ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:48
nik_killthemall έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:42
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:29
Νικ, αν δεν κάνω λάθος η μόνη αλλαγή στο συγκεκριμένο παράδειγμα που προτείνεις είναι
αντί του "3/8 από τις σοκολάτες" να γραφεί "3/8 σοκολάτας από τις σοκολάτες".
Αυτή θεωρείς ότι είναι σωστή έκφραση; Σωστά ελληνικά; Σωστότερη από αυτή που υπάρχει και μας λύνει το πρόβλημα;
Ρε φιλε :
1) ασχολήσου 1 γαμημενη φορά με αυτο που σου γραφει ο αλλος, αν δεν γουσταρεις ε δε χρειαζεται να το κουραζουμε
2) γραψε μια γαμημενη φορα τα πραγματικα δεδομενα.
- Το βιβλιο γραφει "τα 3/8 απο τις ΤΡΕΙΣ σοκολατες" αρα αυτο που γραφεις στο μπολντ ειναι φεηκ για να γουσταρεις.
- Εγω προτείνω πως η σωστή εκφραση ειναι "τα 3/8 σοκολατας" και τελος.
Αν το κλασμα ήταν > 1 τοτε η σωστη εκφραση θα ηταν "8/3 σοκολατες" και τελος.
Ο χιγκς συμπληρωσε ορθως το "τα 3/8 σοκολατας απο τις 3 σοκολατες που ειχαμε στην αρχη", αλλά αυτό ενεργοποιεί την δηθεν αποστροφή σας προς τα σεντόνια, η οποια ξεκαθαρα ενεργοποιεται κατά περισταση, γιατι αλλου γουσταρετε σεντονια και αλλου οχι. Και ολα αυτα για 4 λεξεις του χιγκς παραπανω ... δηλ. ελεος.
Σε μπέρδεψα με τον Χιγκς. Λάθος μου
νο1
Εγραψα λαθος "αντί του "3/8 από τις σοκολάτες" εσυ προτεινεις κλπ
ενώ το σωστό δηλ. αυτο που γραφει το βιβλίο ειναι "αντί του "3/8 από τις τρεις σοκολάτες"[/b] κλπ, οποτε λαθος μου νο2.
Εσύ προκρίνεις ενικό. Μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε παράδειγμα; Έχουμε 3 από αυτά στο τραπέζι.
Και δεν γουστάρω σεντόνια. Χαρακτήρισα έτσι μια ανάρτησή μου, ο ίδιος, ίσα ίσα για να δείξω και την αντίθεσή μου.
Συμπληρώνω με κόκκινο γιατί εισαι ελλειπης στα λαθη σου. Χειρότερη μαλκια απο τον πληθυντικο είναι πως αναφερει και τον αριθμο των συνολικων τεμαχιων.
Εγω προτείνω να τηρουνται οι κανονες του συντακτικου μαζι με τους κανονες των μαθηματικων απτους οποιους εξαρτώνται κιολας. Ο ενικός χρησιμοποειται οταν μ/ν< 1 και ο πληθυντικός όταν μ/ν>1.
Η ιδέα οτι πρεπει ΠΑΝΤΟΥ σε κάθε αποτελεσμα τετοιας ασκησης να χρησιμοποιουμε είτε ΜΟΝΟ ενικο, ειτε ΜΟΝΟ πληθυντικο, πραγματικά είναι τεκμήριο είτε άγραμματοσύνης είτε καλοθρεμένου εγωϊσμου και σε καθε περιπτωση ειναι ΛΑΘΟΣ.
Επίσης, οι εκφράσεις μ/ν ΔΕΝ λέει κανείς να γραφούν στο βιβλίο του δημοτικού αλλά χρησιμοποιούνται εδώ για να εκφράσουν την ΓΕΝΙΚΟΤΗΤΑ και οχι την πολυ ειδικοτητα οπου μ = 3 και ν=8, επομενως οι εκφράσεις αυτές είναι εργαλείο
ΣΥΝΤΟΜΙΑΣ στην εδώ συζήτηση και οποιος δεν το καταλαβαίνει ειναι ΒΛΑΞ !
Και τέλος ΠΡΕΠΕΙ οι μαθητες
(και οχι μονο) μαζί με την εννοια του κλάσματος να αντιληφθούν και την έννοια της μονάδας μέτρησης, γιατί η μοναδα μετρησης
είναι ΜΕΡΟΣ του κλασματος !
Αν η μονάδα μέτρησης είναι το
ΣΥΝΟΛΟ = 3 ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ, τοτε απο αυτο το συνολο θα λαβει ο καθενας το
1/8 . -
Αν η μονάδα μέτρησης είναι η
1 σοκολατα, τοτε απο αυτην θα λαβει ο καθενας τα
3/8 . -
Αν η μονάδα μέτρησης είναι το
1 κομματι εκ των 8 της μιας σοκολατας, τοτε απο αυτα θα λαβει ο καθενας τα
3 . -
3
διαφορετικες μοναδες μετρησης που επιμετρουν την ιδια ακριβως ποσοτητα και ο συντακτης πρεπει να ειναι συνεπης στο ΠΟΙΑ απο τις 3 θα χρησιμοποιησει (κατα δικια μου προτιμηση την δευτερη), καθως συνεπης πρεπει να ειναι και στην αντίστοιχη ΣΥΝΤΑΞΗ που θα χρησιμοποιησει.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.