Μερική καταγωγή από τους Χετταίους ( αρχαία Άρια φυλή ) μπορώ να διεκδικήσω εγώ και οι υπόλοιποι απόγονοι Καππαδοκών ( εκ μητρός στην περίπτωση μου ) .foscilis έγραψε: 15 Δεκ 2020, 21:34Λόρδος Ταντρίδης έγραψε: 15 Δεκ 2020, 11:13 Ήταν πάνω από 1.000.000 άτομα , ίσως το 10 % να ήταν , αλλά η πλειοψηφία ήταν απόγονοι των Ιώνων .![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
σιγά μην ήταν και των Χετταίων.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
- Λόρδος Ταντρίδης
- Δημοσιεύσεις: 2043
- Εγγραφή: 07 Οκτ 2018, 15:49
- Phorum.gr user: Λόρδος Ταντρίδης
Re: Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
Re: Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
Πώς μπορούμε να ξέρουμε ;Κατσαρίδης έγραψε: 15 Δεκ 2020, 22:57Ξέρουμε όμως ποσοι ήταν αυτοί που επέστρεψαν σε σχέση με τους νέους μετανάστες; Επισης δεν αποκλειεται και οι ίδιοι να ειχαν μεταναστευσει εκεί από αλλου.Ζαποτέκος έγραψε: 15 Δεκ 2020, 22:53"Κυδωνιείς" έλεγαν το σύνολο των Μικρασιατών γύρω απ' την περιοχή της Σμύρνης και του Αϊβαλιού.Κατσαρίδης έγραψε: 15 Δεκ 2020, 22:52 Ναι αλλά αυτό είναι μεμονωμένο παράδειγμα. Από που προκύπτει ότι εγινε το ίδιο με το σύνολο των Μικρασιατών;
Spoiler
Αρχές 18ου αι.
Ο πληθυσμός της Σμύρνης ήταν 100.000 σύμφωνα με τον Άγγλο περιηγητή Ρίτσαρντ Πόκοκ.
1770
Σύμφωνα με τις προξενικές εκθέσεις οι Έλληνες ήταν 20.000 . Απ' αυτούς σφαγιάστηκαν οι 1.500 .
1788
Κατά τον Ιταλό περιηγητή Αλεσάντρο Μπιζάνι η Σμύρνη είχε πληθυσμό 130.000 κατοίκους , απ' τους οποίους οι 26.000 ήταν Έλληνες.
1875
Σύμφωνα με γαλλική στατιστική η Σμύρνη είχε 151.000 κατοίκους : 60.000 Έλληνες , 60.000 Τούρκους , 15.000 Εβραίους , 10.000 Αρμένιους , 6.000 Ευρωπαίους ( κυρίως Γάλλους ).
1914/1921
Οι Έλληνες ήταν 140.000 - 200.000 , οι Τούρκοι 80.000 και οι υπόλοιποι 47.000 - 70.000 .
Ο πληθυσμός της Σμύρνης ήταν 100.000 σύμφωνα με τον Άγγλο περιηγητή Ρίτσαρντ Πόκοκ.
1770
Σύμφωνα με τις προξενικές εκθέσεις οι Έλληνες ήταν 20.000 . Απ' αυτούς σφαγιάστηκαν οι 1.500 .
1788
Κατά τον Ιταλό περιηγητή Αλεσάντρο Μπιζάνι η Σμύρνη είχε πληθυσμό 130.000 κατοίκους , απ' τους οποίους οι 26.000 ήταν Έλληνες.
1875
Σύμφωνα με γαλλική στατιστική η Σμύρνη είχε 151.000 κατοίκους : 60.000 Έλληνες , 60.000 Τούρκους , 15.000 Εβραίους , 10.000 Αρμένιους , 6.000 Ευρωπαίους ( κυρίως Γάλλους ).
1914/1921
Οι Έλληνες ήταν 140.000 - 200.000 , οι Τούρκοι 80.000 και οι υπόλοιποι 47.000 - 70.000 .
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
Συνέχεια από εδώ viewtopic.php?f=11&t=27347&hilit=%CE%A3 ... 7#p1667553
Βακαλόπουλος, Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, τόμος Δ΄
Μεταναστεύσεις Πόντιων και Καππαδόκων τον 17ο και 18ο αι.
Στα μέσα του 18ου αι. Καππαδόκες εγκαθίστανται στο αρμενικό χωριό Κερμίρ της Καισάρειας , το οποίο έτσι το 1856 έχει 600 ρωμαίικες οικογένειες έναντι 350 αρμενικών και 200 τουρκικών.
Το 1776 Καππαδόκες πάνε στην Αραβισσό.
Στα μέσα του 18ου αι. Καππαδόκες από την Καισάρεια και τη Νίγδη εγκαθίστανται στην Πόλη. Οι κάτοικοι της Σινασού έμειναν σταθεροί στον τόπο τους.
Το 1750 κάτοικοι της Αργυρούπολης μεταναστεύουν στην επαρχία Κολωνίας και ιδρύουν νέα χωριά.
Απ' το 1840 και έπειτα κρυπτοχριστιανοί της Κρώμνης εγκαταστάθηκαν σε περιοχές της Άγκυρας , της Θεοδοσιουπόλεως , του Καρς , του Βατούμ , της Τιφλίδας , της Μεσοποταμίας , της Συρίας κ.α.
Τον 18ο και τον 19ο αι. Πόντιοι από τον Όφι , το Ρίζαιο, τα Σούρμενα , τη Σάντα κ.α. εγκαθίστανται στην Κριμαία , στην Βεσσαραβία , στην Μολδαβία , στην Βλαχία και στο Βατούμ.
