Για πες μου, που ακριβώς ο Σμερδ ή ο Καλδέλλης ισχυρίζονται ότι στο Βυζάντιο είχαμε λατινική συνέχεια... Αν δεν μου δείξεις καθαρή αναφορά, θα βγάλω το συμπέρασμα ότι είσαι ψεύτης και συκοφάντης.Chronicle έγραψε: 26 Ιουν 2019, 11:49Πράγματι, μία από τις πολλές απάτες του ντουέτο "φλωρινιώτη" που αποκαλύψαμε.Ζαποτέκος έγραψε: 23 Ιουν 2019, 17:13 Ατταλειάτης :
ῥωμαϊκὴν σοφίαν καὶ παίδευσιν
Συνεχιστής Σκυλίτζη :
τὴν τῶν Ἑλλήνων παιδείαν .
Χρειάζεται πολύ δουλειά η βυζαντινή ταυτότητα για να μπορεί κάποιος ν' αναγνωρίζει τις απάτες και τις παραχαράξεις. Σε πρόσφατο άρθρο μάλιστα ο "φλωρινιώτης" ξαναγράφει ότι το "Greco" στην τουρκοκρατία "ΣΗΜΑΙΝΕ ΡΩΜΑΙΟΣ" το οποίο αποτελεί απάτη, αφού η πραγματικότητα ήταν ότι ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΤΑΝ στη δημώδη γλώσσα ή σε κάποιες περιπτώσεις ως ρωμαίος, αλλά είχε τη ΣΗΜΑΣΙΑ του τρίσημου ονόματος Ρωμαίος-Γραικός-Έλλην ή απόγονος Ελλήνων (βλ. σχετικά με την απάτη αυτή).
Έχει πάντως ενδιαφέρον σχετικά με την διπλή μαρτυρία Ατταλειάτη και Συνεχιστή Σκυλίτζη, η εξυπνακίστικη τοποθέτηση "χαίρω πολύ χαιρόπουλος" από κάποιον που παριστάνει τον υπεράνω με τις δικές μας αποκαλύψεις, ο οποίος όταν γράφτηκε από τον κολλητό του δεν είχε βγάλει άχνα. Και ουδέποτε βεβαίως αρνήθηκε τις δηλώσεις του "φλωρινιώτη" ότι "μαζί κάνουν τις έρευνες"... Εάν λοιπόν γνώριζε το κόλπο με τον Ατταλειάτη, αυτό σημαίνει ότι έκανε συγκάλυψη της απάτης. Αν το έμαθε όμως από εμάς, ας μη μας παριστάνει τον πονηρό.
Επίσης, εφόσον "μαζί έκαναν τις έρευνες", και εφόσον ουδέποτε στο blog του κολλητού του διαχώρισε τη θέση του από τις καλδελλικές ακρότητες, αυτό σημαίνει ότι δεχόταν τις δηλώσεις του "φλωρινιώτη" ότι στο Βυζάντιο είχαμε... ΛΑΤΙΝΙΚΗ συνέχεια!. Οπότε, ας μην μας δηλώνει εδώ δήθεν "διαφοροποιήσεις" από τον Καλδέλλη, τώρα που έφαγαν τα μούτρα τους στις πηγές και φάνηκε τι ηλιθιότητες έχουν γραφτεί σε εκείνο το blog.
Απλώς τώρα βλέπει το αδιέξοδο και αρχίζει τις σταδιακές διαφοροποιήσεις προ τη δική μας πλευρά, που είναι φυσικά απόλυτα συμβατή με τις ημικές πηγές, και στο τέλος θα ταυτιστεί και πλήρως.
Υπάρχει βέβαια και η σοβαρή πιθανότητα να μην καταλαβαίνεις τι ακριβώς εννοούν...
Λοιπόν, ο Καλδέλλης και ο Σμερδ αναφέρονται σε αρχαιορωμαϊκή εθνική συνέχεια, η οποία δεν ταυτίζεται με τη λατινική, γιατί οι αρχαίοι Ρωμαίοι δεν ταυτίζονταν εθνικά με τους Λατίνους. Το ρωμαϊκό έθνος ήταν προϊόν της ρωμαϊκής πολιτείας και το ίδιο ακριβώς συνέβαινε στο Βυζάντιο (έθνος δημιούργημα του κράτους).
Εξήγησα ότι αν ρίξουμε τα φώτα πάνω στην περίπτωση του Ατταλειάτη ή του Ζωναρά, δικαιώνεται η θέση του Καλδέλλη και του Σμερδ. Ο Ατταλειάτης σαφώς έχει γλώσσα/παιδεία ελληνική και όχι λατινική, αλλά αντλεί τη συνείδησή του από το κράτος και μάλιστα ταυτίζεται με την αρχαία ιστορία του κράτους. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι σε περιπτώσεις όπως του Ατταλειάτη, ο όρος Ρωμαίος σήμαινε πράγματι εθνική συνέχεια από τους αρχαίους Ρωμαίους (Αύσονες), ακόμα και αν το πολιτισμικό πλαίσιο ήταν ελληνικό και όχι λατινικό.
