!!! DEVELOPMENT MODE !!!

το στεκι του wannabe μαθηματικού

Εδώ συζητάμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

Gherschaagk έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:11 -Το παράδειγμα με τις σοκολάτες είναι λάθος, κακογραμμένο το βιβλίο.
-Όχι δεν είναι λάθος, είναι σωστό.
-Βρήκα άλλο λάθος, σε άλλη άσκηση, καλά έλεγα εγώ, όλα τα βιβλία είναι κακογραμμένα τελικά.
-Για το θέμα τι έχεις να πεις;
-Δεν συμφωνώ μαζί σας, κακογραμμένο το βιβλίο.
-Πώς το αιτιολογείς;
-Δεν μου φαίνεται σωστή η έκφραση έτσι όπως την έχετε διατυπωμένη.
-Αυτό δεν σημαίνει πως είναι λάθος.
-Εφόσον δεν μου φαίνεται εμένα σωστή, είναι λάθος.
όχι δεν έγιναν έτσι.

Σου είπα αρχικά ότι είναι λάθος και κατηγόρησα αυτόν που το έγραψε έτσι. Αν όμως θυμάσαι καλά ασχολήθηκα περισσότερο με το άλλο screenshot και όχι με αυτό. Γιατί εκεί ήταν ακόμα πιο εξόφθαλμο (για μένα) το πρόβλημα.
Σου εξήγησα στην συνέχεια που βρίσκεται το λάθος
Σου έβαλα σχήμα για να σου το δείξω στο πρόβλημα με τις σοκολάτες
Σου έβαλα νέο σχήμα με αναγωγή των κομματιών από όλες τις σοκολάτες σε μία για να σου δείξω τα 3/8 της σοκολάτας (εικόνα με τα ροζ κομμάτια)
Ξεκαθάρισα καμιά δεκαριά φορές ότι η διαφωνία μας δεν έγκειται στον υπολογισμό αλλά στην διατύπωση
Έγραψα 4 παραδείγματα όπου η χρήση του πληθυντικού, αν πρόκειται για γενικευμένη πρακτική, θα δημιουργήσει ζητήματα κατανόησης
Έβαλα ξανά σχήμα με τα 3/8 της σοκολάτας και τα 3/8 των 3 σοκολατών για να φανεί ακόμα και οπτικά του τι στηρίζει η κάθε πλευρά
Ήρθαν άλλα παραδείγματα από κακογραμμένες ασκήσεις και στα παραθέτω γιατί εσύ υποστηρίζεις κυρίως πως ό,τι γράφει το βιβλίο είναι σωστό. Οι άλλοι χρήστες κρατούν αποστάσεις.
Στο μεταξύ έχω παραδεχθεί 2-3 φορές ότι καταλαβαίνω πλήρως γιατί επιλέγει η άλλη μεριά αυτή την διατύπωση, παρότι διαφωνώ. Δεν τους λέω
χαζούς, ούτε θεωρώ πλέον πως οφείλεται σε κάτι που δεν είδαν ή δεν κατάλαβαν. Αυτή ήταν η αρχική εκτίμηση για τον συντάκτη της άσκησης. Τώρα υπάρχει διαφωνία του ποια είναι η ορθή πρακτική, μαθηματικώς και παιδαγωγικώς.

Και μου ζητάς μετά από 106 σελίδες να σου απαντήσω σαν να είμαστε στην πρώτη. :bravo:
Άβαταρ μέλους
John Dear
Δημοσιεύσεις: 1225
Εγγραφή: 03 Δεκ 2018, 01:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από John Dear »

enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:27
John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:19 Ναι είναι η γνώμη σου αυτή και σ' ευχαριστώ. Εγώ δεν το βλέπω έτσι, όπως δεν βλέπω ως "αποψάρα" την τοποθέτηση μου.
δεν σε πρόλαβα, παρε τα επόμενα σταδια να εχεις

