!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:27
grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:16 Δεν είπα ΠΟΤΕ ότι ο Κατσιφας είναι Αλβανος, κατάγεται από Ελληνόφωνους που ήταν στην περιοχή ΠΡΙΝ την κάθοδο των Αρβανιτων (Αλβανών)
Εγω για τους Αλβανους ειπα οχι για σένα .

Δευτερον η μανα του λεει Αλβανοι στο εξηγησα
τι αλλο να σου πω δεν ξερω
Το πρώτο θέμα εβαλε αυτον το τίτλο αλλα αλλο λεει το βιντεο .

Δευτερον αλλο λαος αλλο διανοούμενοι

Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ……


Και για τον μεσω κατοικο του Πιανα ντι γκρετσι δεν υπηρχε διαζευξη
Ηταν και Γρεκοι και Αρβανιτες .
Απλα και ωραία
Ποιοι ήταν αυτοί οι lunxhots που λέει ο Καρασταθης; Εμένα μια αναζήτησή δε μου βρίσκει τίποτα
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Τι;; Θα βάζε το Πρωτο Θέμα τη λέξη Αρβανίτες;;; 😅 Με τίποτα.. Αν ακόμη νομίζεις ότι η μητέρα του Κατσιφα λέει Αλβανοί βάλε ταχύτητα 0.75 ή 0.25 και θα το καταλάβεις
Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία »

grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:25
Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 07:41
grtex 7381 έγραψε: 18 Μαρ 2019, 21:49 Δηλαδή οι ορθόδοξοι Αλβανόφωνοι μέχρι το 19ο αιώνα αισθάνονταν Έλληνες;
Άσχετο με τη συζήτηση, αλλά ας παραθέσω και αυτό:

Μητέρα Κατσιφα:

''Μου τον έφαγαν οι ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ, τα σκυλια''!


Δεν λεει Αρβανίτες πουθενά....
Λάθος κάνεις.
Το ''''Αλβανοι τα σκυλιά''' το ακουσες σαν '''αλβανιτες σκυλιά''' μάλλον και μπερδευτικες


Οπότε και αι τις δυο φορες ,Αλβανοι λέει .

Δευτερον ποιους εννοείς ως αλβανοφωνους ορθοδοξους για να καταλαβω κι εγω;;;;

Επίσης αλλου εγραψες για αλβανους ορθοδοξους στη Χειμαρα.
Ποιους εννοείς;;;

Δευτερον το οτι ο Μουσολινι :smt070 :smt071
που τους αλλαξε ονομασια
ασφαλως δεν το εκανε απο την.... καλη του τη καρδιά :hebit: :hebit:
ουτε γιατι ...... σεβοτανε :smt018 τον αυτοπροσδιορισμο των μειονοτητων :giggle: :giggle:
Πήγαινε στο 1:00 και ακουσε το προσεχτικά, Αρβανίτες λέει..

https://www.google.gr/amp/s/www.athensv ... ylia%3famp

Δεν λεει Αρβανιτες αλλα παλι δεν θα αλλαζε κατι
Τσαμπα το συνεχιζουμε .

Για τον Κρισμπι που είπες
Εικόνα
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Καλαβρία την 19 Μαρ 2019, 13:55, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία »

grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:39
Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:27
grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:16 Δεν είπα ΠΟΤΕ ότι ο Κατσιφας είναι Αλβανος, κατάγεται από Ελληνόφωνους που ήταν στην περιοχή ΠΡΙΝ την κάθοδο των Αρβανιτων (Αλβανών)
Εγω για τους Αλβανους ειπα οχι για σένα .

Δευτερον η μανα του λεει Αλβανοι στο εξηγησα
τι αλλο να σου πω δεν ξερω
Το πρώτο θέμα εβαλε αυτον το τίτλο αλλα αλλο λεει το βιντεο .

Δευτερον αλλο λαος αλλο διανοούμενοι

Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ……


Και για τον μεσω κατοικο του Πιανα ντι γκρετσι δεν υπηρχε διαζευξη
Ηταν και Γρεκοι και Αρβανιτες .
Απλα και ωραία
Ποιοι ήταν αυτοί οι lunxhots που λέει ο Καρασταθης; Εμένα μια αναζήτησή δε μου βρίσκει τίποτα

Δεν το λεει ο Καραστάθης
Πηγαινε δυο σελιδες πριν και διαβασε ολοκληρο κατεβατο εχω στειλει....
Επιτοπια ερευνα ενος ξενου ειναι για τους Αλβανους ορθοδοξους της Λουντζεριας
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:51
grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:39
Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:27

Εγω για τους Αλβανους ειπα οχι για σένα .

Δευτερον η μανα του λεει Αλβανοι στο εξηγησα
τι αλλο να σου πω δεν ξερω
Το πρώτο θέμα εβαλε αυτον το τίτλο αλλα αλλο λεει το βιντεο .

Δευτερον αλλο λαος αλλο διανοούμενοι

Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ……


Και για τον μεσω κατοικο του Πιανα ντι γκρετσι δεν υπηρχε διαζευξη
Ηταν και Γρεκοι και Αρβανιτες .
Απλα και ωραία
Ποιοι ήταν αυτοί οι lunxhots που λέει ο Καρασταθης; Εμένα μια αναζήτησή δε μου βρίσκει τίποτα

Δεν το λεει ο Καραστάθης
Πηγαινε δυο σελιδες πριν και διαβασε ολοκληρο κατεβατο εχω στειλει....
Επιτοπια ερευνα ενος ξενου ειναι για τους Αλβανους ορθοδοξους της Λουντζεριας
Λέει 404 η σελίδα δε βρέθηκε
Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία »

grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:43 Τι;; Θα βάζε το Πρωτο Θέμα τη λέξη Αρβανίτες;;; 😅 Με τίποτα.. Αν ακόμη νομίζεις ότι η μητέρα του Κατσιφα λέει Αλβανοί βάλε ταχύτητα 0.75 ή 0.25 και θα το καταλάβεις
Η λεει ''''μου το φαγαν οι Αλβανοι τα σκυλια'''
Η λεει ''''μου το φαγαν οι Αλβανιτες σκυλια''''....

Εγω ψηφιζω το πρωτο .

Αλλα σου ξαναλεω οτι ολοι οι αμιγως ελληνοφωνοι καλουσανε ως Αρβανιτη οποιον ερχοτανε απο τη περιοχη
Τσαμπα το συνεχιζουμε αυτο με το βιντεο.

Για τη Λουντζη δες 2 σελιδες πριν
Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία »

grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:54
Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:51
grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:39

Ποιοι ήταν αυτοί οι lunxhots που λέει ο Καρασταθης; Εμένα μια αναζήτησή δε μου βρίσκει τίποτα

Δεν το λεει ο Καραστάθης
Πηγαινε δυο σελιδες πριν και διαβασε ολοκληρο κατεβατο εχω στειλει....
Επιτοπια ερευνα ενος ξενου ειναι για τους Αλβανους ορθοδοξους της Λουντζεριας
Λέει 404 η σελίδα δε βρέθηκε

Οκ το ξαναστέλνω



2 χαρακτηριστικές περιοχές Αλβανόφωνων Ελληνικής [λιγότερο η περισσότερο] καταγωγής στην σημερινή Αλβανία ....

Λιούντζη και Ζαγοριά

Η περιοχη της Λουντζης ειναι μια τετοια χαρακτηριστικη περιοχη ανθρωπων μεικτης καταγωγης
Βρισκετε μεταξυ Αργυροκαστρου και Τεπελενιου και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται στη λεγόμενη μειονοτικη ζώνη
των 99 αναγνωρισμένω ρωμεικων χωριών...που περιλαμβανει τα κάτω του Αργυροκαστρου αμιγώς ελληνοφωνα χωριά...


Ας δουμε λιγα στοιχεια από το βιβλίο

Published in R. King, N. Mai, S. Schwandner-Sievers (eds.), The New Albanian Migration.
Brighton-Portland, Sussex Academic Press (2005), p. 173-194.

https://halshs.archives-ouvertes.fr/fil ... _2005a.pdf

Λιγα χαρακτηριστικα αποσπασματα απο την παραπανω εργασια …….

