Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 10:11
klg έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:04Τι έχει η διατύπωση; Δεν έχω καταλάβει που ακριβώς είναι το πρόβλημα;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
klg έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:04Τι έχει η διατύπωση; Δεν έχω καταλάβει που ακριβώς είναι το πρόβλημα;
Δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά οι πχορουμίτες θέλουν να αλλάξουν δύο σχολικά βιβλία γιατί έτσι.klg έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:04Τι έχει η διατύπωση; Δεν έχω καταλάβει που ακριβώς είναι το πρόβλημα;
Βασικά τώρα που είδα μερικές σελίδες (γιατί έχει πέσει και υπερωρία εδώ μέσα, ούτε νήμα για τη ΘτΕ να ήταν), το πρόβλημα είναι ότι εδώ μέσα έχουμε ξεχάσει πώς κάνουμε απλές αριθμητικές πράξεις μάλλον.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:13Δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά οι πχορουμίτες θέλουν να αλλάξουν δύο σχολικά βιβλία γιατί έτσι.klg έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:04Τι έχει η διατύπωση; Δεν έχω καταλάβει που ακριβώς είναι το πρόβλημα;stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:56
Βασικά, το πρόβλημα δεν είναι η διαίρεση, αλλά η καλύτερη δυνατή διατύπωση που θα συνδυάζει σαφήνεια και πρακτικότητα για παιδάκια Ε Δημοτικού, που αφορά το βιβλίο.
Κολλάτε σε λεπτομέρειες οι οποίες δεν ενδιαφέρουν κανέναν. Και φυσικά δεν είναι λάθος.stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:10Όπως έγραψα και παραπάνω, όταν έχεις τρία διαφορετικά αντικείμενα χρειάζεσαι επιπλέον παραμέτρους για να κάνεις τις πράξεις.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:37Εμ, για αυτό δεν παίρνεις κομμάτια και δεν κάνεις τα τρία 8/8, ένα 24/24.stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:31
Άρα δεν είναι ολόιδιες. Κι αν τα παιδιά γουστάρουν μόνο τη μαύρη σοκολάτα, θα υποθέσουμε αυτόματα ότι μπορούν να πάρουν 3 κομμάτια από τη μαύρη σοκολάτα αλλά στην πράξη: εμφύλιος πόλεμος.
Από την άλλη, αν τα γούστα των παιδιών είναι διαφορετικά, μπορούν να μοιραστούν με τελείως διαφορετικό τρόπο τις σοκολάτες και να είναι ευχαριστημένα.
Ενώ αν τα παιδιά δεν δίνουν καμία σημασία στη γεύση, δεν έχει νόημα να γράφεις για τρεις διαφορετικές σοκολάτες και δεν χρειάζεται να σε προβληματίζει.
Είναι δίκαιη η ανομοιογενής (σε ποιοτικά χαρακτηριστικά) μοιρασιά τριών διαφορετικών σοκολατών; Εισάγονται έννοιες που πρέπει να παραμετροποιηθούν για να συμμετέχουν στο ζήτημα.
Ειδάλλως τα χειρίζεσαι αξιωματικά ως ίδια.
Για να καταλάβεις, αν έχεις τρία φρούτα και τα μοιράσεις σε τρία παιδιά, δεν μπορείς να πεις ότι καθένα δικαιούται το 1/3 των φρούτων, όπως λες τώρα. Γιατί το κάθε φρούτο είναι τελείως διαφορετικό. Το ένα μπορεί να πάρει τρία καρπούζια και να σκάσει στο φαΐ και το άλλο τρία βερικοκάκια. Το οποίο δεν θα ήταν καθόλου κακό αν όντως έτσι είναι το γούστο των παιδιών εξαρχής (παραμετροποίηση με βάση το γούστο).
Όμως, δεν μπορούμε να διατυπώσουμε τη γενική αρχή "καθένα δικαιούται το 1/3 των φρούτων" επειδή δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια ο τρόπος με τον οποίο χειριζόμαστε τον όρο "φρούτο".
