independent44 έγραψε: 24 Ιουν 2023, 02:02
Οι αποστάσεις είναι μεγάλες στην Αμερική.
Δεν υπάρχει "περίπτερο" να πας με τα πόδια.
Μήπως η αύξηση έχει να κάνει κάτι με τα καινούργια ναρκωτικά;
Αυτό με τις αποστάσεις στερείται νοήματος. Στον Καναδά οι αποστάσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες και έχουν ένα δυτικό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων, δεν συγκρίνονται με την υποσαχάρια Αφρική όπως οι ΗΠΑ.
Το θέμα είναι ότι κάποτε δεν ήταν έτσι. Οι ΗΠΑ και η υπόλοιπη Δύση ήταν στα ίδια ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων. Η διαφορά είναι ότι οι ΗΠΑ με τα χρόνια χειροτέρεψαν ενώ ταυτόχρονα η υπόλοιπη Δύση βελτιώθηκε.
Οπότε τι φταίει;
Πρώτα απ' όλα είναι η μόνη δυτική χώρα που επιτρέπει την οδήγηση από τα 14, γιατί είναι κάφροι. Στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο η ελάχιστη ηλικία είναι τα 17.
Έπειτα, σημαντικό ποσοστό οδηγών δεν έχουν κανονικό δίπλωμα είτε γιατί δεν έβγαλαν ποτέ είτε γιατί τους έχει αφαιρεθεί. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για το 20% των τροχαίων.
Όμως τα σημαντικότερα προβλήματα έχουν να κάνουν με πολιτικές. Στην Ευρώπη η λογική ήταν να μειωθεί η κίνηση αυτοκινήτων στα κέντρα των πόλεων, με διάφορες τακτικές. Επίσης λήφθηκαν αποτρεπτικά μέτρα όπως κάμερες που ελέγχουν υπερβολική ταχύτητα και άλλες παραβάσεις, που σχεδόν παντού στις ΗΠΑ απαγορεύονται.
Το ότι οδηγούν περισσότερα χιλιόμετρα επίσης οφείλεται σε πολιτικές. Καπιταλιστικές για την ακρίβεια. Για να κερδίζουν περισσότερο οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι πετρελαιοπαραγωγοί, αποθαρρύνονται πολιτικές που μειώνουν την κίνηση στα αστικά κέντρα, οι φόροι στα καύσιμα είναι χαμηλοί, κτλ, κτλ, κτλ.
Γενικά είναι συνδυασμός πολλών τριτοκοσμικών επιλογών και συνθηκών.