¨¨¨¨ Είναι επίσης γνωστό ότι, σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων, και
πίσω στους Οθωμανικούς χρόνους, οι ονομασίες «Έλληνες» και «Ορθόδοξοι Χριστιανοί» ήταν σε μεγάλο βαθμό
συνώνυμο騨¨¨
Γιατί άραγε μόνο σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων ίσχυε σχεδόν πάντα το Ορθόδοξος = Ελληνας=Γραικός
και οχι ας πούμε στην Βουλγαρία και τη Σερβία;;;;;;;
Θα φανεί παρακάτω το γιατί….


Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι, στη ξενιτειά οι περισσότεροι δήλωσαν Έλληνες:
αναμνήσεις από το κουρμπέτ που δείχνουν ότι στην Κωνσταντινούπολη οι Lunxhots
ζώντας μαζί με άλλους ορθόδοξους χριστιανούς από την Ελλάδα και πηγαίνοντας στις ίδιες
εκκλησίες ήταν μέρος της ελληνικής μειονότητας εκεί.
Και στην Αμερική, φάνηκε ευκολότερο,
να δηλώσουν τους εαυτούς τους ως Έλληνες και όχι ως Αλβανοί.¨¨
Δηλαδή τοσο στην Πολη οσο και στην Αμερική
αντι αν δηλώνουν »Αλμπάνιας»
δηλώνανε Γκρικς.

Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ……

Αρα στην περιοχή προυπύρχε ελληνικότητα και όχι αλβανικότητα .

Συνεχίζει ο συγγραφέας …
¨¨¨¨Το 1913 και πολλές οικογένειες εγκατέλειψαν την περιοχή
κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο,
να αποφύγουν να γίνουν πολίτες του νέου Αλβανικού κράτους.
Αυτοί οι άνθρωποι καλούνται απο την αλβανικη προπαγανδα ως ¨¨φιλογκρεꨨ...
Δηλαδη πολλοί ανθρωποι αναχωρησαν γιατι ακριβως ασθανονταν Ελληνες και ηρθαν στην Ελλαδα.
Παρολα αυτα ο συνεχιζομενος ελληνισμοςτης περιοχης
απασχολησε τα αλβανικα καθεστώτα οπως θα φανεί παρακάτω.

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨¨¨Λόγω των αναχωρήσεων των »»φίλογκρεκ» το 1914
και της πολιτικής αλβανισμού που ανέλαβε
το αλβανικό κράτος από τη δημιουργία του, …»’
Aν πράγματι ηταν ”καθαροι Αλβανοί”
δεν θα χρειαζοτανε το αλβανικό κράτος να αναλάβει ”πολιτική αλβανισμού””.
Κάπως έτσι εξαλβανίστηκε συνειδησιακά η περιοχή .

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨ Ακούμε σήμερα
από τους ίδιους τους Λουντζιώτες οτι……
«Το 1945 δημιουργήθηκε μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας
μεταξύ Δροπολης[περιοχη μειονοτικών] και Λουντζης
για να σταματήσει Ελληνισμός της Λιουντζης .
Εκείνη την εποχή, ο κίνδυνος εξελληνισμού ήταν πραγματικός στο Lunxheri ».
Στο χωριό Këllëz ανεφεραν «η Lunxheri περιβάλλεται από μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας από τον Enver
Hoxha, ο οποίος ήταν ο ίδιος μουσουλμάνος ».¨¨¨¨
Δηλαδη ακομα και το καθεστως Χοτζα-αριστερο κατα τα αλλα
προσπαθησε μεσω εποικισμων
να σιγουρέψει την συνειδησιακή αλλοίωση της περιοχής
μεσω της αποκοπής της απο τις υπολοιπες νοτιότερες ,και αναγνωρισμενες ως μειονοτικές περιοχές.

Συνεχζει ο συγγραφέας….
»»Για παράδειγμα, για να μιλήσουν τα οικογενειακά τους ιστορικά, τα πράγματα γίνονται πολύ λιγότερο σαφεις:
Πχ η μετατοπιση από τη μια εθνική ταυτότητα σε μια άλλη δεν είναι σπάνια ,
Έτσι, πολλές οικογένειες αναγνωρίζουν μια ελληνική καταγωγή λίγες γενιές πριν……¨¨¨¨
Δηλαδη παροτι αισθανοντε σημερα Αλβανοι
κανουν συχνα λογο για προγονους Αλβανους και Ελληνες
η για ελληνικη ριζα της οικογενειας …..


-In my research I have observed how Mixtec ethnicity arises ….–
Εδω αναφερει το προφανες οτι αυτή η περιοχή κατοικειται από ανθπρωπους που ειχαν προγονους και από τους 2 λαους και για αυτο ειναι ''mix”’ οπως λεει …..

Και καταληγει ο συγγραφεας
»’Όλα είναι σαν να χτίστηκε η εθνότητα σε αυτη την
αντίφαση, να είσαι ταυτόχρονα Αλβανός και Έλληνας»»…..



Ακριβως αυτο ειναι σήμερα μετα από 100 χρονια αλβανικου κράτους….
και Ελληνες και Αλβανοι.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ερευνητής Αραβαντινός
ανέφερε ότι στα χωριά της Λουντζερίας
[Κρίνα Κεστοράτι ,Κακοζι,Δοξάτες,Τρανοσίστα,Σαρακινιστα.Στεγοπουλα,Λάμποβο,Λέκλα κλπ]
μιλιότανε και οι δύο γλώσσες ,πράγμα που σήμερα εχει μεταβληθει σε αμιγή αλβανοφωνία μετα τον αυθαίρειτο ορισμό της λεγόμενης »’μειονοτικής ζώνης»»
των 99 αμιγως ελληνοφωνων χωρίων
και την απαγόρευση της ομιλίας της ελληνικής λαλιάς εκτος αυτών των χωριών.
Ετσι όλοι όσοι ηταν δίγλωσσοι βλεπε Λουντζερία
μετεβλήθηασαν μέσα σε 4 γενιές σε αμιγώς αλβανόφωνους ,πράγμα που όπως είδαμε παραπάνω μετέβαλε σταδιακά και την συνείδησή τους.

Η ελληνική εθνική συνείδηση φαίνεται και από όσα αφορούν της περιοχή της Ζαγοριάς γετονική της Λιούντζης .

Μια γειτονικη της Λιουντζης περιοχη
με παρομοιο με αυτη παρελθον ηταν αυτη της Ζαγοριάς.

Ας δουμε ενα υπομνημα που εστειλαν οι κατοικοι της το 1913
και ενα γραμμα ενος Ζαγορισιου πριν 5 γενιες στους χωριανους του
και θα καταλαβουμε πολλα για το παρελθον των περιοχων αυτων.

..Στις 16 Ιουνίου 1913, οι αντιπρόσωποι των «τμημάτων Ρίζης και Ζαγοριάς» έστειλαν ένα υπόμνημα προς τις Μεγάλες Δυνάμεις.
Χρησιμοποιούν ιστορικά, γεωγραφικά και εθνολογικά επιχειρήματα για να τεθούν τα σύνορα «της Ελληνικής Ηπείρου και της Αυτονόμου Αλβανίας, της οποίας σχεδιάζεται η δημιουργία».
Μεταξύ άλλων αναφέρονται και στο φαινόμενο της διγλωσσίας (που με το καθεστώς του Τζάτζη , επι Χοτζα μεταβλήθη σε αποκλειστική αλβανογλωσσία): «Η στενότης των σχέσεων μετά των Αλβανών εισήγαγε την χρήσιν εκτός της Ελληνικής και της Αλβανικής γλώσσης … το εξαγώμενον εκ της χρήσεων της αλβανικής γλώσσης εις τα βόρεια της Ηπείρου καταπίπτει προ της πραγματικότητος της Εθνικής συνειδήσεως των χριστιανών».
Παρακάτω, προχωρούν στην έκδοση ψηφίσματος μέσω του οποίου ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει όλους τους άνδρες από 20 – 40 ετών και μάλιστα τα χωριά τους θα αναλάβουν όλα τα έξοδα. Οι αντιπρόσωποι αυτών των περιοχών εξέλεξαν πενταμελή επιτροπή
για να τηλεγραφήσει τις αποφάσεις τους στον Ελευθέριο Βενιζέλο:
1. Ντίλιος Κ. Βασίλειος, εκ Λαμπόβου
2. Χαρίτος Πέτρος, εκ Νίβανης
3. Χατζηβασιλείου Θωμάς, εκ Μικράς Τσέτας Λαμπόβου
4. Μαρκόπουλος Θεοδώσιος, εκ Λέκλης
5. Γιάσσου Αναστάσιος, εκ Σέπερης….

