Re: «Είναι σαν άγνωστη γλώσσα πλέον»
Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 22:24
εκπεκεκλασμένοι εσμέν εστέ εισί(ν).
είκοσι χρόνια μετά ακόμη γελάω με τις μαλακίες
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:04Το συμπέρασμα είναι ότι σου είναι άγνωστη γλώσσα. Δεν καταλαβαίνεις αρχαία ελληνικά. Αυτό είναι το θέμα του νήματος.Ju-87 έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:02Όχι.hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 21:51 Εσύ μεταφράζεις με άνεση το παραπάνω κείμενο, αγαπητέ; Πες μας τι λέει.
Επίσης δεν μπορώ να ξεχωρίσω με άνεση τους γονείς μου στις σχολικές φωτογραφίες τους ανάμεσα στα υπόλοιπα παιδιά της τάξης.
Συμπέρασμα Χελληγενη: οι γονείς μου γεννήθηκαν ενήλικες.
H συνένωση αυτών των φύσεων (με το "φύση" εγώ αντιλαμβάνομαι ότι εννοεί "προσωπικότητα", "χαρακτήρας", "στοιχείο του χαρακτήρα" κ.τ.λ.) μεταξύ τους όταν συμβαίνει, καθιστά μεγάλη και ποικιλόμορφη την διαφορά των συνενωμένων μερών. Διότι σε ολόκληρη την περιοχή της συνένωσης των δύο φύσεων, της "αεικινήτου"* και της "αειπαθούς"*, υπάρχει τάξη. Διαφορετικά δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί το "όλον"* και το "παν"*, καθώς δεν υπάρχει συνένωση μεταξύ του "γεννητού" (αυτό που έχει γεννηθεί, το θνητό;) και του θείου, και μεταξύ του αειπαθούς και του αεικινήτου. Στον άνθρωπο, το αποτέλεσμα της συνένωσης του αλόγου μέρους της ψυχής με το λογικό, είναι η αρετή.hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 21:14Άρα για σένα είναι παιχνιδάκι να μας πεις τι λέει αυτό το κείμενο του 3ου π.Χ. αιώνα:sharp έγραψε: 21 Απρ 2021, 20:58 Έτσι όπως τα έχουν κάνει, όντως δεν μπορούν πια.![]()
Ρώτα έναν μαθητή Λυκείου αν δεν το πιστεύεις.
![]()
Γιατί να καταλάβει ένα αντίστοιχο επιστημονικό κείμενο μιας μακρινής εποχής, όπου η γλώσσα έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές;Η αρχή απροσδιοριστίας του Heisenberg, που εξασφαλίζει την αέναη κίνηση των σωματίων εντός κάθε σύνθετης δομής και αποτρέπει έτσι την αυτοσύνθλιψή της λόγω των ελκτικών αλληλεπιδράσεων.
Βγάζει νόημα αλλά είναι ξεκάθαρα "κλεψιά" αυτό που έκανες.hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:29 Μα το κείμενο που έβαλα δεν είναι μπουρδολογία, βγάζει νόημα.

Καμία σχέση. Μπορεί κάποιος να μην καταλαβαίνει πολλες λέξεις σε ένα επιστημονικό ή νομικό κείμενο. Όμως οι λέξεις είναι το λιγότερο στη γλώσσα. Είναι απλά τερματικά σύμβολα, μονάδες ανάλυσης που συμπεριφέρονται σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες παραγωγής. Ας πούμε έστω οτι δεν ξέρω κανένα από τα επίθετα της πρότασής σου. Αυτό δεν έχει καμια σημασία. Ξερω οτι η πρότασή σου έχει παραχθεί σύμφωνα με τους κανόνες της Νέας Ελληνικής. Οι κανόνες αυτοι είναι μορφοσυντακτικοι, φωνολογικοι κτλ. Ακόμα κ αν δεν είχα πάει ποτέ στο σχολείο κ κάποιος μου διάβαζε την πρόταση, θα ήξερα ότι είναι Ελληνικά. Γιατι ακολουθεί τους κανόνες παραγωγής της γλώσσας