Σελίδα 87 από 149

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:14
από stavmanr
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:11
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:55
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:49 Μπέημπι, η θεωρία είναι ίδια. Η ύλη είναι ίδια. Εκτός κι αν νομίζεις πως εσύ δεν τα έκανες.
σωστα, δεν εχει αλλαξει ουσιαστικά τιποτα τα τελευταια 50 χρόνια, ολοιδια ειναι τα μαθηματικά δημοτικου, γνωστα αυτα.
Θες να μου πεις πως δεν έκανες ομώνυμα κλάσματα στο δημοτικό;;
Περίμενε. Googlάρει τα ομώνυμα κλάσματα. :102:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:15
από ksk
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:59 οπότε γκερ τρείς μέρες που λες το 3/24 ειναι λάθος και δεν καταλαβαινεις που το βρήκε η κασπερ που ειναι μαθηματικός με πλαστό πτυχίο γιατί εκανε πρόσθεση τους παρανομαστές, εννοουσες αντιπαιδαγωγικό;
Ζωγραφίζεις ...σου στέλνω τα φερερο με κούριερ... :hebit:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:15
από ksk
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:14
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:11
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:55

σωστα, δεν εχει αλλαξει ουσιαστικά τιποτα τα τελευταια 50 χρόνια, ολοιδια ειναι τα μαθηματικά δημοτικου, γνωστα αυτα.
Θες να μου πεις πως δεν έκανες ομώνυμα κλάσματα στο δημοτικό;;
Περίμενε. Googlάρει τα ομώνυμα κλάσματα. :102:
Αυτό κανεις εσυ; :003:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:16
από nik_killthemall
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:57
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:47
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:40 Νίκο ηταν 3-4 ερωτήσεις που συζητούσαμε, αλλα δες αυτή που εφαγε τον πιο πολύ χρόνο αν θες και γράψε αν εχεις καποια παρατήρηση



Εικόνα
Οκ υπαρχει ενα μικρο θεμα διατυπωσης, αντι για
"Επειδή έχουμε 3 σοκολάτες, τελικα το κάθε παιδί θα πάρει τα 3/8 από τις 3 σοκολάτες"
έπρεπε να γράφει
"Οπότε από τις 3 σοκολάτες που έχουμε εμείς το κάθε παιδί θα πάρει 3 τέτοια κομματια, δηλ. 3/8 της σοκολάτας".
Νικ, είχαμε 3 ανάλογα παραδείγματα.
3 πλάκες σοκολάτας των 8 κομματιών για 8 παιδιά.
3 φρούτα (μπανάνα, μήλο, πορτοκάλι) για 4 παιδιά.
6 μήλα για 5 παιδιά.
Τι θα πρέπει λοιπόν να γράφει;
Σε τι ακριβως βοηθανε αυτα τα παραδειγματα ? Εννοεις πως βρισκονται μεσα στο σχολικο βιβλιο ή απλα τα αντιπαραβαλλεις σε αυτο που συζηταμε. Παιδια σε καθε περιπτωση ο στοχος ειναι ο μαθητης να κατανοησει την εννοια του κλασματος κι οχι να την πει ο ενας στον αλλο.

- τα 3 διαφορετικα φρουτα επειδη ειναι διαφορετικα πρεπει να εχουν ξεχωριστες μοναδες μετρησης για να διακριθουν, αρα ειναι διαφορετικο πραγμα απο το παραδειγμα που συζηταμε στο οποιο οι 3 σοκολατες ειναι ομοιες. Οποτε εκει θα πεις το 1/4 της μπανανας το 1/4 του μηλου και το 1/4 του πορτοκαλιου.

- για τα 6 μηλα με τα 5 παιδια θα επρεπε να γραφει ειτε "τα 6/5 του μηλου" ειτε "το 1/5 ολων των μηλων". Αν γραψει "τα 6/5 των 6 μηλων, τοτε χρησιμοποιειται η υπο-μοναδα 1 μηλο και ασυναισθητα μαθητης και μη, θα παει και θα πολλαπλασιασει το 6 με τα 6/5 και θα καταληξει προφανως σε λαθος απαντηση.
Ωστοσο στο συγκεκριμενο παραδειγμα η πρωτη εκφραση "τα 6/5 του μηλου" ειναι λιγο ο οξυμωρη γιατι αυτο ειναι παραπανω απο 1 μηλο και ο μαθητης ισως εχει προβλημα να το καταλαβει. Γιαυτο καλο ειναι το πληθος των παιδιων > απο το πληθος των τεμαχιων που θελουν να μοιραστουν.

