αυτό είναι φορμαλισμός.ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:34
Εμένα δεν με ενοχλεί τόσο ο πληθυντικός αλλά κυρίως η γενική πληθυντικού. Την διαβάζω και φαντάζομαι το σύνολο των αντικειμένων και δεν την δέχομαι σαν μονάδα δίπλα στο κλάσμα.
Αν σου ξαναπώ ότι το σκεπτικό που αναπτύσσει το βιβλίο γράφει "τα 3/8 από τις τρεις σοκολάτες" κι ότι αυτό δεν είναι γενική πληθυντικού, θα πεις ότι σε κοροϊδεύω και θά χεις και ψιλοδίκιο.
Δεν είναι, όμως καλύτερο από το να πεις "τα 3/8 σοκολάτας από τις τρεις σοκολάτες"; Μην ξεχάσουμε και τα κουτσοελληνικά που ξέρουμε!
Βλέπεις ότι εσύ ανάγεις το "πρόβλημα" σε "φιλολογικό" ενώ στην ουσία του καθόλου δεν είναι τέτοιο.
Ήδη έχεις γράψει εδώ και καιρό ότι ο ενικός είναι δυσλειτουργικός, θεωρώντας ταυτόχρονα ότι ο πληθυντικός δημιουργεί ακόμα πιο πολλά προβλήματα.
Και έχω ανταπαντήσει ότι μόνο ο πληθυντικός μπορεί να "γεννήσει" σωστές απαντήσεις σε ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις πλήθους οντοτήτων προς διαμοιρασμό, ενώ με τον ενικό δεν καλύπτονται όλες. Τουλάχιστον, όχι χωρίς να παρεκτραπούμε σε περιφράσεις "του οποίου...που...για να...ώστε..." και δε συμμαζεύεται.
Και όλα αυτά ενώ όλοι απαιτούμε ακριβολογία και λιτές διατυπώσεις σε ορισμούς των μαθηματικών.
Και την πίτα και τον σκύλο...
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Λες να είμαι τόσο ξεκομμένος από την πραγματικότητα που δεν έχω εικόνα του "δεξιά κι αριστερά";ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:40Δυσκολεύομαι να το δεχθώ. Τυπώστε την σελίδα, δείξτε την δεξιά, αριστερά και πείτε μου, τι σας απάντησαν. Και μόνο το τρίτο ερώτημα αρκεί.ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:38 Μα τα παιδιά το σύνολο των αντικειμένων αντιλαμβάνονται λόγω της εκφώνησης. Δεν αποτελεί μονάδα ή ο,τιδήποτε άλλο εσύ και άλλοι θεωρείτε.
Είναι ο ομαλός στη ροή του λόγου τρόπος εκφοράς.
Σου υπέδειξα κι έναν πιο "ρετσετοειδή" τρόπο να το αντιλαμβάνονται.
Μία οντότητα προς διαμοιρασμό, ενικός. Πολλές, πληθυντικός.
Μην κρίνεις από αυτά που λένε και διάφοροι εδώ μέσα, με διάθεση τρολαρίσματος και υπονόμευσης.
Αν εννοείς τρίτο ερώτημα από αυτά που "έφτιαξες", ξαναλέω ότι τα δημιουργείς με διάθεση να οδηγήσεις τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ σκέψη σε κάτι, ενώ το σχολείο δημιουργεί άλλη αλληλουχία ορισμών και συνοδευτικών παραδειγμάτων και ασκήσεων για να οδηγήσει τη σκέψη των παιδιών διαφορετικά. Και σε τρόπο και σε χρόνο.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
"Σε κάθε παιδί αντιστοιχεί/αναλογεί ποσότητα ίση με τα 3/8 της μίας σοκολάτας".ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:47Αυτό είναι φορμαλισμός.ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:34
Εμένα δεν με ενοχλεί τόσο ο πληθυντικός αλλά κυρίως η γενική πληθυντικού. Την διαβάζω και φαντάζομαι το σύνολο των αντικειμένων και δεν την δέχομαι σαν μονάδα δίπλα στο κλάσμα.