μου. Πχ ακολουθεί τους φωνολογικους κανόνες, τους οποίους δεν τους μάθαμε στο σχολείο. Τους μάθαμε με τη φυσική διαδικασία της γλωσσικής κατακτησης σε βρεφικό και νηπιακο στάδιο. Ακολουθεί τους μορφολογικους κανόνες (πχ παραγωγή ονομάτων σε -οτητα, την οποία γνωρίζουν ολοι οι φυσικοί ομιλητές της Νέας Ελληνικής ακόμη κ αν δεν ξέρουν τι θα πει πολλαπλοτητα, την κλίση πχ θηλυκά όπως το ομαδα του κειμένου σου, μας δίνουν πληθυντικό σε -ες κτλ).Ζενίθεδρος έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:26
![]()
Αυτο αντιστοιχεί με το να σου ζητήσω να μου εξηγησεις τι λέει η παρακάτω ερώτηση, για να δω αμα καταλαβαινεις νέα Ελληνικά:
Μία συνεκτική, συμπαγής, τρισδιάστατη πολλαπλότητα με τις ίδιες ομάδες ομολογίας με αυτές της τρισδιάστατης σφαίρας είναι ομοιομορφική με αυτήν;

Φυσικά και είναι δύσκολο, με την έννοια ότι χρησιμοποιεί ως φιλοσοφικούς όρους κοινές λέξεις που την κανονική τους σημασία δε νομίζω να χρειάζεται κάποιος λεξικό για να την καταλάβει. Τι νομίζεις, αν έβγαινε αυτός ο Κρίτων ή Δάμιππος στην αγορά κι άρχιζε να τους λέει για το "παν και το όλον", το "αεικίνητον και το αειπαθές" και το πώς αυτά συνενώνονται, δε θα τον έπαιρνε με τα αβγά ο μέσος ούγκανος της εποχής του;hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:22Σιγά το δύσκολο κείμενο που διάλεξα. Εξάλλου με ένα LSJ μπορείς να βρεις τι σημαίνει κάθε λέξη. Αρκεί όμως αυτό για να καταλάβεις τι λέει (όχι εσύ);Νταρνάκας έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:12Βρήκες και δωρικό κείμενο μπαγάσα, και μάλιστα από κάποιο φιλοσοφικό σύγγραμμα που περιέχει έννοιες και όρους που ούτε και οι περισσότεροι σύγχρονοι του συγγραφέα καταλάβαιναν, όπως το αειπαθές και το αεικίνητον.hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 21:14
Άρα για σένα είναι παιχνιδάκι να μας πεις τι λέει αυτό το κείμενο του 3ου π.Χ. αιώνα:
![]()
![]()
Αν πάντως το μεταφέρεις σε αττική βγαίνει κουτσά στραβά κάποιο νόημα:
Η δε συναρμογή ταυτών των φυσίων κατ' αλλήλων γινομένη μεγάλην και ποικίλην πεποίηκεν την διαφοράν...
Κι αρκεί να ξέρεις ότι οι δωρικοί τύποι "ποτί" και "εντί" σημαίνουν "προς" και "είναι" αντίστοιχα.
Είδη επιστολών/γραπτού λόγου που χρησιμοποιείται σε επιστολές; Για κάτι τέτοιο μοιάζει.hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:55 Αφού δεν σας αρέσει το κείμενο που έβαλα, πάρτε ένα πιο εύκολο, του 2ου π.Χ. αιώνα:
Εξτραδάκι: η συντριπτική πλειονότητα των λέξεων του κειμένου είναι λέξεις που χρησιμοποιούνται και σήμερα.
Αναφέρθηκα σε συγκεκριμένο κείμενο, το οποίο δεν έχει καμμία σχέση με αυτό που έβαλες. Αλλά τι τα λέω σε σένα που όλα τα ξέρεις και τίποτε δεν κατανοείς...hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 21:14Άρα για σένα είναι παιχνιδάκι να μας πεις τι λέει αυτό το κείμενο του 3ου π.Χ. αιώνα:sharp έγραψε: 21 Απρ 2021, 20:58 Έτσι όπως τα έχουν κάνει, όντως δεν μπορούν πια.![]()
Ρώτα έναν μαθητή Λυκείου αν δεν το πιστεύεις.
