Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 17:54
ναι εχουμε λιγους
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
ναι εχουμε λιγους
άσε μας ρε φίλε με τις πίπες σου.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:47Μην τα κάνεις όλα μ ν.Bill Hicks έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:44δεν έχει απολύτως καμμία σημασία, ό,τι και να μοιράζεται, εφόσον μπορεί να μοιραστεί.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:53
Δεν συνεννοηθήκαμε.
Έχεις 3 διαφορετικά φρούτα και 4 παιδιά είπαμε.
Ποιο πηλίκο θα περιγράψεις ως κλάσμα και τι θα σημαίνει αυτό;
σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε μ/ν τού ενός αντικειμένου από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται.
αν θες να το πεις αλλιώς, θα πεις ότι σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε 1/ν από καθένα από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται, δηλαδή το κάθε παιδί θα πάρει συνολικά μ*1/ν=μ/ν τού ενός αντικειμένου.
3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
3/8 ΤΩΝ ΣΟΚΟΛΑΤΩΝ.
Χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους. Αφού είσαι της ακριβολογίας και όχι του λογοτεχνικού πλατιασμού.
Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.
Ωχ εσένα δεν σε είχα σκεφτεί όταν το είπα.Στύγιος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:57Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.
Να πληρώσετε πρώτα, 10 ευρώ έκαστος.
Ο τζάμπας πέθανε κι ο βερεσές ετάφη, no pay no play, εν τη παλάμη και ούτω βοήσω,pecuniam date,si vultis responsum.
Φυσικά. Θα δεχόσουν να πάρεις εσύ ένα μήλο με κηλίδα κι ο διπλανός σου χωρίς κηλίδα;ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:48Σε αυτά τα καθημερινά προβλήματα η απάντησή σου ήταν "με την προϋπόθεση τα φρούτα να είναι ίδια".nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:39Μα ρε ανθρωπε όταν γράφεις "τα 3/8 των 3 σοκολατων" ή τα "6/5 των μηλων" ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ βαζεις μονάδες μέτρησης οι οποιες ειναι επιπλεον ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ !ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:24
"Ετούτοι εδώ" λένε πως το να βάλεις μονάδες μέτρησης και να πλακώσεις τα παιδια στα "αν" και τα "εφ'όσον" τη ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ της διδασκαλίας είναι εντελώς άκυρο, να το πω κι ευγενικά.
Αν δεν θελεις να βαλεις μοναδες μετρησης θα απαντησεις "ο καθε μαθητης θα λαβει τα 3/8 . -", χωρις να πεις τα 3/8 τινος.
Και για να κλεισει και αυτο το παραμυθι, ο καλυτερος τροπος για να συλληφθει η εννοια του κλασματος ειναι με ευθυγραμμα τμηματα (οπως τα μαθαιναν και οι αρχαιοι) που εκει δεν τιθεται θεμα με σοκολατες και φρουτα κλπ.
Αλλά το εκπαιδευτικο συστημα θελει (και καλως θελει) να συσχετισει το κλασμα και με καθημερινα προβληματα, αλλά απο τη στιγμη που το κανει αυτο οφειλει να χρησιμοποιησει τις σωστες μοναδες μετρησης και οχι τη παρολα του καθενος.
ΟΚ.
Αυτό που σου δείχνει ο mao mao είναι ότι η έκφραση "3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ" θα σημαίνει κάτι πολύ διαφορετικό τις δύο φορές αν παγιωθεί η χρήση του πληθυντικού που συζητάμε.
Δεν απάντησες όμως, βγάζει νόημα η διατύπωση;
Πώς λέγεται; 3/8 της σοκολάτας; Εννοώντας του διατιθέμενου υλικού;ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:53Δεν διαφωνούμε σε αυτό. Την αριστερή στήλη θα σκεφτούν τα παιδιά. Μην το πεις όμως ότι αυτό λέγεται "3/8 των σοκολατών". Τα μπερδεύεις χωρίς λόγο.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51 Ξανακοίταξε λίγο τη σελίδα του βιβλίου.
Μια πλάκα, σου γράφει ότι το παιδί θα παρει το 1/8 αυτής.
Σου γράφει μετά έχω 3 πλάκες.
Και κανένα παιδί δεν πρόκειται να χρωματίσει με το μυαλό του μια εικόνα όπως της 2ης στήλης σου.
