ενδιαφερον δειχνει,σε μερσω.shrike έγραψε: 03 Ιούλ 2018, 13:03
https://www.politeianet.gr/books/978960 ... omos-92442
Δυστυχώς, στην Ελλάδα εκδόθηκε σε δύο τόμους (κλασικό κολπάκι των εκδοτικών).
Έχω διαβάσει 2-3 του τύπου, πολύ ωραίος σε γενικές γραμμές. Η Φιόναβαρ με χάλασε λίγο, πολύ αμερικανιά για τα γούστα μου.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Μαλακίαν φυγείν αδύνατον.
Στου Κουνγκφού τη πόρτα, όσο θέλεις βρόντα.
Στου Κουνγκφού τη πόρτα, όσο θέλεις βρόντα.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Πρόκειται για την ιστορία μιας ομοφυλόφιλης τσιγγάνας που δεν μπορεί να προφέρει το σίγμα και η οικογένειά της την αποκληρώνει. Τελικά καταλήγει μετά από χρόνια και κακουχίες στην Βίκυ Χατζηβασιλείου, για να ξαναβρεί τους χαμένους της συγγενείς, αλλά τελικά τρώει πακέτο.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- shrike
- Δημοσιεύσεις: 4282
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 08:39
- Phorum.gr user: Isildur
- Τοποθεσία: Παρά θῖν' ἁλὸς
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Ξαδέλφη σου, ή απλά έμενε στο διπλανό τσαντήρι;hellegennes έγραψε: 03 Ιούλ 2018, 18:49Πρόκειται για την ιστορία μιας ομόφυλής μου τσιγγάνας που δεν μπορεί να προφέρει το σίγμα και η οικογένειά της την αποκληρώνει. Τελικά καταλήγει μετά από χρόνια και κακουχίες στην Βίκυ Χατζηβασιλείου, για να ξαναβρεί τους χαμένους της συγγενείς, αλλά τελικά τον τρώει σκέτο.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Μμμμ... μέτριο. Έχεις αρχίσει και γερνάς παραπάνω.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- shrike
- Δημοσιεύσεις: 4282
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 08:39
- Phorum.gr user: Isildur
- Τοποθεσία: Παρά θῖν' ἁλὸς
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Βελτίωση της δικής σου μετριότητας ήταν, αλλά σιγά μην το παραδεχτείς.
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Παιδιά και το τρελ(λ)αίνομαι δεν γραφόταν κάποτε με δύο λάμδα ή λάθος θυμάμαι;
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Σωστά θυμάσαι. Υπήρξαν στο παρελθόν πολλές ανορθόγραφες λέξεις που ήταν κανόνας η λανθασμένη τους γραφή.bizeli έγραψε: 03 Ιούλ 2018, 21:17 Παιδιά και το τρελ(λ)αίνομαι δεν γραφόταν κάποτε με δύο λάμδα ή λάθος θυμάμαι;
Τώρα γιατί θεωρεί ότι ο Παλαιομνήμων ότι πρέπει να μνημονεύουμε τα λάθη του παρελθόντος και μάλιστα να αποφεύγουμε την ορθή γραφή, είναι απορίας άξιο. Λες και δεν μας φτάνουν τα σύγχρονα λάθη, χρειάζεται να εισάγουμε κι απ' το παρελθόν.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Δεν είναι απορίας άξιο. Είναι θέμα συνήθειας τις περισσότερες φορές.hellegennes έγραψε: 03 Ιούλ 2018, 21:54
Σωστά θυμάσαι. Υπήρξαν στο παρελθόν πολλές ανορθόγραφες λέξεις που ήταν κανόνας η λανθασμένη τους γραφή.
Τώρα γιατί θεωρεί ότι ο Παλαιομνήμων ότι πρέπει να μνημονεύουμε τα λάθη του παρελθόντος και μάλιστα να αποφεύγουμε την ορθή γραφή, είναι απορίας άξιο. Λες και δεν μας φτάνουν τα σύγχρονα λάθη, χρειάζεται να εισάγουμε κι απ' το παρελθόν.
Άσχετα με την ετυμολογία τους κάποιες λέξεις τις έχεις μάθει οπτικά και είναι δύσκολο να τις αλλάξεις.
