!!! DEVELOPMENT MODE !!!

το στεκι του wannabe μαθηματικού

Εδώ συζητάμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:32
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:28 Και δέχονται ότι αυτό μπορεί να διατυπωθεί 3/8 των σοκολατών. Υποστηρίζουν ότι αυτή η διατύπωση δεν σημαίνει πως το 3/8 αναφέρεται στην συνολική ποσότητα.
Τι λες;;;;
Λέω ότι η έκφραση 3/8 σοκολατών για εσάς σημαίνει 3 όγδοα από διαφορετικές σοκολάτες (αριστερή στήλη) και για αυτό βάζετε πληθυντικό ενώ για εμάς τα 3/8 του συνολικού αριθμού κομματιών (δεξιά στήλη)

Εικόνα

Η διαφωνία μας αφορά αποκλειστικά στο αν η γενική πληθυντικού υπονοεί το σύνολο της ποσότητας
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ST48410 την 10 Δεκ 2022, 17:42, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:35
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:29
Γιατί κακώς; Δεν είναι μια δραστηριότητα φυσική που μπορεί να απαντηθεί ανά πάσα στιγμή;
Έχεις 3 οντότητες να τις μοιράσεις σε 4 παιδιά. Και το καθένα θα πάρει τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
Δεν μπορεί ο κανόνας να τεντώνεται αναλόγως με την ομοιομορφία της ποσότητας.
Στο έχω γράψει αρκετές φορές και για κάποιο λόγο το θεωρείς απίθανο. Θα συνηθίσει το παιδί σε αυτές τις τσαπατσούλικες διατυπώσεις. Και θα έρθει η στιγμή που κάποια άλλη άσκηση θα του ζητήσει τα 3/4 κάποιων άλλων φρούτων. Χωρίς να υπάρχουν παιδιά που μοιράζονται ή οποιαδήποτε άλλη αναφορά. Ξερά και αφηρημένα όπως συχνά γίνεται στα μαθηματικά. Κι εκεί θα περιμένεις για την ίδια διατύπωση μια εντελώς διαφορετική πράξη.
Ναι, κάποια άλλη θα του ζητήσει τα 3/4 κάποιων άλλων φρούτων. ΚΑΙ;
Η βασική αρχή της έκφρασης του πηλίκου και ως κλάσμα καταστρατηγείται; Για ποια διαφορετική πράξη μιλάς;
Έχεις δυο αριθμούς και πρέπει να κάνεις μια διαίρεση.
Νιώθεις ότι δεν μπορεί να διδάσκεις αυτό το πράγμα με εκατό προϋποθέσεις που υπονομεύουν τον κανόνα σου;
Όπως το θέτεις εσύ, άλλο πρέπει να λέμε σε μια περίπτωση, άλλο σε άλλη, άλλο σε τρίτη...
Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 7237
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:35
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:29
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:06
Τα 6/5 των μήλων δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα μήλο;
των ποσων μηλων ?

τα 6/5 των 2 μηλων ειναι παραπανω απο 2 μηλα
τα 6/5 των 3 μηλων ειναι παραπανω απο 3 μηλα
τα 6/5 των χ μηλων ειναι παραπανω απο χ μηλα κλπ

ΑΡΑ : ο πληθυντικος ΔΕΝ ειναι καλως ορισμενος.

Αντιθετα η απάντηση τα 6/5 του μηλου, ειναι καλως ορισμενη για αναγει στο 1 ΜΗΛΟ !

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:06 Ο ενικός σε βοηθάει στην περίπτωση ανομοίων ή πρέπει να δημιουργήσουμε το μπανανομηλοπορτόκαλο;ω
Κοιτα καταλαβαινω πως σου κατσε ασχημα η υπενθυμιση πως βασικη αρχη των μαθηματικων ειναι πως δεν προσθετουμε μηλα με πορτοκαλια , το χ με το χ^2, το ριζα3 με το ριζα 5 κλπ και αυτο ειναι κατι που διδασκεται στους μαθητες ολων των ταξεων συνεχεια, αλλα αν θελεις να ταυτισεις στην ελληνικη γλωσσα τον ενικο με τον πληθυντικο ώστε το "6/5 του μηλου" να ειναι τα ταυτοσημο με το "6/5 των μηλων", οκ εισαι ελευθερος να το κανεις.

