!!! DEVELOPMENT MODE !!!

το στεκι του wannabe μαθηματικού

Εδώ συζητάμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.
ναι εχουμε λιγους :003:
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51
mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:49 Άλλο πρόβλημα:

Έχουμε τον Κώστα, τον Γιάννη και την Αννούλα. Έχουμε και ένα τελάρο με φρούτα. Κάθε παιδί πήρε τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.

Πιστέυεις οτι βγάζει νόημα;
Α, γεια σου!
Σοβαρά τώρα;;;!!!!
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

θυμαται κανεις ποτε αρχισε να εχει απορίες; Μετά τα 40α;
Άβαταρ μέλους
Bill Hicks
Δημοσιεύσεις: 6423
Εγγραφή: 14 Μάιος 2018, 22:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bill Hicks »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:47
Bill Hicks έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:44
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:53

Δεν συνεννοηθήκαμε.
Έχεις 3 διαφορετικά φρούτα και 4 παιδιά είπαμε.
Ποιο πηλίκο θα περιγράψεις ως κλάσμα και τι θα σημαίνει αυτό;
δεν έχει απολύτως καμμία σημασία, ό,τι και να μοιράζεται, εφόσον μπορεί να μοιραστεί.

σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε μ/ν τού ενός αντικειμένου από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται.

αν θες να το πεις αλλιώς, θα πεις ότι σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε 1/ν από καθένα από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται, δηλαδή το κάθε παιδί θα πάρει συνολικά μ*1/ν=μ/ν τού ενός αντικειμένου.
Μην τα κάνεις όλα μ ν.
3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
3/8 ΤΩΝ ΣΟΚΟΛΑΤΩΝ.
Χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους. Αφού είσαι της ακριβολογίας και όχι του λογοτεχνικού πλατιασμού.
άσε μας ρε φίλε με τις πίπες σου.
I have taken drugs before and I had a real good time... didn’t murder anybody, didn’t rob anybody, didn’t rape anybody... didn’t lose ONE fuckin’ job, laughed my ass off... and went about my day! :smt033
Στύγιος
Δημοσιεύσεις: 22168
Εγγραφή: 09 Μαρ 2019, 22:58
Phorum.gr user: C'est fini

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στύγιος »

Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.

Να πληρώσετε πρώτα, 10 ευρώ έκαστος.

Ο τζάμπας πέθανε κι ο βερεσές ετάφη, no pay no play, εν τη παλάμη και ούτω βοήσω,pecuniam date,si vultis responsum.
Άβαταρ μέλους
Naida
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 60844
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 12:12

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Naida »

Στύγιος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:57
Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.

Να πληρώσετε πρώτα, 10 ευρώ έκαστος.

Ο τζάμπας πέθανε κι ο βερεσές ετάφη, no pay no play, εν τη παλάμη και ούτω βοήσω,pecuniam date,si vultis responsum.
Ωχ εσένα δεν σε είχα σκεφτεί όταν το είπα.
Η απάντηση σε όλα είναι νιάου...

I didn't do it, but If I did, I was drunk.

Que Sera, Sera...
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:48
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:39
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:24
"Ετούτοι εδώ" λένε πως το να βάλεις μονάδες μέτρησης και να πλακώσεις τα παιδια στα "αν" και τα "εφ'όσον" τη ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ της διδασκαλίας είναι εντελώς άκυρο, να το πω κι ευγενικά.
Μα ρε ανθρωπε όταν γράφεις "τα 3/8 των 3 σοκολατων" ή τα "6/5 των μηλων" ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ βαζεις μονάδες μέτρησης οι οποιες ειναι επιπλεον ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ !
Αν δεν θελεις να βαλεις μοναδες μετρησης θα απαντησεις "ο καθε μαθητης θα λαβει τα 3/8 . -", χωρις να πεις τα 3/8 τινος.

Και για να κλεισει και αυτο το παραμυθι, ο καλυτερος τροπος για να συλληφθει η εννοια του κλασματος ειναι με ευθυγραμμα τμηματα (οπως τα μαθαιναν και οι αρχαιοι) που εκει δεν τιθεται θεμα με σοκολατες και φρουτα κλπ.

