Σελίδα 11 από 20

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:09
από Theseus
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 17:50 Εν τω μεταξύ ένα από τα εγκλήματα του νεοελληνιστάν είναι που καθιερώθηκε οι άντρες να χορεύουν τσιφτετέλι και οι γυναίκες ζεϊμπέκικο.

Γιατί ρε θείο; Επειδή κάτι πατριαρχικά κτήνη στα τέλη του 19ου θεωρούσαν ότι μόνο άντρες μπορούν να χορέψουν ζεϊμπέκικο πρέπει να το κρατάμε ως σήμερα; Σαν τις εντολές του Μωϋσή;
Άμα χορεύει καλά η γυναίκα (που γιατί να μην το χορέψει) καλά κάνει και το χορεύει.
Αν το χορεύει σα μπαλέτο είναι όντως αντιαισθητικό, αλλά το ίδιο κι αν το χορέψει έτσι άντρας.

Το δε τσιφτετέλι υπάρχει για να λικνίζεται η γυναίκα. Αλλά θα πας κι εσύ δίπλα της, θα σηκώσεις τα χέρια προς τα πάνω για να χορεύει για σένα (άντε, αν κουραστούν τα χέρια σου να τα κατεβάσεις και να τα ακουμπήσεις λίγο στον κωλο της, για να ξαποστάσουν).
Δε θα κάθεσαι στο τραπέζι σου να την βλέπεις από μακριά να σου χορεύει. Δεν είσαι πασάς στο χαρέμι σου.

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:09
από taxalata xalasa
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 17:50 Εν τω μεταξύ ένα από τα εγκλήματα του νεοελληνιστάν είναι που καθιερώθηκε οι άντρες να χορεύουν τσιφτετέλι και οι γυναίκες ζεϊμπέκικο.
Γιατί το λες αυτό;

Εικόνα

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:11
από Exodus
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:09
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 17:50 Εν τω μεταξύ ένα από τα εγκλήματα του νεοελληνιστάν είναι που καθιερώθηκε οι άντρες να χορεύουν τσιφτετέλι και οι γυναίκες ζεϊμπέκικο.

Γιατί ρε θείο; Επειδή κάτι πατριαρχικά κτήνη στα τέλη του 19ου θεωρούσαν ότι μόνο άντρες μπορούν να χορέψουν ζεϊμπέκικο πρέπει να το κρατάμε ως σήμερα; Σαν τις εντολές του Μωϋσή;
Eγώ ως ορθόδοξος εβραίος είμαι συντηρητικός.

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:11
από Λίνο Βεντούρα
taxalata xalasa έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:09
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 17:50 Εν τω μεταξύ ένα από τα εγκλήματα του νεοελληνιστάν είναι που καθιερώθηκε οι άντρες να χορεύουν τσιφτετέλι και οι γυναίκες ζεϊμπέκικο.
Γιατί το λες αυτό;

Εικόνα
:smt005:

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:27
από Theseus
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:11
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:09
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 17:50 Εν τω μεταξύ ένα από τα εγκλήματα του νεοελληνιστάν είναι που καθιερώθηκε οι άντρες να χορεύουν τσιφτετέλι και οι γυναίκες ζεϊμπέκικο.

Γιατί ρε θείο; Επειδή κάτι πατριαρχικά κτήνη στα τέλη του 19ου θεωρούσαν ότι μόνο άντρες μπορούν να χορέψουν ζεϊμπέκικο πρέπει να το κρατάμε ως σήμερα; Σαν τις εντολές του Μωϋσή;
Eγώ ως ορθόδοξος εβραίος είμαι συντηρητικός.
Για το ταγκό τότε τί άποψη έχεις;
Που στις αρχές, κάποτε στο Μπουενος Άιρες, το χόρευαν μόνο άντρες, ή μόνοι τους ή δυο αντικριστά, έξω από τα μπουρδελα όταν περίμεναν την σειρά τους.