Πχ το αβγό, τον κώλο τους να χτυπάνε κάτω, εγώ θα συνεχίζω να το γράφω με υ.
Ακόμα και για το "τρελαίνομαι" μου έχει κολλήσει η εικόνα ότι είναι με δύο λάμδα και μπερδεύομαι καμιά φορά.
Ή λέξη "καινούριος" και "καινούργιος".
Σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη σωστό είναι το δεύτερο αλλά εμένα δεν μου έρχεται καθόλου να το γράφω έτσι.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Θέμα συνήθειας είναι να το γράφεις έτσι εσύ, όχι να το θεωρείς καλύτερο και να προσπαθείς να πείσεις τους άλλους ότι είναι καλό να το γράφουν λάθος, γιατί είναι ιστορικό λάθος.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Το σωστο με το αβγο ειναι το β και σε αυτο συμφωνουν οι περισσοτεροι μελετητες διοτι η λεξη προερχεται απο την λεξη "ωα" της αρχαιας αττικης διαλεκτου που παραφραστηκε τα ωά > ταουά > ταγουά > ταουγά > ταβγά > τ'αβγό με τα χρονια. Η γραφη του αβγου με "υ" προερχεται απο μια παλια θεωρια του 19αιωνα και την οποια υποστηριξε ο Αδαμαντιος Κοραης, εθνικιστικου περιεχομενου που ηθελε η γλωσσα μας να προερχεται απο τη Δωρικο διαλεκτο ( ειδες τι κανει η Μεγαλη Ιδεα;) τελοσπαντων! Σημερα κανεις δεν πιστευει αυτη τη θεωρια.bizeli έγραψε: 03 Ιούλ 2018, 22:10Δεν είναι απορίας άξιο. Είναι θέμα συνήθειας τις περισσότερες φορές.hellegennes έγραψε: 03 Ιούλ 2018, 21:54
Σωστά θυμάσαι. Υπήρξαν στο παρελθόν πολλές ανορθόγραφες λέξεις που ήταν κανόνας η λανθασμένη τους γραφή.
Τώρα γιατί θεωρεί ότι ο Παλαιομνήμων ότι πρέπει να μνημονεύουμε τα λάθη του παρελθόντος και μάλιστα να αποφεύγουμε την ορθή γραφή, είναι απορίας άξιο. Λες και δεν μας φτάνουν τα σύγχρονα λάθη, χρειάζεται να εισάγουμε κι απ' το παρελθόν.
Άσχετα με την ετυμολογία τους κάποιες λέξεις τις έχεις μάθει οπτικά και είναι δύσκολο να τις αλλάξεις.
Πχ το αβγό, τον κώλο τους να χτυπάνε κάτω, εγώ θα συνεχίζω να το γράφω με υ.
Ακόμα και για το "τρελαίνομαι" μου έχει κολλήσει η εικόνα ότι είναι με δύο λάμδα και μπερδεύομαι καμιά φορά.
Ή λέξη "καινούριος" και "καινούργιος".
Σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη σωστό είναι το δεύτερο αλλά εμένα δεν μου έρχεται καθόλου να το γράφω έτσι.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
- Νταρνάκας
- Δημοσιεύσεις: 3780
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:41
- Phorum.gr user: Νταρνάκας
- Τοποθεσία: Εμμανουήλ Παπάς Σερρών
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Δε νομίζω ο Κοραής να πίστευε ότι η νεοελληνική προέρχεται από την αρχαία δωρική διάλεκτο, δεν ήταν Λιακόπουλος ή Τζιροπούλου. Και δεν κατάλαβα γιατί είναι εθνικιστικό να πιστεύει κάποιος ότι η νεοελληνική προέρχεται από την δωρική ενώ δεν είναι εθνικιστικό να πιστεύει ότι προέρχεται απ' την αττική, μέσω ελληνιστικής κοινής.paul25 έγραψε: 04 Ιούλ 2018, 01:22
Το σωστο με το αβγο ειναι το β και σε αυτο συμφωνουν οι περισσοτεροι μελετητες διοτι η λεξη προερχεται απο την λεξη "ωα" της αρχαιας αττικης διαλεκτου που παραφραστηκε τα ωά > ταουά > ταγουά > ταουγά > ταβγά > τ'αβγό με τα χρονια. Η γραφη του αβγου με "υ" προερχεται απο μια παλια θεωρια του 19αιωνα και την οποια υποστηριξε ο Αδαμαντιος Κοραης, εθνικιστικου περιεχομενου που ηθελε η γλωσσα μας να προερχεται απο τη Δωρικο διαλεκτο ( ειδες τι κανει η Μεγαλη Ιδεα;) τελοσπαντων! Σημερα κανεις δεν πιστευει αυτη τη θεωρια.