Ενα ακομα τρανταχτο παραδειγμα για το πως καποιοι πρωην »μη Αλβανοι»
εξελιχθηκαν σε Αλβανοι
με κινητρα ομως ιδιοτελη τις περισσοτερες φορες….

»»Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι.
οι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω …..
»’Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,»’
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε »ελληνικος φανατισμος» δηλαδη εντονη Γραικική συνειδηση.

Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν τον »ελληνκό φανατισμό»’
και εξηγουσε τους λογους
»»….αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι….»»»
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες,
να το ριξουν στον Αλβανισμο.


Ενω για τη γλωσσα της περιοχης εχουμε τα παρακατω.

»»Ως προς το θρήσκευµα όλοι οι κάτοικοι ήταν και είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ως προς την γλώσσα
µιλούσαν την αλβανική παραφθαρµένη και λιγότερο την ελληνική µέχρι που µετά το 1913 περιορίστηκε τόσο πολύ που εγκαταλήφθηκε …
Η µη σωστή χρήση της αλβανικής γλώσσας939 στην περιοχή της Ζαγοριάς, όπως και στις γύρω αλβανόφωνες περιοχές…..»’
939. Vasil Bici, Ceshtje te dygjuhesise ne shkollat e pakicave, σελ. 70

Δηλαδή μιλουσανε και ελληνικά
ενω τα αλβανικά τα μιλούσανε ΠΑΡΕΦΘΑΡΜΕΝΑ.
Βεβαια και αυτοί γίνανε ΑΜΙΓΩΣ αλβανοφωνοι μετα το 1913 και ιδιως μετα την εποχη Χοτζα.

Κατι χαρακτηριστικο ειναι η διατηρηση επωνυμων με κατάληξη
σε οπουλος και ακης αλλα στην αλβανοποιημενη μορφη -οπουλι ,-ακ ,
κατι που συμβαινει ως σημερα στην νοτια Ιταλια
με επωνυμα ανθρωπων ελληνικής καταγωγής
σε καταληξεις οπως
άκης(-ace, -acci,-achi,-aci), -όπουλος(-opolli,-opulo,-opullo,-pollo κτλ), -εας( -ea), -ούδης(-oudi)….

O μελετητης Αραβαντινός αναφερει – διαχωριζει τους κατοικους Ηπειρου και Αλβανιας σε

α]Γραικους η Ελληνες
β]Αλβανους η Σκιπεταρους
γ]Γραικοαλβανους

Για τους τελευταιους αναφερει οτι ειναι απογονοι Ελληνων και Αλβανων
Σε αυτους περιλαμβανει τα χωρια και της Λουντζης και της Ζαγοριας.

Ενώ αναφέρει ότι εκεί μιλιότανε [αλλου λιγότερο αλλού περισσότερο ]και οι 2 γλώσσες .

Από τη Λούντζη ήταν και πρωθυπουργός της Αυτόνομης Βορείου Ηπείρου ο Χρηστάκης Ζωγράφος ,από το Κεστοράτι στα 1914 με τα γνωστά Ζωγράφεια Διδασκαλία.
Από κει και ο Ζάππας με το Ζάπειο .
Ενω και ο Υπουργός Στρατιωτικών ο Δούλης ήταν και αυτός από τη διγλωσση [ τότε] Νιβιτσα.

Ενας γλωσσολογικός χαρτης
με λιγοστα λάθη
αλλα πολυ περισσοτερη ακρίβεια

Το λάθος του είναι οτι θα έπρεπε την επαρχια Μαργαριτίου ως την Ηγουμενίτσα
να μην την ειχε ως δίγλωσση δηλαδή κόκκινο χρώμα
αλλα ως αλβανοφωνη δηλαδη με κίτρινο χρώμα, γιατί ηταν η μόνη από τις επαρχίες της Τσαμουριάς
που ηταν αποκλειστικα μονόγλωσση αλβανόφωνη,
οπως και όλες της πάνω του Τεπελενίου περιοχές :8):8)
Η μισή δηλαδή επαρχία της Τσαμουριάς ήταν σχεδόν απόλυτα αλβανοφωνη [ Μαργαριτι , Γουμενιτσα και εν μερει Κονισπολ]
ενώη αλλή μισή ηταν διγλωσση [ Παραμυθιά ,χωριά των Φιλιατών]
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:58
grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:54
Καλαβρία έγραψε: 19 Μαρ 2019, 13:51


Δεν το λεει ο Καραστάθης
Πηγαινε δυο σελιδες πριν και διαβασε ολοκληρο κατεβατο εχω στειλει....
Επιτοπια ερευνα ενος ξενου ειναι για τους Αλβανους ορθοδοξους της Λουντζεριας
Λέει 404 η σελίδα δε βρέθηκε

Οκ το ξαναστέλνω



2 χαρακτηριστικές περιοχές Αλβανόφωνων Ελληνικής [λιγότερο η περισσότερο] καταγωγής στην σημερινή Αλβανία ....

Λιούντζη και Ζαγοριά

Η περιοχη της Λουντζης ειναι μια τετοια χαρακτηριστικη περιοχη ανθρωπων μεικτης καταγωγης
Βρισκετε μεταξυ Αργυροκαστρου και Τεπελενιου και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται στη λεγόμενη μειονοτικη ζώνη
των 99 αναγνωρισμένω ρωμεικων χωριών...που περιλαμβανει τα κάτω του Αργυροκαστρου αμιγώς ελληνοφωνα χωριά...


Ας δουμε λιγα στοιχεια από το βιβλίο

Published in R. King, N. Mai, S. Schwandner-Sievers (eds.), The New Albanian Migration.
Brighton-Portland, Sussex Academic Press (2005), p. 173-194.

https://halshs.archives-ouvertes.fr/fil ... _2005a.pdf

Λιγα χαρακτηριστικα αποσπασματα απο την παραπανω εργασια …….

¨¨¨¨ Είναι επίσης γνωστό ότι, σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων, και
πίσω στους Οθωμανικούς χρόνους, οι ονομασίες «Έλληνες» και «Ορθόδοξοι Χριστιανοί» ήταν σε μεγάλο βαθμό
συνώνυμο騨¨¨
Γιατί άραγε μόνο σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων ίσχυε σχεδόν πάντα το Ορθόδοξος = Ελληνας=Γραικός
και οχι ας πούμε στην Βουλγαρία και τη Σερβία;;;;;;;
Θα φανεί παρακάτω το γιατί….


Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι, στη ξενιτειά οι περισσότεροι δήλωσαν Έλληνες:
αναμνήσεις από το κουρμπέτ που δείχνουν ότι στην Κωνσταντινούπολη οι Lunxhots
ζώντας μαζί με άλλους ορθόδοξους χριστιανούς από την Ελλάδα και πηγαίνοντας στις ίδιες
εκκλησίες ήταν μέρος της ελληνικής μειονότητας εκεί.
Και στην Αμερική, φάνηκε ευκολότερο,
να δηλώσουν τους εαυτούς τους ως Έλληνες και όχι ως Αλβανοί.¨¨
Δηλαδή τοσο στην Πολη οσο και στην Αμερική
αντι αν δηλώνουν »Αλμπάνιας»
δηλώνανε Γκρικς.

Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ……

Αρα στην περιοχή προυπύρχε ελληνικότητα και όχι αλβανικότητα .

Συνεχίζει ο συγγραφέας …
¨¨¨¨Το 1913 και πολλές οικογένειες εγκατέλειψαν την περιοχή
κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο,
να αποφύγουν να γίνουν πολίτες του νέου Αλβανικού κράτους.
Αυτοί οι άνθρωποι καλούνται απο την αλβανικη προπαγανδα ως ¨¨φιλογκρεꨨ...
Δηλαδη πολλοί ανθρωποι αναχωρησαν γιατι ακριβως ασθανονταν Ελληνες και ηρθαν στην Ελλαδα.
Παρολα αυτα ο συνεχιζομενος ελληνισμοςτης περιοχης
απασχολησε τα αλβανικα καθεστώτα οπως θα φανεί παρακάτω.

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨¨¨Λόγω των αναχωρήσεων των »»φίλογκρεκ» το 1914
και της πολιτικής αλβανισμού που ανέλαβε
το αλβανικό κράτος από τη δημιουργία του, …»’
Aν πράγματι ηταν ”καθαροι Αλβανοί”
δεν θα χρειαζοτανε το αλβανικό κράτος να αναλάβει ”πολιτική αλβανισμού””.
Κάπως έτσι εξαλβανίστηκε συνειδησιακά η περιοχή .

Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨ Ακούμε σήμερα
από τους ίδιους τους Λουντζιώτες οτι……
«Το 1945 δημιουργήθηκε μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας
μεταξύ Δροπολης[περιοχη μειονοτικών] και Λουντζης
για να σταματήσει Ελληνισμός της Λιουντζης .
Εκείνη την εποχή, ο κίνδυνος εξελληνισμού ήταν πραγματικός στο Lunxheri ».
Στο χωριό Këllëz ανεφεραν «η Lunxheri περιβάλλεται από μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας από τον Enver
Hoxha, ο οποίος ήταν ο ίδιος μουσουλμάνος ».¨¨¨¨
Δηλαδη ακομα και το καθεστως Χοτζα-αριστερο κατα τα αλλα
προσπαθησε μεσω εποικισμων
να σιγουρέψει την συνειδησιακή αλλοίωση της περιοχής
μεσω της αποκοπής της απο τις υπολοιπες νοτιότερες ,και αναγνωρισμενες ως μειονοτικές περιοχές.

Συνεχζει ο συγγραφέας….
»»Για παράδειγμα, για να μιλήσουν τα οικογενειακά τους ιστορικά, τα πράγματα γίνονται πολύ λιγότερο σαφεις:
Πχ η μετατοπιση από τη μια εθνική ταυτότητα σε μια άλλη δεν είναι σπάνια ,
Έτσι, πολλές οικογένειες αναγνωρίζουν μια ελληνική καταγωγή λίγες γενιές πριν……¨¨¨¨
Δηλαδη παροτι αισθανοντε σημερα Αλβανοι
κανουν συχνα λογο για προγονους Αλβανους και Ελληνες
η για ελληνικη ριζα της οικογενειας …..


-In my research I have observed how Mixtec ethnicity arises ….–
Εδω αναφερει το προφανες οτι αυτή η περιοχή κατοικειται από ανθπρωπους που ειχαν προγονους και από τους 2 λαους και για αυτο ειναι ''mix”’ οπως λεει …..

Και καταληγει ο συγγραφεας
»’Όλα είναι σαν να χτίστηκε η εθνότητα σε αυτη την
αντίφαση, να είσαι ταυτόχρονα Αλβανός και Έλληνας»»…..



Ακριβως αυτο ειναι σήμερα μετα από 100 χρονια αλβανικου κράτους….
και Ελληνες και Αλβανοι.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ερευνητής Αραβαντινός
ανέφερε ότι στα χωριά της Λουντζερίας
[Κρίνα Κεστοράτι ,Κακοζι,Δοξάτες,Τρανοσίστα,Σαρακινιστα.Στεγοπουλα,Λάμποβο,Λέκλα κλπ]
μιλιότανε και οι δύο γλώσσες ,πράγμα που σήμερα εχει μεταβληθει σε αμιγή αλβανοφωνία μετα τον αυθαίρειτο ορισμό της λεγόμενης »’μειονοτικής ζώνης»»
των 99 αμιγως ελληνοφωνων χωρίων
και την απαγόρευση της ομιλίας της ελληνικής λαλιάς εκτος αυτών των χωριών.
Ετσι όλοι όσοι ηταν δίγλωσσοι βλεπε Λουντζερία
μετεβλήθηασαν μέσα σε 4 γενιές σε αμιγώς αλβανόφωνους ,πράγμα που όπως είδαμε παραπάνω μετέβαλε σταδιακά και την συνείδησή τους.

Η ελληνική εθνική συνείδηση φαίνεται και από όσα αφορούν της περιοχή της Ζαγοριάς γετονική της Λιούντζης .

Μια γειτονικη της Λιουντζης περιοχη
με παρομοιο με αυτη παρελθον ηταν αυτη της Ζαγοριάς.

Ας δουμε ενα υπομνημα που εστειλαν οι κατοικοι της το 1913
και ενα γραμμα ενος Ζαγορισιου πριν 5 γενιες στους χωριανους του
και θα καταλαβουμε πολλα για το παρελθον των περιοχων αυτων.

..Στις 16 Ιουνίου 1913, οι αντιπρόσωποι των «τμημάτων Ρίζης και Ζαγοριάς» έστειλαν ένα υπόμνημα προς τις Μεγάλες Δυνάμεις.
Χρησιμοποιούν ιστορικά, γεωγραφικά και εθνολογικά επιχειρήματα για να τεθούν τα σύνορα «της Ελληνικής Ηπείρου και της Αυτονόμου Αλβανίας, της οποίας σχεδιάζεται η δημιουργία».
Μεταξύ άλλων αναφέρονται και στο φαινόμενο της διγλωσσίας (που με το καθεστώς του Τζάτζη , επι Χοτζα μεταβλήθη σε αποκλειστική αλβανογλωσσία): «Η στενότης των σχέσεων μετά των Αλβανών εισήγαγε την χρήσιν εκτός της Ελληνικής και της Αλβανικής γλώσσης … το εξαγώμενον εκ της χρήσεων της αλβανικής γλώσσης εις τα βόρεια της Ηπείρου καταπίπτει προ της πραγματικότητος της Εθνικής συνειδήσεως των χριστιανών».
Παρακάτω, προχωρούν στην έκδοση ψηφίσματος μέσω του οποίου ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει όλους τους άνδρες από 20 – 40 ετών και μάλιστα τα χωριά τους θα αναλάβουν όλα τα έξοδα. Οι αντιπρόσωποι αυτών των περιοχών εξέλεξαν πενταμελή επιτροπή
για να τηλεγραφήσει τις αποφάσεις τους στον Ελευθέριο Βενιζέλο:
1. Ντίλιος Κ. Βασίλειος, εκ Λαμπόβου
2. Χαρίτος Πέτρος, εκ Νίβανης
3. Χατζηβασιλείου Θωμάς, εκ Μικράς Τσέτας Λαμπόβου
4. Μαρκόπουλος Θεοδώσιος, εκ Λέκλης
5. Γιάσσου Αναστάσιος, εκ Σέπερης….

Ενα ακομα τρανταχτο παραδειγμα για το πως καποιοι πρωην »μη Αλβανοι»
εξελιχθηκαν σε Αλβανοι
με κινητρα ομως ιδιοτελη τις περισσοτερες φορες….

»»Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι.
οι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω …..
»’Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,»’
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε »ελληνικος φανατισμος» δηλαδη εντονη Γραικική συνειδηση.

Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν τον »ελληνκό φανατισμό»’
και εξηγουσε τους λογους
»»….αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι….»»»
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες,
να το ριξουν στον Αλβανισμο.


Ενω για τη γλωσσα της περιοχης εχουμε τα παρακατω.