Και σήμερα βάζουμε και γυναίκες μέσα.
Μη μου πεις ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν προτιμάς το νεωτερισμό;

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:29
από Exodus
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:27
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:11
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:09


Γιατί ρε θείο; Επειδή κάτι πατριαρχικά κτήνη στα τέλη του 19ου θεωρούσαν ότι μόνο άντρες μπορούν να χορέψουν ζεϊμπέκικο πρέπει να το κρατάμε ως σήμερα; Σαν τις εντολές του Μωϋσή;
Eγώ ως ορθόδοξος εβραίος είμαι συντηρητικός.
Για το ταγκό τότε τί άποψη έχεις;
Που στις αρχές, κάποτε στο Μπουενος Άιρες, το χόρευαν μόνο άντρες, ή μόνοι τους ή δυο αντικριστά, έξω από τα μπουρδελα όταν περίμεναν την σειρά τους.

Και σήμερα βάζουμε και γυναίκες μέσα.
Μη μου πεις ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν προτιμάς το νεωτερισμό;
Δεν είμαι Αργεντινός ούτε Ουρουγουανός για να αξιολογήσω. Συμφωνώ αξιωματικά με όσα λες, γιατί η Τέχνη εξελίσσεται. Πλην όμως διατηρώ το δικαίωμά μου να έχω προσωπική αισθητική και να μη μου αρέσει.

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:33
από sys3x
Beria έγραψε: 14 Ιουν 2023, 19:23
Ερμής έγραψε: 14 Ιουν 2023, 18:22
Beria έγραψε: 14 Ιουν 2023, 18:21
Αυτό ακριβώς είναι το ρεμπέτικο
Η μεταφύτευση της Ανατολής στην ελλαδιτικη μαγκιά
Να ένα άλλο κοινό με τραπ.
Εμφυτευση της αλβανιλας στην νεολ κουραδομαγκια
Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο μουσικά και εκφραστικά ρεύματα
Το Ανατολικό, που εκπροσωπήθηκε από την μικρασιατική μουσική και το ρεμπετικο
Και το Αριο, που εκπροσωπήθηκε από την Αρβανίτικη και Ηπειρωτική μουσική

Το ένα έδωσε τον Καζαντζίδη ως συμπύκνωση του και το άλλο τον Μπιθικώτση

Εγώ ως αρβανιτικής καταγωγής είναι φανερό ποιο επιλεγω
Εάν εννοάς Άριο με την αυθεντική έννοια τότες είσαι μέσα, δικέ μου, εάν απλά το φέρνεις σε αντιπαραβολή με το ανατολίτικο στοιχείο... :-?
Τέσπα, ώρα για φαν κουίζ!
Πχοιος είναι ο πρώτος σε πωλήσεις δίσκων και γενικότερα ο πιο δημοφιλής, μακράν, τραγουδιστής στο Ισραήλ, ξερς;
:003:
Spoiler
εχτός από τον Νίκο τον Βέρτηστ ε, διαχρονικά μιλάμε.

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:34
από Beria
sys3x έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:33
Beria έγραψε: 14 Ιουν 2023, 19:23
Ερμής έγραψε: 14 Ιουν 2023, 18:22
Να ένα άλλο κοινό με τραπ.
Εμφυτευση της αλβανιλας στην νεολ κουραδομαγκια
Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο μουσικά και εκφραστικά ρεύματα
Το Ανατολικό, που εκπροσωπήθηκε από την μικρασιατική μουσική και το ρεμπετικο
Και το Αριο, που εκπροσωπήθηκε από την Αρβανίτικη και Ηπειρωτική μουσική

Το ένα έδωσε τον Καζαντζίδη ως συμπύκνωση του και το άλλο τον Μπιθικώτση

Εγώ ως αρβανιτικής καταγωγής είναι φανερό ποιο επιλεγω
Εάν εννοάς Άριο με την αυθεντική έννοια τότες είσαι μέσα, δικέ μου, εάν απλά το φέρνεις σε αντιπαραβολή με το ανατολίτικο στοιχείο... :-?
Τέσπα, ώρα για φαν κουίζ!
Πχοιος είναι ο πρώτος σε πωλήσεις δίσκων και γενικότερα ο πιο δημοφιλής, μακράν, τραγουδιστής στο Ισραήλ, ξερς;
:003:
Spoiler
εχτός από τον Νίκο τον Βέρτηστ ε, διαχρονικά μιλάμε.
Ο Στέλιος, 40 χρόνια τώρα

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:35
από sys3x
Beria έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:34
sys3x έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:33
Beria έγραψε: 14 Ιουν 2023, 19:23

Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο μουσικά και εκφραστικά ρεύματα
Το Ανατολικό, που εκπροσωπήθηκε από την μικρασιατική μουσική και το ρεμπετικο
Και το Αριο, που εκπροσωπήθηκε από την Αρβανίτικη και Ηπειρωτική μουσική

Το ένα έδωσε τον Καζαντζίδη ως συμπύκνωση του και το άλλο τον Μπιθικώτση

Εγώ ως αρβανιτικής καταγωγής είναι φανερό ποιο επιλεγω
Εάν εννοάς Άριο με την αυθεντική έννοια τότες είσαι μέσα, δικέ μου, εάν απλά το φέρνεις σε αντιπαραβολή με το ανατολίτικο στοιχείο... :-?
Τέσπα, ώρα για φαν κουίζ!
Πχοιος είναι ο πρώτος σε πωλήσεις δίσκων και γενικότερα ο πιο δημοφιλής, μακράν, τραγουδιστής στο Ισραήλ, ξερς;
:003:
Spoiler
εχτός από τον Νίκο τον Βέρτηστ ε, διαχρονικά μιλάμε.
Ο Στέλιος, 49 χρόνια τώρα
Μλκ μου, δεν πρόλαβα καν να πατήσω υποβολή...
Μέ 'σκιαξες.
:o

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:39
από Beria
sys3x έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:35
Beria έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:34
sys3x έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:33

Εάν εννοάς Άριο με την αυθεντική έννοια τότες είσαι μέσα, δικέ μου, εάν απλά το φέρνεις σε αντιπαραβολή με το ανατολίτικο στοιχείο... :-?
Τέσπα, ώρα για φαν κουίζ!
Πχοιος είναι ο πρώτος σε πωλήσεις δίσκων και γενικότερα ο πιο δημοφιλής, μακράν, τραγουδιστής στο Ισραήλ, ξερς;
:003:
Spoiler
εχτός από τον Νίκο τον Βέρτηστ ε, διαχρονικά μιλάμε.
Ο Στέλιος, 49 χρόνια τώρα
Μλκ μου, δεν πρόλαβα καν να πατήσω υποβολή...
Μέ 'σκιαξες.
:o
Αφού ρε έχει και Εβραίους τραγουδιστές, ρέπλικες του Στέλιου, που υπάρχουν για να παίζουν μόνο τραγούδια του

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:39
από Theseus
Λίνο Βεντούρα έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:04
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 17:39
Λίνο Βεντούρα έγραψε: 15 Ιουν 2023, 17:12
Ο Μάθεσης έκανε παρέα με τον Μπάτη (και ποιος δεν έκανε;) και ήταν θαμώνας των ουζερί. Από πού κι ως πού ήταν ρεμπέτης; Α, ναι, εγραψε και δυο στροφές για ένα τραγούδι και φορτώθηκε στον Σχορέλη να τον πάρει συνέντευξη...
Αυτοί οι κουτσαβάκηδες και μάγκες που λες, δεν είχαν καμία σχέση με την μουσική. Σίγουρα, ήταν θαμώνες στα μαγαζιά όπου έπαιζαν, αλλά δεν ήταν μόνοι. Και τώρα αν πας στην ταβέρνα έχει δέκα τραπέζια με νορμάλ ανθρώπους και σε ένα μπορεί να κάθονται τιποτα μαφιόζοι. Ο Βοσκόπουλος ήταν πολύ μεγαλύτερη λέρα και χωμένος στον υπόκοσμο παρά ο Μάρκος ή ο Τσιτσάνης. Κανένας ρεμπέτης (πλην Γενίτσαρη) δεν ήταν εγκληματίας.
Ο Μαθεσης ήταν ρεμπέτης. Μπορεί να μην ήταν μουσικός πρώτης γραμμής, αλλά δε μετράμε τους ρεμπέτηδες με τις πωλήσεις που κάνανε οι δίσκοι τους.
Ηχογράφησε δυο στροφές, έπαιξε αρκετα περισσότερο σε τεκέδες ή οπουδήποτε, εκανε παρέα με άλλους ρεμπετηδες και άκουγε ρεμπέτικη μουσική: ε, θα τον πω ρεμπέτη.

