Παλαιομνήμων έγραψε: 29 Αύγ 2018, 11:53
Και προφανώς «δεν είναι υποχρεωμένος κανένας οίκος να εκδίδει τα κείμενά μου», όπως λες, αλλά αυτό έχει να κάνει με το νοηματικό περιεχόμενο. Αν το νοηματικό περιεχόμενο ταιριάζει με τα θέλω του εκδοτικού οίκου, θεωρώ παράλογο να μου επιβάλλει να γράφω σώνει και καλά επιλέγοντας συγκεκριμένους τύπους, απορρίποντας άλλους. Μήπως τότε να μου επιβάλει και τι να γράφω γενικώς; Μήπως να το γράψουν εκείνοι αντί για μένα; Και φυσικά, ναι, έναν τέτοιο εκδοτικό οίκο, δεν θα τον επέλεγα ούτως ή άλλως, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Δεν είναι καθόλου άλλο θέμα. Ζητάς από μια ιδιωτική επιχείρηση να δουλεύει όπως θες εσύ. Δεν γίνεται.
Σε κανέναν συγγραφέα δεν θα επιβάλλει ο εκδοτικός οίκος το ύφος ή τον τρόπο γραφής
Αν πιστεύει ότι δεν του ταιριάζει, απλώς δεν θα τον εκδώσει, δεν θα του απαιτήσει να αλλάξει
gassim έγραψε: 07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.
Beria έγραψε: 29 Αύγ 2018, 15:25
Το γεγονός ότι οι νεοέλληνες συζήτησαν με τόσο πάθος για την ανάγκη διατήρησης του πολυτονικού δείχνει και σε μεγάλο βαθμό την απομάκρυνση τους από την Αρχαία Γλώσσα· αυτήν που πήγαν να την επαναφέρουν ως τέρας του Φρανκενστάιν, από τον τάφο οι Καθαροί
Στο εκπαιδευτικο κομματι στην αρχη του Εθνους-κρατους μας και για περιπου 50 χρονια, στα σχολεια διδασκονταν η αρχαια Ελληνικη και οχι η καθαρευουσα. Οι Καθαρευουσιανοι βρηκαν πατημα να μπουν στα σχολεια περιπου το 1880, οταν η διδασκαλια των αρχαιων Ελληνικων δεν απεδιδε καρπους και οι Ελληνες της εποχης δεν μπορουσαν με τιποτα να την κατακτησουν. Βεβαια, εκεινη την εποχη και η Δημοτικη μετα το μπολιασμα 50 χρονων απο τα αρχαια Ελληνικα ειχε φτασει σε καλο επιπεδο, ομως για λογους πολιτικους και οργανωτικους, κυριαρχησε η Καθαρευουσα. Ολα τα παραπανω ισχυουν μονο για τα Δημοτικα σχολεια και οχι για τη Μεση εκπαιδευση, που απο το 1830 κυριαρχουσαν μονο τα αρχαια Ελληνικα.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Beria έγραψε: 29 Αύγ 2018, 15:39
Σε κανέναν συγγραφέα δεν θα επιβάλλει ο εκδοτικός οίκος το ύφος ή τον τρόπο γραφής
Αν πιστεύει ότι δεν του ταιριάζει, απλώς δεν θα τον εκδώσει, δεν θα του απαιτήσει να αλλάξει
Ποιος μίλησε για το ύφος και τον τρόπο γραφής;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Beria έγραψε: 29 Αύγ 2018, 15:39
Σε κανέναν συγγραφέα δεν θα επιβάλλει ο εκδοτικός οίκος το ύφος ή τον τρόπο γραφής
Αν πιστεύει ότι δεν του ταιριάζει, απλώς δεν θα τον εκδώσει, δεν θα του απαιτήσει να αλλάξει
Επειδή έχει αναφερθεί συχνά το όνομα του Μπαμπινιώτη θεωρώ πως θα πρέπει να δώσω ένα στίγμα της θέσης του και της πολιτικής του απέναντι στη γλώσσα, σε σύγκριση με τις εξελίξεις εντός του σύγχρονου παγκοσμιοποιημένου πολιτισμικού πλαισίου.