αν το ζορίσες πολύ θα σου πούμε
1. αυτό που λες ειναι λαθος

οταν αποδείξεις οτι δεν ειναι λαθος
2. οκ, αλλα ειναι αντιπαιδαγωγικό,

αν επιμείνεις παραπανω οτι τα μαθηματικά δεν ειναι μοδα να την φοράμε οπως τα φερνει ο καιρός, θα πουμε
3.δεν ειναι ασκηση μαθηματικων ρε φίλε, ειναι Cκευτόμαστε, τυφλός εισαι;
:D
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:28
enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:19
John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:12 Είτε μία σοκολάτα είτε χίλιες, ως ένα θα το αντιμετωπίσεις. Και από αυτό το ένα θα πάρεις το ένα όγδοο, απλά.
τα βασικά για να μην τρωμε χρόνο:
1. οταν σε ρωτάμε αν εισαι του home schooling εννοουμε αν εισαι ηλίθιος, πρεπει να προσβληθείς η να δωσεις αφορμη να σε βρίσουμε γιατι εισαι και ανάγωγος.
2.Το Σωστό ειναι το Βιβλίο του δημοτικου
3.βλέπε 2
Κατάλαβα ότι υπήρξαν προστριβές και ότι όπως είναι σύνηθες, του καπνίζει κάποιου ότι η εκπαίδευση στο σπίτι είναι ηλιθιότητα και αξιώνει μετά ότι πρέπει καθολικά να υιοθετηθεί η άποψη. Αυτά είναι αποτελέσματα της νοητικής παρακμής που δυναμώνει εδώ μέσα. Το ίδιο συμβαίνει κι αν για δικούς σου λόγους δεν θες να κάνεις εμβόλιο, άρα είσαι με τον Πούτιν κλπ κλπ.

Ωστόσο μία και αναφέρθηκε, είναι πράγματι για τα μπάζα η εκπαίδευση στη χώρα μας και κατά συνέπεια είναι και τα βιβλία. Καθόλου κριτική σκέψη δεν καλλιεργείται, ούτε και οι μηχανισμοί σκέψης ώστε να μαθαίνει το παιδί να λύνει σύνθετα προβλήματα. Παπαγαλία μόνο, στείροι κανόνες, έλλειψη βιωματικότητας και πολλά άλλα. Για όλα μπορούμε να κάνουμε διάλογο αν υπάρξει ποτέ η ανάλογη διάθεση κι ο σεβασμός.
Έχεις παράδειγμα μεγάλου αριθμού παιδιών που διδάχτηκαν μέσω homeschooling και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να λάβουν καλύτερη εκπαίδευση από τα παιδιά που πηγαίνουν στο κανονικό παραδοσιακό σχολείο ή μιλάμε σε θεωριτικό επίπεδο, άρα είναι η δική σου προσωπική άποψη;
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

παρακαλώ να μεινουμε στο θεμα που ελεγες οτι ο κιλλδεμαλλ ειναι ασχετος και το 3/24 ειναι λαθος.
Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 7237
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall »

ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:29
nik_killthemall έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:23
Όσον αφορα τη συγγραφή των βιβλίων για τα συγκεκριμένα παραδείγματα το θέμα ειναι η έλλειψη σωστής έκφρασης ξεκάθαρα,
Νικ, αν δεν κάνω λάθος η μόνη αλλαγή στο συγκεκριμένο παράδειγμα που προτείνεις είναι αντί του "3/8 από τις σοκολάτες" να γραφεί "3/8 σοκολάτας από τις σοκολάτες".
Αυτή θεωρείς ότι είναι σωστή έκφραση; Σωστά ελληνικά; Σωστότερη από αυτή που υπάρχει και μας λύνει το πρόβλημα;
Ρε φιλε :

1) ασχολήσου 1 γαμημενη φορά με αυτο που σου γραφει ο αλλος, αν δεν γουσταρεις ε δε χρειαζεται να το κουραζουμε

2) γραψε μια γαμημενη φορα τα πραγματικα δεδομενα.

- Το βιβλιο γραφει "τα 3/8 απο τις ΤΡΕΙΣ σοκολατες" αρα αυτο που γραφεις στο μπολντ ειναι φεηκ για να γουσταρεις.

- Εγω προτείνω πως η σωστή εκφραση ειναι "τα 3/8 σοκολατας" και τελος.
Αν το κλασμα ήταν > 1 τοτε η σωστη εκφραση θα ηταν "8/3 σοκολατες" και τελος.
Ο χιγκς συμπληρωσε ορθως το "τα 3/8 σοκολατας απο τις 3 σοκολατες που ειχαμε στην αρχη", αλλά αυτό ενεργοποιεί την δηθεν αποστροφή σας προς τα σεντόνια, η οποια ξεκαθαρα ενεργοποιεται κατά περισταση, γιατι αλλου γουσταρετε σεντονια και αλλου οχι. Και ολα αυτα για 4 λεξεις του χιγκς παραπανω ... δηλ. ελεος.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:38
Gherschaagk έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:11 -Το παράδειγμα με τις σοκολάτες είναι λάθος, κακογραμμένο το βιβλίο.
-Όχι δεν είναι λάθος, είναι σωστό.
-Βρήκα άλλο λάθος, σε άλλη άσκηση, καλά έλεγα εγώ, όλα τα βιβλία είναι κακογραμμένα τελικά.
-Για το θέμα τι έχεις να πεις;
-Δεν συμφωνώ μαζί σας, κακογραμμένο το βιβλίο.
-Πώς το αιτιολογείς;
-Δεν μου φαίνεται σωστή η έκφραση έτσι όπως την έχετε διατυπωμένη.
-Αυτό δεν σημαίνει πως είναι λάθος.
-Εφόσον δεν μου φαίνεται εμένα σωστή, είναι λάθος.
όχι δεν έγιναν έτσι.