Ο Μάρκος δεν ηταν βαρύς εγκληματίας, αν και το χασίσι του του φουμερνε και με πορνες είχε πάρε δώσε.
Αλλά ζούσε τους εγκληματίες στην καθημερινότητα του, και μερικούς τους έκανε παρέα.
Δε ζούσε έξω και μακριά από τον υπόκοσμο, όπως κι οι περισσότεροι από τους πρώτους ρεμπέτες.

Όταν λες ότι κανένας ρεμπέτης δεν ήταν εγκληματίας, μάλλον έχουμε πρόβλημα στον ορισμό.
Αν μιλάς για τα μεγάλα ονόματα που ηχογράφησαν δίσκους από το 1924 ίσως να έχεις δίκιο, δεν το έχω ψάξει, πάω πάσο.
Αλλά όταν λέω εγω ρεμπέτες εννοώ όλους αυτούς που παίζαν ρεμπέτικη μουσική στον Πειραιά από το 1880, σε ταβέρνες, σε τεκέδες, στο δρόμο, στα κατσάβραχα που πήγαιναν να φουμάρουν. Όλους αυτούς που δημιούργησαν το ρεμπέτικο μέχρι το 1922.
Κι από αυτούς ήταν πολλοί μάγκες (μαχαιροβγάλτες), νταβατζηδες, κλέφτες, κοινώς εγκληματίες. Κι οι υπόλοιποι ζούσαν μαζί με τους προηγούμενους, παρέα με τους προηγούμενους, στα ίδια μέρη και στέκια με τους προηγούμενους
Ο Μάθεσης δεν ήταν μουσικός, δεν έπαιζε οργανο. Δεν έχει καμία σχέση, πέραν του ότι ήταν στην πιάτσα και θαμώνας των μαγαζιών.

Δεν υπάρχει «ρεμπέτικη μουσική», υπάρχουν «ρεμπέτικα τραγούδια» και τον όρο τον ξεχείλωσε ο Πετρόπουλος σε έναν αχταρμά όπου συμπεριέλαβε την μισή δισκογραφία και ότι άλλο του κατέβηκε. Με αυτόν τον όρο, «ρεμπέτικο» οι μεταγενέστεροι (οι τις δεκαετίας του '60-70, της αναβίωσης που λέμε, αυτοί που διάβασαν τον Πετρόπουλο) βάφτισαν όλο το προγενέστερο λαϊκό τραγούδι.

Τα τραγούδια τα έγραψαν μουσικοί, όχι εγκληματίες. Σίγουρα υπάρχουν αδέσποτα από 'δω κι από 'κει που κάποιο από αυτά το έγραψε κανένας φυλακόβιος την εποχή της ανώνυμης δημιουργίας, αλλά αυτά είναι λίγα και δεν είναι χαρακτηριστικά του είδους. Η ζωή την νύχτα έχει και υπόκοσμο, τα είπαμε αυτά.
Κι όμως υπάρχει ρεμπέτικη μουσική. Είναι μουσική συγκεκριμένης νοοτροπίας, και τα τραγούδια που ανήκουν σε αυτή τη νοοτροπία είναι τα ρεμπέτικα τραγούδια.

Ως προγενέστερο λαϊκό τραγούδι αναφέρεσαι στο ρεμπέτικο του Πειραιά των τελών του 19ου - αρχών του 20ου αιώνα; Αν ναι, μια χαρά ρεμπέτικο είναι.
Ποια είναι κατ’εσέ τα στοιχεία που καθιστούν το προ 1922 ρεμπέτικο όχι απλώς διαφορετικό από το μετέπειτα, αλλά το καθιστούν μη ρεμπέτικο;

Και πώς φαντάζεσαι τον μουσικό στον Πειραιά το 1900; Με σπουδές σε ωδείο, πλούσια οικογένεια να τον στηρίζει οικονομικά, ή έβγαζε καλά νυχτοκάματα που είχε λύσει το προς το ζην κι ασχολιόταν μόνο με τη μουσική.
Υπήρχαν κι οι λιμενεργάτες, και οι εκδοροσφαγείς, κι υπήρχαν κι αυτοί που κάναν διαρρήξεις, ήταν νταβατζηδες. Και υπήρχαν και οι μάγκες που ήταν μαχαιροβγάλτες.
Και να μην ανήκαν κάποιοι ρεμπέτες σε αυτούς που κάναν βαριά εγκλήματα, ζούσαν και κάνανε παρέα με αυτούς.