Από τη στιγμή που έληξε το γλωσσικό μας ζήτημα αισίως το 1976, τα δύο στρατόπεδα Δημοτικιστές-Καθαρευουσιάνοι (Αρχαιστές κλπ) άρχισαν να ξεθυμαίνουν σε σχέση με τη διαμάχη τους και να αλλάζουν μορφή κυρίως μετά τα μέσα της δεκαετίας του 90 διατηρώντας αυτή τη διαμάχη σε πιο διακριτικό και ευγενές πια επίπεδο. Το στρατόπεδο των σημερινών "Δημοτικιστών" είναι οι προοδευτικοί ως προς τα πολιτικά ιδεώδη, όπως συνηθίζουμε να λέμε, ενώ το στρατόπεδο των "Καθαρευουσιάνων-Αρχαιστών" συγκεντρώνει τους συντηρητικούς ως προς τα πολιτικά ιδεώδη. Σήμερα αυτή η διακριτική διαμάχη δεν έχει να κάνει με το ποια γλώσσα θα υιοθετηθεί, όπως πριν το 1976, αλλά με το γεγονός (όπως και όλα δηλαδή) της διατήρησης της μοναδικότητας της Εθνικής μας ταυτότητας διαμέσου της γλώσσας μέσα στο Παγκοσμιοποιημένο σύγχρονο πλαίσιο.
Το στρατόπεδο των "Δημοτικιστών" πιστό σθεναρά στη φυσική εξέλιξη της γλώσσας δεν θεωρεί κακό να εισάγονται ξένες λέξεις στο λεξιλόγιο μας εφόσον ο πολιτισμός παράγεται στη Δύση και όχι στο δικό μας τόπο, αλλά και εξαιτίας των πολιτισμικών διασταυρώσεων που γίνονται εύκολα μέσα στο Παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο από τη κυρίαρχη Δυτική κουλτούρα. Όπως επίσης είναι υπέρ της φυσικής απλοποίησης της γλώσσας εξαιτίας της χρήσης της από τους μετανάστες που αναπόφευκτα εισέρχονται και θα εισέρχονται ίσως στο μέλλον όλο και περισσότεροι στην ΕΕ αλλά και στη χώρα μας. Τα προηγούμενα είναι γεγονότα που συνέβησαν στην Ελληνική γλώσσα και στο ιστορικό παρελθόν της και αν αυτά συμβούν στο μέλλον φυσικά και αυθόρμητα από τον λαό, θα είναι σύμφωνο με τη βασική Γλωσσολογική αρχή της φυσικής εξέλιξης της γλώσσας. Έτσι, αν υποθέσουμε πως σε 50 χρόνια από τώρα η προφορική Ελληνική γλώσσα έχει εξελιχθεί φυσικά και αυθόρμητα σε ένα μείγμα greeklish ή κάτι εξαιρετικά απλοποιημένο θα πρέπει να γίνει αποδεκτό γιατί αυτή θα είναι η Δημοτική της εποχής εκείνης.
