Σελίδα 75 από 149

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 11:54
από stavmanr
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:49
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:35

Ετσι οπως το χεις γραψει το πρωτο εχει ανακριβεια. Με τη διόρθωση που υποδεικνύω στο πρωτο με κόκκινο όμως γίνονται ταυτόσημα. Ή η μονάδα μέτρησης του αποτελέσματος θα είναι το 3κιλο ή θα είναι το κιλό. Δηλ. δεν γίνεται να παίρνω την τιμή μέτρησης μιας απόστασης σε εκατοστά π.χ. 150 cm και να της κολλάω δίπλα τα μέτρα χωρίς να την αλλάξω δηλ. 150m. Αλλάζει η μονάδα μέτρησης στην οποια αποδιδω το τελικο αποτελεσμα.
Οπότε στη περίπτωσή μας είναι :

(1/4)*κιλο + (1/4)*κιλο+(1/4)*κιλο = (1/4)*(κιλο+κιλο+κιλο) = (1/4)*(3κιλο) = (3/12)*(3κιλο) => μονάδα μέτρησης το 3κιλο

ή ισοδύναμα (1/4)*(3κιλο) = (3/4)* κιλό = (9/12)*κιλό => μονάδα μέτρησης το κιλό
οριστε η καρτουλα σας, ανηκετε πλεον στο κλαμπ των κατα γκερ αμορφωτων. :003:

μολις βρειτε διαθεσιμο χρονο, βαλτε ποτακι και ποπκορν, και πιαστε το νημα απο την αρχη. εγγυημενο γελιο μεχρι δακρυων.
Στην πραγματικότητα ουδέποτε διαφωνούσατε επί της ουσίας του προβλήματος.
Η Γκερ πίστευε ότι το λάθος της απάντησής σας οφείλονταν σε λάθος πρόσθεση ομώνυμων κλασμάτων. Έμεινε στο τεχνικό κομμάτι των πράξεων κλασμάτων και επέμεινε εκεί.
Δεν υπήρχε λάθος στις πράξεις της Γκερ, από όσες τουλάχιστον πρόλαβα να διαβάσω.
Το λάθος βρίσκονταν στο συμπέρασμα, στη διατύπωση.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 11:56
από enaon
μην κλέβεις Ασέβαστε, γα αλλο λόγο ειπες "το παραδέχομαι" :003:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:02
από Gherschaagk
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:47
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:40 Νίκο ηταν 3-4 ερωτήσεις που συζητούσαμε, αλλα δες αυτή που εφαγε τον πιο πολύ χρόνο αν θες και γράψε αν εχεις καποια παρατήρηση



Εικόνα
Οκ υπαρχει ενα μικρο θεμα διατυπωσης, αντι για
"Επειδή έχουμε 3 σοκολάτες, τελικα το κάθε παιδί θα πάρει τα 3/8 από τις 3 σοκολάτες"
έπρεπε να γράφει
"Οπότε από τις 3 σοκολάτες που έχουμε εμείς το κάθε παιδί θα πάρει 3 τέτοια κομματια, δηλ. 3/8 της σοκολάτας".
Το παιδί θα πάρει τα 3/8 από οποιαδήποτε σοκολάτα. Μπορεί το 1/8 να είναι από την πρώτη σοκολάτα, το δεύτερο 1/8 να είναι από την δεύτερη και το τρίτο 1/8 από την τρίτη ή μπορεί να πάρει τα 3/8 από μία σοκολάτα.

Ο πληθυντικός υπενθυμίζει πως είχαμε περισσότερες από μία σοκολάτες από την αρχή του προβλήματος. Κι επειδή δεν έγιναν ποτέ οι 3 σοκολάτες μια (ειδάλλως θα είχαμε 3/24 για κάθε παιδί), παραμένει ο πληθυντικός μέχρι τέλους.

Για αυτό δεν είναι λάθος η απάντηση. Ούτε υπάρχει θέμα με την διατύπωση.

Κατά τα άλλα σύμφωνα με τον Ασέβαστο η σωστή απάντηση στο πρόβλημα είναι το 3/24.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:02
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:50
Γιατί δεν θυμόμαστε τα φρούτα καλύτερα που έχεις αποδείξει πως τα κατέχεις επίσης;

1/4 πορτοκάλι + 1/4 μήλο + 1/4 αχλάδι = 3/12 αχταρμά
κι ομως, αυτο ειναι σωστο.

