Τότε μιας και θα πας στον πνευματικό σου για την προηγούμενη τοποθέτησή μου, ρώτα τον και γι' αυτή και πες μου τη γνώμη τουNatasha έγραψε: 28 Αύγ 2019, 10:47Το σκότος αγαπητέ ΔΕΝ έιναι ο διαβολος, λες ο αγιος Ιωάννης να μην ηξερε την λεξη διαβολος, ή σατανας και να το ονομασε σκότος;O I έγραψε: 28 Αύγ 2019, 10:27Να κάνω μια προσπάθεια και γι' αυτό μιας και δεν την έκανε κανείς και έχω λίγο χρόνο να διαθέσωNatasha έγραψε: 27 Αύγ 2019, 21:35
Και ο Στυγιος, και όποιος αλλος μπορεί. Ευχαρίστως. Αλλα δεν βλέπω ενδιαφέρον.
Κανονικά όμως, για να βγαλει κανείς συμπερασμα για το αν υπαρχει κατι πιο πανω απο τον διαβολο, πρεπει να ψαξει και αλλα χωρία της αγ. Γραφης.
Ενα που εβαλα στην αρχη του θεματος, κανείς δεν το σχολίασε:
Ιω. Α-5,
" καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν."
Αναρωτηθηκε ποτε κανείς θεολόγος, τί σημαίνει ο παρελθοντικός χρόνος του ρηματος "κατελαβεν";;;
Αυτό σημαίνει ότι ΚΑΠΟΤΕ εγινε προσπαθεια να κυριαρχησει το σκότος πανω στο φως, αλλα΄ΔΕΝ το καταφερε!
Τί συνεβη αραγε;![]()
Δεν ισχύει τίποτα απ' αυτό που φαντάζεσαι Νατάσα.
Ο Ιωάννης στο συγκεκριμένο παραλληλίζει το πνευματικό φως με το υλικό για να καταδείξει την ισχύ του φωτός έναντι τού σκότους.
Το χωρίο είναι αυτό:
"Ιω. 1,1 Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος. 2 Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν. 3 πάντα δι᾿ αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν. 4 ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων. 5 καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν."
Δηλαδή, λέει, όπως το υλικό φως ποτέ δεν υπερίσχυσε τού σκότους, με τον ίδιο τρόπο δεν μπορεί να υπερισχύσει και ο σκοτεινός Διάβολος στο Λόγο τού Θεού, δηλαδή στο 2ο πρόσωπο τής Αγίας Τριάδος (Αυτόν που αναφέρει με το "Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος").
Αν εννοούσε αυτό που λες, δεν θα έλεγε "καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν" αλλά θα έλεγε "καὶ ἡ σκοτία αὐτῷ οὐ κατέλαβεν" διότι πιο πάνω λέει "ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν" και όχι "ἐν αὐτό ζωὴ ἦν" δηλαδή καλό είναι να ξέρεις τι διαβάζεις στο αρχαίο κείμενο και αν δεν μπορείς, δεν είναι κακό να ανατρέχεις στη μετάφραση. Το να ερμηνεύεις πάντως από μόνη σου χωρίς να ξέρεις τα βασικά, για μένα είναι σφάλμα.
Καμία σχέση δηλαδή με ότι υποθέτεις και όπως μεταφράζεις
![]()
Ο.Ι.
Η ελληνικη γλωσσα είπαμε είναι η πιο πλουσια του κόσμου και εχει την μεγαλυτερη ακρίβεια.
ΔΕΝ εννοεί τον διαβολο.
Σκεψου το.
Διότι, σου θυμίζω ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ να αγγίξει τον Θεο-Χριστό! Σε καμία περίπτωση! Με το που εχασε την θεία χαρα επεσε αστραπιαία απο την θεση και το αξίωμά του και απο την πρωτη του δόξα και το φως που είχε ως αρχαγγελος.
ΕΠΕΣΕ σε χρονο ντε τε που εμείς εδω δεν μπορουμε να τον μετρησουμε! Ποσο μαλλον να πουμε ότι τολμησε να πολεμησει τον Χριστό!
Αυτη η επιθετική κίνηση εγινε απο αυτό που ο Ιωάννης ονομαζει ΣΚΟΤΟΣ, που είναι μια δυναμη που για αγνωστο λόγο εβαλε καποτε ενάντια στον Θεό και δεν καταφερε να του επιβληθεί.
Ο.Ι.