Σου είπα αρχικά ότι είναι λάθος και κατηγόρησα αυτόν που το έγραψε έτσι. Αν όμως θυμάσαι καλά ασχολήθηκα περισσότερο με το άλλο screenshot και όχι με αυτό. Γιατί εκεί ήταν ακόμα πιο εξόφθαλμο (για μένα) το πρόβλημα.
Σου εξήγησα στην συνέχεια που βρίσκεται το λάθος
Σου έβαλα σχήμα για να σου το δείξω στο πρόβλημα με τις σοκολάτες
Σου έβαλα νέο σχήμα με αναγωγή των κομματιών από όλες τις σοκολάτες σε μία για να σου δείξω τα 3/8 της σοκολάτας (εικόνα με τα ροζ κομμάτια)
Ξεκαθάρισα καμιά δεκαριά φορές ότι η διαφωνία μας δεν έγκειται στον υπολογισμό αλλά στην διατύπωση
Έγραψα 4 παραδείγματα όπου η χρήση του πληθυντικού, αν πρόκειται για γενικευμένη πρακτική, θα δημιουργήσει ζητήματα κατανόησης
Έβαλα ξανά σχήμα με τα 3/8 της σοκολάτας και τα 3/8 των 3 σοκολατών για να φανεί ακόμα και οπτικά του τι στηρίζει η κάθε πλευρά
Ήρθαν άλλα παραδείγματα από κακογραμμένες ασκήσεις και στα παραθέτω γιατί εσύ υποστηρίζεις κυρίως πως ό,τι γράφει το βιβλίο είναι σωστό. Οι άλλοι χρήστες κρατούν αποστάσεις.
Στο μεταξύ έχω παραδεχθεί 2-3 φορές ότι καταλαβαίνω πλήρως γιατί επιλέγει η άλλη μεριά αυτή την διατύπωση, παρότι διαφωνώ. Δεν τους λέω
χαζούς, ούτε θεωρώ πλέον πως οφείλεται σε κάτι που δεν είδαν ή δεν κατάλαβαν. Αυτή ήταν η αρχική εκτίμηση για τον συντάκτη της άσκησης. Τώρα υπάρχει διαφωνία του ποια είναι η ορθή πρακτική, μαθηματικώς και παιδαγωγικώς.

Και μου ζητάς μετά από 106 σελίδες να σου απαντήσω σαν να είμαστε στην πρώτη. :bravo:
Κανείς δεν είπε πώς ό,τι γράφουν τα βιβλία είναι πάντα σωστά.
Ειδικά, ο Αρχέλαος αναφέρθηκε εκτενέστατα σε κακογραμμένα παραδείγματα.

Εδώ όμως, ξεκινήσαμε με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ παραδείγματα, για τα οποία κάποιος ήταν έτοιμος, με χαρακτηριστικές αναρτήσεις, να ανασκωλοπήσει τη δασκάλα.

Ας μας πει καθένας, λοιπόν, πώς πιστεύει ότι έπρεπε να διατυπωθούν οι απαντήσεις στα θέματα αυτά.
Κατηγορούμε τους συντάκτες των βιβλίων για κακή χρήση γλώσσας αλλά δεν δείχνουμε λακωνικά, εύληπτα και με εμφανή κανόνα πώς θα έπρεπε να διατυπωθεί η έννοια του κλάσματος στα 3 αυτά παραδείγματα.
Άβαταρ μέλους
John Dear
Δημοσιεύσεις: 1225
Εγγραφή: 03 Δεκ 2018, 01:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από John Dear »

ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:35
John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:28
enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:19

τα βασικά για να μην τρωμε χρόνο:
1. οταν σε ρωτάμε αν εισαι του home schooling εννοουμε αν εισαι ηλίθιος, πρεπει να προσβληθείς η να δωσεις αφορμη να σε βρίσουμε γιατι εισαι και ανάγωγος.
2.Το Σωστό ειναι το Βιβλίο του δημοτικου
3.βλέπε 2
Κατάλαβα ότι υπήρξαν προστριβές και ότι όπως είναι σύνηθες, του καπνίζει κάποιου ότι η εκπαίδευση στο σπίτι είναι ηλιθιότητα και αξιώνει μετά ότι πρέπει καθολικά να υιοθετηθεί η άποψη. Αυτά είναι αποτελέσματα της νοητικής παρακμής που δυναμώνει εδώ μέσα. Το ίδιο συμβαίνει κι αν για δικούς σου λόγους δεν θες να κάνεις εμβόλιο, άρα είσαι με τον Πούτιν κλπ κλπ.