Αλλά το εκπαιδευτικο συστημα θελει (και καλως θελει) να συσχετισει το κλασμα και με καθημερινα προβληματα, αλλά απο τη στιγμη που το κανει αυτο οφειλει να χρησιμοποιησει τις σωστες μοναδες μετρησης και οχι τη παρολα του καθενος.
Σε αυτά τα καθημερινά προβλήματα η απάντησή σου ήταν "με την προϋπόθεση τα φρούτα να είναι ίδια".
ΟΚ.
Φυσικά. Θα δεχόσουν να πάρεις εσύ ένα μήλο με κηλίδα κι ο διπλανός σου χωρίς κηλίδα;

Ο Νικ είναι πραγματιστής στα μαθηματικά. :g030:
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:55
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51
mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:49 Άλλο πρόβλημα:

Έχουμε τον Κώστα, τον Γιάννη και την Αννούλα. Έχουμε και ένα τελάρο με φρούτα. Κάθε παιδί πήρε τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.

Πιστέυεις οτι βγάζει νόημα;
Α, γεια σου!
Σοβαρά τώρα;;;!!!!
Αυτό που σου δείχνει ο mao mao είναι ότι η έκφραση "3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ" θα σημαίνει κάτι πολύ διαφορετικό τις δύο φορές αν παγιωθεί η χρήση του πληθυντικού που συζητάμε.
mao mao
Δημοσιεύσεις: 8475
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:33

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mao mao »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:55
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51
mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:49 Άλλο πρόβλημα:

Έχουμε τον Κώστα, τον Γιάννη και την Αννούλα. Έχουμε και ένα τελάρο με φρούτα. Κάθε παιδί πήρε τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.

Πιστέυεις οτι βγάζει νόημα;
Α, γεια σου!
Σοβαρά τώρα;;;!!!!
Δεν απάντησες όμως, βγάζει νόημα η διατύπωση;
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:53
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51 Ξανακοίταξε λίγο τη σελίδα του βιβλίου.
Μια πλάκα, σου γράφει ότι το παιδί θα παρει το 1/8 αυτής.
Σου γράφει μετά έχω 3 πλάκες.
Και κανένα παιδί δεν πρόκειται να χρωματίσει με το μυαλό του μια εικόνα όπως της 2ης στήλης σου.
Δεν διαφωνούμε σε αυτό. Την αριστερή στήλη θα σκεφτούν τα παιδιά. Μην το πεις όμως ότι αυτό λέγεται "3/8 των σοκολατών". Τα μπερδεύεις χωρίς λόγο.
Πώς λέγεται; 3/8 της σοκολάτας; Εννοώντας του διατιθέμενου υλικού;
Ή 3/8 σοκολάτας από τις σοκολάτες που έγραψε και ο νικ ως σωστό και ως ΜΟΝΗ αλλαγή στη διατύπωση που θα έκανε στο βιβλίο;

Ξαναματαλέω. Πώς θα τα διατυπώσετε όλα αυτά σε μορφή γενικευμένου κανόνα, σαφούς, περιεκτικού, που θα αγκαλιάζει ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις που θα χρειαστεί ο μαθητής να εκφράσει το πηλίκο ως κλάσμα;
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr »

Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.
Ψυχολογικό είναι, τουλάχιστον όπως εμφανίζεται στο νήμα.
Περισσότερο συζητήθηκε η διανοητική/ψυχολογική/συναισθηματική κατάσταση των συμμετεχόντων παρά τα σοκολατάκια καθαυτά.

Ο μοναδικός που κράτησε το θέμα σε αμιγώς μαθηματικά πλαίσια ήταν ο Ασέβαστος. Μέχρι που άρχισε να θριαμβολογεί, τουλάχιστον, οπότε και πέρασε κι αυτός στην άλλη όψη της σελήνης.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:59
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:55
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51

Α, γεια σου!
Σοβαρά τώρα;;;!!!!
Δεν απάντησες όμως, βγάζει νόημα η διατύπωση;
Αυτό που κάθε φορά κουνάτε τα δοκάρια, μη απαντώντας σε τίποτα από τα προηγούμενα και έχετε την απαίτηση ... "δεν απαντάς όμως" !!!
Άντε πες μας εσύ τι σχέση έχουν τώρα τα 3/4 ενός τελάρου με αυτά που λέμε τόσο καιρό επί ενός ΑΠΤΟΥ παραδείγματος στο σχολικό βιβλίο !!
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:19
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:11
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:08

Από ποιο βιβλίο είναι αυτό; Ποιας τάξης εννοώ.

