OANNHSEA έγραψε: 13 Οκτ 2024, 20:29
Εμπεδοκλής έγραψε: 13 Οκτ 2024, 18:08
OANNHSEA έγραψε: 13 Οκτ 2024, 18:00
Για πάντα όχι - για πολύ μεγάλο διάστημα ναι...
Πρώτον, υπάρχουν αυτοκίνητα ΙΧ, τα οποία με επιμελή συντήρηση έχουν φτάσει τα 1.000.000 χιλιόμετρα και συνεχίζουν.
Δεύτερον, εάν εγώ αντικαταστήσω τον κινητήρα ενός οχήματος, με έναν ηλεκτρικό, θα είναι όλα εντάξει;
Τρίτον, τα σημερινά αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα για 250.000 χιλιόμετρα. Με λογική συντήρηση μπορούν να φτάσουν άνετα τα 300-325.000 χιλιόμετρα. Ξέρεις πόσος χρόνος είναι αυτός για ένα μέσο αυτοκίνητο; Κοντά 20 χρόνια... Γιατί λοιπόν ο σημερινός βόθρος της ΕΕ βάζει χαράτσι ακόμα και στα 10χρονα ΙΧ;
Εάν δεν το έχετε καταλάβει, δεν έχει καμία σχέση με το περιβάλλον!!!
Έχει σχέση με την κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ, όπως και με την οικονομική κατάσταση πολλών μελών της ΕΕ!!!
Πρέπει να γαμηθούν οι φτωχοί πολίτες της ΕΕ για να στηριχθούν οι σάπιες "δημοκρατίες" της ΕΕ και φυσικά η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ!!!
.
Τα έχεις μπλέξει στο μυαλό σου. Φυσικά και δεν έχεις δικαίωμα να πάρεις ένα σασί και να πας να αλλάξεις τη μηχανή του γιατί έτσι. Θα πρέπει να αλλάξεις μαζί και ο όλα τα χαρτιά του οχήματος και να αλλάξει προφανώς και η άδεια κυκλοφορίας. Από τη στιγμή που ένα όχημα κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους θα πρέπει να υπακούει σε κανόνες, κανόνες ασφαλείας, κανόνες κατασκευής, κανόνες ΚΟΚ, κατανάλωσης και πολλούς άλλους κανόνες που υπάρχει λόγος που δημιουργήθηκαν. Στο χωράφι σου μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις. Όχι όμως σε δημόσιο δρόμο.
Και για να στο θέσω αλλιώς. Το κράτος θα έπρεπε να απαγορεύσει την ασφάλιση οχημάτων από μία ηλικία και πάνω, ή τουλάχιστον να είναι ασύμφορη, και αντιστοίχως να κόβονται στο ΚΤΕΟ. Και χωρίς ασφάλεια και ΚΤΕΟ απλά απαγορεύεται να κυκλοφορήσουν.
Δε μπορεί να βγαίνεις και να λες ότι και όχημα με 1.000.000 επιτρέπεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους. Δεν είναι μουσείο οι δρόμοι.
Πρώτον, υπάρχουν οχήματα που κάνουν 1.000.000 χιλιόμετρα σε 10 χρόνια - πολλά επαγγελματικά δηλαδή. Άρα είναι για το μουσείο οχήματα 10 ετών;
Δεύτερον, πολλοί δεν έχουν τα χρήματα να τα αλλάξουν - π.χ. ιδιόκτητες νταλίκες. Αυτές μπορεί να κάνουν πάνω από 2.000.000 χιλιόμετρα σε 10-15 χρόνια, πριν δουν ότι δεν πάει άλλο. Είναι και αυτές για μουσείο ε;
Τρίτον, δεν το έπιασες όταν έγραφα για αλλαγή κινητήρα. Εάν βάλω κινητήρα ηλεκτρικό, νόμιμα, στο 10ετίας όχημα μου, πόσα χιλιόμετρα μπορώ να κάνω; 1.000.000; 2.000.000;
Για να θέσουμε πιο απλά: πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει ένα ηλεκτρικό βαν πριν το θεωρήσεις "για το μουσείο";
Τέταρτον, ξεχνάς τα συλλεκτικά αυτοκίνητα τα οποία - δια νόμου!!! - μπορούν να κυκλοφορούν άνετα στους ελληνικούς δρόμους. Άρα εάν εγώ πάρω ένα αμάξι 60 ετών, μπορώ άνετα να το κυκλοφορώ και κανείς δεν μπορεί να μου κάνει τίποτα!!!