Ωστόσο μία και αναφέρθηκε, είναι πράγματι για τα μπάζα η εκπαίδευση στη χώρα μας και κατά συνέπεια είναι και τα βιβλία. Καθόλου κριτική σκέψη δεν καλλιεργείται, ούτε και οι μηχανισμοί σκέψης ώστε να μαθαίνει το παιδί να λύνει σύνθετα προβλήματα. Παπαγαλία μόνο, στείροι κανόνες, έλλειψη βιωματικότητας και πολλά άλλα. Για όλα μπορούμε να κάνουμε διάλογο αν υπάρξει ποτέ η ανάλογη διάθεση κι ο σεβασμός.
Μαζί σου.
Αλλά ξεκινάς από τα συμπεράσματα. Που είναι και κοινά, λίγο πολύ.
Ο σεβασμός και η διάθεση, όμως, δεν έρχονται ουρανοκατέβατα όταν από την αρχή διαπιστώνεις απροθυμία διαλόγου και κατανόησης, παρά μόνο ταμπούρωμα σε θέσεις.
Αν μου ζητάς να άρω θέση σε αυτό, σου λέω ευχαρίστως, αλλά είναι γενικότερο και πολυσύνθετο ως φαινόμενο. Νομίζω υπάρχουν ήδη νήματα και προσπάθειες για έναν καλύτερο διάλογο. μην ξεχνάς ότι το "ταμπούρωμα" στις θέσεις, είναι και ψυχολογικό φαινόμενο, που είναι γενικότερο σύνολο από το ¨νοητικό" ας πούμε. Βάλε τώρα και τις σχέσις μεταξύ των χρηστών και τα συναισθήματα που μας κατακλύζουν και βγάλε συμπέρασμα. ή καλύτερα, "Νιώσε" συμπέρασμα.
Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

nik_killthemall έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:42
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:29
nik_killthemall έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:23
Όσον αφορα τη συγγραφή των βιβλίων για τα συγκεκριμένα παραδείγματα το θέμα ειναι η έλλειψη σωστής έκφρασης ξεκάθαρα,
Νικ, αν δεν κάνω λάθος η μόνη αλλαγή στο συγκεκριμένο παράδειγμα που προτείνεις είναι αντί του "3/8 από τις σοκολάτες" να γραφεί "3/8 σοκολάτας από τις σοκολάτες".
Αυτή θεωρείς ότι είναι σωστή έκφραση; Σωστά ελληνικά; Σωστότερη από αυτή που υπάρχει και μας λύνει το πρόβλημα;
Ρε φιλε :

1) ασχολήσου 1 γαμημενη φορά με αυτο που σου γραφει ο αλλος, αν δεν γουσταρεις ε δε χρειαζεται να το κουραζουμε

2) γραψε μια γαμημενη φορα τα πραγματικα δεδομενα.

- Το βιβλιο γραφει "τα 3/8 απο τις ΤΡΕΙΣ σοκολατες" αρα αυτο που γραφεις στο μπολντ ειναι φεηκ για να γουσταρεις.

- Εγω προτείνω πως η σωστή εκφραση ειναι "τα 3/8 σοκολατας" και τελος.
Αν το κλασμα ήταν > 1 τοτε η σωστη εκφραση θα ηταν "8/3 σοκολατες" και τελος.
Ο χιγκς συμπληρωσε ορθως το "τα 3/8 σοκολατας απο τις 3 σοκολατες που ειχαμε στην αρχη", αλλά αυτό ενεργοποιεί την δηθεν αποστροφή σας προς τα σεντόνια, η οποια ξεκαθαρα ενεργοποιεται κατά περισταση, γιατι αλλου γουσταρετε σεντονια και αλλου οχι. Και ολα αυτα για 4 λεξεις του χιγκς παραπανω ... δηλ. ελεος.
Σε μπέρδεψα με τον Χιγκς. Λάθος μου.