»»Ως προς το θρήσκευµα όλοι οι κάτοικοι ήταν και είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ως προς την γλώσσα
µιλούσαν την αλβανική παραφθαρµένη και λιγότερο την ελληνική µέχρι που µετά το 1913 περιορίστηκε τόσο πολύ που εγκαταλήφθηκε …
Η µη σωστή χρήση της αλβανικής γλώσσας939 στην περιοχή της Ζαγοριάς, όπως και στις γύρω αλβανόφωνες περιοχές…..»’
939. Vasil Bici, Ceshtje te dygjuhesise ne shkollat e pakicave, σελ. 70

Δηλαδή μιλουσανε και ελληνικά
ενω τα αλβανικά τα μιλούσανε ΠΑΡΕΦΘΑΡΜΕΝΑ.
Βεβαια και αυτοί γίνανε ΑΜΙΓΩΣ αλβανοφωνοι μετα το 1913 και ιδιως μετα την εποχη Χοτζα.

Κατι χαρακτηριστικο ειναι η διατηρηση επωνυμων με κατάληξη
σε οπουλος και ακης αλλα στην αλβανοποιημενη μορφη -οπουλι ,-ακ ,
κατι που συμβαινει ως σημερα στην νοτια Ιταλια
με επωνυμα ανθρωπων ελληνικής καταγωγής
σε καταληξεις οπως
άκης(-ace, -acci,-achi,-aci), -όπουλος(-opolli,-opulo,-opullo,-pollo κτλ), -εας( -ea), -ούδης(-oudi)….

O μελετητης Αραβαντινός αναφερει – διαχωριζει τους κατοικους Ηπειρου και Αλβανιας σε

α]Γραικους η Ελληνες
β]Αλβανους η Σκιπεταρους
γ]Γραικοαλβανους

Για τους τελευταιους αναφερει οτι ειναι απογονοι Ελληνων και Αλβανων
Σε αυτους περιλαμβανει τα χωρια και της Λουντζης και της Ζαγοριας.

Ενώ αναφέρει ότι εκεί μιλιότανε [αλλου λιγότερο αλλού περισσότερο ]και οι 2 γλώσσες .

Από τη Λούντζη ήταν και πρωθυπουργός της Αυτόνομης Βορείου Ηπείρου ο Χρηστάκης Ζωγράφος ,από το Κεστοράτι στα 1914 με τα γνωστά Ζωγράφεια Διδασκαλία.
Από κει και ο Ζάππας με το Ζάπειο .
Ενω και ο Υπουργός Στρατιωτικών ο Δούλης ήταν και αυτός από τη διγλωσση [ τότε] Νιβιτσα.

Ενας γλωσσολογικός χαρτης
με λιγοστα λάθη
αλλα πολυ περισσοτερη ακρίβεια

Το λάθος του είναι οτι θα έπρεπε την επαρχια Μαργαριτίου ως την Ηγουμενίτσα
να μην την ειχε ως δίγλωσση δηλαδή κόκκινο χρώμα
αλλα ως αλβανοφωνη δηλαδη με κίτρινο χρώμα, γιατί ηταν η μόνη από τις επαρχίες της Τσαμουριάς
που ηταν αποκλειστικα μονόγλωσση αλβανόφωνη,
οπως και όλες της πάνω του Τεπελενίου περιοχές :8):8)
Η μισή δηλαδή επαρχία της Τσαμουριάς ήταν σχεδόν απόλυτα αλβανοφωνη [ Μαργαριτι , Γουμενιτσα και εν μερει Κονισπολ]
ενώη αλλή μισή ηταν διγλωσση [ Παραμυθιά ,χωριά των Φιλιατών]
Μετά από 600 σχεδόν χρόνια παρουσίας των Αλβανών στην Ήπειρο λογικό ήταν να αναμειχθούν με Έλληνες. Θυμάμαι π.χ που ένας Έλληνας συγγραφέας είχε πει πως επιμιξειες μεταξύ Αλβανών και Βλάχων είχαν αρχίσει ήδη από το 14ο αιώνα... και στη Μακεδονία πολλοί έχουν σλαβόφωνους προπαππούδες.. Ήταν όλοι απόγονοι του Μέγα Αλεξάνδρου ή είχαν και Σλάβους προγόνους; Αν ναι σημαίνει αυτό ότι οι Σλάβοι ή οι Βλάχοι ήταν Έλληνες πριν κατέβουν στην Ελλάδα;
Οι Βλάχοι της περιοχης μου φυσιογνωμικά μοιάζουν με Αλβανους και έχουν και Αλβανικα επίθετα όποτε..
Η διγλωσσία δείχνει συνήθως μικτή καταγωγή.
Έτσι κι αλλιώς οι πλυθησμοι που ζούσαν σε περιοχές όπως αυτές μάθαιναν ο ένας τη γλωσσα του άλλου, κυρίως οι άντρες.
Αυτοί οι Γραικοαλβανοι ήταν ή άτομα με μικτή καταγωγή ή Αλβανοί που προτιμούσαν την Ελλάδα, όπως υπήρχαν και Μουσουλμάνοι Αλβανοί που ύψωναν την Τουρκική σημαία ή Σλαβοφωνοι που πολεμουσαν με τους Έλληνες.
Δεν αποδυκνιει όμως αυτό που προσπαθείς να περάσεις, ότι αλλο Αρβανίτες-Έλληνες και αλλο Αλβανοί-Σκιπεταροι.
Όταν έγινε η μετονομασία επηρέασε μόνο το βόρειο μέρος της περιοχης, για αυτό και οι Αρβανίτες της Μακεδονίας ή της Θράκης λένε τη γλωσσα τους Σικιπ. Υπάρχει και επώνυμο Σκιπεταριος.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 19 Μαρ 2019, 16:11, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Οι Τσάμηδες καταγονταν από Αλβανικά φύλλα από το Αρβανον που ήρθαν στην περιοχή περίπου το 14ο αιώνα. Όταν εξισλαμίστηκαν μάλλον αναμείχθηκαν με εξισλαμισμενους Έλληνες, αφού πλέον κοινωνικά ανήκαν στην ίδια τάξη. Δεν θεωρούνταν πια ίδιοι με τους χριστιανούς Αλβανους.
Για αυτό και η περιοχή ήταν δίγλωσση. Δεν ισχύει για παράδειγμα αυτό που υπονοούν πολλοί, ότι ήταν όλοι Έλληνες που έμαθαν Αλβανικά για να τα χουν καλύτερα με την εξουσία.
Όπως είπα και πριν οι Αλβανοί είχαν σε σχέση με τους Έλληνες μεγαλύτερη τάση προς τον εξισλαμισμό, όποτε επί το πλείστον οι Τσάμηδες είχαν αλβανική καταγωγή.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 19 Μαρ 2019, 22:58, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Για τον Κατσιφα επιμένω για μια τελευταία φορά, δες το με 0.5 το πιο χαμηλό που υπάρχει
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Να και αυτό που έλεγα για τη Χειμάρρα:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Himara#Demographics

The town of Himarë and the settlements of Dhërmi and Palasë, which account for the bulk of the region's population, are inhabited by Greeks, while Pilur, Kudhës, Vuno and Ilias are populated by an Orthodox Albanian population. The village of Qeparo is inhabited by both Greeks (upper neighbourhood) and an Orthodox Albanian population (lower neighbourhood).

Έχει χωριά και με Αλβανους ορθόδοξους και με Έλληνες.






