Μα τα παιδιά το σύνολο των αντικειμένων αντιλαμβάνονται λόγω της εκφώνησης. Δεν αποτελεί μονάδα ή ο,τιδήποτε άλλο εσύ και άλλοι θεωρείτε.
Είναι ο ομαλός στη ροή του λόγου τρόπος εκφοράς.
Σου υπέδειξα κι έναν πιο "ρετσετοειδή" τρόπο να το αντιλαμβάνονται.
Μία οντότητα προς διαμοιρασμό, ενικός. Πολλές, πληθυντικός.
Απλά έχε στο νου σου ότι εσύ καθορίζεις τις οντότητες. Το μήλο μπορεί να είναι μία οντότητα, μπορεί να είναι και μέρος οντότητας (ομάδα μήλων).
Η ομάδα μήλων μπορεί να είναι μία οντότητα ως έχει, αλλά και να αποτελεί υποομάδα μίας άλλης οντότητας.
Ενικός και πληθυντικός καθορίζουν το πώς συμπεριφέρεσαι στο συγκεκριμένο αντικείμενο, πώς το βλέπεις.
Πάλι δεν κατάλαβα τι έγραψα. Αν καταλάβεις εσύ εξήγησέ μου κι εμένα.
Άνθρωπε καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για 3 μήλα που πρέπει να μοιραστούν σε 4 παιδιά;
Ποιο το πρόβλημα ακριβώς;
Όπως και να το διατυπώσεις απλοϊκά θα είσαι λάθος.
Αν δεν δώσεις στο παιδί να καταλάβει ότι πρέπει το ίδιο να λειτουργήσει συγκριτικά, το μπερδεύεις ακόμη περισσότερο.
"Σε κάθε παιδί αναλογεί ποσότητα ίση με τα 3/4 ενός μήλου".
"Σε κάθε παιδί αντιστοιχεί/αναλογεί ποσότητα ίση με τα 3/8 της μίας σοκολάτας".
Υποψιάζομαι ότι κακώς ασχολούμαι αλλά θα κάνω μια προσπάθεια να σε ρωτήσω αν έχεις διαβάσει πώς εκφωνείται η συγκεκριμένη δραστηριότητα στο βιβλίο.
Μετά θα σε ρωτούσα και για τα φρούτα και τα 6 μήλα των άλλων παραδειγμάτων, έτσι για να χεις να λες για ριμπουτ και άλλα φαιδρά.
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:34
Εμένα δεν με ενοχλεί τόσο ο πληθυντικός αλλά κυρίως η γενική πληθυντικού. Την διαβάζω και φαντάζομαι το σύνολο των αντικειμένων και δεν την δέχομαι σαν μονάδα δίπλα στο κλάσμα.
Αυτό είναι φορμαλισμός.
Αν σου ξαναπώ ότι το σκεπτικό που αναπτύσσει το βιβλίο γράφει "τα 3/8 από τις τρεις σοκολάτες" κι ότι αυτό δεν είναι γενική πληθυντικού, θα πεις ότι σε κοροϊδεύω και θά χεις και ψιλοδίκιο.
Δεν είναι, όμως καλύτερο από το να πεις "τα 3/8 σοκολάτας από τις τρεις σοκολάτες"; Μην ξεχάσουμε και τα κουτσοελληνικά που ξέρουμε!
Βλέπεις ότι εσύ ανάγεις το "πρόβλημα" σε "φιλολογικό" ενώ στην ουσία του καθόλου δεν είναι τέτοιο.
Ήδη έχεις γράψει εδώ και καιρό ότι ο ενικός είναι δυσλειτουργικός, θεωρώντας ταυτόχρονα ότι ο πληθυντικός δημιουργεί ακόμα πιο πολλά προβλήματα.
Και έχω ανταπαντήσει ότι μόνο ο πληθυντικός μπορεί να "γεννήσει" σωστές απαντήσεις σε ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις πλήθους οντοτήτων προς διαμοιρασμό, ενώ με τον ενικό δεν καλύπτονται όλες. Τουλάχιστον, όχι χωρίς να παρεκτραπούμε σε περιφράσεις "του οποίου...που...για να...ώστε..." και δε συμμαζεύεται.
Και όλα αυτά ενώ όλοι απαιτούμε ακριβολογία και λιτές διατυπώσεις σε ορισμούς των μαθηματικών.
Και την πίτα και τον σκύλο...
Το 3/8 σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες είναι απόλυτα ακριβές και σαφές. Το 3/8 των σοκολατών δεν είναι. Μπορεί να είναι πιο βολικό αφού είναι πιο σύντομο και λιγότερο γλωσσοδέτης για το μικρό παιδί αλλά ποτέ δεν θα ήξερα όταν το ακούω εδώ κι εκεί τι εννοεί ο καθένας. Παραδείγματα σας έδωσα πολλά.
Ξανά μανά.