Αν σου ξαναπώ ότι το σκεπτικό που αναπτύσσει το βιβλίο γράφει "τα 3/8 από τις τρεις σοκολάτες" κι ότι αυτό δεν είναι γενική πληθυντικού, θα πεις ότι σε κοροϊδεύω και θά χεις και ψιλοδίκιο.
Δεν είναι, όμως καλύτερο από το να πεις "τα 3/8 σοκολάτας από τις τρεις σοκολάτες"; Μην ξεχάσουμε και τα κουτσοελληνικά που ξέρουμε!
Δίνεις στο παιδί και την πληροφορία να καταλάβει ότι το μέγεθος είναι συγκριτικό, κι ότι δεν μιλάμε απαραίτητα για μία συγκεκριμένη σοκολάτα.
Να πάμε και σε μπισκότα τώρα γιατί θα γίνουμε 400 κιλά από τις σοκολάτες;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος stavmanr την 11 Δεκ 2022, 21:56, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Το 3/8 σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες είναι απόλυτα ακριβές και σαφές. Το 3/8 των σοκολατών δεν είναι. Μπορεί να είναι πιο βολικό αφού είναι πιο σύντομο και λιγότερο γλωσσοδέτης για το μικρό παιδί αλλά ποτέ δεν θα ήξερα όταν το ακούω εδώ κι εκεί τι εννοεί ο καθένας. Παραδείγματα σας έδωσα πολλά.ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:47Αυτό είναι φορμαλισμός.ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:34
Εμένα δεν με ενοχλεί τόσο ο πληθυντικός αλλά κυρίως η γενική πληθυντικού. Την διαβάζω και φαντάζομαι το σύνολο των αντικειμένων και δεν την δέχομαι σαν μονάδα δίπλα στο κλάσμα.
Αν σου ξαναπώ ότι το σκεπτικό που αναπτύσσει το βιβλίο γράφει "τα 3/8 από τις τρεις σοκολάτες" κι ότι αυτό δεν είναι γενική πληθυντικού, θα πεις ότι σε κοροϊδεύω και θά χεις και ψιλοδίκιο.
Δεν είναι, όμως καλύτερο από το να πεις "τα 3/8 σοκολάτας από τις τρεις σοκολάτες"; Μην ξεχάσουμε και τα κουτσοελληνικά που ξέρουμε!
Βλέπεις ότι εσύ ανάγεις το "πρόβλημα" σε "φιλολογικό" ενώ στην ουσία του καθόλου δεν είναι τέτοιο.
Ήδη έχεις γράψει εδώ και καιρό ότι ο ενικός είναι δυσλειτουργικός, θεωρώντας ταυτόχρονα ότι ο πληθυντικός δημιουργεί ακόμα πιο πολλά προβλήματα.
Και έχω ανταπαντήσει ότι μόνο ο πληθυντικός μπορεί να "γεννήσει" σωστές απαντήσεις σε ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις πλήθους οντοτήτων προς διαμοιρασμό, ενώ με τον ενικό δεν καλύπτονται όλες. Τουλάχιστον, όχι χωρίς να παρεκτραπούμε σε περιφράσεις "του οποίου...που...για να...ώστε..." και δε συμμαζεύεται.
Και όλα αυτά ενώ όλοι απαιτούμε ακριβολογία και λιτές διατυπώσεις σε ορισμούς των μαθηματικών.
Και την πίτα και τον σκύλο...
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Άνθρωπε καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για 3 μήλα που πρέπει να μοιραστούν σε 4 παιδιά;stavmanr έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:41Απλά έχε στο νου σου ότι εσύ καθορίζεις τις οντότητες. Το μήλο μπορεί να είναι μία οντότητα, μπορεί να είναι και μέρος οντότητας (ομάδα μήλων).ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:38Μα τα παιδιά το σύνολο των αντικειμένων αντιλαμβάνονται λόγω της εκφώνησης. Δεν αποτελεί μονάδα ή ο,τιδήποτε άλλο εσύ και άλλοι θεωρείτε.ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:34
Σου έβαλα σε άλλο ποστ και το υπόλοιπο της συγκεκριμένης σελίδας. Εκεί η λογική μοιάζει να είναι ενικός για κλάσματα μικρότερα της μονάδας και πληθυντικός για κλάσματα μεγαλύτερα. Έγραψε κι ο Νικ κάτι τέτοιο σε κάποια σελίδα παραπίσω νομίζω.