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:44
από Sid Vicious
Beria έγραψε: 14 Ιουν 2023, 19:23 Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο μουσικά και εκφραστικά ρεύματα
Το Ανατολικό, που εκπροσωπήθηκε από την μικρασιατική μουσική και το ρεμπετικο
Και το Αριο, που εκπροσωπήθηκε από την Αρβανίτικη και Ηπειρωτική μουσική
Χρυσή Αυγή 1992 :o

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:49
από Theseus
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:29
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:27
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:11 Eγώ ως ορθόδοξος εβραίος είμαι συντηρητικός.
Για το ταγκό τότε τί άποψη έχεις;
Που στις αρχές, κάποτε στο Μπουενος Άιρες, το χόρευαν μόνο άντρες, ή μόνοι τους ή δυο αντικριστά, έξω από τα μπουρδελα όταν περίμεναν την σειρά τους.

Και σήμερα βάζουμε και γυναίκες μέσα.
Μη μου πεις ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν προτιμάς το νεωτερισμό;
Δεν είμαι Αργεντινός ούτε Ουρουγουανός για να αξιολογήσω. Συμφωνώ αξιωματικά με όσα λες, γιατί η Τέχνη εξελίσσεται. Πλην όμως διατηρώ το δικαίωμά μου να έχω προσωπική αισθητική και να μη μου αρέσει.

Αν αισθητικά δε σου αρέσει κάτι δε θα πω τίποτα, δικαίωμα σου να βρίσκεις ωραίο και άσχημο ό,τι θες εσύ.

Είπες στο πρώτο σου ποστ ότι το βρίσκεις λάθος, γι αυτό επιχειρηματολόγησα υπέρ των συγκεκριμένων νεωτερισμών. Ότι δεν είναι αντικειμενικά λάθος, όχι ότι πρέπει σώνει και καλά να σου αρέσει. τώρα αν σε κάποιους δεν αρέσει δικαίωμα τους.


Πάνω στο θέμα, οι αρχές του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα λες ωραια.
Αν βρεις χρόνο σχολίασε παραπάνω

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:58
από Exodus
Ο Καζαντζίδης όταν τον τοποθετούσαν πιο μπελκάντο είχε απίστευτες ερμηνευτικές δυνατότητες. Η καταγωγή του και ο τύπος του τον οδήγησαν στο τουρκοκλαψιάρικο. Αν τον δούλευαν συνθέτες όπως το έκαναν κάποιοι, θα γινόταν καρούζο.

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2023, 18:59
από Exodus
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:49
Exodus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:29
Theseus έγραψε: 15 Ιουν 2023, 18:27

Για το ταγκό τότε τί άποψη έχεις;
Που στις αρχές, κάποτε στο Μπουενος Άιρες, το χόρευαν μόνο άντρες, ή μόνοι τους ή δυο αντικριστά, έξω από τα μπουρδελα όταν περίμεναν την σειρά τους.

Και σήμερα βάζουμε και γυναίκες μέσα.
Μη μου πεις ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν προτιμάς το νεωτερισμό;
Δεν είμαι Αργεντινός ούτε Ουρουγουανός για να αξιολογήσω. Συμφωνώ αξιωματικά με όσα λες, γιατί η Τέχνη εξελίσσεται. Πλην όμως διατηρώ το δικαίωμά μου να έχω προσωπική αισθητική και να μη μου αρέσει.

Αν αισθητικά δε σου αρέσει κάτι δε θα πω τίποτα, δικαίωμα σου να βρίσκεις ωραίο και άσχημο ό,τι θες εσύ.

Είπες στο πρώτο σου ποστ ότι το βρίσκεις λάθος, γι αυτό επιχειρηματολόγησα υπέρ των συγκεκριμένων νεωτερισμών. Ότι δεν είναι αντικειμενικά λάθος, όχι ότι πρέπει σώνει και καλά να σου αρέσει. τώρα αν σε κάποιους δεν αρέσει δικαίωμα τους.


Πάνω στο θέμα, οι αρχές του ρεμπέτικου στον Πειραιά, τα λες ωραια.
Αν βρεις χρόνο σχολίασε παραπάνω
Φταίει που εκφράστηκα υπερβολικά, το κάνω από χιούμορ. Ναι, είναι προσωπικό θέμα. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.