(Ειδικά στο 17:20 με τη γιαγιά που μιλάει άπταιστα αλβανικά)

Για αυτό λοιπόν οι Χειμαραιοι κάνουν λόγο για ''ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ''
Εννοούν τους Αλβανούς της περιοχης.
Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία »

grtex 7381 έγραψε: 19 Μαρ 2019, 14:19 Οι Τσάμηδες καταγονταν από Αλβανικά φύλλα από το Αρβανον που ήρθαν στην περιοχή περίπου το 14ο αιώνα. Όταν εξισλαμίστηκαν μάλλον αναμείχθηκαν με εξισλαμισμενους Έλληνες, αφού πλέον κοινωνικά ανήκαν στην ίδια τάξη. Δεν θεωρούνταν πια ίδιοι με τους χριστιανούς Αλβανους.
Για αυτό και η περιοχή ήταν δίγλωσση. Δεν ισχύει για παράδειγμα αυτό που υπονοούν πολλοί, ότι ήταν όλοι Έλληνες που έμαθαν Αλβανικά για να τα χουν καλύτερα με την εξουσία.
Όπως είπα και πριν οι Αλβανοί είχαν σε σχέση με τους Έλληνες μεγαλύτερη τάση προς τον εξισλαμισμό, όποτε επί το πλείστον οι Τσάμηδες είχαν αλβανική καταγωγή.
Για την εργασια που ζητησες παραπίσω

https://halshs.archives-ouvertes.fr/fil ... _2005a.pdf

Στα περισσοτερα που εγραψες δεν διαφωνώ.

Σε οτι αφορά τη Χειμαρα

Πχ ο Αραβαντινός αναφέρει οτι σε Χειμάρα Παλασσα και Δρυμάδες μιλιότανε μονο ελληνικά
σε Πυλιουρι Βουνο Κηπαρο και Κουδεσ και οι δυο γλωσσες
και σε ολη τη Λιαμπουριά [ ολα τα χωρια βοριοτερα της επαρχιας Χειμαρας ] μονο αλβανικα

Οποτε σε οτι αφορά τη Χειμάρα ειναι μεγάλη ιστορια και θα ασχοληθουμε αν θες αλλη μέρα γιατι εχει πολλές ιδιαιτερότητες η περιοχή
και δεν εχω ευκαιρα τα διαφορα στοιχεία .


Ομως ειναι αξιοσημαιωτα τα παρακάτω.

Οτι ο Αραβανιτνος γνωριζοντας την εννοια του Σκιπεταρος
δεν ονομαζει ως τετοιους τους Λουντζιωτες και τους Ζαγοριανούς κάτι σημαινει πχ οτι ισως δεν αυτοπροσδιοριζονταν ως τετοιοι σε αντιθεση με σημερα

Οπως επισης οτι οι περισσοτεροι φυγάδες του 1914 προς Ελλάδα ηταν Λουντζιωτες .



Επίσης αν θες να ξεκαθαρισεις αν κατα τη γνωμη σου η γλωσσα συνεπαγεται και την καταγωγή.
Για μένα δεν ισχύει απαραιτητα
βλεπε ελληνοφωνους μουσουλμάνους Τσαμηδες της Παραμυθιάς που υπήρξανε από τους σκληρότερους διώκτες
οσων αντιτάσονταν στην προσαρτηση της περιοχης στη Μεγάλη Αλβανία.
βλέπε λήμμα
ΑλβανοΤσιάμηδες , Γερμανοί και η Ρωμιοσύνη στο στόχαστρο




Επειδη αναφέρθηκες στους Τσάμηδες

Τσαμουριά και γλωσσική κατανομή και συνείδηση [ στο περίπου πάντα ]

Στη Τσαμουριά κατοικούσανε
Τουρκαλβανοί - μουσουλμάνοι Σκιπεταροι - αλβανοφωνοι οι περισσοτεροι αλλά και αρκετοί δίγλωσσοι ,
Αρβανίτες χριστιανοι [ Ελληνοτσάμηδες] διγλωσσοι οι περισσότεροι
και ντόπιοι Ηπειρώτες ελληνοφωνοι
και λίγοι Βλαχόφωνοι

Εδω δεν θα ασχοληθούμε με τους αμιγως ελληνοφωνους πχ Παργα, Σαγιάδα κλπ

Αλλά με τους διγλωσσους και τους αλβανοφωνους της περιοχής

Οι χριστιανοί Τσάμηδες που ζουν ως σημερα στη Τσαμουριά αποκαλούν και αποκαλούσανε τον εαυτό τους ως

Τσάμη
Αρβανίτη
Ελληνα
Ρωμιό
Καουρη



ενώ αποκαλούσαν τους μουσουλμάνους της περιοχής
ως
Αλβανοτσάμηδες και Τουρκοτσάμηδες η σκέτο Τουρκους,
οι οποίοι με τη σειρά τους αποκαλούσαν τον εαυτό τους ως
Τσάμ
Τούρκο
Σκιπεταρο-Αλβανό

Ας δούμε και τον ετεροπροσδιορισμό από τους υπόλοιπους Ηπειρώτες.

»Οι υπόλοιποι χριστιανοί [τηςΗπειρου]
αποκαλούν τους χριστιανούς Τσάμηδες
ως Ελληνοτσάμηδες.»

[Kretsi, Γεωργία. Verfolgung und Gedächtnis στην Αλβανία . Harrassowitz, 2007. ISBN 978-3-447-05544-4 , σ. 283.]

Βλέπουμε επομένως οτι
τόσο οι ίδιοι
όσο και οι υπόλοιποι Ηπειρώτες
δεχονταν την ελληνικότητα τους παρά τη διγλωσσία τους
και τους χαρακτηριζαν ως τέτοιους.

»Στην Ελλάδα, oι μουσουλμάνοι Τσάμηδες
αναφέρθηκαν με διάφορα ονόματα από διαφορετικούς συγγραφείς.
Ονομάζονταν Αλβανοτσάμηδες [14] και Τουρκαλβανοί (Τουρκαλβανοί]
[15] ή Τουρκοτσάμηδες»
[14[ Kretsi, Γεωργία. Verfolgung und Gedächtnis στην Αλβανία . Harrassowitz, 2007. ISBN 978-3-447-05544-4 , σ. 283.
15 Λεξικό Μπαμπινιώτη]

Εκτος αυτού αν οι χριστιανοί Τσάμηδες ήταν »Αλβανοί»
δεν θα αποκαλούσανε ως Αλβανοτσάμηδες μόνο τους μουσουλμάνους,
αλλά και τον εαυτό τους.

Σε ότι αφορά το 1913-14
και τους χριστιανούς Τσάμηδες-Ελληνοτσάμηδες της Θεσπρωτίας

»Οι ντόπιοι ομιλητες της αλβανικής δεν μοιράστηκαν τις εθνικές ιδέες των μουσουλμάνων αλβανόφωνων γειτόνων τους, ενώ αντιθέτως παρέμειναν προσανατολισμενοι στον ελληνισμο και αναγνωρίζαν τους εαυτους τους ως Έλληνες......
Κατόπιν, ακολουθόντας την προσάρτηση της περιοχής στην Ελλάδα, ταύτισαν τους εαυτούς τους με το ελληνικό κράτος και συνακόλουθα με το ελληνικό έθνος.
»’
[Lambros Baltsiotis, The Muslim Chams of Northwestern Greece: The grounds for the expulsion of a “non-existent” minority community, European Journal of Turkish Studies, 2011)]
Βλέπουμε οτι όπως λέει ο Μπαλτσιώτης [ και οχι κανένας εθνικιστής]
αυτοί »παρέμειναν προσανατολισμένοι» στον ελληνισμό
και αυτοπροσδιορίζονταν μάλιστα ως τέτοιοι και όλα αυτά πριν το 1913 .


Κατάριψη του παραμυθιού της αλβανικού εθνικισμού
οτι εθνοτητα=γλώσσα.
Αφου αυτό δεν ηταν ποτε απόλυτο ουτε η γλωσσα παρεμενε αμεταβλητη στο περασμα των αιώνων

»Οι μουσουλμάνικες κοινότητες της Ηπειρου που ομιλουσαν ελληνικά
όπως στις πόλεις Γιάννενα και Παραμυθιά και μερικοί στις πόλεις της Πάργας και της Πρέβεζας μοιράστηκαν την ίδια διαδρομή κατασκευης ταυτότητας με τους μουσουλμάνους αλβανόφωνους.
[Baltsiotis. The Muslim Chams of Northwestern Greece. 2011.]
Kαι εδω αποδεικνυεται ότι η κύρια γλώσσα στην επαρχία Παραμυθιάς
ακόμα και μεταξυ των Μουσουλμάνων ,δηλαδή των Αλβανοτσάμηδων
ηταν τα ελληνικά.

