Dwarven Blacksmith έγραψε: 14 Απρ 2023, 01:23
hellegennes έγραψε: 14 Απρ 2023, 01:17
Dwarven Blacksmith έγραψε: 14 Απρ 2023, 01:07
Δεν μπορείς να ανεβάσεις την τιμή στο 1.01 γιατί δεν θα βρίσκεις ρέστα. Εκτός βέβαια αν σε πληρώνουν με κάρτα. Oh wait a minute...
Δεν μπορείς να την ανεβάσεις στο 1,01 γιατί είναι ψυχολογική διαφορά. Για τον ίδιο λόγο έχει επικρατήσει η μαλακία με την κατάληξη σε 99.
Καλά είναι τα ψυχολογικά αλλά είναι σχετικά. Άμα το κάνουν όλοι προφανώς και δεν θα επηρεάσει τις πωλήσεις. Αλλιώς οκ, ας πάμε όλα τα πατατάκια στο 1.01 να λύσουμε την παχυσαρκία.
Ακόμη κι όταν το κάνουν όλοι η επίδραση είναι εκεί. Γι' αυτό ξαναγυρνάω στο παράδειγμα με το 99, γιατί λειτουργεί, παρότι το κάνουν όλοι. Αντίστοιχα θα μειώνοντας οι πωλήσεις στα πατατάκια που κάνουν 1,01 από 1,00 που κάνουν τώρα. Δεν θα λύναμε την παχυσαρκία, αλλά θα είχαμε μείωση πωλήσεων, να είσαι σίγουρος. Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι δεν θα το κάνουν όλοι ούτε μπορούμε να συνεννοηθούμε να το κάνουμε γιατί αποκλείεται και γιατί απαγορεύεται.
Η ψυχολογία παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ' όσο νομίζεις. Στην αρχή του πληθωρισμού, η Chipita ανέβασε τα πατατάκια της από 1,00 στο 1,20, μετά 1,40 και μετά 1,50. Στο μεταξύ η Tasty τα κράτησε 1,00. Οι πωλήσεις της Chipita εκμηδενίστηκαν ενώ της Tasty αυξήθηκαν. Κατόπιν η Chipita έριξε τις τιμές για να ξαναμπεί στο παιχνίδι, στο 1,20. Την ίδια στιγμή η Tasty αποφάσισε να κάνει τελικά αύξηση στο 1,20. Βρες τώρα την απάντηση στο ερώτημα ποια από τις δυο εταιρείες έχει αυτήν την στιγμή μεγαλύτερες πωλήσεις, που έχουν ίδια τιμή. Η απάντηση κάτω.
Η Tasty και με μεγάλη διαφορά. Γιατί η ψυχολογία του καταναλωτή είναι ότι η μια εταιρεία ανέβασε τις τιμές σοκαριστικά και η άλλη τις διατήρησε για καιρό στο ίδιο επίπεδο. Όσο κι αν έχουν ίδια τιμή πλέον, η Chipita είναι αποδέκτης ενός πράγματος που λέμε "θυμός" ή "εκδίκηση" της αγοράς. Πολλοί δεν έχουν συνειδητοποιήσει καν ότι έχουν εξισωθεί οι τιμές, αρνούνται ακόμη και να κοιτάξουν.