Τι ειναι τα ηχοχρωματα και οι ροες;ksk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:16Καθηγηταρας.Puma έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:31Μου έχει μείνει μία ατάκα από ένα από τους καλύτερους καθηγητές που είχα στο πανεπιστήμιο, ο οποίος ξεχώριζε σαν τη μύγα μέσα στο γάλα από τους άλλους.
Σηκώνει το χέρι ένας φοιτητής και ξεκινάει: "Δεν ξέρω αν είναι χαζό αυτό που θα ρωτήσω".
Και απαντάει ο καθηγητής: "Δεν υπάρχει χαζή ερώτηση, μόνο χαζή απάντηση". Αυτή η ατάκα ήταν πολύ ενθαρρυντική για τους φοιτητές.![]()
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
το στεκι του wannabe μαθηματικού
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Φεβ 2021, 16:09 Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Αφού το έγραψα παραπάνω αλλά μπορεί να το έχασες στα τόσα ποστς. Θεωρώ ότι γίνεται η παραδοχή ότι 1 μήλο = 1 μπανάνα = 1 πορτοκάλι = φρούτο. Κακώς βάζει διαφορετικά φρούτα κατά την ταπεινή μου άποψη, αλλά το κάνει θεωρώντας ότι το βάρος πέφτει στην έννοια φρούτο και ότι είναι αδιάφορο για την ουσία του στόχου της άσκησης το ποια είναι τα φρούτα.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:20 Στα ανόμοια, όμως δεν μου δίνεις λύση. Ποια είναι η μονάδα εκεί; Ή ανάλογα με το τι θα μοιράσουμε θα δημιουργούμε κι άλλον κανόνα;
Σκέψου ότι όοοοολα αυτά που λέμε πρέπει να μεταδοθούν σε παιδιά χωρίς να δημιουργούνται αμφιβολίες και πολυδαίδαλες προσεγγίσεις.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
"Ετούτοι εδώ" λένε πως το να βάλεις μονάδες μέτρησης και να πλακώσεις τα παιδια στα "αν" και τα "εφ'όσον" τη ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ της διδασκαλίας είναι εντελώς άκυρο, να το πω κι ευγενικά.nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:21Μα αυτο γραφω πουμα σε τοσα μηνυματα, το αριθμητικο αποτελεσμα διπλα του πρεπει να εχει μοναδες μετρησης.Puma έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:00nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:54
Λαθος ειναι αυτα που γράφεις μαν. Τα σωστα ειναι :
Το 1/8 ολων των σοκολατών.
Το 1/4 ολων των φρούτων με την προϋποθεση τα φρουτα να ειναι ιδια.
Το 1/5 ολων των μήλων.
ή
Τα 3/8 μιας σοκολατας.
Τα 3/4 ενος φρουτου με την προϋποθεση τα φρουτα να ειναι ιδια.
Το 6/5 του ενος μηλου.
Αν δωσεις για απαντηση τα 3/8 ολων των σοκολατων = 3/8 των 3 σοκολατων (αφου ολες οι σοκολατες ειναι 3) = 9/8 της 1 σοκολατας. Επι 8 παιδια βγαζεις 9 σοκολατες = ατοπο.
Ενδιαφέρον αυτό . Θα μπορούσε άραγε κανείς να ακολουθήσει την εξής συλλογιστική;
Έστω ότι έχουμε 40 σοκολάτες κ τις μοιράζουμε σε 8 παιδιά. Άρα, 40/8 = 5 σοκολάτες ή 5 * 1 σοκολάτα.
Τώρα που έχουμε 3 σοκολάτες, ομοίως είναι (3/8) * 1 σοκολάτα.
Αυτό θα βοηθούσε καθόλου αναφορικά με το αν πρέπει να πούμε της σοκολάτας ή των σοκολατών η θεωρείτε είναι άσχετο;
- Αν η μοναδα μετρησης ειναι η 1 σοκολατα, τοτε η απαντηση ειναι 3/8 της σοκολατας. Και οταν πολλαπλασιασεις με 8 παιρνεις τον αριθμο 3 στην ΙΔΙΑ μοναδα μετρησης που ειναι η 1 σοκολατα, αρα 3 * 1 σοκολατα.
- Αν η μοναδα μετρησης ειναι ολες οι σοκολατες τοτε η απαντηση ειναι 1/8. Και οταν πολλαπλασιασεις με 8 παιρνεις τον αριθμο 1 στην ΙΔΙΑ μοναδα μετρησης που ειναι ΟΛΕΣ οι σοκολατες, δηλ. 1 πολλαπλασιο ολων των σοκολατων.