Εσύ προκρίνεις ενικό. Μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε παράδειγμα; Έχουμε 3 από αυτά στο τραπέζι.
Και δεν γουστάρω σεντόνια. Χαρακτήρισα έτσι μια ανάρτησή μου, ο ίδιος, ίσα ίσα για να δείξω και την αντίθεσή μου.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:45
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:35
John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:28

Κατάλαβα ότι υπήρξαν προστριβές και ότι όπως είναι σύνηθες, του καπνίζει κάποιου ότι η εκπαίδευση στο σπίτι είναι ηλιθιότητα και αξιώνει μετά ότι πρέπει καθολικά να υιοθετηθεί η άποψη. Αυτά είναι αποτελέσματα της νοητικής παρακμής που δυναμώνει εδώ μέσα. Το ίδιο συμβαίνει κι αν για δικούς σου λόγους δεν θες να κάνεις εμβόλιο, άρα είσαι με τον Πούτιν κλπ κλπ.

Ωστόσο μία και αναφέρθηκε, είναι πράγματι για τα μπάζα η εκπαίδευση στη χώρα μας και κατά συνέπεια είναι και τα βιβλία. Καθόλου κριτική σκέψη δεν καλλιεργείται, ούτε και οι μηχανισμοί σκέψης ώστε να μαθαίνει το παιδί να λύνει σύνθετα προβλήματα. Παπαγαλία μόνο, στείροι κανόνες, έλλειψη βιωματικότητας και πολλά άλλα. Για όλα μπορούμε να κάνουμε διάλογο αν υπάρξει ποτέ η ανάλογη διάθεση κι ο σεβασμός.
Μαζί σου.
Αλλά ξεκινάς από τα συμπεράσματα. Που είναι και κοινά, λίγο πολύ.
Ο σεβασμός και η διάθεση, όμως, δεν έρχονται ουρανοκατέβατα όταν από την αρχή διαπιστώνεις απροθυμία διαλόγου και κατανόησης, παρά μόνο ταμπούρωμα σε θέσεις.
Αν μου ζητάς να άρω θέση σε αυτό, σου λέω ευχαρίστως, αλλά είναι γενικότερο και πολυσύνθετο ως φαινόμενο. Νομίζω υπάρχουν ήδη νήματα και προσπάθειες για έναν καλύτερο διάλογο. μην ξεχνάς ότι το "ταμπούρωμα" στις θέσεις, είναι και ψυχολογικό φαινόμενο, που είναι γενικότερο σύνολο από το ¨νοητικό" ας πούμε. Βάλε τώρα και τις σχέσις μεταξύ των χρηστών και τα συναισθήματα που μας κατακλύζουν και βγάλε συμπέρασμα. ή καλύτερα, "Νιώσε" συμπέρασμα.
Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός.
Απολύτως κατανοητός και με ευχαρίστηση συμφωνώ.
Θα είχα πάρα πολλά να γράψω περί σχέσεων και φορουμικών ψυχολογικών φαινομένων, αλλά προτιμούσα σε κάτι τόσο οφθαλμοφανές να επικεντρωθώ πρώτα στα τετριμμένα του προβλήματος και να αφήσω τις προεκτάσεις για το "τέλος".
Χαίρομαι που συνεννοούμαστε.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:44 Κανείς δεν είπε πώς ό,τι γράφουν τα βιβλία είναι πάντα σωστά.
Η Γκερ υπονοεί κάτι τέτοιο.
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:44 Εδώ όμως, ξεκινήσαμε με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ παραδείγματα, για τα οποία κάποιος ήταν έτοιμος, με χαρακτηριστικές αναρτήσεις, να ανασκωλοπήσει τη δασκάλα.
Εδώ όμως αυτός ο χρήστης έχει μερικές χιλιάδες αναρτήσεις. Τον ξέρετε τόσο που δεν μπορεί να υποθέτετε ότι μιλάει κυριολεκτικά. Επίσης είναι από τους χρήστες που δεν καταφεύγουν σε προσβολές. Πως είναι δυνατόν να φαντάζεστε ότι θα πήγαινε στο σχολείο και θα έβριζε ή ό,τι άλλο τη δασκάλα;
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:44 Ας μας πει καθένας, λοιπόν, πώς πιστεύει ότι έπρεπε να διατυπωθούν οι απαντήσεις στα θέματα αυτά.
Κατηγορούμε τους συντάκτες των βιβλίων για κακή χρήση γλώσσας αλλά δεν δείχνουμε λακωνικά, εύληπτα και με εμφανή κανόνα πώς θα έπρεπε να διατυπωθεί η έννοια του κλάσματος στα 3 αυτά παραδείγματα.
Περιφραστικά όπως τα έγραψε ο Bill Hicks. Προτιμώ να είναι κάτι ακριβές και συνεπές στην χρήση του παντού, κι ας μην είναι οι πιο μαζεμένες διατυπώσεις. Η συνέπεια δημιουργεί μια ασφάλεια στην μελλοντική χρήση.
Άβαταρ μέλους
John Dear
Δημοσιεύσεις: 1225
Εγγραφή: 03 Δεκ 2018, 01:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από John Dear »

enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:37
Gherschaagk έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:33 Μισό λίγο. Δεν είναι αντιπαιδαγωγικό το εσκεμμένο λάθος; Κάπου παρεξηγηθήκαμε λίγο.

Αν ένας εκπαιδευτικός μπει σε μια τάξη και κάνει την άσκηση με τις σοκολάτες από 3/8 -> 3/24 εκτός από λάθος δεν είναι και αντιπαιδαγωγικό για τους μαθητές;
αστα αυτα, αν θες να πεις σε καποιον οτ το 3/24 ειναι λαθος, πεστα στον κιλλδεμαλλ να σε δω να γινεσαι ρεζίλι παλι, να εχει πλακα αν ειναι, κατι ενδιαφέρον.
Μα στην εικόνα με την σοκολάτα, βλέπουμε οχτώ τετράγωνα κομματάκια στην κάθε μία. Το σύνολο των κομματιών αυτών είναι 24. Άρα το κάθε παιδί θα πάρει τρία από όλα αυτά τα 24. Δηλαδή 3/24.
Δεν αναιρεί αυτό, τη διαίρεση 3/8. Απλά το 3 στον αριθμητή εδώ είναι οι σοκολάτες. Πράγματι το κάθε παιδί θα πάρει το 0,375 του συνόλου των σοκολατών. Αλλιώς, θα πάρει το 0,125 της μιας σοκολάτας.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:53
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:44 Κανείς δεν είπε πώς ό,τι γράφουν τα βιβλία είναι πάντα σωστά.
Η Γκερ υπονοεί κάτι τέτοιο.
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:44 Εδώ όμως, ξεκινήσαμε με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ παραδείγματα, για τα οποία κάποιος ήταν έτοιμος, με χαρακτηριστικές αναρτήσεις, να ανασκωλοπήσει τη δασκάλα.
Εδώ όμως αυτός ο χρήστης έχει μερικές χιλιάδες αναρτήσεις. Τον ξέρετε τόσο που δεν μπορεί να υποθέτετε ότι μιλάει κυριολεκτικά. Επίσης είναι από τους χρήστες που δεν καταφεύγουν σε προσβολές. Πως είναι δυνατόν να φαντάζεστε ότι θα πήγαινε στο σχολείο και θα έβριζε ή ό,τι άλλο τη δασκάλα;
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:44 Ας μας πει καθένας, λοιπόν, πώς πιστεύει ότι έπρεπε να διατυπωθούν οι απαντήσεις στα θέματα αυτά.
Κατηγορούμε τους συντάκτες των βιβλίων για κακή χρήση γλώσσας αλλά δεν δείχνουμε λακωνικά, εύληπτα και με εμφανή κανόνα πώς θα έπρεπε να διατυπωθεί η έννοια του κλάσματος στα 3 αυτά παραδείγματα.
Περιφραστικά όπως τα έγραψε ο Bill Hicks. Προτιμώ να είναι κάτι ακριβές και συνεπές στην χρήση του παντού, κι ας μην είναι οι πιο μαζεμένες διατυπώσεις. Η συνέπεια δημιουργεί μια ασφάλεια στην μελλοντική χρήση.
Δεν νομίζω να υπονοεί κάτι τέτοιο. Κανείς δεν μπορεί να είναι τόσο απόλυτος.

Τα περί "ύφους" αναρτήσεων γνωστών χρηστών με αφήνει αδιάφορο. Μία, δύο, τρεις...η πλακίτσα έχει και όρια. Για κάποιους, ίσως όχι για όλους. Και ιδιαίτερα για κάποιον που θα πρωτομπεί και θα διαβάσει οχετό. 'Οποιος αρέσκεται στον μιθριδατισμό, δικό του θέμα.

