και τελικα, κινειται προς το ρευστό ή όχι το αεροπλάνο;
Προφανως και οχι.
Οταν τρεχεις σε διαδρομο σε κλειστο χωρο με 15km/h νιωθεις 15km/h αερα στη μουρη σου; Αρχιδια νιωθεις. Αν δεν εχει ανεμιστηρα ή a/c ιδρωνεις σαν το χασαπογουρουνο.
Δεν παιζει κατι διαφορετικο αν εισαι αεροπλανο.
Όταν τρέχεις στον διάδρομο στο γυμναστήριο, την κίνηση την δίνουν τα πόδια σου. Κι αν αυτή ματσάρεται με τον διάδρομο (που γίνεται, αλλιώς θα καταντήσεις σκετσάκι μόντυ πάιθον) δεν κινείσαι καθόλου μπροστά. Έστω, λίγα εκατοστά μπρος-πίσω, ανάλογα με τον βηματισμό.
Στο αεροπλάνο, οι ρόδες είναι απλά για να τσουλάει κάπου, δεν δίνουν κίνηση. Υπό συνθήκες, θα μπορούσαν να μην υπάρχουν καν και πάλι να φεύγει μπροστά. Το ζμπρώξιμο έρχεται από αλλού (τουρμπίνες) και είναι άσχετο με τους τροχούς, εκτός φυσικά από την στήριξη που παρέχουν.
Η *ανυψωση* εχει να κανει με την κινηση εντος του ρευστου.
Οταν ειναι οντως στον αερα δεν εχει σημασια. Αλλα για να βρεθει στον αερα πρεπει να τροχιοδρομησει (ή και να κινηθει χωρις τροχους θεωρητικα) μεχρι μια α ταχυτητα (ως προς τον αερα). Η ταχυτητα αυτη στη συγκεκριμενη διαταξη δεν ξεπερνα ποτε το 0. Ο διαδρομος αναιρει την ωθηση. Οι τροχοι οντως δε δινουν κινηση, αλλα ΤΗΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ κιολας σε αυτη τη διαταξη.
Ειναι σημαντικο να καταλαβεις οτι το αεροπλανο ανυψωνεται οταν φυσηξει το ατρακτοειδες φτερο αερας με ταχυτητα >Χ οπου Χ ειναι καποια σταθερα εξαρτωμενη απο τα χαρακτηριστικα του αεροπλανου. Δεν εχει σημασια αν αυτο συμβαινει λογω ωθησης απο την τουρμπινα, λογω τροχων, λογω μιας τεραστιας σφεντονας ή λογω 12 μποφορ.
<=> αν το αεροπλανο ειναι ακινητο ως προς τον αερα δεν υπαρχει ανωση.
omg kai 3 lol έγραψε: 07 Σεπ 2024, 02:07
αν το αεροπλανο ξεκιναει απο μηδενικη ταχυτητα και αρχισει να επιταχυνει και πιανει τα 100χλμ ο ιμαντας τρεχει με 100χλμ αντιστροφα και το αεροπλανο παραμενει ακινητο
οχι.
το αεροπλανο κινηται μπροστα με 100, ο ιμαντας μπορει να τρεχει με οσα θελει, να γυριζει τους τροχους οσο θελει, δεν κραταει απο καπου το αεροπλανο, δεν μπορει να το εμποδισει να κινηθει, απλως θα περιστρεφει τους τροχους.
To be old and wise, you must first be young and stupid.
mao mao έγραψε: 07 Σεπ 2024, 20:37
Εγώ σου υπόσχομαι οτι όσο αυξάνεται η ταχύτητα του ιμάντα , ή πιεση στο δάκτυλο σου θα αυξάνετε αναλογικά.
Αυτό μου λέει μόνο ότι δεν έχεις παίξει ποτέ με πραγματική μινιατούρα αεροπλάνου με ελεύθερους τροχούς πάνω σε διάδρομο!
Bαζω τη μινιατούρα στο διάδρομο να τρέχει με 5χιλιόμετρα την ώρα. Είσαι έξω από το διάδρομο και βάζεις το χέρι σου όταν έρθει κοντά σου να το σταματήσεις. Μετά βάζω το διάδρομο να τρέχει με 50χιλιόμετρα την ώρα, και σου λέω βάλε τώρα το δάκτυλο πάλι να το σταματήσεις. Παίζει να μην έχεις δάκτυλο μετά, η δύναμη είναι πολλαπλάσια.
Ναι αυτό είναι για σταματημένη μινιατούρα, χαίρω πολύ. Στην πρώτη περίπτωση θα την φάω με 5χλμ στην μάπα, στην άλλη με 50. Αυτό δεν μου λέει κάτι.
Εγώ σου λέω αν τρέχει με 5χλμ ο διάδρομος με το αεροπλάνο να μένει στάσιμο ως προς τους έξω, ή κι αν τρέχει με 50, η πίεση στο δάχτυλο σου θα είναι approximately ίδια.
mao mao έγραψε: 07 Σεπ 2024, 02:17
Εξηγείστε μου λίγο γιατί η τριβή ολίσθησης μεταξύ τροχών και ιμάντα μηδενίζει και είναι αμελητέα όταν διπλασιάζεται η ταχύτητα των τροχών; θέλω πολύ να μάθω.
γιατι αυτη ειναι η δουλεια των ρουλεμαν και του γρασσου. να μηδενιζουν την τριβη.