Αντίστοιχα, αν σου έλεγα να μοιαστούμε μία καλύβα του μπαρμπαθωμά με μία μεζονέτα στην Εκάλη, δεν θα σου έλεγα ότι καθένας μας πρέπει να πάρει από ένα μεμονωμένο σπίτι (1/2 των σπιτιών) !
Το πρόβλημά δεν βρίσκεται στα ομώνυμα κλάσματα, αλλά στο αν τα κλάσματα αυτά, όπως και το τελικό, αναπαριστούν τις παραμέτρους του προβλήματός σου, όπως συμπεραίνεις στη διατύπωσή σου.Για να καταλάβεις πως τα ομόνυμα κλάσματα μπορούν να προστεθούν χωρίς να μπλέξεις κάτι άλλο.
Είναι λογικό να κάνεις λάθος πράξεις δεδομένου ότι προσδιορίζεις μόνο το 3.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:12 Επίσης σύμφωνα με την διατύπωση, λέει πως έχεις μία σοκολάτα, για να φάνε 8 παιδιά. Το κάθε ένα παιδί θα πάρει το 1/8. Στην περίπτωση που έχεις περισσότερες από μία σοκολάτες πάει
Αριθμός σοκολατών * 1/8 αυτός ο παλλαπλασιασμός δίνει τα κομμάτια.
3 σοκολάτες * 1/8 = 3/8 κομμάτια
Το νήμα έχει τελειώσει γύρω στην σελίδα 25. Δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε. Απλά αναμασάμε τα ίδια ξανά και ξανά.klg έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:15Βασικά τώρα που είδα μερικές σελίδες (γιατί έχει πέσει και υπερωρία εδώ μέσα, ούτε νήμα για τη ΘτΕ να ήταν), το πρόβλημα είναι ότι εδώ μέσα έχουμε ξεχάσει πώς κάνουμε απλές αριθμητικές πράξεις μάλλον.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:13Δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά οι πχορουμίτες θέλουν να αλλάξουν δύο σχολικά βιβλία γιατί έτσι.klg έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:04
Τι έχει η διατύπωση; Δεν έχω καταλάβει που ακριβώς είναι το πρόβλημα;
Σώπα. Μόνο που δεν θέλει να υπολογίσεις τα συνολικά κομμάτια. Θέλει να κάνεις πρόσθεση ομώνυμων κλασμάτων. Ή πολλαπλασμό του συνόλου των σοκολατών με τον αριθμό των κομματιών που δικαιούται το κάθε ένα από τα παιδιά.stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:17Τα κομμάτια των 3 σοκολατών δεν είναι 8.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:12 Επίσης σύμφωνα με την διατύπωση, λέει πως έχεις μία σοκολάτα, για να φάνε 8 παιδιά. Το κάθε ένα παιδί θα πάρει το 1/8. Στην περίπτωση που έχεις περισσότερες από μία σοκολάτες πάει
Αριθμός σοκολατών * 1/8 αυτός ο παλλαπλασιασμός δίνει τα κομμάτια.
3 σοκολάτες * 1/8 = 3/8 κομμάτια
Το διόρθωσα.stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:17Τα κομμάτια των 3 σοκολατών δεν είναι 8.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:12 Επίσης σύμφωνα με την διατύπωση, λέει πως έχεις μία σοκολάτα, για να φάνε 8 παιδιά. Το κάθε ένα παιδί θα πάρει το 1/8. Στην περίπτωση που έχεις περισσότερες από μία σοκολάτες πάει
Αριθμός σοκολατών * 1/8 αυτός ο παλλαπλασιασμός δίνει τα κομμάτια.
3 σοκολάτες * 1/8 = 3/8 κομμάτια
Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:54Εγώ λέω να περιμένουμε να αλλάξει το βιβλίο σύμφωνα με τις υποδείξεις σας.Bill Hicks έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:47προς επίρρωση:
επιπλέον διευκρίνιση (δεν χρειάζεται για το βιβλίο, αλλά για όσους μπερδεύονται επειδή το υπεραναλύσαμε):
το κλάσμα 3/8 και το πηλικό 3:8 εκφράζουν την ίδια ποσότητα, αλλά δεν έχουν τον ίδιο αριθμητή και παρονομαστή. στο κλάσμα το 3 και το 8 είναι κομμάτια σοκολάτας, ενώ στο πηλίκο σοκολάτες και παιδιά αντίστοιχα.