Ετουτοι εδω λενε 3/8 ολων των σοκολατων [Α] γιατι 8*3/8 = 3 σοκολατες [Β] και δεν καταλαβαινουν πως χρησιμοποιουν κατα συμφερον τη μια την μοναδα μετρησης [Α = ολες οι σοκολατες] και την αλλη τη μοναδα μετρησης [Β = 1 σοκολατα].
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Το λένε ξεχειλώνοντας λίγο τις έννοιες. Αφού το κάθε παιδί θα πάρει 1/8 από την πρώτη σοκολάτα, από την δεύτερη και από την τρίτη, λένε ότι παίρνει συνολικά 3 όγδοα που προέρχονται από διαφορετικές σοκολάτες. Και δέχονται ότι αυτό μπορεί να διατυπωθεί 3/8 των σοκολατών. Υποστηρίζουν ότι αυτή η διατύπωση δεν σημαίνει πως το 3/8 αναφέρεται στην συνολική ποσότητα.nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:21 Ετουτοι εδω λενε 3/8 ολων των σοκολατων [Α] γιατι 8*3/8 = 3 σοκολατες [Β] και δεν καταλαβαινουν πως χρησιμοποιουν κατα συμφερον τη μια την μοναδα μετρησης [Α = ολες οι σοκολατες] και την αλλη τη μοναδα μετρησης [Β = 1 σοκολατα].
Εγώ πάντως μαζί σου. Δεν μου αρέσει αυτή η γενική πληθυντικού εκεί.
- nik_killthemall
- Δημοσιεύσεις: 7237
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
των ποσων μηλων ?
τα 6/5 των 2 μηλων ειναι παραπανω απο 2 μηλα
τα 6/5 των 3 μηλων ειναι παραπανω απο 3 μηλα
τα 6/5 των χ μηλων ειναι παραπανω απο χ μηλα κλπ
ΑΡΑ : ο πληθυντικος ΔΕΝ ειναι καλως ορισμενος.
Αντιθετα η απάντηση τα 6/5 του μηλου, ειναι καλως ορισμενη για αναγει στο 1 ΜΗΛΟ !
Κοιτα καταλαβαινω πως σου κατσε ασχημα η υπενθυμιση πως βασικη αρχη των μαθηματικων ειναι πως δεν προσθετουμε μηλα με πορτοκαλια , δεν προσθετουμε το χ με το χ^2, δεν προσθετουμε το ριζα3 με το ριζα 5 κλπethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:06 Ο ενικός σε βοηθάει στην περίπτωση ανομοίων ή πρέπει να δημιουργήσουμε το μπανανομηλοπορτόκαλο;ω
και αυτο ειναι κατι που διδασκεται στους μαθητες ολων των ταξεων συνεχεια !
Αλλα αν θελεις ντε και καλα να ταυτισεις στην ελληνικη γλωσσα τον ενικο με τον πληθυντικο ώστε το "6/5 του μηλου" να ειναι τα ταυτοσημο με το "6/5 των μηλων", οκ εισαι ελευθερος να το κανεις.
Εκπαιδευτικα ομως θα προκαλεσει συγχυση και στους μαθητες, και στους μαθηματικους ακομα και στους φιλολογους.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος nik_killthemall την 10 Δεκ 2022, 17:32, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Γιατί κακώς; Δεν είναι μια δραστηριότητα φυσική που μπορεί να απαντηθεί ανά πάσα στιγμή;ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:24Αφού το έγραψα παραπάνω αλλά μπορεί να το έχασες στα τόσα ποστς. Θεωρώ ότι γίνεται η παραδοχή ότι 1 μήλο = 1 μπανάνα = 1 πορτοκάλι = φρούτο. Κακώς βάζει διαφορετικά φρούτα κατά την ταπεινή μου άποψη, αλλά το κάνει θεωρώντας ότι το βάρος πέφτει στην έννοια φρούτο και ότι είναι αδιάφορο για την ουσία του στόχου της άσκησης το ποια είναι τα φρούτα.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:20 Στα ανόμοια, όμως δεν μου δίνεις λύση. Ποια είναι η μονάδα εκεί; Ή ανάλογα με το τι θα μοιράσουμε θα δημιουργούμε κι άλλον κανόνα;
Σκέψου ότι όοοοολα αυτά που λέμε πρέπει να μεταδοθούν σε παιδιά χωρίς να δημιουργούνται αμφιβολίες και πολυδαίδαλες προσεγγίσεις.