Μηλο, πορτοκάλι, μπανάνα...τι λες;
Σοκολάτα 1η 8 κομμάτια, 2η 16 κομμάτια, 3η 24 κομμάτια...τι λες;
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:55
Μπορεί να είναι πιο βολικό αφού είναι πιο σύντομο και λιγότερο γλωσσοδέτης για το μικρό παιδί αλλά ποτέ δεν θα ήξερα όταν το ακούω εδώ κι εκεί τι εννοεί ο καθένας. Παραδείγματα σας έδωσα πολλά.
Και επαναλαμβάνω κάτι που δεν μπορείτε να αντιληφθείτε ο ουρανός να γυρίσει ανάποδα.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟ ΑΚΟΥΣ ΕΔΩ ΚΙ ΕΚΕΙ !!
Κι εγώ αν άκουγα στο δρόμο 3/8 των σοκολατών θα είχα και 2 και 3 απορίες.
Στον τόπο, τον χρόνο και με τον τρόπο που ακούγεται είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ σαφές στα παιδιά !
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:52
Αν εννοείς τρίτο ερώτημα από αυτά που "έφτιαξες", ξαναλέω ότι τα δημιουργείς με διάθεση να οδηγήσεις τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ σκέψη σε κάτι, ενώ το σχολείο δημιουργεί άλλη αλληλουχία ορισμών και συνοδευτικών παραδειγμάτων και ασκήσεων για να οδηγήσει τη σκέψη των παιδιών διαφορετικά. Και σε τρόπο και σε χρόνο.
Τα ερωτήματα είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να παρουσιάσουν αυτό που εγώ θεωρώ προβληματικό. Ωστόσο για πλάκα θα μπορούσε να είχε μπει κάτι τέτοιο σε ένα διαγώνισμα. Δεν είναι τίποτα ιδιότροπο ή εξωπραγματικό.
Δεν διαφωνώ καθόλου αλλά μια κουβέντα μπαρμπάδων σε ένα φόρουμ όπου ο καθένας θέλει να "ξεδιπλώσει" γνώσεις, εξυπνακισμούς, χαβαλέ ή ό,τι άλλο, καμία σχέση δεν έχει με την αφορμή του θέματος.
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:55
Μπορεί να είναι πιο βολικό αφού είναι πιο σύντομο και λιγότερο γλωσσοδέτης για το μικρό παιδί αλλά ποτέ δεν θα ήξερα όταν το ακούω εδώ κι εκεί τι εννοεί ο καθένας. Παραδείγματα σας έδωσα πολλά.
Και επαναλαμβάνω κάτι που δεν μπορείτε να αντιληφθείτε ο ουρανός να γυρίσει ανάποδα.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟ ΑΚΟΥΣ ΕΔΩ ΚΙ ΕΚΕΙ !!
Κι εγώ αν άκουγα στο δρόμο 3/8 των σοκολατών θα είχα και 2 και 3 απορίες.
Στον τόπο, τον χρόνο και με τον τρόπο που ακούγεται είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ σαφές στα παιδιά !
Συμφωνούμε ότι μέσα στην ροή εκείνης της άσκησης όλοι θα σκεφτούν το ίδιο. Για αυτό αρκετές φορές έγραψα και για κακή πρακτική. Και σου έδειξα με τα παραδείγματά μου ότι εφαρμόζοντάς την γενικώς θα υπάρξουν ασάφειες. Ως εκ τούτου δεν την θέλω ούτε εκεί. Θέλω τα παιδιά να συνηθίσουν σε διατυπώσεις που θα είναι καθολικά σαφείς. Παντού.
Θα πάω σε ό,τι διατύπωση απαιτείται προκειμένου να είμαι σαφής και ακριβής.
Αυτό με τα διαφορετικά φρούτα είναι συζητήσιμο αν είναι σωστό γενικότερα να έχει αποτέλεσμα με ένα κλάσμα.
Άρα δεν μπορείς να δημιουργήσεις έναν ορισμό για το πώς ένα πηλίκο εκφράζεται και ως κλάσμα.
Γιατί μην ξεχνάς, ότι δεν ψάχνουμε ασκήσεις να βάλουμε...έναν ορισμό πάμε να φτιάξουμε, ΜΙΑ διατυπωση για το ζητούμενο που να καλύπτει ΟΛΑ τα κατοπινά παραδείγματα.
Σε επόμενες ενότητες και όταν θα έχει, ας πούμε, εμπεδωθεί αυτός ο τρόπος θα μπουν οι μαθητές και σε πράξεις και σε μονάδες κι ό,τι γουστάρεις. Στο "τώρα" αυτών των δραστηριοτήτων όποιοι σηκώνατε χέρι με τέτοιες ιδέες θα βρισκόσασταν εκτός κλίματος.
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:55
Το 3/8 σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες είναι απόλυτα ακριβές και σαφές.
εισαι σίγουρος;
Για να είμαι ξεκάθαρος, δεν το χρέωσα στον ST εγώ αυτό και το γνωρίζει.
Ήταν η "απάντηση" που προκρίνει ως ολόσωστη ο Χιγκς.
Ήταν το μόνο που θα άλλαζε στο σκεπτικό που γράφει το βιβλίο !