Εκπαιδευτικα ομως θα προκαλεσει συγχυση και στους μαθητες, και στους μαθηματικους ακομα και στους φιλολογους.
Για ποια πρόσθεση μιλάς; Πού τα είδες γραμμένα αυτά;
Τα παιδιά καλούνται να μοιράσουν 6 μήλα. 'Οχι ένα. Το να ξεκινήσεις να τους μιλάς για τα 6/5 του ΕΝΟΣ μήλου είναι εξασφαλισμένο μπλοκάρισμα.
Τα 6/5 ΟΛΩΝ των μήλων γίνεται κατανοητό. Πόσω μάλλον που στη σελίδα το προχωράει και στο 1 και 1/5 του μήλου.
Για το παραδειγμα με τα διαφορετικα φρουτα μιλαω που εθεσα προϋποθεσεις να μην προσθετεις ανομοια ...

Μα γιαυτο σου γραψα πιο πριν (και το προσπερασες) οτι για να μη μπερδεψεις τα παιδια θα φροντισεις τα μηλα να ειναι λιγοτερα απο τα παιδια. (αν και το ζητουμενο για σενα ειναι να τα μπερδεψεις αποτι καταλαβαινω).
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:29
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:06
Τα 6/5 των μήλων δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα μήλο;
των ποσων μηλων ?

Ρε αδερφέ δεν κάνουμε διατριβή είπαμε!
Το ξέρω ότι ο καθένας μια χαρά μπορεί να λέει ό,τι θέλει και ν'α 'ναι και σωστό.
Για μια διατύπωση μιλάμε όπου κάποιος ζοχαδιακός τσίτωσε επειδή του φάνηκε μαλακία.
6 μήλα για 5 παιδιά! Έχουμε να πούμε κάτι χωρίς να λέμε κι αν τα μήλα ήταν 14 κι αν τα παιδιά ήταν ήδη φαγωμένα; Έχει καλώς.
Αλλιώς άστο να πάει στο διάολο.
Άβαταρ μέλους
Bill Hicks
Δημοσιεύσεις: 6423
Εγγραφή: 14 Μάιος 2018, 22:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bill Hicks »

Puma έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:44 Προσθήκη ανόμοιων δε γίνεται. Αλλά δε θα μπορούσαμε να τα θεωρήσουμε όλα μια οντότητα: φρούτα; Που ισχύει.

Χωρίζουμε το καθένα σε 4 κομμάτια κ δίνουμε 1/4 του κάθε φρούτου σε κάθε παιδί. Άρα 1/4 + 1/4 + 1/4 = 3/4.

ΤΙ γνώμη έχετε για αυτό;

Τώρα για το αν θα πούμε του φρούτου ή των φρούτων, μετά από τόσες σελίδες, επιχειρήματα που αρκετά από αυτά φαίνονται λογικά, κ πολύ κάψιμο, αδυνατώ πλέον να καταλάβω ποιο είναι το σωστό.

Αν ήμουν εκπαιδευτικός (σας) θα χαιρόμουν ιδιαίτερα όπως έχετε περικυκλώσει όλοι το θέμα. Αρκεί να μην έπεφτε ξύλο.
ναι, δεν έχει καμμία σημασία τι μοιράζεις, εφόσον μπορεί να μοιραστεί.

μήλα
φρούτα
φρούτα και λαχανικά
φρούτα, κρέατα και λαχανικά
φαγώσιμα
βρώσιμα
αναλώσιμα
...
I have taken drugs before and I had a real good time... didn’t murder anybody, didn’t rob anybody, didn’t rape anybody... didn’t lose ONE fuckin’ job, laughed my ass off... and went about my day! :smt033
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:39
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:24
"Ετούτοι εδώ" λένε πως το να βάλεις μονάδες μέτρησης και να πλακώσεις τα παιδια στα "αν" και τα "εφ'όσον" τη ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ της διδασκαλίας είναι εντελώς άκυρο, να το πω κι ευγενικά.
Μα ρε ανθρωπε όταν γράφεις "τα 3/8 των 3 σοκολατων" ή τα "6/5 των μηλων" ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ βαζεις μονάδες μέτρησης οι οποιες ειναι επιπλεον ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ !
Αν δεν θελεις να βαλεις μοναδες μετρησης θα απαντησεις "ο καθε μαθητης θα λαβει τα 3/8 . -", χωρις να πεις τα 3/8 τινος.

Και για να κλεισει και αυτο το παραμυθι, ο καλυτερος τροπος για να συλληφθει η εννοια του κλασματος ειναι με ευθυγραμμα τμηματα (οπως τα μαθαιναν και οι αρχαιοι) που εκει δεν τιθεται θεμα με σοκολατες και φρουτα κλπ.