- "3 πλακες σοκολατας των 8 κομματιων για 8 παιδια" ειναι ενα κακο παραδειγμα γιατι χρησιμοποιει πολλες μονάδες μετρησης για να διδαξει την εννοια του κλασματος. Οποτε :
αν την απαντηση θελεις να την δωσεις με μοναδα μετρησης = ολες τις σοκολατες η απαντηση ειναι το 1/8 ολων των σοκολατων
αν την απαντηση θελεις να την δωσεις με μοναδα μετρησης = 1 σοκολατα τοτε η απαντηση ειναι τα 3/8 της 1 σοκολατας
αν την απαντηση θελεις να την δωσεις με μοναδα μετρησης = 1 κομματι σοκολατας τοτε η απαντηση ειναι τα 3 κομματια σοκολατας

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:17
από GoBack
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:32
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:29
Και σεις οπαδός του φανταστικού;
βρε εθερεαλ νομίζω με τον φοσίλη η το χελη αν τους βρεις ορεξατους πιασε κουβεντα, εγω δεν σου κανω :)
Αυτοι οι δυο αραγε απαξιουν να ασχοληθουν η απλα πηραν γραμμη οτι εχει ποτενσιαλ να γινει βαιραλ στα σοσιαλ το νημα και αποφευγουν την ξεφτιλα;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:17
από ksk
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 13:10
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 13:07
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:59 οπότε γκερ τρείς μέρες που λες το 3/24 ειναι λάθος και δεν καταλαβαινεις που το βρήκε η κασπερ που ειναι μαθηματικός με πλαστό πτυχίο γιατί εκανε πρόσθεση τους παρανομαστές, εννοουσες αντιπαιδαγωγικό;
Εσύ τι λες να είναι παιδαγωγικό να κάνεις το μυαλό ενός 10χρονου αχταρμά δημιουργώντας πράγματα που δεν υπάρχουν για να λύσεις ένα πρόβλημα του οποίου η λύση είναι υπερβολικά απλή;;

Δλδ πόσο δύσκολο είναι να πεις x αντικείμενα, y άτομα, η λύση είναι x/y των αντικειμένων;
οκ, οποτε τρόλαρες τοσες μερες, το ηξερες οτι μαθηματικά ειναι σωστό αλλα ήθελες απλά να καταλαβουμε οτι ειναι αντιπαιδαγωγικό;

γιαυτο ελεγες οτ η κασπερ εχει πλαστό πτυχίο, γιατί δεν βλεπει οτι ηταν αντιπαιδαγωγική η σωστή λυση που εδωσε;
Τωρα θα πάμε στην μεταδοτικότητα... :003:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:17
από ethereal
ksk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:01
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:16
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:59 οπότε γκερ τρείς μέρες που λες το 3/24 ειναι λάθος και δεν καταλαβαινεις που το βρήκε η κασπερ που ειναι μαθηματικός με πλαστό πτυχίο γιατί εκανε πρόσθεση τους παρανομαστές, εννοουσες αντιπαιδαγωγικό;
Για να τελειώνουμε με το παραμύθι της κασπ.
Ορμώμενη από τη σελίδα του ΔΙΚΟΥ ΤΟΥΣ βιβλίου που ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ (με παιδιά, σκυλιά, σοκολάτες, κυκλάκια, ελλείψεις κλπ) λέει με ποιον τρόπο θα το "δίδασκε" εκείνη σε ένα παιδί.
Κι έτσι είναι το σωστό να πράξει.
Το να κάνει αναγωγή σε διδασκαλία της εικόνας που μπήκε ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ ΕΔΩ και να προσπαθεί να λέει για εικοστα τέταρτα και δωδέκατα και δε συμμαζεύεται, δεν είναι απλώς αντιπαιδαγωγικό. Κάτι άλλο είναι.
Μα δεν μπήκαμε να διδάξουμε σε παιδιά ...εκεί κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι ο δάσκαλος...μιλήσαμε για την λάθος λεκτική διατυπωση της λύσης και δώσαμε εναλλακτικό τρόπο λύσης ως ενήλικες...
Κατανοητό το τι θέλατε να διδάξετε και κατανοητό αυτό με το 'σκεφτόμαστε στο περίπου λυση', αυτό όμως που δεν κατανοείτε είναι ότι έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε και να εκφέρουμε γνώμη και εννοώντας γνώμη δεν εννοώ ως παπαγαλάκια ...
Πόσες φορές να πω ποιο ήταν το γεγονός που με ώθησε να γράψω όσα γράφω;
Κατανοητό γιατί μπήκες εσύ, ο χ , ο ψ, αλλά κάπου να καταλαβαίνουμε ότι να μένουμε και εντός θέματος είναι απαραίτητο συστατικό διαλόγου.
Αλλιώς βάζει καθένας την ατζέντα του και πορεύεται.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:17
από enaon
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:11 Θες να μου πεις πως δεν έκανες ομώνυμα κλάσματα στο δημοτικό;;
ακριβως τα ιδια, θυμαμαι και την ασκηση, δεν ειχα καμια απορια όπως ολα τα παιδια.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:19
από enaon
GoBack έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:17 Αυτοι οι δυο αραγε απαξιουν να ασχοληθουν η απλα πηραν γραμμη οτι εχει ποτενσιαλ να γινει βαιραλ στα σοσιαλ το νημα και αποφευγουν την ξεφτιλα;
:lol: :003:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:19
από ΓΑΛΗ
ksk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:13
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:09
ΓΑΛΗ έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:03