Απάντηση μαθηματικού όταν τον ρώτησα αν υπάρχει έστω και μία περίπτωση να έχετε δίκιο εσύ και η Κασπ στις σοκολάτες.
Όχι δεν είναι σωστό, γιατί δεν έχουμε μία σοκολάτα.
Τότε θα ήταν σωστό το 3/24.
Ας το δούμε όμως αυτή τη φορά και με την την αντίστροφη διαδικασία:
8 παιδιά επί 3/24 έχουμε 24/24, δηλαδή μία ακέραια μονάδα, άρα μία σοκολάτα.
Τι έλεγε όμως η άσκηση ως υπόθεση; Ότι έχουμε τρεις σοκολάτες.
Άρα να το λάθος.
Η λύση 3/24 δεν οδηγεί στην σωστή υπόθεση, όπερ άτοπο.
Αυτό που κάνεις είναι αυθαίρετο σε ότι αφορά τα μαθηματικά. Στην καθημερινότητα είναι οκ, στα βιβλία δεν στέκει. Για αυτό είσαι λάθος.
εξαρταται τι τον ρωτησες. στην απαντηση του δε βλεπω πουθενα το ζητουμενο της συζητησης, που ειναι αν εχει δικιο ο ελ συγγραφεας που γραφει "απο τις τρεις σοκολατες" η ο κυπριος που γραφει "σοκολατα"

ετισι οπως στα εχει γραψει ο μαθηματικος, ειναι σωστα.

αν εδω
8 παιδιά επί 3/24 έχουμε 24/24, δηλαδή μία ακέραια μονάδα, άρα μία σοκολάτα.
κανουμε αλλαγη με "δηλαδη το συνολο των 3 σοκολατων που εχουμε" οπως γραφει η ασκηση, παρακατω δεν θα υπηρχε το ατοπο και θα εβγαινε σωστο το αποτελεσμα.

οπως λεμε απο την αρχη, ειναι ζητημα λεξεων, οχι αριθμων.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:05
από Ασέβαστος
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:51

Υπάρχουν και χαζές ερωτήσεις.
Πχ. γιατί πετάει ο γάιδαρος όταν βρέχει;
παρε μια "χαζη"

σε ενα μερος του κοσμου, μια μερα του χρονου, αν βρεχει, βγαινουν υδροφορες του δημου και καταβρεχουν συγκεκριμμενο τμημα του δρομου.

γιατι;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:05
από stavmanr
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:02
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:50
Γιατί δεν θυμόμαστε τα φρούτα καλύτερα που έχεις αποδείξει πως τα κατέχεις επίσης;

1/4 πορτοκάλι + 1/4 μήλο + 1/4 αχλάδι = 3/12 αχταρμά
κι ομως, αυτο ειναι σωστο.
Αν βάλεις, όπου "αχταρμάς" τη φράση "φρουτοσαλάτα που αποτελείται από 1 πορτοκάλι, 1 μήλο κι 1 αχλάδι", ναι.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:06
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:53
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:49
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:35

Ετσι οπως το χεις γραψει το πρωτο εχει ανακριβεια. Με τη διόρθωση που υποδεικνύω στο πρωτο με κόκκινο όμως γίνονται ταυτόσημα. Ή η μονάδα μέτρησης του αποτελέσματος θα είναι το 3κιλο ή θα είναι το κιλό. Δηλ. δεν γίνεται να παίρνω την τιμή μέτρησης μιας απόστασης σε εκατοστά π.χ. 150 cm και να της κολλάω δίπλα τα μέτρα χωρίς να την αλλάξω δηλ. 150m. Αλλάζει η μονάδα μέτρησης στην οποια αποδιδω το τελικο αποτελεσμα.
Οπότε στη περίπτωσή μας είναι :

(1/4)*κιλο + (1/4)*κιλο+(1/4)*κιλο = (1/4)*(κιλο+κιλο+κιλο) = (1/4)*(3κιλο) = (3/12)*(3κιλο) => μονάδα μέτρησης το 3κιλο

ή ισοδύναμα (1/4)*(3κιλο) = (3/4)* κιλό = (9/12)*κιλό => μονάδα μέτρησης το κιλό
οριστε η καρτουλα σας, ανηκετε πλεον στο κλαμπ των κατα γκερ αμορφωτων. :003:

μολις βρειτε διαθεσιμο χρονο, βαλτε ποτακι και ποπκορν, και πιαστε το νημα απο την αρχη. εγγυημενο γελιο μεχρι δακρυων.
Για δες λίγο το τετράδιο εργασιών του παιδιού σου. Θέλω να μου πεις πως η άσκηση με τα φρούτα έμεινε όπως την κάνατε εσύ και ο μικρός.
απο δευτερα, τωρα ειμαι μαγαζι. νομιζω ειχε κι αλλες παρομοιες.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:06
από stavmanr
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:05
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:51

Υπάρχουν και χαζές ερωτήσεις.
Πχ. γιατί πετάει ο γάιδαρος όταν βρέχει;
παρε μια "χαζη"

σε ενα μερος του κοσμου, μια μερα του χρονου, αν βρεχει, βγαινουν υδροφορες του δημου και καταβρεχουν συγκεκριμμενο τμημα του δρομου.

γιατι;
Επειδή πετούν οι γάιδαροι όταν βρέχει και στη συνέχεια πρέπει να προσγειωθούν ομαλά; :003:

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:07
από Bill Hicks
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 01:27
Spoiler
Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 21:21 Διάβασα τις τοποθετήσεις αρκετών που ξεκαθάρισαν εκ νέου το ζήτημα.
Όπως των Gherschaagk, Puma, Εnaon(έκανε στροφή 90 ή...180 μοιρών), ethereal ίσως και άλλων

Λοιπόν και για τα μήλα πάλι:

Ο Νίκος και οι 4 φίλοι του μοιράστηκαν εξίσου 6 μήλα.
Τι μέρος από τα μήλα πήρε το κάθε παιδί;
Θέλουμε να μοιράσουμε τα 6 μήλα στα 5 παιδιά.
α΄ τρόπος:Χωρίζουμε κάθε μήλο σε 5 ίσα μέρη, όσα είναι τα παιδιά. Κάθε κομμάτι είναι το .
Κάθε παιδί θα πάρει 6 τέτοια κομμάτια, όσα είναι τα μήλα, δηλαδή 6 ☓ = .
β΄ τρόπος:Θα κάνουμε διαίρεση 6 : 5 = . Κάθε παιδί πήρε τα ή 1 των μήλων.


Πολλοί θεωρούν ότι έπρεπε να λέει τα 6/5 του μήλου.
Λάθος!
Το εξηγήσαμε, το ξαναγράφουμε χωρίς σχήμα.

Όταν λέμε τα 5/5 των μήλων, εννοούμε την ακέραια μονάδα, δηλαδή είναι ένα μήλο.
Όταν λέμε τα 10/5 των μήλων, έχουμε δύο μήλα
Όταν λέμε τα 30/5 των μήλων, έχουμε έξι μήλα
Άρα το καθένα από τα πέντε παιδιά, θα πάρει τα 6/5 των μήλων.

Η σύγχυση έγκειται στο ότι ερμηνεύεται το 5/5 σαν να είναι όλα τα μήλα και άρα τα 6/5 νομίζουν ότι είναι παραπάνω από όσα έχουμε.
Αλλά το 5/5 αφορά το ένα μήλο.
Για αυτό ορθώς η λύση χρησιμοποιεί πληθυντικό, αφού όλα τα μήλα είναι 30/5, τότε ο καθένας θα πάρει τα 6/5 των μήλων.


Εικόνα
Αυτό με την γενική είναι απαράδεκτο (κατά την ταπεινή μου γνώμη).

Θα στο εξηγήσω με ένα άλλο παράδειγμα με ελαφρώς διαφορετικά νούμερα. Έστω ότι είχες 2 μήλα και 4 μαθητές. Σύμφωνα με την λογική που χειρίζεται το βιβλίο τον πληθυντικό η απάντηση θα προέκυπτε από την διαίρεση 2 : 4

2/4 μήλων ή με απλοποίηση 1/2 μήλων

Φαντάσου τώρα τον παρακάτω διάλογο:

Γιωργάκης: κυρία, κυρία!
Δασκάλα: λέγε Γιωργάκη
Γ: το 1/2 δεν είναι το μισό
Κ: ναι
Γ: Αν ο πρώτος μαθητής πάρει το μισό των μήλων και ο δεύτερος το άλλο μισό, τότε τι θα μείνει για τους δύο άλλους μαθητές;


Εδώ όπως καταλαβαίνεις θα αναγκαστεί η δασκάλα να εξηγήσει ότι όταν λέει τα 2/4 των μήλων ή το 1/2 των μήλων, εννοεί το 1/2 του ενός μήλου.

Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο πόσο κακή και ασαφής είναι η διατύπωση με τον πληθυντικό.

Πάμε τώρα και στην άσκηση με τις σοκολάτες. Σηκώνει η κυρία ένα παιδί στην έδρα, του δίνει τις 3 σοκολάτες (με 8 κομματάκια ή κάθε μία) και του ζητάει να ξεχωρίσει τα 3/8 των σοκολατών.

Αν αυτό γίνει ως συνέχεια του προβλήματος που συζητούσαμε σε άλλες σελίδες, το παιδί μάλλον θα ξεχωρίσει 3 μικρά κομματάκια. Αν όμως γίνει μια άλλη μέρα με τις ίδιες σοκολάτες, μπορεί να ξεχωρίσει 9 κομμάτια (τα 3/8 της συνολικής ποσότητας).
Είναι δυνατόν για την ίδια ακριβώς διατύπωση να υπάρχουν 2 λύσεις; Δεν είναι ολοφάνερο πως δημιουργείται πρόβλημα;
ωραία παραδείγματα ΣΤ. την αριθμητική την αναλύσαμε κι όποιος σκαμπάζει κατάλαβε.

για το γλωσσικό θέμα, το πρόβλημα με την διατύπωση είναι ότι είναι στην καθομιλουμένη, κατανοητό ως ένα βαθμό αφού απευθύνεται σε παιδιά, και δεν ακριβολογεί παραλείποντας με λάθος τρόπο τα (υποτίθεται) ευκόλως εννοούμενα.

η φράση ότι κάποιος πήρε ένα αντικείμενο από ένα πλήθος αντικειμένων διαφορετικού είδους είναι:

πήρε ένα ....... από τα .......
πήρε ένα μήλο από τα φρούτα
πήρε ένα κατσαβίδι από τα εργαλεία
πήρε ένα πουκάμισο από τα ρούχα
κλπ

όταν τα αντικείμενα είναι τού ίδιου είδους η φράση γίνεται:

πήρε ένα μήλο από τα μήλα
πήρε ένα κατσαβίδι από τα κατσαβίδια
πήρε ένα πουκάμισο από τα πουκάμισα
κλπ

οπότε είτε το πρώτο είτε το δεύτερο παραλείπεται:

1. πήρε ένα μήλο (απ΄τα μήλα εννοείται, από πού αλλού να το πάρει)
2. πήρε ένα από τα μήλα (μήλο πήρε εννοείται, τι άλλο να πάρει)

στην περίπτωση τής άσκησης, όπως εξηγήσαμε, το μήλο είναι την ουσία μονάδα μέτρησης και δεν μπορεί να παραλειφθεί. αν τα μοιράζαν σε γραμμάρια θα μπορούσε η απάντηση να είναι «κάθε παιδί θα πάρει 150 από τα μήλα»;

η άσκηση όχι μόνο κάνει τις παραλείψεις, αλλά τις μπερδεύει κιόλας:

- στην εκφώνηση χρησιμοποιεί την 2η παράλειψη: «τι μέρος από τα φρούτα θα πάρει»
- στην μεθ. α χρησιμοποιεί την 1η παράλειψη, αλλά παραλείπει και τον προσδιορισμό: «θα πάρει 6/5 [τού μήλου]»
- στην μεθ. β χρησιμοποιεί πάλι την 2η παράλειψη, αλλά πετάει και λάθος γενική θέλοντας να πει «[εκ] των» αντί για «από τα»: «θα πάρει 6/5 [εκ] τών μήλων»

κανονικά δεν έπρεπε να παραλείψει τίποτα: «τι μέρος τού μήλου θα πάρει από τα μήλα κάθε παιδί;»

ή ακόμα καλύτερα να το σπάσει σε δύο σκέλη για να είναι πιο κατανοητό και να αποφεύγονται τα φαινόμενα Γκερ. :003:

«τι μέρος τών μήλων θα πάρει κάθε παιδί; σε τι μέρος τού μήλου αντιστοιχεί αυτό;»

α) πρώτα εξηγούμε ότι για να τα μοιράσουμε θα τα χωρίσουμε σε πέντε ίσα μέρη και κάθε παιδί θα πάρει ένα από αυτά, δηλαδή κάθε παιδί θα πάρει το ένα πέμπτο (1/5) τών μήλων.