Εξήγησα αναλυτικά στο κείμενό μου, ότι το ακριβές και συνεπές, δεν μπορεί να αποδοθεί σε λίγες αράδες με τη μορφή κανόνα. Το κείμενο πρέπει να λειτουργεί και οπτικά. Να ανασύρεται κάθε φορά ως λιγόλογος, γενικευμένος και σωστός κανόνας που θα εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση.
Οι επεξηγήσεις και οι πλατιασμοί θα επιχειρηθούν στην τάξη, δια ζώσης και με πολλά παραδείγματα.
Άβαταρ μέλους
Αρχέλαος
Δημοσιεύσεις: 6711
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:01

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρχέλαος »

ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 13:39
Αρχέλαος έγραψε: 11 Δεκ 2022, 12:40 Καμία σύγχυση, κανένα θέμα.

Άλλωστε όπως προείπα στο βιβλίο αυτό διορθώθηκαν πράγματα, ακόμα και μερικά που θα περνούσαν εύκολα στα ψιλά, δεν θα ξέφευγε αυτό.
Διορθώθηκε και ζήτημα διατύπωσης ορισμού, το οποίο πάντως δεν δημιουργούσε επακριβώς κάποιο θέμα στους μαθητές.
Ουδείς μπερδεύεται και είδαμε διάφορες λεκτικές και άλλες ακροβασίες για να παρουσιαστεί το πυρηνικό μανιτάρι ως ένα επιπλέον λουλούδι και αυτό.
Αυτές όντως δημιουργούν κάτι ασαφές, ένα συνονθύλευμα, μια θολούρα που θα ωθούν σε παραλογισμό.

Εν ολίγοις, οι ασκήσεις δεν είχαν κανένα ζήτημα. Ίσα-ίσα, θολούρα και θέμα είχαν τα επιχειρήματα περί ζητήματος, οδηγώντας σε μία φαρσοκωμωδία.
Εδώ διαβάσαμε ότι τάχα τα σχολικά βιβλία, παλαιότερα ή νεότερα, έβαζαν και περισσότερα δεδομένα για να μπερδέψουν τους μαθητές. Ισχυρισμός χωρίς κανένα τεκμήριο.
Το παράδειγμα του βιβλίου που αφορά τα μπισκότα και εκδίδετο για λίγα χρόνια είναι λάθος, διότι απλώς έγινε γκάφα, όχι εσκεμμένο λάθος.
Και θα εξηγήσω γιατί έγινε γκάφα.
Σε άλλο σημείο γράφει την λέξη "μισό" αντί να πει 1/2 ή 0,5(δεν θυμάμαι που ακριβώς).
Το μισό δεν μπερδεύει, δεν είναι κάτι παραπανίσιο. Απλώς είναι σφάλμα διότι δεν είναι αριθμός.
Έκαναν και εκεί γκάφα και το βιβλίο αποσύρθηκε. Άλλωστε γιατί σε τόσα βιβλία τόσων τάξεων, να ήθελαν οι συγγραφείς να μπερδέψουν μόνο σε μία σελίδα τους μαθητές;
Αν είχαν τέτοια τακτική, θα υπήρχε συστηματικό...μπέρδεμα. Δεν μπορεί ένα...εσκεμμένο λάθος να παρουσιάζεται μόνο σε μισή σελίδα από τόσα συγγράμματα.

Τα βιβλία και έχω βιβλία από το 1930, ουδέποτε βάζουν περισσότερα δεδομένα.
Το οποίο εξηγήσαμε γιατί είναι και παράλογο παιδαγωγικά και διδακτικά.
Αν θέλει κάποιος να ξεδιαλύνει έννοιες, βάζει μία άσκηση που εξετάζει αυτό το πράγμα με ακρίβεια, δεν χρειάζεται να καταφύγει σε ακροβασίες.
Επιπλέον, όταν ο συγγραφέας θέλει να δείξει μία πλάνη, συνήθως παρουσιάζει μία άσκηση λυμένη και λέει στον μαθητή να εντοπίσει το λάθος.
Διδακτικό.
Αλλά αυτό το παράδειγμα σκέψης, εξηγεί και τις όλες ακροβασίες που συζητήθηκαν.




Εδώ να τονίσω και κάτι ακόμα που θέλει ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Η φαντασία, η ευρηματικότητα, ο προβληματισμός, ο πειραματισμός, στις θετικές επιστήμες πρέπει να βασίζονται πάνω σε αξιώματα και θεωρήματα σαφώς διατυπωμένα και νοήματα-προτάσεις καλώς τεθειμένες.
Δεν είναι ότι φανταζόμαστε γενικά, αυθαίρετα.
Οι συλλογισμοί και οι νοητικές υπερβάσεις, οι συζητήσεις, η θέση-αντίθεση-σύνθεση βασίζονται πάνω σε στέρεες καταστάσεις.
Ειδάλλως, καταλήγει κάποιος να κυνηγάει ανεμόμυλους σαν άλλος Δον Κιχώτης, οδηγούμενος σε μεγάλες πλάνες.
Εν ολίγοις, δημιουργεί πρόβλημα, θολούρα εκεί που δεν υπήρχε και τα μαθηματικά από μαθημαγικά καθίστανται κάτι άλλο.