To be old and wise, you must first be young and stupid.
exiledd έγραψε: 07 Σεπ 2024, 02:18Τονίζω ότι η τουρμπίνα του αεροπλάνου,σπρώχνει ατμόσφαιρά πίσω της,αερα όχι το έδαφος...
Δηλαδή το αεροπλάνο ΔΕΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ όπως το αυτοκίνητο πχ γιατί το αυτοκίνητο σπρώχνει ΕΔΑΦΟΣ πίσω του,και επειδή το έδαφος δεν πάει πουθενά,φεύγει το αυτοκίνητο,ποδήλατο,μοτοσυκλέτα,άνθρωπος πεζος,all of the above,μπροστά...
Το αεροπλάνο ΔΕΝ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΕΔΑΦΟΣ,ΑΛΛΑ ΑΕΡΑ....
Επαναλάβετέ το πολλές φορές μπας και κάνει κλικ το γαμήδι...
Άντε καλυνύχτες...
Και ο ιμάντας σπρώχνει το αεροπλάνο πίσω μαζί με την ατμόσφαιρα, και το αποτέλεσμα είναι 0. Ακίνητο το αεροπλάνο.
ο ιμαντας σπρωχνει την ατμοσφαιρα;
To be old and wise, you must first be young and stupid.
Ασέβαστος έγραψε: 07 Σεπ 2024, 20:53
ο ιμαντας σπρωχνει την ατμοσφαιρα;
ναι εβαλε ο χέλης ενα λινκ που εξετάζει και την δημιουργία ανέμου απο την ταχύτητα κίνησης του διαδρόμου για μια αλλη τρελή περίπτωση, και τα κανανε αχταρμα.
omg kai 3 lol έγραψε: 07 Σεπ 2024, 02:32
το κουιζ δεν διευκρινιζει απο που προερχεται η κινηση των τροχων και εφοσον μιλαμε για conveyor belt as long as a runway αρα προφανως αναφερεται στην κινηση που θα το κανει να απογειωθει και οχι που θα το τροχοδρομησει..
παλι μπερδευεσαι με αυτοκινητάκια. Οταν λεμε κινηση τροχου, εννουμε ταχύτητα περιστροφής ελευθερου τροχου, καροτσάκι σουπερμαρκετ που το σπρώχνεις, αεροπλανο που το σπρώχνουν τουρμπίνες, κλπ, οχι να εχει τον κινητήρα στις ρόδες, οχι αυτοκινητάκι.
Ασε τα αυτοκινητάκια, δεν καμια σχέση η ταχυτητα περιστροφής τροχου με την ταχύτητα κίνησης εοροπλανου, απλα ρολάρει εκει πανω στους τροχους ελευθερα, σαν να τσουλας ενα καρότσι σε ενα διαδρομο, απλα οι ρόδες πανε πιο γρήγορα.
υπαρχουν και αυτοκινητα με jet engines δεν αλλαζει κατι με 500χλμ θα τρεχει το αυτοκινητο, με 500χλμ αντιστροφα θα κινειται ο ιμαντας
λοιπον, βαζουμε εσενα, πανω σε ενα πατινι, πανω στον ιμαντα.
παιρνεις αυτη την τουρμπινα παραμασχαλα, και τη βαζεις μπρος. τι θα συμβει;
To be old and wise, you must first be young and stupid.
Όχι για πολλούς λόγους και δεν μιλάω μόνο για τον πιλότο αλλά μέχρι και την τελευταία αεροσυνοδό , τον πύργο ελέγχου όλοι δεν μπορούνε να το απογειώσουν , πραγματικά το παράδειγμα που βρήκε ο Otto είναι τέλειο.
Και να σβήναμε το Νέα Δημοκρατία από το αεροπλάνο και να γράφαμε Ελλάδα το ίδιο θα ήτανε και όποιο κόμμα και να βάζαμε δυστυχώς είμαστε καταδικασμένοι να τρέχουμε στο ίδιο σημείο και όταν σβήνουμε και τις μηχανές κάθε τόσο πάμε και πίσω.
Μπράβο Οtto !
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Niki την 07 Σεπ 2024, 21:20, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Σας λένε στουρνάρια Καντάφι μέχρι να σβήσει ο ήλιος.
Αν είστε στουρνάρια ψηφίστε τους ξανά.
omg kai 3 lol έγραψε: 07 Σεπ 2024, 02:07
αν το αεροπλανο ξεκιναει απο μηδενικη ταχυτητα και αρχισει να επιταχυνει και πιανει τα 100χλμ ο ιμαντας τρεχει με 100χλμ αντιστροφα και το αεροπλανο παραμενει ακινητο
οχι.
το αεροπλανο κινηται μπροστα με 100, ο ιμαντας μπορει να τρεχει με οσα θελει, να γυριζει τους τροχους οσο θελει, δεν κραταει απο καπου το αεροπλανο, δεν μπορει να το εμποδισει να κινηθει, απλως θα περιστρεφει τους τροχους.
Ναι και ο διαδρομος στο γυμναστηριο απλα σου πηγαινει προς τα πισω τα ποδια.
Όσοι λένε ότι θα απογειωθεί έχουν ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΣ διαφορετική αντίληψη της κλασικής φυσικής άρα στην ουσία του φυσικού σύμπαντος από όσους λένε ότι δε θα απογειωθεί.