Αν θέλει να μου πει και o ethereal για το άλλο απόσπασμα με τα 3/8
Ε δημοτικού

Και

Α γυμνασίου

Δύο χρόνια διαφορά.
Αν έχεις πρόσβαση σε κάποιο από αυτά, παρακαλώ κεφάλαιο και ενότητα. Επίσης αν είναι από το βιβλίο της θεωρίας ή των ασκήσεων ή ό,τι άλλο. Θα ήθελα να ρίξω μια ματιά στην διατύπωση της θεωρίας στο ίδιο κεφάλαιο να δω πως το διδάσκουν και αν αποτελεί γενικευμένη πρακτική ή έτυχε αυτή η διατύπωση στην συγκεκριμένη άσκηση.
Όλα τα βιβλία βρίσκονται διαδικτυακά.

Μπορείς να τα βρεις και να τα κατεβάσεις.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

Bill Hicks έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:56
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:47
Bill Hicks έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:44

δεν έχει απολύτως καμμία σημασία, ό,τι και να μοιράζεται, εφόσον μπορεί να μοιραστεί.

σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε μ/ν τού ενός αντικειμένου από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται.

αν θες να το πεις αλλιώς, θα πεις ότι σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε 1/ν από καθένα από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται, δηλαδή το κάθε παιδί θα πάρει συνολικά μ*1/ν=μ/ν τού ενός αντικειμένου.
Μην τα κάνεις όλα μ ν.
3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
3/8 ΤΩΝ ΣΟΚΟΛΑΤΩΝ.
Χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους. Αφού είσαι της ακριβολογίας και όχι του λογοτεχνικού πλατιασμού.
άσε μας ρε φίλε με τις πίπες σου.
Έχετε μια σύμπνοια στο πώς καταλήγουν όλες οι αναρτήσεις σας μερικοί.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 18:01
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:53
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51 Ξανακοίταξε λίγο τη σελίδα του βιβλίου.
Μια πλάκα, σου γράφει ότι το παιδί θα παρει το 1/8 αυτής.
Σου γράφει μετά έχω 3 πλάκες.
Και κανένα παιδί δεν πρόκειται να χρωματίσει με το μυαλό του μια εικόνα όπως της 2ης στήλης σου.
Δεν διαφωνούμε σε αυτό. Την αριστερή στήλη θα σκεφτούν τα παιδιά. Μην το πεις όμως ότι αυτό λέγεται "3/8 των σοκολατών". Τα μπερδεύεις χωρίς λόγο.
Πώς λέγεται; 3/8 της σοκολάτας; Εννοώντας του διατιθέμενου υλικού;
Ή 3/8 σοκολάτας από τις σοκολάτες που έγραψε και ο νικ ως σωστό και ως ΜΟΝΗ αλλαγή στη διατύπωση που θα έκανε στο βιβλίο;

Ξαναματαλέω. Πώς θα τα διατυπώσετε όλα αυτά σε μορφή γενικευμένου κανόνα, σαφούς, περιεκτικού, που θα αγκαλιάζει ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις που θα χρειαστεί ο μαθητής να εκφράσει το πηλίκο ως κλάσμα;
Οι καλύτερες διατυπώσεις ήταν του Bill Hicks. Ωστόσο δεν είναι σύντομες. Ίσως δεν υπάρχει σύντομη και σαφής απάντηση έτσι όπως θα την επιθυμούσες με μία λέξη. Αν θα έπρεπε να διαλέξω έναν βραχύ συμβιβασμό, σωστό εξακολουθεί να είναι τα 3/8 της σοκολάτας αλλά καταλαβαίνω ότι κι αυτό δεν βοηθάει την ροή της άσκησης όπου τα παιδιά φαντάζονται παίρνουν όγδοα από διαφορετικές σοκολάτες.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Περί ανέμων και υδάτων”