Σε οτι αφορά την Τσαμουριά μάζεψα μερικές μαρτυρίες.

Ο Σουλιώτης Κουτσονίκας
αναφερει για τις περιοχες
Λιαπουριας ,Μαλλακαστρας,Τοσκεριας κλπ
οτι σε αυτες
»»λαλειτε η αλβανικη γλωσσα»
ενω για τη Τσαμουρια αναφερει
οτι »’λαλειτε κυριως η αλβανικη γλωσσα»
πραγμα που σημαινει οτι λαλουντανε [λιγοτερο] και μια αλλη γλωσσα…..η ρωμέικη
Για τη επαρχία Σουλίου,Φαναρίου
αναφέρει ότι ”λαλειτε η ελληνικη και η αλβανική”’.

Ο Νικόλας Πατσάλης ανέφερε στο έργο του
”Οι Τσάμηδες στα ορεινά τμήματα ομιλούν την ελληνική καθαρά”’.
”Από τις χριστιανικές κοινότητες της περιοχής , 6 η 7 μιλούν και αλβανικά”
Υπερβολίκες οι παραπάνω αναφορές αλλά όχι πολύ μακριά από την αλήθεια
Μάλλον το σωστότερο θα ήταν οτι
”’ Από τις χριστιανικές κοινότες της περιοχής ,6 η 7 μιλούν μονο αλβανικά”
Δηλαδη οι άλλες ,η μεγαλη πλειοψηφεία των Ελληνοτσάμηδων ηταν δίγλωσσες
.


Για τη διγλωσσία αρκέτων χριστιανικων χωριών της Τσαμουριάς ιδιως στη Παραμυθια.

Για τα πεδινά χριστιανικά χωριά της επαρχίας Παραμυθιάς ως το Μαργαριτι αναφέρει
”’…Ενταύθα
ινα μείνωμεν πιστοί στην αδάμαστο αλήθεια
είναι 2000 οικογένειαι δίγλωσσοι
τ.ε ομιλούν την ελληνική και την αλβανική.”
[Δημήτρη Χασιώτη ,Διατριβαί και υπομνήματα περί Ηπείρου]

Ο Σπυρομήλιος συνέταξε έκθεση τον Αυγουστο του 1878
που διαχώριζε τους κατοίκους της Τσαμουριάς σε
Ελληνες
Αλβανούς
και
Αλβανοελληνες
,σε περιοχές όπου μιλιούντε περισσότερο τα ελληνικά
επείδη υπερτερούν οι Ελληνες
και λόγω αυτού εξελληνιστηκαν γλωσσικά και οι Αλβανοί ,
οπως σε χωριά της Παραμυθιάς,
και σε περιοχές που μιλιέται περισσότερο η αλβανική
οπου επειδή υπερτερούν οι Αλβανοι έχουν εξαλβανιστει γλωσσικα
και οι Ελληνες ,όπως σε χωριά του Μαργαριτίου.


Ο Δ Παναγιωτίδης στα τέλη του 19ου αιωνα ανερε μεταξύ άλλων
για τους χριστιανους της περιοχής …..
”’οι μεν των χωριών Μαργαριτίου
εισι αλβανόφωνοι ,πλην της Πάργας,
οι δε της Παραμυθιάς και των Φιλιάτων ως επι το πλείστον ελληνοφωνοι .

Αρα οι ” ελληνόφωνοι χριστιανοι ”’-Ελληνοτσάμηδες-
του μεγαλυτερου μέρους της Τσαμουριας ηταν ουσιαστικά δίγλωσσοι.



Αρα οι Ελληνοτσάμηδες ήταν οι περισσοτεροι διγλωσσοι.

Ας δούμε ομως τι ισχυε και για ενα σημαντικο τμημα των Μουσουλμάνων Τσαμηδων οι οποιοι ηταν καιπαραπάνω από διπλάσιοι
από τους Ελληνοτσάμηδες…


Ο Ηπειρωτης Χριστοβασίλης ,μελετητης της Ηπειρου
ανέφερε οτι πολλοι μουσουλμανοι της Τσαμουριας μιλαγανε εξισου και τα ελληνικα.

Ενω ο μη εθνικιστής Μπαλτσιωτης του ΚΕΜΟ
αναφερει μεταξυ αλλων για τη Τσαμουρια.
»’Although the langue-vehiculaire of the area was Albanian, a much higher status was attributed to the Greek language, even among the Muslims themselves»
Δηλαδη οτι περα από τα αλβανικά , και τα ελληνικά μιλιότανε μεταξυ των Μουσουλμάνων της περιοχης,[ποσο μαλλον μεταξύ των χριστιανων]


29 Απριλίου 1874 εκθεση υποπροξένου Ελλάδος στη Σαγιάδα.
”’Αναφέρει 60 χωριά της περιφέρειας Φιλιατών ,τα 40 χιστιανικά,
…σε όλα ομιλείται η ελληνική αλλά από τους μουσουλμάνους γίνεται χρήση της ελληνικής και αλβανικής.”’
Αρα και εδώ βλεπουμε οτι οι μουσουλμανοι της επαρχίαςΦιλιατών [αλλοι λιγοτερο αλλοι περισσοτερο ] ηταν διγλωσσοι.

Ο Ζώτος Μολοσσος ανέφερε
στα οδοιπορικά του
για μερικά αλβανοτσάμικα χωριά πχ Μαρκάταις-δίπλα από τη Κονισπολη-
οτι ήταν ελληνόγλωσσα η οπως χαρακτριστικά ανέφερε ”’ εξομώται ελληνόγλωσσοι”’,
για να μαστε ακριβεις δίγλωσσοι


Ο Δημήτριος Χασιώτης , γράφει το 1887 ότι στην Παραμυθία
«μερικοί από τους κατοίκους μιλούν την αλβανική γλώσσα για εμπορικούς λόγους.» (Δημήτριος Χασιώτης, Διατριβαί και Υπομνήματα περί Ηπείρου, αδελφοί Περρή, 1887, σελ. 51-52;).
Εδω φαίνεται οτι γενικά στην επαρχία Παραμυθιάς επικρατούσε η ρωμέικη λαλιά.


Ο Γουιλλιαμ Εατον ,περιηγητης της Ηπειρου ,ανέφερε μεταξυ αλλων….
»» Οι μουσουλμάνοι κάτοικοι
της Παραμυθιάς και της επαρχίας της είχαν ως μητρική γλώσσα την ελληνική
…..»»’
Αρα και αυτος αναφερει οτι οι μουσουλμανοι της επαρχιας Παραμυθιας ,δηλαδη του ανατολικου τμηματος της λεγομενης Τσαμουριας ,
ηταν ουσιαστικά διγλωσσοι .

Ο Περαιβός αναφερει για αυτους…
»»….. μολονότι ομιλούσι την αλβανικήν διάλεκτον, ως φυσικήν αλλά και μετά την απλοελληνικήν, εκφράζονται όμως ορθώς
άνδρες τε και γυναίκες και μάλιστα όσοι κατοικούν τα πέριξ της Παραμυθίας.
»»
Αναφερει οτι ολοι οι Αλβανοτσάμηδες
αλλά ειδικα οι μουσουλμανοι της Παραμυθιας και της επαρχιας της
εκφραζοντε-μιλανε »’ορθως»
,ανδρες και γυναικες, μαλιστα
την απλοελληνικη .


Eνώ για τους μουσουλμάνους Τσαμηδες έχουμε και τις παρακάτω αναφορές.

Eνω ο Πουκεβιλ ανεφερε για τις μουσουλμάνες της Τσαμουριάς ….
»»Οι Τσάμισες έχουν ελληνική προσωπική γωνία,
μεγάλα μαύρα μάτια και μακριά καστανά μαλιά
. ..»’

