δεν γνωρίζουν καν σε ποιες περιοχες της Ελλάδος και της Σκιπερίας αυτη φοριότανε, πράγμα που από μόνο του θα τους απέτρεπε από τέτοιου είδους αναφορές η θα τους έκανε πιο επιφυλακτικούς.
Επίσης χρησιμοποιούν αμφιβόλου εγκυρότητος πηγές .
Οι πιο '''''εξτρίμ'''' υοθετουν πηγές της .....πλάκας όπως οι παρακάτω.....
Ας δούμε τρεις ενδεικτικές
'''Από τον πόλεμο της ανεξαρτησίας, η αλβανική φορεσιά έγινε η εθνική φορεσιά στην ηπειρωτική Ελλάδα. (The customs and lore of modern Greece, Rennell Rodd, 1892, p.73)'''
'''Η ρωσικής καταγωγής Αγγλίδα ανθρωπολόγος που ζει στην Αθήνα, Sofka Zinovieff, έγραψε στο βιβλίο της (που έχει μεταφραστεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις dioptra): «Ακόμα και η φουστανέλλα, η ελληνική εθνική φορεσιά, είναι αλβανική» (Sofka Zinovieff, Eurydice Street: a place in Athens, Granta Books (London 2004), p. 190)'''
Ο Πρίγκηπας Lichnowsky (Karl Max Fürst von Lichnowsky στα γερμανικά) είπε: «Η τόσο αποκαλούμενη ‘ελληνική εθνική φορεσιά’ είναι στην ουσία αλβανικής προέλευσης.» (Παρνασσός, τεύχος 206, Φεβρουάριος 1916)
'''Είναι εξαιρετικά πιθανό ότι η αλβανική φουστανέλλα, η οποία υιοθετήθηκε από τους Έλληνες μετά την απελευθέρωση τους το 1821 ως η εθνική τους φορεσιά…» (The nomads of the Balkans: an account of life and customs among the Vlachs of Northern Pindus, Alan John Bayard Wace, Maurice Scott Thompson, 1972, p.60)'''
Τι παρατηρούμε .
Πρώτον οτι χαρακτηρίζεται ως '''αλβανική''' μια φορεσιά
την οποία φορούσε ενα ποσοστό της τάξης του 25 τα 100 των Σκιπετάρων [αυτό θα το δούμε όμως παρακάτω αναλυτικότερα] .
Αρχικά θα ασχοληθούμε με τις χρονολογικές ακριβίες των παραπάνω πηγών ....
Υοθετηθηκε λέει, η πρώτη ,
κατά τη διάρκεια του πολέμου της ανεξαρτησία
ενω η τελευταία το παει παρα πέρα
αφού αναφέρει ότι υοθετηθηκε μετά την ....απελευθέρωση.
Απάντηση σε όλα αυτά αποτελεί η παρακάτω πηγή [μεταξύ πολλών άλλων αλλά ας δούμε μια ενδεικτική]ενός αυτόπτη μάρτυρα.
«Η δύναμις του Ομέρ Βρυώνη εσύγκειτο από Αλβανούς έχοντες την αυτήν ενδυμασίαν, τον αυτόν οπλισμόν
και τα αυτά σχεδόν ήθη και έθιμα με τους Έλληνες[/i]».[Απομνημονεύματα Δημητρίου Αινιάν , Η βιογραφία του Γεωργίου Καραϊσκάκη"].
Οπότε δεν γίνετε οι Ελληνες να είχανε σχεδόν ιδια ήθη και έθιμα με τους Αλβανούς του Ομερ Βρυώνη
το 1822 αλλά να υοθέτησαν τη φουστανέλα μετά την ...απελευθέρωση...
Ούτε φυσικά κατα τη διάρκεια αυτής ,αφού όπως λέει , κατα την κάθοδο του Ομερ Βρυωνη παρατήρησε την ταυτιση ηθων και εθιμων
Ελληνω και Αλβανων του Ομερ Βρυώνη.
Εκτος και να οι Ελληνες υποθετουσαν φορεσιές ηθη και έθιμα το εχθρικών στρατευμάτων ..μονο στην όψη αυτών...
Παπαλα λοιπον οι τρεις αυτές πηγές......
Φάσκουν και αντιφάσκουν
Κάποιοι υοθετούν πιο ..προσεκτικές πηγές που πανε την υποτθιθέμενη υποθέτηση χρονογικα σε προγενεστερο στάδιο.
Να μια τέτοια πηγη....
'''Ο ναύαρχος Jurien de la Gravière έγραψε: Η αλβανική φορεσιά έγινε της μόδας και οι πιο σημαντικοί Οθωμανοί φοράνε υπερήφανα το λευκό φουστάνι των Αλβανών του Νότου. Ακόμα και οι ίδιοι οι Έλληνες, κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας στον Μοριά του Βελί, δευτερότοκου γιου του Αλή Πασά του Τεπελενίου, άρχισαν να φοράνε αυτή τη στολή έτσι προέκυψε η καλαίσθητη στολή των παλικαράδων.» (Jurien de la Graviere, «La station du Levant», Paris – 1876, vol. 1, p. 71;)
Εδώ παρατηρούμε ότι πέρα από το ότι αναφέρει κάτι σωστο , δηλαδη οτι η φουστανέλα φοριότανε στο νοτο της Σκιπερίας
κάνει την εικασία ότι αυτη υοθετήθηκε από τους Ρωμιούς λόγω των Αλβανών του Βελή πασά και της κυριαρχιας αυτων στο Μωριά.