Έχεις 3 οντότητες να τις μοιράσεις σε 4 παιδιά. Και το καθένα θα πάρει τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
Δεν μπορεί ο κανόνας να τεντώνεται αναλόγως με την ομοιομορφία της ποσότητας.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
που κολλάει αυτό;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Τι λες;;;;ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:28 Και δέχονται ότι αυτό μπορεί να διατυπωθεί 3/8 των σοκολατών. Υποστηρίζουν ότι αυτή η διατύπωση δεν σημαίνει πως το 3/8 αναφέρεται στην συνολική ποσότητα.
- ksk
- Δημοσιεύσεις: 11897
- Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
- Phorum.gr user: ksk
- Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Γιατί είναι λογικό άλμα;Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:46Μη λέμε τόσο χοντρές μλκιες.stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:38Βασικά, δεν κάνει αυτό, Γκερ.Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:31
Καλά τα έργα τέχνης αλλά τα μαθηματικά είναι πράξεις.
Απόδειξε μου, με πράξεις, ότι δεν κάνεις αυτό
1/8 +1/8 +1/8 = 3/24
Ούτε αυτό
1/4 + 1/4 +1/4 = 3/12
Και δεν θα ξαναπώ πως πρόσθεσες παρονομαστές.
Το γεγονός ότι το 3/24 ταυτίζεται ως αποτέλεσμα σε δύο παράλληλες πράξεις δεν σημαίνει ότι οι πράξεις αυτές είναι ίδιες.
Η Κασπ λέει "σπάσαμε κάθε σοκολάτα σε 8 κομμάτια. Πόσα κομμάτια έχουμε στο τραπέζι σε σύνολο; 3*8=24. Κάθε παιδί δικαιούται 1 κομμάτι στα 8. Πόσα δικαιούται σε 24; 24*1/8 = 3. Δηλαδή δικαιούται 3 στα 24 κομμάτια που βρίσκονται επάνω στο τραπέζι."
Κάθε πρόβλημα στα μαθηματικά εκφράζεται με συγκεκριμένο τρόπο.
Αυτό που γράφει η Κασπ και ο Ασέβαστος είναι ένα λογικό άλμα στο κενό που δεν αποδεικνύει τίποτα.
Το έγραψα σε προηγούμενη σελίδα πως όποιος κάνει τα 3 κλάσματα 1 δεν ξέρει τι του γίνεται. Αν δεν ισχύει αυτό που γράφω και είμαι λάθος, παρακαλώ να βρεθεί το βιβλίο που το γράφει.
Γιατί είναι λογικό άλμα στο κενό;
Ποιος το λέει;
Δλδ περιμένεις να βρούμε βιβλίο που να γράφει ότι η γκερ εναι λάθος κλπ;
Κοιτα που θα γίνω τελικά τρόλ;
Παρατηρητής...
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Στο έχω γράψει αρκετές φορές και για κάποιο λόγο το θεωρείς απίθανο. Θα συνηθίσει το παιδί σε αυτές τις τσαπατσούλικες διατυπώσεις. Και θα έρθει η στιγμή που κάποια άλλη άσκηση θα του ζητήσει τα 3/4 κάποιων άλλων φρούτων. Χωρίς να υπάρχουν παιδιά που μοιράζονται ή οποιαδήποτε άλλη αναφορά. Ξερά και αφηρημένα όπως συχνά γίνεται στα μαθηματικά. Κι εκεί θα περιμένεις για την ίδια διατύπωση μια εντελώς διαφορετική πράξη.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:29
Γιατί κακώς; Δεν είναι μια δραστηριότητα φυσική που μπορεί να απαντηθεί ανά πάσα στιγμή;
Έχεις 3 οντότητες να τις μοιράσεις σε 4 παιδιά. Και το καθένα θα πάρει τα 3/4 ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ.
Δεν μπορεί ο κανόνας να τεντώνεται αναλόγως με την ομοιομορφία της ποσότητας.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Για ποια πρόσθεση μιλάς; Πού τα είδες γραμμένα αυτά;nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:29των ποσων μηλων ?
τα 6/5 των 2 μηλων ειναι παραπανω απο 2 μηλα
τα 6/5 των 3 μηλων ειναι παραπανω απο 3 μηλα
τα 6/5 των χ μηλων ειναι παραπανω απο χ μηλα κλπ
ΑΡΑ : ο πληθυντικος ΔΕΝ ειναι καλως ορισμενος.