Μα αυτό είναι κατανοητό από την αρχή του έπους, βρε Γκερ.

Το πρόβλημα είναι χωρίς τη χρήση των σωστών λέξεων δεν υπάρχει περίπτωση να υποδείξεις κάτι και αυτό να έχει κάποιο αποτέλεσμα.

Το ότι εσύ μπήκες στο μουντ του κάθε ενήλικου, που δεν χρειάζεται επεξηγήσεις για το τι σημαίνει η έννοια του κλάσματος, του ποσοστού κλπ και εστιάζει μόνον στις πράξεις, είναι πασιφανές.

Η δική μου άποψη είναι ότι ειδικώς στις μικρές ηλικίες, η σωστή φιλολογική και οπτική προσέγγιση μπορεί να προσφέρει πολύ πιο στέρεες βάσεις για την κατανόηση των πράξεων.

Γιατί οι μαθηματικές πράξεις είναι πάντα μία σταθερά που δεν αλλάζει. Η ρευστότητα στην έκφραση, δημιουργεί το πρόβλημα. Και αυτό ήταν πάντα η διαφορά μεταξύ ενός καλού και κακού εκπαιδευτικού, που είναι το ίδιο ικανοί στις πράξεις.
:o
Όποιος κι αν είσαι βγες γρήγορα από το λογαριασμό του Γαλη. :smt018
Τι σε χάλασε; :102:
Αυτό είναι ήδη χαλασμένο παιχνίδι, ρε συ. Σαν αυτοκινητάκι που κάνει ίου ίου και στουκάρει συνέχεια στον τοίχο επειδή χάλασε το κοντρόλ ή τα' παιξε η μπαταρία.

Βάλε ένα τέτοιο αυτοκινητάκι σε άσκηση με παιδικά παιχνίδια και μετά τρέχα γύρευε γιατί κάνουν λάθος πράξεις τα πιτσιρίκια.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:21
από Puma
Πόσο απολαυστικό έχει γίνει αυτό το νήμα. Ή δεν είναι για όλους;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:22
από ksk
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 13:16
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 13:10
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 13:07

Εσύ τι λες να είναι παιδαγωγικό να κάνεις το μυαλό ενός 10χρονου αχταρμά δημιουργώντας πράγματα που δεν υπάρχουν για να λύσεις ένα πρόβλημα του οποίου η λύση είναι υπερβολικά απλή;;

Δλδ πόσο δύσκολο είναι να πεις x αντικείμενα, y άτομα, η λύση είναι x/y των αντικειμένων;
οκ, οποτε τρόλαρες τοσες μερες, το ηξερες οτι μαθηματικά ειναι σωστό αλλα ήθελες απλά να καταλαβουμε οτι ειναι αντιπαιδαγωγικό;

γιαυτο ελεγες οτ η κασπερ εχει πλαστό πτυχίο, γιατί δεν βλεπει οτι ηταν αντιπαιδαγωγική η σωστή λυση που εδωσε;
Κοίτα αν θες μπορώ κι εγώ να βγάζω λαγούς απ'το κεφάλι μου και να τους χρησιμοποιώ οπότε μου κάνει κέφι για να βγάλω το αποτέλεσμα που με βολεύει και μετά να προσπαθώ να πείσω πως όλο αυτό δεν είναι μια μλκια που φαντάστηκα για να μην ξεβολευτώ και λύσω την άσκηση με τα δεδομένα που μου δίνονται και όχι με αυτά που θα ήθελα εγώ να είχε.