Αλλά το εκπαιδευτικο συστημα θελει (και καλως θελει) να συσχετισει το κλασμα και με καθημερινα προβληματα, αλλά απο τη στιγμη που το κανει αυτο οφειλει να χρησιμοποιησει τις σωστες μοναδες μετρησης και οχι τη παρολα του καθενος.
Σε αυτά τα καθημερινά προβλήματα η απάντησή σου ήταν "με την προϋπόθεση τα φρούτα να είναι ίδια".
ΟΚ.
mao mao
Δημοσιεύσεις: 8475
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:33

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mao mao »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:41
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:35
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:29
Γιατί κακώς; Δεν είναι μια δραστηριότητα φυσική που μπορεί να απαντηθεί ανά πάσα στιγμή;
Έχεις 3 οντότητες να τις μοιράσεις σε 4 παιδιά. Και το καθένα θα πάρει τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
Δεν μπορεί ο κανόνας να τεντώνεται αναλόγως με την ομοιομορφία της ποσότητας.
Στο έχω γράψει αρκετές φορές και για κάποιο λόγο το θεωρείς απίθανο. Θα συνηθίσει το παιδί σε αυτές τις τσαπατσούλικες διατυπώσεις. Και θα έρθει η στιγμή που κάποια άλλη άσκηση θα του ζητήσει τα 3/4 κάποιων άλλων φρούτων. Χωρίς να υπάρχουν παιδιά που μοιράζονται ή οποιαδήποτε άλλη αναφορά. Ξερά και αφηρημένα όπως συχνά γίνεται στα μαθηματικά. Κι εκεί θα περιμένεις για την ίδια διατύπωση μια εντελώς διαφορετική πράξη.
Ναι, κάποια άλλη θα του ζητήσει τα 3/4 κάποιων άλλων φρούτων. ΚΑΙ;
Η βασική αρχή της έκφρασης του πηλίκου και ως κλάσμα καταστρατηγείται; Για ποια διαφορετική πράξη μιλάς;
Έχεις δυο αριθμούς και πρέπει να κάνεις μια διαίρεση.
Νιώθεις ότι δεν μπορεί να διδάσκεις αυτό το πράγμα με εκατό προϋποθέσεις που υπονομεύουν τον κανόνα σου;
Όπως το θέτεις εσύ, άλλο πρέπει να λέμε σε μια περίπτωση, άλλο σε άλλη, άλλο σε τρίτη...

Άλλο πρόβλημα:

Έχουμε τον Κώστα, τον Γιάννη και την Αννούλα. Έχουμε και ένα τελάρο με φρούτα. Κάθε παιδί πήρε τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.

Πιστέυεις οτι βγάζει νόημα;
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr »

ksk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:15
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:14
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:11

Θες να μου πεις πως δεν έκανες ομώνυμα κλάσματα στο δημοτικό;;
Περίμενε. Googlάρει τα ομώνυμα κλάσματα. :102:
Αυτό κανεις εσυ; :003:
Μιάμιση ώρα το ψάχνω...
Σίγουρα λέγονται ομώνυμα;
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:40
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:32
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:28 Και δέχονται ότι αυτό μπορεί να διατυπωθεί 3/8 των σοκολατών. Υποστηρίζουν ότι αυτή η διατύπωση δεν σημαίνει πως το 3/8 αναφέρεται στην συνολική ποσότητα.
Τι λες;;;;
Λέω ότι η έκφραση 3/8 σοκολατών για εσάς σημαίνει 3 όγδοα από διαφορετικές σοκολάτες (αριστερή στήλη) και για αυτό βάζετε πληθυντικό ενώ για εμάς τα 3/8 του συνολικού αριθμού κομματιών (δεξιά στήλη)

Εικόνα

Η διαφωνία μας αφορά αποκλειστικά στο αν η γενική πληθυντικού υπονοεί το σύνολο της ποσότητας
Ξανακοίταξε λίγο τη σελίδα του βιβλίου.
Μια πλάκα, σου γράφει ότι το παιδί θα παρει το 1/8 αυτής.
Σου γράφει μετά έχω 3 πλάκες.
Και κανένα παιδί δεν πρόκειται να χρωματίσει με το μυαλό του μια εικόνα όπως της 2ης στήλης σου.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

mao mao έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:49 Άλλο πρόβλημα:

Έχουμε τον Κώστα, τον Γιάννη και την Αννούλα. Έχουμε και ένα τελάρο με φρούτα. Κάθε παιδί πήρε τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.