Απλώς, κάτι καλώς τεθειμένο, επιχειρήθηκε να αποδομηθεί οδηγώντας σε φαρσοκωμωδία.
Παραφράζοντας γνωστή ρήση, αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τότε εκείνη κάνει λάθος!

Over and out.
Άψογο και ακριβές. Ευχαριστώ πολύ.

Ας το δούμε και από την αλλοδαπή:


Εικόνα
how can you share five apples with seven friends
Εικόνα
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:54
enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:37
Gherschaagk έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:33 Μισό λίγο. Δεν είναι αντιπαιδαγωγικό το εσκεμμένο λάθος; Κάπου παρεξηγηθήκαμε λίγο.

Αν ένας εκπαιδευτικός μπει σε μια τάξη και κάνει την άσκηση με τις σοκολάτες από 3/8 -> 3/24 εκτός από λάθος δεν είναι και αντιπαιδαγωγικό για τους μαθητές;
αστα αυτα, αν θες να πεις σε καποιον οτ το 3/24 ειναι λαθος, πεστα στον κιλλδεμαλλ να σε δω να γινεσαι ρεζίλι παλι, να εχει πλακα αν ειναι, κατι ενδιαφέρον.
Μα στην εικόνα με την σοκολάτα, βλέπουμε οχτώ τετράγωνα κομματάκια στην κάθε μία. Το σύνολο των κομματιών αυτών είναι 24. Άρα το κάθε παιδί θα πάρει τρία από όλα αυτά τα 24. Δηλαδή 3/24.
Δεν αναιρεί αυτό, τη διαίρεση 3/8. Απλά το 3 στον αριθμητή εδώ είναι οι σοκολάτες. Πράγματι το κάθε παιδί θα πάρει το 0,375 του συνόλου των σοκολατών. Αλλιώς, θα πάρει το 0,125 της μιας σοκολάτας.
Αν έχεις την πρόθεση να μπεις σε τόση λεπτομέρεια, προσωπικά σε χιλιοπαρακαλώ να ρίξεις ματιές προς τα πίσω για να μην αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια. Είναι και λίγο άδικο για όσους έχουν συμμετοχή με ενδιαφέρον στο νήμα.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

John Dear έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:54
enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:37
Gherschaagk έγραψε: 11 Δεκ 2022, 16:33 Μισό λίγο. Δεν είναι αντιπαιδαγωγικό το εσκεμμένο λάθος; Κάπου παρεξηγηθήκαμε λίγο.

Αν ένας εκπαιδευτικός μπει σε μια τάξη και κάνει την άσκηση με τις σοκολάτες από 3/8 -> 3/24 εκτός από λάθος δεν είναι και αντιπαιδαγωγικό για τους μαθητές;
αστα αυτα, αν θες να πεις σε καποιον οτ το 3/24 ειναι λαθος, πεστα στον κιλλδεμαλλ να σε δω να γινεσαι ρεζίλι παλι, να εχει πλακα αν ειναι, κατι ενδιαφέρον.
Μα στην εικόνα με την σοκολάτα, βλέπουμε οχτώ τετράγωνα κομματάκια στην κάθε μία. Το σύνολο των κομματιών αυτών είναι 24. Άρα το κάθε παιδί θα πάρει τρία από όλα αυτά τα 24. Δηλαδή 3/24.
Δεν αναιρεί αυτό, τη διαίρεση 3/8. Απλά το 3 στον αριθμητή εδώ είναι οι σοκολάτες. Πράγματι το κάθε παιδί θα πάρει το 0,375 του συνόλου των σοκολατών. Αλλιώς, θα πάρει το 0,125 της μιας σοκολάτας.
δεν το λεω σε σενα, στην γκερ το λεω που για 90 σελιδες δεν καταλαβαινε πως βγανει το (3*1/8)/(24*1/8), νομιζε οτι προσθετουμε τους παρανομαστές, ο στ λεει τρόλαρε.

Μετα ηρθε ο Κιλλδεμαλλ και την σκότωσε, της εβγαλε και τον μαθηματικό της λαθος, εφιαλτες θα είχε εχθές. :011:
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Περί ανέμων και υδάτων”