Eξήγησα, επίσης, γιατί, κατά τη γνώμη μου, η γενική εικόνα είναι διαφορετική (και το έχω δηλώσει συχνά στο blog του Σμερδ. π.χ. εδώ - οπότε τα "περί κωλοτούμπας", που λες, είναι φαιδρά). Αλλά όχι τόσο διαφορετική, ώστε να πούμε ότι το ελληνικό πολιτισμικό πλαίσιο δημιουργούσε ντε φάκτο μία ελληνική εθνοτική συνείδηση.
Οπότε και πάλι μπορούμε να πούμε ότι το δυτικό Graecus σήμαινε εθνοτικά Ρωμαίος για τους περισσότερους ελληνόφωνους (Ρωμαίος της Νέας Ρώμης). Όπως ακριβώς το ελληνικό "Γάλλος" στη "γαλλική" γλώσσα δεν σημαίνει εθνοτικά Γάλλος (Gaul), αλλά Φραντσέζος (French).
Μάλλον έχεις ζαλιστεί. Την περίοδο της τουρκοκρατίας η ελληνική συνείδηση πήρε το πάνω χέρι, στο επίπεδο των λογίων, γιατί είχε καλλιεργηθεί συστηματικά κατά τον 14ο-15ο αιώνα (ειδικά από τους απόδημους στην Ιταλία). Όμως η συντριπτική πλειοψηφία του λαού εξακολουθούσε να έχει ρωμαϊκή εθνοτική ταυτότητα. Όπως και ορισμένοι λόγιοι (κυρίως του φαναριώτικου κύκλου) σαν τον Καταρτζή. Σου έδειξα κάποιες από τις πολλές νύξεις (τις οποίες παραβλέπει η Τσουγκαράκη) που υπάρχουν για το ποια ήταν η ταυτότητα του λαού. Όσο για τον Καταρτζή, σου απέδειξα ότι δεν ταύτιζε την ιδέα της ιστορικής καταγωγής με την ιδέα της εθνότητας. Θεωρούσε τους Ρωμιούς απόγονους των Ελλήνων, αλλά ταυτόχρονα εθνοτικά διακριτούς. Και είναι πολύτιμη πηγή ο Καταρτζής, γιατί ταυτίζεται με την αντίληψη πολλών απλών Ρωμιών.Αρκεί να δει κανείς το αδιέξοδο από τα διπλά μέτρα και σταθμά: Φωνασκούν π.χ. για τα "πολλά" Ρωμαίος του Βυζαντίου διότι τάχα, η ταυτότητα γέρνει προς εκεί που είναι "τα πολλά"! Όταν όμως έρχεται η Τουρκοκρατία, που απέδειξε ότι "ρωμαϊκό έθνος" υπήρχε μόνο στη φαντασία τους, διότι αμέσως με την κατάλυση της ρωμαϊκής πολιτείας, προβλήθηκε πλέον με καταιγιστικό ρυθμό η πλήρης ταύτιση του Ρωμαίος με το Γραικός και το απόγονος Ελλήνων, τότε το μέτρο των "πολλών" πήγε περίπατο και άρχισε άλλος αμανές, ότι σημασία δεν έχει το μέγα πλήθος των πηγών, αλλά το τί είπε ο... Καταρτζής! Δηλαδή τι είπε ο ένας απέναντι σε αμέτρητες πηγές, και βεβαίως, και τον Καταρτζή τους τον στείλαμε συστημένο, καθώς αναγνωρίζει ΈΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ υποκείμενο με 4 ονόματα!
Πήγαινε να μάθεις πρώτα τα βασικά (ότι οι Βυζαντινοί χρησιμοποιούσαν τους όρους «γένος, έθνος, φύλον, Ρωμαίοι, Γραικοί, Έλληνες» με πολλαπλές σημασίες, ότι έκαναν συχνά αρχαϊσμούς κλπ) και μετά μίλα για αφέλεια.Και πέρα από όλες τις άλλες παλινωδίες, είδαμε και ένα ακόμα αυτογκόλ. Προσέξτε με τι αφέλεια δηλώνει ότι ο συνδυασμός ονόματος με τον όρο "γένος" οδηγεί σε "ΕΘΝΟΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ". Και αγνοεί βεβαίως ότι με τον τρόπο αυτό οδηγείται σε άλλο αδιέξοδο ότι οι όροι "Γραικών Γένος" ή "Ελλήνων Γένος" ή ακόμα και "ΚΑΘΑΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣ" έχουν "εθνοτική σημασία"!
![]()
Μπορεί κάποιες από τις αναφορές που παραθέτεις να δηλώνουν όντως ότι ορισμένοι πίστευαν πως οι Έλληνες συνέχιζαν να υπάρχουν εθνοτικά (ειδικά αυτές του 15ου αιώνα, όταν πλέον η ελληνική ιδέα παίρνει για τα καλά τα πάνω της). Άλλες όμως, όπως π.χ. αυτή του Πατριάρχη Ιωσήφ, να δηλώνουν ότι πίστευαν πως κατάγονταν από τους Έλληνες, αλλά είχαν γίνει Ρωμαίοι της Νέας Ρώμης («Έλληνες όντες τω γένει, Ρωμαίους εαυτούς ονομάζομεν, και αληθώς γε μην»). Όπως ακριβώς πίστευε ο Ακροπολίτης ή αιώνες μετά ο Καταρτζής.