β) μετά εξηγούμε με τα κομματάκια πώς μπορούμε να καταφέρουμε να τα χωρίσουμε σε 5 ίσα μέρη με βάση το μέρος τού μήλου, ώστε κάθε παιδί να πάρει μετρημένα έξι πέμπτα (6/5) τού μήλου.

γ) τέλος εξηγούμε ότι είναι ακριβώς το ίδιο να κάνεις απ'ευθείας την διαίρεση με τον αριθμό τών παιδιών για να βρείς τι μέρος των μήλων και πόσα μήλα θα πάρει κάθε παιδί: «κάθε παιδί θα πάρει το 1/5 τών μήλων που αντιστοιχεί σε 6/5 τού μήλου (6/5 μήλα), δηλαδή κάθε παιδί θα πάρει ένα ολόκληρο μήλο και ένα πέμπτο τού μήλου (1+1/5 μήλα).»

δ) ο καλός δάσκαλος μπορεί να κάνει και λίγο εξωβιβλιακή πλακίτσα, ότι έτσι μπορούν να καταλάβουν ότι δεν είναι ανάγκη να κόψουν όλα τα μήλα για να τα μοιραστούν, αλλά μόνο ένα, οπότε δεν είναι εντελώς άχρηστα τα μαθηματικά στην ζωή. :D

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:08
από nik_killthemall
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:53
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:47 Οκ υπαρχει ενα μικρο θεμα διατυπωσης, αντι για
"Επειδή έχουμε 3 σοκολάτες, τελικα το κάθε παιδί θα πάρει τα 3/8 από τις 3 σοκολάτες"
έπρεπε να γράφει
"Οπότε από τις 3 σοκολάτες που έχουμε εμείς το κάθε παιδί θα πάρει 3 τέτοια κομματια, δηλ. 3/8 της σοκολάτας".
ωραίος, αν το παιδί απαντουσε με ποσοστο επι του συνόλου των 1/8ων ως εξής, θα το δεχόσουν;

(1/8 + 1/8 + 1/8) / (8/8 + 8/8 + 8/8) = 3/24
Μαθηματικώς θα το δεχομουν, παιδαγωγικώς όμως μάλλον όχι, για ποιον ακριβώς λόγο να μπλέξω τα παιδιά με γνωση μεταγενεστερη (συνθετα κλάσματα), τη στιγμή που διδασκονται γνωση που προηγείται στην αλληλουχια (διαιρεση - κλασμα), εκτος απο το να προκαλεσω σκοπιμα συγχυση ?

Δηλ. οταν σε ενα μαθητη προσπαθεις να του εξηγησεις την εννοια του κλασματος - διαιρεσης για ποιο λογο να του πεις οτι "τελικα ο καθενας θα λαβει τα 3/24 της ποσοτητας 3 σοκολατες" και να μην πεις "τελικα ο καθενας θα λαβει τα 3/8 της μιας σοκολατας" ??

Ετσι κι αλλιως η μοναδα μετρησης των σοκολατων ειναι η 1 σοκολατα και οχι οι 3αδες σοκολατων.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:10
από Ασέβαστος
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:54
Στην πραγματικότητα ουδέποτε διαφωνούσατε επί της ουσίας του προβλήματος.
Η Γκερ πίστευε ότι το λάθος της απάντησής σας οφείλονταν σε λάθος πρόσθεση ομώνυμων κλασμάτων. Έμεινε στο τεχνικό κομμάτι των πράξεων κλασμάτων και επέμεινε εκεί.
Δεν υπήρχε λάθος στις πράξεις της Γκερ, από όσες τουλάχιστον πρόλαβα να διαβάσω.
Το λάθος βρίσκονταν στο συμπέρασμα, στη διατύπωση.
ναι.

