Γράφων έγραψε: 20 Οκτ 2024, 19:35
Δεν μπορείς να πεις "ποιος έφτιαξε τον Θεό;", γιατί, αν κάτι έφτιαξε τον "θεό", δεν θα ήταν Θεός αυτό που αποκαλείς Θεό. Θεός είναι η πρώτη αιτία. Μπορείς να σταματήσεις τις ερωτήσεις, όταν φθάσεις στην πρώτη αιτία, διότι δεν χρειάζονται περαιτέρω ερωτήσεις! Υπάρχει όμως πρώτη αιτία; Ναι! Η αλυσίδα των αιτιών έχει αρχή. Πρέπει να φθάσουμε στην πρώτη συνθήκη μεταβολής/κίνησης του σύμπαντος που να μην επιδέχεται περαιτέρω μεταβολή
Μπορώ και παραμπορώ...διότι τίποτε δεν μας εμποδίζει να υποθέσουμε ότι ο θεός (που έφτιαξε τον άνθρωπο) δεν ήταν παρά ένας "υπαρχηγός θεός" με δικαιώματα κατασκευής ανθρώπων. Και αυτός που έφτιαξε τον υπαρχηγό-θεό που έφτιαξε τον άνθρωπο, ήταν ένας άλλος υπαρχηγός-θεός, με λίγο μεγαλύτερα δικαιώματα και μποροεί να φτιάξει και πλανήτες...και αυτόν τον έφτιαξε ένας άλλος υπαρχηγός-θεός, με ακόμα μεγαλύτερα δικαιώματα, που φτιάχνει ηλιακά συστήματα...
Καταλαβαίνεις που θα φτάσουμε, έτσι; Ναι μεν στο τέλος θα με φτάσεις στον πρωτομάστορα, αλλά θα σε έχω περάσει από εκατοντάδες στάδια υπαρχηγών-θεών, και αυτό ξεφτίζει εντελώς την έννοια του θεού όπως την έχετε στον χριστιανισμό και στις αβρααμικές θρησκείες γενικότερα.
Για να φτάσουμε στον Θεό (σαν πρώτη αιτία), οι "θεολόγοι" επικαλούνται το διαισθητικό αξίωμα "κάθε κατασκεύασμα έχει τον δημιουργό του".
Αυτό το αξίωμα λειτουργεί μεν καλά, αλλά αποτελεί και παγίδα για συνέχιση του ερωτήμαος, από την οποία δεν μπορέις να ξεφύγεις εύκολα.
Προϊούντος του χρόνου, οι θεολόγοι το είδαν αυτό και βρήκαν το επιχείρημα πως ο θεός δεν είχε ανάγκη δημιουργού, διότι υπήρχε από πάντα.
Εδώ, ξεφεύγουμε πλέον από το φυσικό και περνάμε στο υπερβατικό.
Πλην όμως, μπορείς θαυμάσια να επικαλεστείς πως και το Σύμπαν δεν είχε ανάγκη δημιουργού, διότι υπήρχε από πάντα.
Γράφων έγραψε: 20 Οκτ 2024, 19:35
Λοξίας έγραψε: 19 Οκτ 2024, 18:01
Το αν υπάρχει ή όχι το άπειρο στην φύση, δεν το "δηλώνουμε" εμείς αλλά όσοι είναι του σχετικού πεδίου της επιστήμης. Και ναι, υπάρχουν περιπτώσεις όπου το άπειρο φαντάζει άκυρη έννοια και άλλες που γίνεται αποδεκτό, όχι μόνον στα μαθηματικά αλλά και στην φυσική (Θ.τ.Σ, μαύρες τρύπες).
Όχι, δεν υπάρχει περίπτωση στην οποία το άπειρο να είναι αποδεκτό
στην φύση. Στην περίπτωση της μαύρης τρύπας, δεν γνωρίζουμε τι γίνεται. Υπάρχουν κάποιες υποθέσεις και μαθηματικά μοντέλα, αλλά παραμένουν υποθέσεις. Ούτε εκεί οι επιστήμονες αποδέχονται το άπειρο. Απλά υπάρχει άγνοια.
Υπάρχει - δεν υπάρχει το άπειρο ως φυσικό μέγεθος, δεν χρειάζεται να λογομαχήσω επ' αυτού. Δεν με απασχολεί ως σημείο απόδειξης/κατάρριψης της ύπαρξης θεού/θεών.
Γράφων έγραψε: 20 Οκτ 2024, 19:35Λοξίας έγραψε: 19 Οκτ 2024, 18:01
Οπότε, η απάντηση ότι "η πρώτη αιτία είναι ο θεός", είναι αυθαίρετη και το επιχείρημα πως "ο θεός υπάρχει από πάντα", έχει το αντεπιχείρημα "και το Σύμπαν υπάρχει από πάντα", ως αντίπαλον δέος.
Επί πλέον, ποιος ακριβώς θεός είναι η πρώτη αιτία; Ο δικός σου; Για ποιον ισχυρό λόγο;
Γιατί δεν είναι ο Αλλάχ; Γιατί να μην είναι ο Κρίσνα ή ο Βισνού ή το Μεγάλο Μανιτού;
Ή κάποιος από τους δεκάδες "σημερινούς" θεούς που ζητούν μια θέση στην καρδιά σου;
Όχι, δεν μπορεί να είναι αντεπιχείρημα ότι "το σύμπαν υπάρχει από πάντα".
Οσο υπάρχει χρόνος, υπάρχει και σύμπαν. Δεν βλέπω κάτι αντιφατικό σε αυτό, ούτε κάτι που να απορρίπτει το ότι ο Θεός είναι αιώνιος.
Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχει χρόνος και να μην είναι παρών ο Θεός.
Εν τέλει, σε όλες τις θρησκείες ο Θεός είναι η Αρχή, νομίζω
Όπως υπεστήριξα, δεν μπορείς να καταρρίψεις το επιχείρημα "Το Σύμπαν υπάρχει από πάντα".
Τι πάει να πει το υπογραμμισμένο;
Μαι νέα προσέγγιση στην θεωρία κβαντικής βαρύτητας, δίνει κάποιες ενδείξεις για να θεωρήσουμε πως "το Σύμπαν και ο Χρόνος υπάρχουν από πάντα". Αυτό ή θα καταρριφθεί από την πειραματική επαλήθευση ή όχι. Πάντως δεν καταρρίπτεται από εσένα ή εμένα. Οπότε, προς το παρόν στέκει κανονικότατα σαν αντεπιχείρημα.
Και αν είναι αληθές, τότε δεν χρειάζεται θεός, οπότε που κολλάει αυτό που λες και έχω χρωματίσει με μπλε;
Για την τελευταία σου πρόταση, μπορεί σε κάθε θρησκεία να είναι ο θεός της η αρχή, αλλά δεν σε ρώτησα ακριβώς αυτό.
Σε ρώτησα για ποιον λόγο θεωρείς πως αρχή είναι ο δικός σου θεός;
Γιατί να μην είναι κάποιος άλλος θεός, από τους πολλούς που προτείνονται "ως οι μόνοι αληθινοί";
Υπάρχει ένα μικροπρόβλημα, δεν νομίζεις;
Διότι, αν είναι αληθής ο Θεός, τότε ο Κρίσνα πάει περίπατο. Αλλά αν ο Κρίσνα είναι αληθής, ο δικός σου θεός ποιος είναι;