Βακαλόπουλος, Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, τόμος Δ΄
Μεταναστεύσεις Πόντιων και Καππαδόκων τον 17ο και 18ο αι.
Στα μέσα του 18ου αι. Καππαδόκες εγκαθίστανται στο αρμενικό χωριό Κερμίρ της Καισάρειας , το οποίο έτσι το 1856 έχει 600 ρωμαίικες οικογένειες έναντι 350 αρμενικών και 200 τουρκικών.
Το 1776 Καππαδόκες πάνε στην Αραβισσό.
Στα μέσα του 18ου αι. Καππαδόκες από την Καισάρεια και τη Νίγδη εγκαθίστανται στην Πόλη. Οι κάτοικοι της Σινασού έμειναν σταθεροί στον τόπο τους.
Το 1750 κάτοικοι της Αργυρούπολης μεταναστεύουν στην επαρχία Κολωνίας και ιδρύουν νέα χωριά.
Απ' το 1840 και έπειτα κρυπτοχριστιανοί της Κρώμνης εγκαταστάθηκαν σε περιοχές της Άγκυρας , της Θεοδοσιουπόλεως , του Καρς , του Βατούμ , της Τιφλίδας , της Μεσοποταμίας , της Συρίας κ.α.
Τον 18ο και τον 19ο αι. Πόντιοι από τον Όφι , το Ρίζαιο, τα Σούρμενα , τη Σάντα κ.α. εγκαθίστανται στην Κριμαία , στην Βεσσαραβία , στην Μολδαβία , στην Βλαχία και στο Βατούμ.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
Η γιαγιά μου ήταν Σμυρνιά.
Μίλαγε άπταιστα ελληνικά, είχε πτυχίο δασκάλας και έχω δεκάδες λογοτεχνικών και όχι μόνον βιβλίων από αυτά που μέτέφεραν όταν μετοίκησαν στην Ελλάδα.
Με τί και ποιους πρέπει να συγκρίνω;
Μίλαγε άπταιστα ελληνικά, είχε πτυχίο δασκάλας και έχω δεκάδες λογοτεχνικών και όχι μόνον βιβλίων από αυτά που μέτέφεραν όταν μετοίκησαν στην Ελλάδα.
Με τί και ποιους πρέπει να συγκρίνω;
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
Η μακρινή της όμως καταγωγή μπορεί να ήταν απ' την Πελοπόννησο.ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Αύγ 2023, 14:40 Η γιαγιά μου ήταν Σμυρνιά.
Μίλαγε άπταιστα ελληνικά, είχε πτυχίο δασκάλας και έχω δεκάδες λογοτεχνικών και όχι μόνον βιβλίων από αυτά που μέτέφεραν όταν μετοίκησαν στην Ελλάδα.
Με τί και ποιους πρέπει να συγκρίνω;![]()
Έτσι αν η γιαγιά δεν ήταν τουρκόφωνη , δεν ήταν ντόπια Σμυρνιά .
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν οι Μικρασιάτες μετανάστες;
Έστω ότι συνέβη αυτό.Ζαποτέκος έγραψε: 05 Αύγ 2023, 14:45Η μακρινή της όμως καταγωγή μπορεί να ήταν απ' την Πελοπόννησο.ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Αύγ 2023, 14:40 Η γιαγιά μου ήταν Σμυρνιά.
Μίλαγε άπταιστα ελληνικά, είχε πτυχίο δασκάλας και έχω δεκάδες λογοτεχνικών και όχι μόνον βιβλίων από αυτά που μέτέφεραν όταν μετοίκησαν στην Ελλάδα.
Με τί και ποιους πρέπει να συγκρίνω;![]()
Δηλαδή οι πρόγονοι της γιαγιάς να έκαναν την διαδρομή Ελλάδα - > Μικρασία - > Ελλάδα.
Οι ντόπιοι Σμυρνιοί της υστεροβυζαντινής εποχής είχαν τουρκοφωνήσει σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας των τουρκομογγολικών καταστροφών.
Έτσι αν η γιαγιά δεν ήταν τουρκόφωνη , δεν ήταν ντόπια Σμυρνιά .![]()
Το σίγουρο ήταν ότι έγραφε και διάβαζε ελληνικά, ενώ σε πάω ό,τι στοίχημα θες ότι οι γιαγιάδες και παπούδες των ελληνόσπορων, δεν είχαν ιδέα ούτε από ελληνικό ούτε από τούρκικο αλφάβητο. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν άκουσα τη δική μου γιαγιά να χρησιμοποιεί τούρκικες εκφράσεις. Οι Σμυρνιοί το είχαν περισσότερο με τα γαλλικά.
Οπότε, καλό είναι τα ελληνοκαγκούρια του βουνού και του λόγγου να το βουλώνουν, όταν επιχειρούν αστικές παρεμβάσεις.
Είμαι τέρμα υποστηρίκτρια της λαϊκής παράδοσης και τη σέβομαι απεριόριστα αλλά αυτό δεν έχει καμμία σχέση με τις εμμονές ή απωθημένα του κάθε χριμίντζουλα.
ΥΓ. Να συμπληρώσω ότι ο παππούς ήταν Πελοποννήσιος.
Κι έχω φωτο από όλα τα σόγια.
Και πραγματικά θα γούσταρα σύγκριση με όποιον κωλοπετεινιτσιώτη παπάρα μιλάει για τουρκόσπορους.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 3 Απαντήσεις
- 329 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Frappezitis
-
- 14 Απαντήσεις
- 446 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Jimmy81
-
- 45 Απαντήσεις
- 1676 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από The Rebel
-
- 10 Απαντήσεις
- 236 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Σέρπικο