για το κοκκινο, σου εχει ξεφυγει μια, εκει που κανει επαληθευση με τον παρονομαστη μονο. την εβαλε ο εναον σε σκρινσοτ.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:14
από enaon
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:08 Μαθηματικώς θα το δεχομουν, παιδαγωγικώς όμως μάλλον όχι, για ποιον ακριβώς λόγο να μπλέξω τα παιδιά με γνωση μεταγενεστερη (συνθετα κλάσματα), τη στιγμή που διδασκονται γνωση που προηγείται στην αλληλουχια (διαιρεση - κλασμα), εκτος απο το να προκαλεσω σκοπιμα συγχυση ?

Δηλ. οταν σε ενα μαθητη προσπαθεις να του εξηγησεις την εννοια του κλασματος - διαιρεσης για ποιο λογο να του πεις οτι "τελικα ο καθενας θα λαβει τα 3/24 της ποσοτητας 3 σοκολατες" και να μην πεις "τελικα ο καθενας θα λαβει τα 3/8 της μιας σοκολατας" ??

Ετσι κι αλλιως η μοναδα μετρησης των σοκολατων ειναι η 1 σοκολατα και οχι οι 3αδες σοκολατων.
ωραίος, έπρεπε απο εχθές να σε ειχαμε φωνάξει, θα το εχες χαρεί και εσύ νομίζω :)

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:16
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:02

Κατά τα άλλα σύμφωνα με τον Ασέβαστο η σωστή απάντηση στο πρόβλημα είναι το 3/24.
κατα τον ασεβαστο δεν υπαρχει σωστη απαντηση στο προβλημα, γιατι ειναι λαθος η διατυπωση.

για να μπορει να υπαρξει σωστη απαντηση, θα επρεπε εκει που λεει "απο τις 3 σοκολατες" να λεει "απο 1 σοκολατα" για να ειναι σωστο το 3/4, η "απο το συνολο των σοκολατων" για να ειναι σωστο το 1/4.

αν πρεπει να δωσουμε οπωσδηποτε μια απαντηση στο κακοδιατυπωμενο προβλημα, που να καταληγει σε "απο τις 3 σοκολατες" τοτε η πιο κοντινη στην αληθεια ειναι 1/4

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:18
από Ασέβαστος
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:06
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 12:05
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:51

Υπάρχουν και χαζές ερωτήσεις.
Πχ. γιατί πετάει ο γάιδαρος όταν βρέχει;
παρε μια "χαζη"

σε ενα μερος του κοσμου, μια μερα του χρονου, αν βρεχει, βγαινουν υδροφορες του δημου και καταβρεχουν συγκεκριμμενο τμημα του δρομου.

γιατι;
Επειδή πετούν οι γάιδαροι όταν βρέχει και στη συνέχεια πρέπει να προσγειωθούν ομαλά; :003:
οχι, υπαρχει απολυτως λογικη απαντηση, και μαλιστα συμβαινει στ αληθεια.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 12:20
από Bill Hicks
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:11
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 02:59
Αρχέλαος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 02:38 Η ένσταση έχει βάση εφόσον ο δάσκαλος-καθηγητής δεν έχει αναλύσει, εξηγήσει και ο μαθητής έτσι βρεθεί αντιμέτωπος με το άγνωστο.
Από εκεί και πέρα, όχι δεν προκαλείται σύγχυση, αλλά και να προκύψουν απορίες γιατί δεν επεξεργάζονται όλοι μία πληροφορία με τον ίδιο τρόπο, με την αλληλεπίδραση απαλείφεται.
Εγώ όμως ρώτησα στην πίσω σελίδα πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Και οι μαθητές συμβαίνει συχνά να λύνουν ασκήσεις χωρίς την παρουσία και την επεξηγηματική βοήθεια του δασκάλου.

Θα έχει μια διατύπωση η άσκηση και θα περιμένει ο μαθητής να του την εξηγήσει ο δάσκαλος για να προχωρήσει σε λύση; Ε, δεν γίνεται αυτό. Η άσκηση θα πρέπει να είναι διατυπωμένη έτσι που να μην αφήνει απορίες.
Ακόμα μιλάμε για """άσκηση""" και μάλιστα ερήμην δασκάλου;

Σε αυτό μπορεί να επισημάνει κανείς σε ποια από τις 5 προτάσεις διαφωνεί;
Εικόνα
η 3η πρόταση έπρεπε να λέει:
«Επειδή έχουμε τρεις (3) σοκολάτες, τελικά, το κάθε παιδί θα πάρει τρία όγδοα (3/8) σοκολάτας από τις τρεις σοκολάτες.»