Δεν ήταν σωστή η λύση της Κάσπερ. Γιατί η Κάσπερ και όσοι άλλοι το έκαναν έφτιαξαν κάτι που σαν ΔΕΔΟΜΕΝΟ της άσκησης δεν υπήρξε ΠΟΤΕ.
Δεν ήταν σωστή η λύση... :fp:
Δεν υπήρξε ποτε ο χωρισμός σε τεμάχια... :roll:
Ξυπνήστε με...ζω σε ονειρο...
Τι διαβάζουν τα όμορφα αμυγδαλωτά ματάκια μου...
Καπου αναφέρθηκε και το αμύγδαλο θυμάμαι... :p2:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:23
από ksk
Puma έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:21 Πόσο απολαυστικό έχει γίνει αυτό το νήμα. Ή δεν είναι για όλους;
Είναι...εγώ πλέον δεν διασκεδάζω...ψυχαγωγουμαι :P

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:24
από nik_killthemall
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:58
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:54
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 13:36

Δεν χρειάζεται να διευκρινιστεί τίποτα γιατί είναι πλήρες και όσο το δυνατόν πιο απλοποιημένο.

7/9 των παιχνιδιών.

Δλδ έχουμε 7 παιχνίδια, χωρίσαμε κάθε ένα από τα παιχνίδια σε 9 ίσα μέρη και το κάθε ένα μερτικό είναι τα 7/9 του ενός παιχνιδιού.

Αντί να γράψεις όλο αυτό το μακρυνάρι, ο δάσκαλος ή ο καθηγητής εξηγεί: όταν βλέπετε 7/9 των παιχνιδιών σημαίνει πως έχουμε 7 παιχνίδια, χωρίσαμε κάθε ένα από τα παιχνίδια σε 9 ίσα μέρη και το κάθε ένα μερτικό είναι τα 7/9 του ενός παιχνιδιού.
Νταξ η διατυπωση στη πλαγια γραφη δεν ειναι μεγαλυτερο μακρυναρι απτο υπαρχον και θεωρω πως ειναι ακρως κατανοητη. Απο κει και περα καταλαβαινω που εχεις κολλησει.

Η εκφραση "71/9 των παιχνιδιών" ή "το 31/8 ολων των σοκολατων" ειναι ΣΩΣΤΗ, γιατι θεωρει ως μονάδα μετρησης ΟΛΑ τα παιχνιδια / σοκολατες κλπ. Δηλ. αν το βιβλιο εγραφε "το 1/8 ολων των σοκολατων" κανενας δεν θα ελεγε τπτ.

ΑΛΛΑ αν γράψεις τα "7/9 των 9 παιχνιδιων" τοτε η εκφραση αυτη ειναι λάθος, γιατι χρησιμοποιει την ΥΠΟ-μοναδα 1 παιχνιδι, οποτε απευθείας αυτό οδηγει σε πολλπλασιασμο του 7/9 με το 9 που δινει πως ο καθε μαθητης θα λαβει 7 παιχνιδια = ατοπο.
Εξυπακούεται πως είναι όλων των παιχνιδιών. Αν δεν ήταν όλα δεν θα χρησιμοποιούσαμε σαν αριθμητή τον αριθμό των παιχνιδιών. Σου το δίνει έτοιμο.
Ανασκευάζω γιατί έγραψα εν τάχυ και γενικα καλο ειναι να μην αλλαζουμε συνεχεια, απο σοκολατες, σε κιλα, σε ευρω, σε παιχνιδια σε νομιστερακια κλπ γιατι δεν παιζει να συννενοηθουμε.

Στο παραδειγμα με τα 9 ΟΜΟΙΑ παιχνιδια, το σωστό δεν είναι "το 7/9 των παιχνιδιών", αλλά το 1/9 των παιχνιδιών ! Αν εχεις 9 παιδιά που πρέπει να μοιραστουν κάμποσα παιχνιδια αυτά θα λάβουν το 1/9 των καμποσων παιχνιδιων, και οχι τα 7/9 των καμποσων παιχνιδιων.

Θα λαβουν τα 7/9 του ενος ομοιου παιχνιδιου.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 16:25
από Gherschaagk
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:17
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:11 Θες να μου πεις πως δεν έκανες ομώνυμα κλάσματα στο δημοτικό;;
ακριβως τα ιδια, θυμαμαι και την ασκηση, δεν ειχα καμια απορια όπως ολα τα παιδια.
:smt005: :smt005:

Το ξέρω πως δεν είχες καμία απορία.