Το αντίθετο στρατόπεδο στο οποίο ανήκει και ο Μπαμπινιώτης είναι πιο Εθνικοκεντρικό, θεωρεί ότι αλλοίωση ή απλοποίηση της Ελληνικής προφορικής γλώσσας έστω και φυσικά και αυθόρμητα από τον λαό είναι κάτι αποκρουστικό και επικίνδυνο για την μοναδικότητα της Ελληνικής ταυτότητας. Ο Μπαμπινιώτης λοιπόν γνωρίζοντας πως δεν μπορεί να επιβάλει περιχαράκωση της γλώσσας, διότι θα πάει κόντρα στη βασική Γλωσσολογική αρχή και για να προλάβει οποιαδήποτε πιθανή αλλοίωση ή τροπή των καταστάσεων προς αυτή τη χείριστη κατάσταση, καταβάλλει προσπάθειες από τη θέση του με το κύρος και με το έργο του να πείσει τον Ελληνικό λαό να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του με λέξεις από τη λόγια γραφή, να ασχοληθεί με το "μοναδικό" πλούσιο παρελθόν της, να ασχοληθεί με τα αρχαία Ελληνικά (ήταν και ο βασικός εισηγητής της επανόδου των αρχαίων Ελληνικών στο σχολείο τη δεκαετία του 90) κλπ. Αυτό θεωρώ ότι είναι και το κύριο προσόν που τον έχει κάνει αγαπητό και δημοφιλή, όχι μόνο οι επιστημονικές του γνώσεις (τις οποίες κατέχει) αλλά κυρίως και η Ελληνοκεντρική επιμονή του στη γλώσσα που τον κάνουν και το αγαπημένο παιδί των ΜΜΕ (τα οποία μη ξεχνάμε ότι παραδοσιακά για χρόνια ήταν πιστά και στη Καθαρεύουσα) ενισχύοντας την εικόνα της αυθεντίας του (Αυτό όμως δεν μπορώ να το κρίνω παραπέρα). Κάποιοι τον κατηγορούν για κρυφό αντιεπιστημονισμό επειδή διάκειται δυσμενώς ως προς την βασική γλωσσική αρχή της φυσικής εξέλιξης της γλώσσας, προσωπικά όμως θεωρώ πως έχει και αυτός το δικαίωμα να εφαρμόζει τη πολιτική του σε μορφή πρότασης-παραίνεσης και όχι επιβολής ή περιχαράκωσης γιατί τότε όντως θα καταπατήσει αυτή την Βασική Γλωσσολογική αρχή, άλλωστε στη τελική και τη Δημοκρατία έχουμε;
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
paul25 έγραψε: 31 Αύγ 2018, 00:30
[...] Ο Μπαμπινιώτης λοιπόν γνωρίζοντας πως δεν μπορεί να επιβάλει περιχαράκωση της γλώσσας, διότι θα πάει κόντρα στη βασική Γλωσσολογική αρχή και για να προλάβει οποιαδήποτε πιθανή αλλοίωση ή τροπή των καταστάσεων προς αυτή τη χείριστη κατάσταση, καταβάλλει προσπάθειες από τη θέση του με το κύρος και με το έργο του να πείσει τον Ελληνικό λαό να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του με λέξεις από τη λόγια γραφή, να ασχοληθεί με το "μοναδικό" πλούσιο παρελθόν της, να ασχοληθεί με τα αρχαία Ελληνικά (ήταν και ο βασικός εισηγητής της επανόδου των αρχαίων Ελληνικών στο σχολείο τη δεκαετία του 90) κλπ. Αυτό θεωρώ ότι είναι και το κύριο προσόν που τον έχει κάνει αγαπητό και δημοφιλή, όχι μόνο οι επιστημονικές του γνώσεις (τις οποίες κατέχει) αλλά κυρίως και η Ελληνοκεντρική επιμονή του στη γλώσσα που τον κάνουν και το αγαπημένο παιδί των ΜΜΕ (τα οποία μη ξεχνάμε ότι παραδοσιακά για χρόνια ήταν πιστά και στη Καθαρεύουσα) ενισχύοντας την εικόνα της αυθεντίας του (Αυτό όμως δεν μπορώ να το κρίνω παραπέρα). [...]
Νομίζω πως η συσχέτιση τής θέσεως ότι τα ΜΜΕ ήταν παραδοσιακά για χρόνια πιστά στη Καθαρεύουσα με την προβολή τού Γ. Μπαμπινιώτη από αυτά την δεκαετία τού 90' είναι άτοπη. Ο δημόσιος λόγος γενικώς (άρα και στα ΜΜΕ τής εποχής) ήταν στην καθαρεύουσα πριν από την δεκαετία τού 80' (χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι ειδικώς για τα ΜΜΕ). Από και ύστερα τα πράγματα άλλαξαν άρδην. Άρα, προσωπικώς, δεν μπορώ να βρω την δυνατότητα συσχετίσεως των δύο.
Ξερω απο που προερχεται η λεξη, αλλα διαβαζα προσφατα την αποψη ενος ορθοπαιδικου (ορθοπεδικου) που δε θελει να τον συγχεουν με κατι το παιδικο! Σαν να μειωνει τη σοβαροτητα του ως επιστημονα! Οκ κομπλεξικος μου φανηκε (οπως οι χειρουργοι που εχει παει ο τονος στο οι, για να μην ακουγονται σαν κακουργοι) αλλα ποιο απο τα δυο ειναι τελικα το σωστο;
Ισως να το εχετε συζητησει ξανα και ξανα... αλλα ετσι, με λιγα λογια, πειτε μου αν δε βαριεστε.