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Με μπερδεύεις. Άλλοτε είσαι υπέρ μιας γλώσσας εύκολης που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων και άλλοτε είσαι υπέρ της ιστορικής ορθογραφίας.hellegennes έγραψε: 03 Ιούλ 2018, 22:19 Θέμα συνήθειας είναι να το γράφεις έτσι εσύ, όχι να το θεωρείς καλύτερο και να προσπαθείς να πείσεις τους άλλους ότι είναι καλό να το γράφουν λάθος, γιατί είναι ιστορικό λάθος.
Γιατί να αλλάξεις κάτι το οποίο οι περισσότεροι έχουν συνηθίσει να το γράφουν αλλιώς ακόμα κι αν είναι λάθος; Που εγώ συμφωνώ, ναι να μην τα γράφουμε λάθος, αλλά θέλω να δείξω την ασυνέπεια στο λόγο σου.
Και ναι το αυγό μπορεί ετυμολογικά να είναι λάθος αλλά δεν υφίσταται καμιά ιδιαίτερη κακοποίηση η ελληνική γλώσσα αν συνεχίσουμε να το γράφουμε με ύψιλον αφού αυτό εξυπηρετεί καλύτερα.
Και αν θυμάμαι καλά εσύ είσαι υπέρ μιας γλώσσας που αποτελεί απλά ένα εργαλείο επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους.
Τελικά ποιας άποψης είσαι;
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Δεν υπάρχει καμμιά ασυνέπεια. Όσο υπάρχει ορθογραφία στην γλώσσα μας, είμαι υπέρ της άποψης που προκρίνει το Ίδρυμα Νεοελληνικών Σπουδών, αλλιώς γνωστό ως ίδρυμα Τριανταφυλλίδη, που έχει εκδώσει το ΛΚΝ.bizeli έγραψε: 04 Ιούλ 2018, 01:50 Με μπερδεύεις. Άλλοτε είσαι υπέρ μιας γλώσσας εύκολης που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων και άλλοτε είσαι υπέρ της ιστορικής ορθογραφίας.
Γιατί να αλλάξεις κάτι το οποίο οι περισσότεροι έχουν συνηθίσει να το γράφουν αλλιώς ακόμα κι αν είναι λάθος; Που εγώ συμφωνώ, ναι να μην τα γράφουμε λάθος, αλλά θέλω να δείξω την ασυνέπεια στο λόγο σου.
Και ναι το αυγό μπορεί ετυμολογικά να είναι λάθος αλλά δεν υφίσταται καμιά ιδιαίτερη κακοποίηση η ελληνική γλώσσα αν συνεχίσουμε να το γράφουμε με ύψιλον αφού αυτό εξυπηρετεί καλύτερα.
Και αν θυμάμαι καλά εσύ είσαι υπέρ μιας γλώσσας που αποτελεί απλά ένα εργαλείο επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους.
Τελικά ποιας άποψης είσαι;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Η γλώσσα ΑΠΟΤΕΛΕΙ εργαλείο επικοινωνίας, δεν είμαι υπέρ του να αποτελεί εργαλείο επικοινωνίας. Είναι σαν να λες ότι είμαι υπέρ του να είναι το νερό απαραίτητο για να διατηρηθούμε στην ζωή. Η δε λέξη «απλά», που έχεις χώσει εκεί, είναι προσβλητική, γιατί ένα εργαλείο επικοινωνίας είναι από τα σημαντικότερα πράγματα ήδη για τον πολιτισμό μας. Τα γύρω τριγύρω που αποδίδουν οι εθνικιστές στην γλώσσα είναι που είναι ασήμαντα και επουσιώδη.bizeli έγραψε: 04 Ιούλ 2018, 01:50 Και αν θυμάμαι καλά εσύ είσαι υπέρ μιας γλώσσας που αποτελεί απλά ένα εργαλείο επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους.
