Σαββάτιος έγραψε: 27 Ιούλ 2024, 10:10
Αρίστος έγραψε: 27 Ιούλ 2024, 06:26
στ) Τωρα το μεγαλο ενδιαφερον ειναι το γιατι οι Ελληνες ελευθερα προτιμουσαν το Χριστιανισμο στις πολεις των πρωην ελληνιστικων βασιλειων, οχι μονο οι δουλοι οπως ισχυριστηκες πριν κατι μερες αλλα και οι φιλοσοφοι, στην Αλεξανδρεια πιχι αρκετοι Νεοπλατωνικοι εγιναν Χριστιανοι και μαλιστα σε εποχες που διωκοταν ο Χριστιανισμος. Αυτο ομως ειναι μια αλλη συζητηση, μεγαλυτερη απο αυτην που κανουμε εδω, που οποτε θες την ανοιγουμε.
Σίγουρα όχι επειδή ο Χριστιανισμός προσομοίαζε στον νεοπλατωνισμό και ήταν μακρινά ξαδελφάκια.
Αυτο τα θεμα τα ειχαμε λυσει στο διαδικτυο απο το 2004...
Οχι μακρινα ξαδελφακια αλλα ο ενας απο τους δυο πατερες του Χριστιανισμου ηταν ο Νεοπλατωνισμος.
Σου βαζω τι ειχα ανεβασει πριν 20 χρονια λοιπον...
Ανοιγω τη Βικι να δω τι λεει για το Νεοπλατωνισμο και πεφτω πανω στο παρακατω...
Ο νεοπλατωνισμός είχε αναμφισβήτητα ευρεία διάδοση και σημαντική επίδραση.
Με αυτόν η Δυτική όσο και η Ανατολική Εκκλησία γνώρισαν τις προ Χριστού, «χριστιανικές ιδέες» του Πλάτωνα και μυήθηκαν σ΄ αυτές, δανειζόμενες φιλοσοφική ορολογία για να περιγράψουν τη θεολογία τους. Η Ανατολική Εκκλησία σήμερα με τον όρο "Υπερούσιον" «ονομάζει» τον Θεό και τον Χριστό («...τον υπερούσιον τίκτει»). Ο Αυγουστίνος πίστευε ότι ο χριστιανισμός ήταν μία τελειοποιημένη εκδοχή του νεοπλατωνισμού κι έτσι, υπό το νεοπλατωνικό του πρίσμα, ταύτισε μεταξύ τους τον νοητό χώρο των ιδεών, τη διανόηση, την ψυχή και το πνεύμα.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE ... F%8C%CF%82
..........................................................................................
Ο Κλημης ο Αλεξανδρινος, απο τους μεγαλυτερους Χριστιανους Πατερες, ειχε μυηθει στα Ελευσινια και σε πολλα ακομη μυστηρια και ειχε διατριψει στο συνολο της ελληνικης φιλοσοφιας. Οταν εφτιαξε τη δικη του Σχολη,
στα πρωτα ετη διδασκε πλατωνικη φιλοσοφια, ηθικη των Στωικων και πυθαγορεια μαθηματικα. Συνεπως οι Χριστιανοι μαθητες του υποχρεουνταν να εχουν σαν προπαιδεια τις ελληνικες φιλοσοφικες σπουδες τις οποιες ο ιδιος θεωρουσε συμβατοτατες με το Χριστιανισμο.
Συμφωνα με τον ιδιο, θεμελιώδεις αρχές της σχολής του υπήρξαν "η ελευθερία στην έρευνα, η αναγωγή της πίστης σε γνώση με τη βοήθεια της φιλοσοφίας και η χρήση της αλληγορικής μεθόδου στην ερμηνεία των Γραφών".
...........................................................................................
Ο Ωριγενης εκτος απο διευθυντης της αλεξανδρινης Θεολογικης Σχολης, παραλληλα υπηρξε και μ
αθητης της Σχολης του Αμμωνιου Σακκα (που διαμορφωσε το Νεοπλατωνισμο)...
............................................................................................
Ο Άγγλος W.R. Inge, Πρύτανις του Πανεπιστημίου του St Paul, γράφει ότι η χριστιανική σκέψη είναι στην ουσία «η συνέχεια της ελληνικής θρησκευτικής σκέψης και πρακτικής», καθώς και ότι
«είναι αδύνατο να αποβάλει κάποιος τον Πλατωνισμό από τον Χριστιανισμό, χωρίς να κατακερματίσει τον δεύτερο»
............................................................................................
Ο Άγιος Ιουστίνος, στο έργο του Απολογία Α΄, καταγράφει ότι ο Σωκράτης, ο Ηράκλειτος και οι όμοιοι με αυτούς φιλόσοφοι υπήρξαν στην ουσία οι προ Χριστού Χριστιανοί, ενώ ο Άγιος Αυγουστίνος διακηρύττει στο έργο του Εξομολογήσεις ότι
η πλατωνική φιλοσοφία και η χριστιανική θεολογία συμπίπτουν "όχι κατά λέξη, αλλά κατά πνεύμα".
.