HaTeRs GoNnA hAtE...
νύχτα έγραψε: 23 Δεκ 2019, 09:51...η φιλία γενικώς μας εξημερώνει
Custom_F έγραψε: 02 Οκτ 2018, 20:22
Ορθοπαιδικός ή ορθοπεδικός;
Ξερω απο που προερχεται η λεξη, αλλα διαβαζα προσφατα την αποψη ενος ορθοπαιδικου (ορθοπεδικου) που δε θελει να τον συγχεουν με κατι το παιδικο! Σαν να μειωνει τη σοβαροτητα του ως επιστημονα! Οκ κομπλεξικος μου φανηκε (οπως οι χειρουργοι που εχει παει ο τονος στο οι, για να μην ακουγονται σαν κακουργοι) αλλα ποιο απο τα δυο ειναι τελικα το σωστο;
Ισως να το εχετε συζητησει ξανα και ξανα... αλλα ετσι, με λιγα λογια, πειτε μου αν δε βαριεστε.
Νομίζω το ορθοπαιδικός είναι το σωστό (πλέον), αλλά εγώ έμαθα και γράφω το άλλο και δεν το αλλάζω.
Custom_F έγραψε: 02 Οκτ 2018, 20:22
Ορθοπαιδικός ή ορθοπεδικός;
Ξερω απο που προερχεται η λεξη, αλλα διαβαζα προσφατα την αποψη ενος ορθοπαιδικου (ορθοπεδικου) που δε θελει να τον συγχεουν με κατι το παιδικο! Σαν να μειωνει τη σοβαροτητα του ως επιστημονα! Οκ κομπλεξικος μου φανηκε (οπως οι χειρουργοι που εχει παει ο τονος στο οι, για να μην ακουγονται σαν κακουργοι) αλλα ποιο απο τα δυο ειναι τελικα το σωστο;
Ισως να το εχετε συζητησει ξανα και ξανα... αλλα ετσι, με λιγα λογια, πειτε μου αν δε βαριεστε.
Νομίζω το ορθοπαιδικός είναι το σωστό (πλέον), αλλά εγώ έμαθα και γράφω το άλλο και δεν το αλλάζω.
Και γω με ε το ηξερα και μαρεσε και τοχα συνηθισει, αλλα αφου εμαθα απο που προερχεται μου φαινεται σωστο το αι.
HaTeRs GoNnA hAtE...
νύχτα έγραψε: 23 Δεκ 2019, 09:51...η φιλία γενικώς μας εξημερώνει
Custom_F έγραψε: 02 Οκτ 2018, 20:22
Ορθοπαιδικός ή ορθοπεδικός;
Ξερω απο που προερχεται η λεξη, αλλα διαβαζα προσφατα την αποψη ενος ορθοπαιδικου (ορθοπεδικου) που δε θελει να τον συγχεουν με κατι το παιδικο! Σαν να μειωνει τη σοβαροτητα του ως επιστημονα! Οκ κομπλεξικος μου φανηκε (οπως οι χειρουργοι που εχει παει ο τονος στο οι, για να μην ακουγονται σαν κακουργοι) αλλα ποιο απο τα δυο ειναι τελικα το σωστο;
Ισως να το εχετε συζητησει ξανα και ξανα... αλλα ετσι, με λιγα λογια, πειτε μου αν δε βαριεστε.
Νομίζω το ορθοπαιδικός είναι το σωστό (πλέον), αλλά εγώ έμαθα και γράφω το άλλο και δεν το αλλάζω.
Και γω με ε το ηξερα και μαρεσε και τοχα συνηθισει, αλλα αφου εμαθα απο που προερχεται μου φαινεται σωστο το αι.
Ναι μωρέ, κι εγώ αυτής της άποψής είμαι. Γι' αυτό και δεν θα 'γραφα ποτέ μοτοσικλέτα αλλά μοτοσυκλέτα. Αλλά... συνήθεια, τι να κάνουμε;