Αντιθετα η απάντηση τα 6/5 του μηλου, ειναι καλως ορισμενη για αναγει στο 1 ΜΗΛΟ !
Κοιτα καταλαβαινω πως σου κατσε ασχημα η υπενθυμιση πως βασικη αρχη των μαθηματικων ειναι πως δεν προσθετουμε μηλα με πορτοκαλια , το χ με το χ^2, το ριζα3 με το ριζα 5 κλπ και αυτο ειναι κατι που διδασκεται στους μαθητες ολων των ταξεων συνεχεια, αλλα αν θελεις να ταυτισεις στην ελληνικη γλωσσα τον ενικο με τον πληθυντικο ώστε το "6/5 του μηλου" να ειναι τα ταυτοσημο με το "6/5 των μηλων", οκ εισαι ελευθερος να το κανεις.ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:06 Ο ενικός σε βοηθάει στην περίπτωση ανομοίων ή πρέπει να δημιουργήσουμε το μπανανομηλοπορτόκαλο;ω
Εκπαιδευτικα ομως θα προκαλεσει συγχυση και στους μαθητες, και στους μαθηματικους ακομα και στους φιλολογους.
Τα παιδιά καλούνται να μοιράσουν 6 μήλα. 'Οχι ένα. Το να ξεκινήσεις να τους μιλάς για τα 6/5 του ΕΝΟΣ μήλου είναι εξασφαλισμένο μπλοκάρισμα.
Τα 6/5 ΟΛΩΝ των μήλων γίνεται κατανοητό. Πόσω μάλλον που στη σελίδα το προχωράει και στο 1 και 1/5 του μήλου.
- ksk
- Δημοσιεύσεις: 11897
- Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
- Phorum.gr user: ksk
- Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας
- ksk
- Δημοσιεύσεις: 11897
- Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
- Phorum.gr user: ksk
- Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δικαιούσαι κάτι και θα το έχεις, όχι όμως αυτό.Bazoomba έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:21Τι ειναι τα ηχοχρωματα και οι ροες;ksk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:16Καθηγηταρας.Puma έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:31
Μου έχει μείνει μία ατάκα από ένα από τους καλύτερους καθηγητές που είχα στο πανεπιστήμιο, ο οποίος ξεχώριζε σαν τη μύγα μέσα στο γάλα από τους άλλους.
Σηκώνει το χέρι ένας φοιτητής και ξεκινάει: "Δεν ξέρω αν είναι χαζό αυτό που θα ρωτήσω".
Και απαντάει ο καθηγητής: "Δεν υπάρχει χαζή ερώτηση, μόνο χαζή απάντηση". Αυτή η ατάκα ήταν πολύ ενθαρρυντική για τους φοιτητές.![]()
![]()
Παρατηρητής...
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Ελπίζω να είναι καλό το μελλούμενο
Δεν πειράζει, αν μου πεις θα χαθει η μαγεια.
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Φεβ 2021, 16:09 Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.
- nik_killthemall
- Δημοσιεύσεις: 7237
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Μα ρε ανθρωπε όταν γράφεις "τα 3/8 των 3 σοκολατων" ή τα "6/5 των μηλων" ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ βαζεις μονάδες μέτρησης οι οποιες ειναι επιπλεον ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ !ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 17:24
"Ετούτοι εδώ" λένε πως το να βάλεις μονάδες μέτρησης και να πλακώσεις τα παιδια στα "αν" και τα "εφ'όσον" τη ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ της διδασκαλίας είναι εντελώς άκυρο, να το πω κι ευγενικά.
Αν δεν θελεις να βαλεις μοναδες μετρησης θα απαντησεις "ο καθε μαθητης θα λαβει τα 3/8 . -", χωρις να πεις τα 3/8 τινος.
Και για να κλεισει και αυτο το παραμυθι, ο καλυτερος τροπος για να συλληφθει η εννοια του κλασματος ειναι με ευθυγραμμα τμηματα (οπως τα μαθαιναν και οι αρχαιοι) που εκει δεν τιθεται θεμα με σοκολατες και φρουτα κλπ.
Αλλά το εκπαιδευτικο συστημα θελει (και καλως θελει) να συσχετισει το κλασμα και με καθημερινα προβληματα, αλλά απο τη στιγμη που το κανει αυτο οφειλει να χρησιμοποιησει τις σωστες μοναδες μετρησης και οχι τη παρολα του καθενος.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 10 Απαντήσεις
- 621 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από regarding_to_Being