![]()
Γι' αυτό είναι το σχολείο, ώστε να του τα μάθει. Δεν θα τον βλάψει να μάθει κάτι παραπάνω από την πλήρως εκφυλισμένη μορφή της γλώσσας που δυστυχώς έχει. Όλες οι γλώσσες έχουν απαρέμφατο, γιατί πρέπει για έναν απόφοιτο 12ετούς σχολείου να είναι άγνωστο σαν έννοια; Στο κάτω κάτω όποια ξένη γλώσσα και να μάθει θα αναγκαστεί να το χρησιμοποιήσει.EKPLIKTIKOS έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:48Καμία σχέση. Μπορεί κάποιος να μην καταλαβαίνει πολλες λέξεις σε ένα επιστημονικό ή νομικό κείμενο. Όμως οι λέξεις είναι το λιγότερο στη γλώσσα. Είναι απλά τερματικά σύμβολα, μονάδες ανάλυσης που συμπεριφέρονται σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες παραγωγής. Ας πούμε έστω οτι δεν ξέρω κανένα από τα επίθετα της πρότασής σου. Αυτό δεν έχει καμια σημασία. Ξερω οτι η πρότασή σου έχει παραχθεί σύμφωνα με τους κανόνες της Νέας Ελληνικής. Οι κανόνες αυτοι είναι μορφοσυντακτικοι, φωνολογικοι κτλ. Ακόμα κ αν δεν είχα πάει ποτέ στο σχολείο κ κάποιος μου διάβαζε την πρόταση, θα ήξερα ότι είναι Ελληνικά. Γιατι ακολουθεί τους κανόνες παραγωγής της γλώσσας μου. Πχ ακολουθεί τους φωνολογικους κανόνες, τους οποίους δεν τους μάθαμε στο σχολείο. Τους μάθαμε με τη φυσική διαδικασία της γλωσσικής κατακτησης σε βρεφικό και νηπιακο στάδιο. Ακολουθεί τους μορφολογικους κανόνες (πχ παραγωγή ονομάτων σε -οτητα, την οποία γνωρίζουν ολοι οι φυσικοί ομιλητές της Νέας Ελληνικής ακόμη κ αν δεν ξέρουν τι θα πει πολλαπλοτητα, την κλίση πχ θηλυκά όπως το ομαδα του κειμένου σου, μας δίνουν πληθυντικό σε -ες κτλ).Ζενίθεδρος έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:26
![]()
Αυτο αντιστοιχεί με το να σου ζητήσω να μου εξηγησεις τι λέει η παρακάτω ερώτηση, για να δω αμα καταλαβαινεις νέα Ελληνικά:
Μία συνεκτική, συμπαγής, τρισδιάστατη πολλαπλότητα με τις ίδιες ομάδες ομολογίας με αυτές της τρισδιάστατης σφαίρας είναι ομοιομορφική με αυτήν;
Τα αρχαία διδάσκονται ως ξένη γλώσσα γιατι είναι ένα ξένο γραμματικό σύστημα. Κανενας δεν ξέρει πώς σχηματίζονται τα απαρεμφατα και οι δοτικες αν δεν τα έχει διδαχθεί γιατι δεν υπάρχουν στη γλώσσα μας. Κανενας δεν ξέρει τους μορφολογικους, φωνολογικους και συντακτικους κανόνες. Το μόνο που μπορεί να ξέρει αν ακούσει αρχαία είναι κάποιες σκόρπιες λέξεις, οι οποίες μπορεί να σχετίζονται λιγότερο ή περισσότερο με αυτές που χρησιμοποιούμε. Δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος Έλληνας που δεν έχει διδαχθεί αρχαία να κατανοήσει ή να παραγάγει έστω κ μισή πρόταση. Αντιθέτως στα Νέα Ελληνικά μπορεί να παραγει άπειρες προτάσεις.
Παρακαλούνται οι επαγγελματίες του λόγου να μην χαλάνε το παιχνίδι μου.Νταρνάκας έγραψε: 21 Απρ 2021, 23:03Είδη επιστολών/γραπτού λόγου που χρησιμοποιείται σε επιστολές; Για κάτι τέτοιο μοιάζει.hellegennes έγραψε: 21 Απρ 2021, 22:55 Αφού δεν σας αρέσει το κείμενο που έβαλα, πάρτε ένα πιο εύκολο, του 2ου π.Χ. αιώνα:
Εξτραδάκι: η συντριπτική πλειονότητα των λέξεων του κειμένου είναι λέξεις που χρησιμοποιούνται και σήμερα.
Τον αναγνώρισε η του επιτέθηκε ?Λίνο Βεντούρα έγραψε: 21 Απρ 2021, 14:51
ΥΓ δεν με εκπλήσσει πως ο Φλούφλης αναγνώρισε τον εαυτό του στο βίντεο