Για τη »φυλετικη» υποσταση των Τσαμηδων μουσουλμανων και τη διαφορα τους απο τις βορειοτερες αλβανικές φυλες
εγιναν και αλλες τετοιες αναφορες….
»’Η καθαρότητα της φυλής έχει λιγότερο σχολαστικά διατηρηθεί απ’ ότι με τις βόρειες φυλές,…»»[ (Henry Skene, The Albanians, Edinburgh New Philosophical Journal (1849), p. 307-329; & Journal of the Ethnological Society of London, papers from vol. 1, 2 (1850), p. 159-181;) ].
Λογικό αφου ειχαν προσμιγθει με Ρωμιούς
αλλά και Τουρκους [ κυρίως στα μεγάλα κέντρα της Τσαμουριάς πχ Κονισπολ ]

Ο Αγγλος Γουντχαουζ της συμμαχικης αποστολης,
αναφερει μεταξυ αλλων για τους Τσαμηδες μουσουλμανους
στο βιβλιο του »Μηλον της εριδος»’
»Οι Τσαμηδες ειναι φυλετικα ,
εν μερει Αλβανοι εν μερει Ελληνες και εν μερει Τουρκοι.
»’

ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ TΩΝ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΕΝΩΝ ΤΣΑΜΗΔΩΝ.

»’Oi Τσάμηδες του νότου πιστεύουν ότι προέρχονται από τους θρυλικούς «jelims»,
γίγαντες από τη μυθολογία του αλβανικού νότου ,
ονομασία η οποία σημαίνει «Ελληνες
»’
[Elsie, Robert (2000). Λεξικό της αλβανικής θρησκείας, της μυθολογίας και του λαϊκού πολιτισμού . London, UK: Εκδόσεις C. Hurst & Co., 2001. σελ. 131]

Δηλαδη δεν ειναι τυχαιο οτι ο μυθος αυτος
για τους αρχαιους γιγαντες ¨¨Γελιμ -Γελενους στα ρωμεικα ,
κοινος μυθος της νοτιας Αλβανιας με ολη τη ρωμιοσυνη ως και τη Κρητη
επιβιωσε μεταξυ των αλβανοφωνων [και των Τσαμηδων προφανως]
στη νοτια Αλβανια και οχι βορειοτερα αυτης.


http://www.oodegr.com/oode/istoria/newt ... smos_1.htm

Αυτο λεει πολλα και για την ιστορια της περιοχης της νοτιας Αλβανιας
αλλα και την ιστορια
των Αλβανοελληνοτουρκων μουσουλμάνων της Τσαμουριας.


Ενας γλωσσολογικός χαρτης
με λιγοστα λάθη [πχ Βουνο ελληνοφωνο ]
αλλα πολυ περισσοτερη ακρίβεια
αφου δινει σχεδον πάντα
τα σωστα ορια μεταξε ελληνοφωνίας , διγλωσσίας , αλβανοφωνίας


https://zsgiannina.gr/wp-content/upload ... -Epire.jpg


Τα λάθη του χάρτη ειναι 2


Οτι θα έπρεπε την επαρχια Μαργαριτίου ως την Ηγουμενίτσα [δηλαδή σχεδόν τους μισους Αλβανοτσάμηδες περίπου 40 τα εκατό]
να μην την ειχε ως δίγλωσση - δηλαδή κόκκινο χρώμα
αλλα ως αλβανοφωνη δηλαδη -με κίτρινο χρώμα,
γιατί ηταν η μόνη από τις επαρχίες της Τσαμουριάς
που ηταν [σχεδόν ] αποκλειστικα μονόγλωσση αλβανόφωνη,
οπως και όλες της πάνω του Τεπελενίου περιοχές :8):8)

Επίσης λαθευει στο οτι αναφερει την επαρχία Πρεμετης
ως διγλωσση ενω η πλειοψηφεια των χωριών ηταν αλβανοφωνα
και η μειοψηφεια διγλωσσα
[αυτά τα λιγοστά λάθη δικαιολογουντε από την εποχη στην οποια φτιαχτηκε ο χάρτης]
Συνεπώς η επαρχία Πρεμετης επρεπε να εχει κίτρινο χρώμα , με λίγες κόκκινες κουκίδες. :g030:


Ο παραπάνω χάρτης συμφωνει σχεδον απόλυτα για τις αμιγους ελληνοφωνιας περιοχες της σημερινης Σιθπεριας
με τον παρακάτω συγχρονο χάρτη [με μπλε οι αμιγως ελληνοφωνοι ]

https://en.wikipedia.org/wiki/Albania#/ ... ligion.png
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Και τους μουσουλμανους Τσάμηδες ''Αρβανιταδες'' ή ''Αρβανιτες'' τους φωνάζανε.
Οι Χειμαραιοι, οι Τσάμηδες και οι Σουλιώτες όπως είπα και πριν ήταν αναμεικτοι, κατάγονται από Ελληνόφωνους Ρωμιούς και από Αρβανίτες που ήρθαν στην περιοχή από το 13ο αιώνα και μετά. Έτσι εξηγείται και η διγλωσσία.
Το ότι οι Ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι καταπίεζαν Έλληνες δεν ήταν περίεργο στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Και οι Βόσνιοι μουσουλμάνοι για παράδειγμα καταπίεζαν τους Σέρβους και τους Κροάτες.
Οι χριστιανοί που γίνονταν Μουσουλμάνοι ακόμη κι αν διατηρούσαν τη γλωσσα τους συνήθως ''out-ottomaned the ottomans'', όπως είχε πει και ένας συγγραφέας.
Αλλά γιατί ντε και καλά πρέπει να διαχωρίζονται οι λέξεις Σκιπεταρος και Αρβανιτης;
Για παράδειγμα υπήρχε σε ένα νησί(νομίζω στη Νάξο) ένα ζαχαροπλαστείο που το είχε ανοίξει ένας Αρβανιτης από την Αθήνα και πήρε το επώνυμο ''Σκιπεταρης''
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 20 Μαρ 2019, 22:48, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Giorgos 574

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 »

Να για αυτό που έλεγα για τους Τσάμηδες υπάρχει π.χ η φράση '' οι Aρβανίτες προτίμησαν τελικά τους Γερμανούς, φόρεσαν στολές Nαζήδων''
Καλαβρία
Δημοσιεύσεις: 970
Εγγραφή: 19 Φεβ 2019, 11:23
Phorum.gr user: Πέτρος

Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καλαβρία »

grtex 7381 έγραψε: 20 Μαρ 2019, 12:50 Και τους μουσουλμανους Τσάμηδες ''Αρβανιταδες'' ή ''Αρβανιτες'' τους φωνάζανε.
Οι Χειμαραιοι, οι Τσάμηδες και οι Σουλιώτες όπως είπα και πριν ήταν αναμεικτοι, κατάγονται από Ελληνόφωνους Ρωμιούς και από Αρβανίτες που ήρθαν στην περιοχή από το 13ο αιώνα και μετά. Έτσι εξηγείται και η διγλωσσία.
Το ότι οι Ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι καταπίεζαν Έλληνες δεν ήταν περίεργο στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Και οι Βόσνιοι μουσουλμάνοι για παράδειγμα καταπίεζαν τους Σέρβους και τους Κροάτες.
Οι χριστιανοί που γίνονταν Μουσουλμάνοι ακόμη κι αν διατηρούσαν τη γλωσσα τους συνήθως ''out-ottomaned the ottomans'', όπως είχε πει και ένας συγγραφέας.
Αλλά γιατί ντε και καλά πρέπει να διαχωρίζονται οι λέξεις Σκιπεταρος και Αρβανιτης;
Για παράδειγμα υπήρχε σε ένα νησί(νομίζω στη Νάξο) ένα ζαχαροπλαστείο που το είχε ανοίξει ένας Αρβανιτης από την Αθήνα και πήρε το επώνυμο ''Σκιπεταρης''
Οι μουσουλμανοι τσάμηδες ηταν
Αλβανοι και αλβανοτουρκοι στο δυτικο τμημα
αλβανοι και αλβανοελληνεςς στα ανατολικά.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”