Εμένα δεν με ενοχλεί τόσο ο πληθυντικός αλλά κυρίως η γενική πληθυντικού. Την διαβάζω και φαντάζομαι το σύνολο των αντικειμένων και δεν την δέχομαι σαν μονάδα δίπλα στο κλάσμα.
Όπως είπα μαθηματικός δεν είμαι και ίσως υπάρχουν κι άλλες πρακτικές που αγνοώ. Προς το παρόν δεν έχω πεισθεί για το σωστό της γενικής του πληθυντικού και θεωρώ ότι δεν μπορώ να κάνω και κάτι καλύτερα από τα τελευταία παραδείγματα που έφερα για να δείξω την ασάφεια του πράγματος. Αφού κάποιος φτάνει να απαντήσει ότι τα 2/4 των 2 μήλων είναι μισό μήλο, μου αρκεί ότι κάτι δεν πάει καλά.
Σας παρακολουθώ.
Είναι ο ομαλός στη ροή του λόγου τρόπος εκφοράς.
Σου υπέδειξα κι έναν πιο "ρετσετοειδή" τρόπο να το αντιλαμβάνονται.
Μία οντότητα προς διαμοιρασμό, ενικός. Πολλές, πληθυντικός.
Η ομάδα μήλων μπορεί να είναι μία οντότητα ως έχει, αλλά και να αποτελεί υποομάδα μίας άλλης οντότητας.
Ενικός και πληθυντικός καθορίζουν το πώς συμπεριφέρεσαι στο συγκεκριμένο αντικείμενο, πώς το βλέπεις.
Πάλι δεν κατάλαβα τι έγραψα. Αν καταλάβεις εσύ εξήγησέ μου κι εμένα.
Το ότι οι περισσότεροι δεν μπορείτε να "κατεβείτε" στο χρονικό σημείο που μια εκφώνηση απευθύνεται σε πολυ συγκεκριμένο κοινό, σημαίνει ότι θα πρέπει καποιοι να απολογούμαστε ή να διερευνούμε τα διαχρονικά κακώς κείμενα της παιδείας;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
οχι δεν τα εχω πειράξει, ειναι απο ενα νημα απο το μαθεματικα γρ, εχει πολλες σελιδες τετοια εκει.ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:46
Δεν μπορώ να απαντήσω για χάρη του. Ούτε και είναι σωστό.
Εκείνα τα ρημάδια τα μπισκότα, μπαγιάτικα θα είναι. Κανείς δεν τα αγγίζει να μου πει ποια είναι τα δύο λάθη.
Spoiler
ΥΓ. Δεν φαντάζομαι να έχεις πειράξει τις φωτογραφίες εκεί και να εκτίθεμαι άδικα; Είναι αυτούσιο από το βιβλίο;
το ξερω οτι δεν μπορεις να απαντησεις και συγνωμη που σε βαζω στην μεση, απλά να τον πικαρω θελω να δω αν το θαρρος να απαντήσει.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Τα ερωτήματα είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να παρουσιάσουν αυτό που εγώ θεωρώ προβληματικό. Ωστόσο για πλάκα θα μπορούσε να είχε μπει κάτι τέτοιο σε ένα διαγώνισμα. Δεν είναι τίποτα ιδιότροπο ή εξωπραγματικό.ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:52 Αν εννοείς τρίτο ερώτημα από αυτά που "έφτιαξες", ξαναλέω ότι τα δημιουργείς με διάθεση να οδηγήσεις τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ σκέψη σε κάτι, ενώ το σχολείο δημιουργεί άλλη αλληλουχία ορισμών και συνοδευτικών παραδειγμάτων και ασκήσεων για να οδηγήσει τη σκέψη των παιδιών διαφορετικά. Και σε τρόπο και σε χρόνο.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 10 Απαντήσεις
- 621 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από regarding_to_Being