κλάσμα: 3/8 = 3:8 = 3 από τα 8 κομμάτια τής σοκολάτας/παιδί = 3/8 τής σοκολάτας/παιδί
πηλίκο: 3:8 = 3/8 = 3 σοκολάτες / 8 παιδιά = 3/8 σοκολάτες/παιδί = 3/8 τής σοκολάτας/παιδί
Μέχρι τότε θα μείνουμε να μαλώνουμε.
Και το 3 * 1/8 τι είναι; Εκτός κι αν δεν μπορεί να γίνει έτσι.


140 σελίδες τώρα έχουμε βάλει κάτω το κουνούπι και το έχουμε διακορεύσει παντιοτρόπως.Bill Hicks έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:31Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:54Εγώ λέω να περιμένουμε να αλλάξει το βιβλίο σύμφωνα με τις υποδείξεις σας.Bill Hicks έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:47
προς επίρρωση:
επιπλέον διευκρίνιση (δεν χρειάζεται για το βιβλίο, αλλά για όσους μπερδεύονται επειδή το υπεραναλύσαμε):
το κλάσμα 3/8 και το πηλικό 3:8 εκφράζουν την ίδια ποσότητα, αλλά δεν έχουν τον ίδιο αριθμητή και παρονομαστή. στο κλάσμα το 3 και το 8 είναι κομμάτια σοκολάτας, ενώ στο πηλίκο σοκολάτες και παιδιά αντίστοιχα.
κλάσμα: 3/8 = 3:8 = 3 από τα 8 κομμάτια τής σοκολάτας/παιδί = 3/8 τής σοκολάτας/παιδί
πηλίκο: 3:8 = 3/8 = 3 σοκολάτες / 8 παιδιά = 3/8 σοκολάτες/παιδί = 3/8 τής σοκολάτας/παιδί
Μέχρι τότε θα μείνουμε να μαλώνουμε.
Και το 3 * 1/8 τι είναι; Εκτός κι αν δεν μπορεί να γίνει έτσι.
![]()
Λάθος διατύπωση.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:44140 σελίδες τώρα έχουμε βάλει κάτω το κουνούπι και το έχουμε διακορεύσει παντιοτρόπως.Bill Hicks έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:31Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:54
Εγώ λέω να περιμένουμε να αλλάξει το βιβλίο σύμφωνα με τις υποδείξεις σας.
Μέχρι τότε θα μείνουμε να μαλώνουμε.
Και το 3 * 1/8 τι είναι; Εκτός κι αν δεν μπορεί να γίνει έτσι.
![]()
ΕΊΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΤΟ ΒΙΒΛΊΟ.
ΓΙΑΤΊ ΤΑ 3/8 ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΌ ΤΩΝ ΣΟΚΟΛΑΤΩΝ. ΓΙΑΤΊ ΤΟ ΠΑΙΔΊ ΠΑΊΡΝΕΙ ΑΠΌ ΤΗΝ 1 ΣΟΚΟΛΆΤΑ ΤΟ 1/8.
3/2 τι;Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:00
Έχεις 3 διαφορετικές σοκολάτες. Η μία 30 γρμ, η δεύτερη 20 γραμ, η τρίτη 40 γρμ. Τις μοιράζονται 2 άτομα. Πόσα γραμμάρια από τις σοκολάτες έφαγε ο καθένας συνολικά;
Δεν είναι τα 3/2 για τον κάθε ένα;
Δεν μπορείς να το πεις;
Αυτή είναι μία διαπίστωση που βγήκε από την έδρα σου και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.Αγις έγραψε: 14 Δεκ 2022, 10:30 Το μονο προβλημα ειναι η αγωνια των γονεων που τα σπλαχνα τους εχουν μετριες ικανοτητες (ευγενικη διατυπωση ) - δεν λεμε ονοματα
Ευτυχως ο Βαπτιστηρας ειναι ΚΑΙ μαθηματικη διανοια κ διασκεδαζω με το νημα αντι να προβληματιζομαι με τις επιδοσεις του - ενα ατελειωτο αγχος - ενα μακροχρονιο βασανιστηριο