Πιστέυεις οτι βγάζει νόημα;
Α, γεια σου!
Άβαταρ μέλους
Naida
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 60844
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 12:12

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Naida »

Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.
Η απάντηση σε όλα είναι νιάου...

I didn't do it, but If I did, I was drunk.

Que Sera, Sera...
Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk »

Bazoomba έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:39
ksk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:37
Bazoomba έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:21
Τι ειναι τα ηχοχρωματα και οι ροες; :xena:
Δικαιούσαι κάτι και θα το έχεις, όχι όμως αυτό. :P
Ελπίζω να είναι καλό το μελλούμενο :oops:

Δεν πειράζει, αν μου πεις θα χαθει η μαγεια. :wave:
Να χαθεί η μαγεία γιατί δημιουργεί στο μυαλό διαφορα.
:wave:
Παρατηρητής...
Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk »

Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.
:smt023
Παρατηρητής...
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51 Ξανακοίταξε λίγο τη σελίδα του βιβλίου.
Μια πλάκα, σου γράφει ότι το παιδί θα παρει το 1/8 αυτής.
Σου γράφει μετά έχω 3 πλάκες.
Και κανένα παιδί δεν πρόκειται να χρωματίσει με το μυαλό του μια εικόνα όπως της 2ης στήλης σου.
Δεν διαφωνούμε σε αυτό. Την αριστερή στήλη θα σκεφτούν τα παιδιά. Μην το πεις όμως ότι αυτό λέγεται "3/8 των σοκολατών". Τα μπερδεύεις χωρίς λόγο.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:45
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:35
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:29

των ποσων μηλων ?

τα 6/5 των 2 μηλων ειναι παραπανω απο 2 μηλα
τα 6/5 των 3 μηλων ειναι παραπανω απο 3 μηλα
τα 6/5 των χ μηλων ειναι παραπανω απο χ μηλα κλπ

ΑΡΑ : ο πληθυντικος ΔΕΝ ειναι καλως ορισμενος.

Αντιθετα η απάντηση τα 6/5 του μηλου, ειναι καλως ορισμενη για αναγει στο 1 ΜΗΛΟ !




Κοιτα καταλαβαινω πως σου κατσε ασχημα η υπενθυμιση πως βασικη αρχη των μαθηματικων ειναι πως δεν προσθετουμε μηλα με πορτοκαλια , το χ με το χ^2, το ριζα3 με το ριζα 5 κλπ και αυτο ειναι κατι που διδασκεται στους μαθητες ολων των ταξεων συνεχεια, αλλα αν θελεις να ταυτισεις στην ελληνικη γλωσσα τον ενικο με τον πληθυντικο ώστε το "6/5 του μηλου" να ειναι τα ταυτοσημο με το "6/5 των μηλων", οκ εισαι ελευθερος να το κανεις.

Εκπαιδευτικα ομως θα προκαλεσει συγχυση και στους μαθητες, και στους μαθηματικους ακομα και στους φιλολογους.
Για ποια πρόσθεση μιλάς; Πού τα είδες γραμμένα αυτά;
Τα παιδιά καλούνται να μοιράσουν 6 μήλα. 'Οχι ένα. Το να ξεκινήσεις να τους μιλάς για τα 6/5 του ΕΝΟΣ μήλου είναι εξασφαλισμένο μπλοκάρισμα.
Τα 6/5 ΟΛΩΝ των μήλων γίνεται κατανοητό. Πόσω μάλλον που στη σελίδα το προχωράει και στο 1 και 1/5 του μήλου.
Για το παραδειγμα με τα διαφορετικα φρουτα μιλαω που εθεσα προϋποθεσεις να μην προσθετεις ανομοια ...

Μα γιαυτο σου γραψα πιο πριν (και το προσπερασες) οτι για να μη μπερδεψεις τα παιδια θα φροντισεις τα μηλα να ειναι λιγοτερα απο τα παιδια. (αν και το ζητουμενο για σενα ειναι να τα μπερδεψεις αποτι καταλαβαινω).
Δεν έχω κανένα ζητούμενο. Επί παραδειγμάτων του βιβλίου μιλάμε.
Και βλέπω ότι εκτός του ότι θέλεις τα φρούτα να είναι πάντα ομοειδή, θα απαγόρευες και τα μήλα να είναι περισσότερα από τα παιδιά.
Ρεαλισμός στο μεγαλείο του.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Περί ανέμων και υδάτων”