Τέλος ξεχνάς βολικά ότι τα αυτοκίνητα 15 και 20 ετών δεν υπάρχουν γιατί είναι ανώμαλοι οι κάτοχοι τους - υπάρχουν γιατί δεν υπάρχει χρήμα να το αλλάξουν!!! Οπότε τι λες σε αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν το αυτοκίνητο κυρίως για να πηγαίνουν στη δουλειά τους; Κόψε το λαιμό σου ρε καθίκι να πάρεις ένα νέο αμάξι με το αίμα σου;
Θα πρέπει να καταλάβεις κάποια στιγμή, ότι πόλεις σαν την Αθήνα δημιουργήθηκαν χάρη στο χρήμα που έπεσε σαν μίζα στις κυβερνήσεις από τους πετρελαιάδες και τους εισαγωγείς αυτοκινήτων. Εάν δεν έχεις αυτοκίνητο στην Αθήνα, οι δουλειές που μπορείς να βρεις περιορίζονται πάρα πολύ...
.
Πρώτον, αν ένα όχημα κάνει τόσα χιλιόμετρα το χρόνο απλά το τέλος του κύκλου ζωής έρχεται πιο γρήγορα από ένα άλλο όχημα που δεν κάνει 300 χιλιόμετρα την ημέρα. Απλή λογική.
Δεύτερον, ομολογουμένως παντού στον κόσμο ο μέσος όρος ηλικίας στις νταλίκες είναι μεγαλύτερος από το μέσο όρο ηλικίας των ΙΧ. Όμως και σε αυτές ο κύκλος ζωής τους κάποτε τελειώνει. Δε μπορεί στην Ελλάδα να περιμένεις κάποιος ότι θα βγάλει 40 χρόνια εργασίας με την ίδια νταλίκα. Δεν γίνεται. Ήδη ο μέσος όρος ηλικίας τους στην Ελλάδα είναι στα 23 έτη. Και είναι πολλά. Για αυτό και έχεις και περισσότερα ατυχήματα σε σχέση άλλες χώρες. Η τεχνολογία και η ζωή προχωράει. Δεν μπορεί να μένουμε σε τεχνολογίες 30 ετών πίσω. Ή να βγαίνει κανείς και να γκρινιάζει που δεν παίζει η 30 ετών τηλεόραση του επειδή άλλαξε δια νόμου το αναλογικό σήμα σε ψηφιακό.
Τρίτον. Όχι δεν το έπιασα. Ή καλύτερα εσύ δεν το έπιασες. Ο κινητήρας του ηλεκτρικού δεν είναι κάτι που προσαρμόζεται σε ένα βενζινοκίνητο. Αλλά δεν έχει και σημασία. Ένα παλιό αυτοκίνητο παραμένει παλιό ακόμη και του αλλάξεις ταπετσαρία.
Τέταρτον, δε μιλάμε για τα συλλεκτικά ή ιστορικά οχήματα. Αυτά πληρούν κάποια στάνταρ. Και είναι ελάχιστα ως προς το σύνολο του στόλου. Υποθέτω αν ήταν πολλά δε θα ήταν ιστορικά ή συλλεκτικά.
Απλά θα πρέπει να καταλάβεις ότι είναι δικό σου πρόβλημα το παλιό όχημα και όχι της κοινωνίας. Είναι δικό σου πρόβλημα ότι επέλεξες να ζεις σε μια πόλη δίχως πάρκινγκ, μια εργασία μακριά από το σπίτι σου και ότι δε θέλεις να χρησιμοποιείς τα ΜΜΜ.
Παλιά αυτοκίνητα τέλος. Δε θα αναπνέουμε τον καρκίνο σας, δε θα μποτολιαριζόμαστε επειδή χάλασε το σαπάκι σας. Δε θα φοβόμαστε να κυκλοφορούμε έξω επειδή μπορεί να μην πιάσουν τα φρένα σας.