Ελπίζω, πάντως, να σου λύθηκε η απορία σχετικά με το τι είναι θέμα συνήθειας και τι άποψη.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Κόκ(κ)ορας ή περί ορθογραφίας
Η νεοελληνική είναι μετέπειτα χρονικά γλώσσα από τον Αδαμάντιο Κοραή, είναι αυτή που μιλάμε και γράφουμε εμείς σήμερα και καθιερώθηκε στη μεταπολίτευση. Την εποχή του Κοραή ήταν η Δημοτική γλώσσα που μιλιόταν σε πάμπολλες κατά τόπους διαλέκτους (χαμός!). Ο Αδαμάντιος Κοραής δεν το γούσταρε αυτό και ήθελε να "καθαρίσει" τη Δημοτική γλώσσα παρακινούμενος από τις Εθνικές και κυρίως τις Διαφωτιστικές του Ιδέες συνδέοντας τον Ελληνικό λαό με το παρελθόν και βοηθώντας τους να βγουν από τη βαρβαρότητα, είναι ο πατέρας της "καθαρεύουσας" και της πρώτης κοινής επίσημης γλώσσας του νεοιδρυθέντος Έθνους-κράτους μας. Ο Αδαμάντιος Κοραής δεν ήταν γλωσσολόγος ο άνθρωπος, δεν υπήρχε άλλωστε εκείνη την εποχή η γλωσσολογία, όταν κατασκεύασε τη καθαρεύουσα, είναι λογικό και επόμενο, να διάλεξε περισσότερο κατά βάσει κάποιων κριτηρίων που εξυπηρετούσαν τους σκοπούς του. Ο Αδαμάντιος Κοραής χρησιμοποίησε για να κατασκευάσει τη "καθαρεύουσα" πάρα πολύ τη Δωρική διάλεκτο. Πιστεύω λοιπόν ότι την διάλεξε, διότι η Δωρική διάλεκτος αποτελούσε γλώσσα που μιλιόταν από το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνικού πληθυσμού της αρχαίας εποχής που εκτεινόταν από την Ηπειρο μέχρι και τη Μικρά Ασία. Αυτό εμένα μου κάνει μια σύνδεση με αλυτρωτισμό και τη Μεγάλη Ιδέα που ήταν στα σπάργανα τότε, ήθελε η "καθαρευουσιάνικη" γλώσσα του να φαίνεται ότι προέρχεται από όλο τον Ελληνισμό και είναι υπόθεση όλου του Ελληνισμού και όχι από ένα μέρος του.Νταρνάκας έγραψε: 04 Ιούλ 2018, 01:44 Δε νομίζω ο Κοραής να πίστευε ότι η νεοελληνική προέρχεται από την αρχαία δωρική διάλεκτο, δεν ήταν Λιακόπουλος ή Τζιροπούλου. Και δεν κατάλαβα γιατί είναι εθνικιστικό να πιστεύει κάποιος ότι η νεοελληνική προέρχεται από την δωρική ενώ δεν είναι εθνικιστικό να πιστεύει ότι προέρχεται απ' την αττική, μέσω ελληνιστικής κοινής.
Εμένα αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πως άνθρωποι όπως πχ το bizeli να γράφουν το αυγό με "υ"; Η ηλικίας της (θεωρώ ότι δεν είναι πάνω από 50 χρονών και ότι είναι μικρότερη) άρα στο σχολείο θα πήγε μετά τη Μεταπολίτευση και θα έμαθε το σωστό, όμως της έμεινε με "υ", αυτό μου κάνει εντύπωση, μάλλον είχε κι άλλη επιρροή, ίσως τους γονείς της, ίσως και από τη κοινωνία μετέπειτα
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 6 Απαντήσεις
- 358 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από George_V
-
- 10 Απαντήσεις
- 324 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από gassim
-
- 8 Απαντήσεις
- 443 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ασέβαστος
-
- 39 Απαντήσεις
- 2344 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Αχθος Αρουρης