Ψυχολογικό είναι, τουλάχιστον όπως εμφανίζεται στο νήμα.Naida έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:52 Τελικά το πρόβλημα δεν είναι μαθηματικό. Είναι γλωσσικό. Να περάσουν οι φιλόλογοι παρακαλώ.
Αυτό που κάθε φορά κουνάτε τα δοκάρια, μη απαντώντας σε τίποτα από τα προηγούμενα και έχετε την απαίτηση ... "δεν απαντάς όμως" !!!
Όλα τα βιβλία βρίσκονται διαδικτυακά.ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:19Αν έχεις πρόσβαση σε κάποιο από αυτά, παρακαλώ κεφάλαιο και ενότητα. Επίσης αν είναι από το βιβλίο της θεωρίας ή των ασκήσεων ή ό,τι άλλο. Θα ήθελα να ρίξω μια ματιά στην διατύπωση της θεωρίας στο ίδιο κεφάλαιο να δω πως το διδάσκουν και αν αποτελεί γενικευμένη πρακτική ή έτυχε αυτή η διατύπωση στην συγκεκριμένη άσκηση.Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:11Ε δημοτικούST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:08
Από ποιο βιβλίο είναι αυτό; Ποιας τάξης εννοώ.
Αν θέλει να μου πει και o ethereal για το άλλο απόσπασμα με τα 3/8
Και
Α γυμνασίου
Δύο χρόνια διαφορά.
Έχετε μια σύμπνοια στο πώς καταλήγουν όλες οι αναρτήσεις σας μερικοί.Bill Hicks έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:56άσε μας ρε φίλε με τις πίπες σου.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:47Μην τα κάνεις όλα μ ν.Bill Hicks έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:44
δεν έχει απολύτως καμμία σημασία, ό,τι και να μοιράζεται, εφόσον μπορεί να μοιραστεί.
σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε μ/ν τού ενός αντικειμένου από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται.
αν θες να το πεις αλλιώς, θα πεις ότι σε κάθε περίπτωση το καθένα από 'ν' παιδιά θα πάρει το 1/ν τών αντικειμένων που μοιράζονται, το οποίο αντιστοιχεί σε 1/ν από καθένα από τα 'μ' αντικείμενα που μοιράζονται, δηλαδή το κάθε παιδί θα πάρει συνολικά μ*1/ν=μ/ν τού ενός αντικειμένου.
3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
3/8 ΤΩΝ ΣΟΚΟΛΑΤΩΝ.
Χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους. Αφού είσαι της ακριβολογίας και όχι του λογοτεχνικού πλατιασμού.
Οι καλύτερες διατυπώσεις ήταν του Bill Hicks. Ωστόσο δεν είναι σύντομες. Ίσως δεν υπάρχει σύντομη και σαφής απάντηση έτσι όπως θα την επιθυμούσες με μία λέξη. Αν θα έπρεπε να διαλέξω έναν βραχύ συμβιβασμό, σωστό εξακολουθεί να είναι τα 3/8 της σοκολάτας αλλά καταλαβαίνω ότι κι αυτό δεν βοηθάει την ροή της άσκησης όπου τα παιδιά φαντάζονται παίρνουν όγδοα από διαφορετικές σοκολάτες.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 18:01Πώς λέγεται; 3/8 της σοκολάτας; Εννοώντας του διατιθέμενου υλικού;ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:53Δεν διαφωνούμε σε αυτό. Την αριστερή στήλη θα σκεφτούν τα παιδιά. Μην το πεις όμως ότι αυτό λέγεται "3/8 των σοκολατών". Τα μπερδεύεις χωρίς λόγο.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:51 Ξανακοίταξε λίγο τη σελίδα του βιβλίου.
Μια πλάκα, σου γράφει ότι το παιδί θα παρει το 1/8 αυτής.
Σου γράφει μετά έχω 3 πλάκες.
Και κανένα παιδί δεν πρόκειται να χρωματίσει με το μυαλό του μια εικόνα όπως της 2ης στήλης σου.
Ή 3/8 σοκολάτας από τις σοκολάτες που έγραψε και ο νικ ως σωστό και ως ΜΟΝΗ αλλαγή στη διατύπωση που θα έκανε στο βιβλίο;
Ξαναματαλέω. Πώς θα τα διατυπώσετε όλα αυτά σε μορφή γενικευμένου κανόνα, σαφούς, περιεκτικού, που θα αγκαλιάζει ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις που θα χρειαστεί ο μαθητής να εκφράσει το πηλίκο ως κλάσμα;