Ειναι όμως έτσι;;;;;
Αφηγείται σχετικά ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στη «Διήγηση των συμβάντων της ελληνικής φυλής»:
«...... Ἐπιστηριζόμενος λοιπὸν εἰς τὴν φιλίαν μὲ ἔγραψε ἕνα γράμμα, μοῦ ἔλεγε: ‘Φίλε πατρικέ, ὁ Βελὴ Πασὰς ἑτοιμάζεται νὰ μὲ βαρέσει, καὶ ἂν εἶσαι φίλος νὰ ἔλθεις νὰ μὲ βοηθήσεις’…Ὁ Ἀλὴ Φαρμάκης ἐπῆρε τὴν ἄδειαν νὰ ἰδεῖ τὰ χωριά του, ἕως ὅτου νὰ ἔλθει ὁ Κολοκοτρώνης, καθὼς ἔλεγε, καὶ ἔτζι ἐπῆρε μιὰ πενηνταριὰ χιλιάδες γρόσια καὶ ἐστείλαμε καΐκι καὶ ἦλθεν εἰς τὴν Ζάκυνθο. Ἐρχόμενος εἰς τὴν Ζάκυνθο, ἀπεφασίσαμεν νὰ ὑπάγομε εἰς τὸ Παρίσι διὰ νὰ εὕρομε τὸν Βοναπάρτε, καὶ ἐπήγαμε εἰς τοὺς Κορφούς, καὶ ὁ τότε γενικὸς διοικητὴς Δονζελὸτ μᾶς ἐμπόδισε, λέγοντάς μας, ὅτι: ‘Μείνετε ἐδῶ καὶ ἐγὼ γράφω καὶ θέλετε ἔχει ἀπόκρισιν, μόνον ἡμεῖς νὰ κάμομε τὸ σχέδιο ἕως ὅτου νὰ ἔλθει ἡ ἀπόκρισις τοῦ Αὐτοκράτορος’. Τὸ σχέδιον ποὺ ἐκάμαμε μὲ τὸν Δονζελὸτ ἦτον τὸ ἀκόλουθο: Νὰ μᾶς δώσει 500 κανονιέρους μὲ φουστανέλες ἐνδυμένους, 5.000 Ἕλληνες ὁποὺ εὑρίσκοντο εἰς τὴν γαλλικὴν δούλευση.. ....''''''
Γιατι το σχέδιο περιελάμβανε να
''''μᾶς δώσει 500 κανονιέρους μὲ φουστανέλες ἐνδυμένους, 5.000 Ἕλληνες ὁποὺ εὑρίσκοντο εἰς τὴν γαλλικὴν δούλευση.'''
Μα γιατί οι Γάλλοι κανονιέροι -για να μην φανει γαλλική ανάμειξη - έπρεπε να μοιάζουν εξωτερικά
σαν τους επαναστάτες του Μωριά
,Ρωμιους και Αρβανίτες αλλά και Τουρκαλβανους Λαλαίους ,δηλαδή να φοράνε φουστανέλες
και άρα δεν χρειαζότανε να ερθουν οι Σκιπεταροι του Βελη γιου του Αλη πασά...
Πότε όλα αυτα;;;
Πολυ πριν το 1821 , γύρω στο 1806.
Αρα στα 1805 και η φουστανέλα φοριότανε ως κύριο ένδυμα στο Μωριά....
Αρα ακυρες οι ως τώρα ολες οι παραπάνω πηγές και χρονολογικές οι εικασίες τους.....
Αλλη πηγή .....
'''''Κάθε Τούρκος πασάς ή αξιωματούχος οποιουδήποτε βαθμού έχει ή τουλάχιστον είχε πριν μερικά χρόνια, μία ομάδα από αγριωπούς Αλβανούς ως προσωπική του φρουρά. Έτσι ήταν έντονα διασκορπισμένοι σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, με εξαίρεση την περιοχή των Μανιατών – ανθρώπους το ίδιο αγριωπούς και φιλοπόλεμους όπως οι ίδιοι.
Ίσως έτσι έχει προκύψει η μερική υιοθέτηση της φορεσιάς τους από τους Έλληνες… .» (John Cameron Hobhouse, A Journey through Albania and Other Provinces of Turkey in Europe and Asia to Constantinople during the Years 1809 and 1810, London 1813)'''
Εδώ γίνετε άλλη μια εικασία αφού όπως λέει '''Ίσως έτσι έχει προκύψει η μερική υιοθέτηση '''.
Οπότε αυτός τουλάχιστον αναγνωρίζει οτι απλά .... εικάζει
Και πράγματι η εικασία αυτή δεν είναι τόσο βάσιμη αφού στα ορεινά Αγραφα που φοριότανε η Φουστανέλα
δει ειχε και Πασαδες με αλβανικες φρουρες οσο στην υπολοιπη Ελλάδα ούτε στην ημιαυτόνομη [ουτε Πασαδες ουτε αλβανοι φρουροί ]
Χειμάρα της βορειού Ηπειρου
που παροτι παραθαλασσια περιοχη φουστανελοφορείτω.....
Επίσης δεν γινετε να υοθετησαν τη φουστανελα οι ημιαυτόνομοι -Αγραφιώτες
αλλά όχι οι σχεδόν αυτόνομοι Μανιάτες [ εκει φοριετε περιορισμενα η φουστανελα ]
οι οποίοι και συνορεύανε με ένα σωρο αλβανικα χωρια στα Βαρδουνια ορη.
Πάλι δηλαδη αδυνατιζει το επιχειρημα αυτό τη δυνατότητα ''διαδωσεως'' της ''αλβανικης φουστανέλας.....
Ο Αγραφιτωης Κατσαντωνης που πέθανα στα 1809 φοραγε και αυτός φουστανέλα αρα και αυτο καταρίπτει χρονολογικά τις παραπανω πηγες..


