οκ, οποτε τρόλαρες τοσες μερες, το ηξερες οτι μαθηματικά ειναι σωστό αλλα ήθελες απλά να καταλαβουμε οτι ειναι αντιπαιδαγωγικό;
γιαυτο ελεγες οτ η κασπερ εχει πλαστό πτυχίο, γιατί δεν βλεπει οτι ηταν αντιπαιδαγωγική η σωστή λυση που εδωσε;
Κοίτα αν θες μπορώ κι εγώ να βγάζω λαγούς απ'το κεφάλι μου και να τους χρησιμοποιώ οπότε μου κάνει κέφι για να βγάλω το αποτέλεσμα που με βολεύει και μετά να προσπαθώ να πείσω πως όλο αυτό δεν είναι μια μλκια που φαντάστηκα για να μην ξεβολευτώ και λύσω την άσκηση με τα δεδομένα που μου δίνονται και όχι με αυτά που θα ήθελα εγώ να είχε.
Δεν ήταν σωστή η λύση της Κάσπερ. Γιατί η Κάσπερ και όσοι άλλοι το έκαναν έφτιαξαν κάτι που σαν ΔΕΔΟΜΕΝΟ της άσκησης δεν υπήρξε ΠΟΤΕ.
Δεν ήταν σωστή η λύση...
Δεν υπήρξε ποτε ο χωρισμός σε τεμάχια...
Ξυπνήστε με...ζω σε ονειρο...
Τι διαβάζουν τα όμορφα αμυγδαλωτά ματάκια μου...
Καπου αναφέρθηκε και το αμύγδαλο θυμάμαι...
ΤΟ ΖΗΤΟΎΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΡΙΘΜΗΤΉ ΘΑ ΕΊΧΕ ΤΙΣ ΣΟΚΟΛΆΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ.
ΔΛΔ 3/8.
ΤΑ 3/24 ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ Η ΚΑΣΠΕΡ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΤΟ ΈΓΡΑΨΕ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΊΟ ΣΑΝ ΛΎΣΗ.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 15:46
Δεν έχω παρακολουθήσει καν την παράλληλη αυτή συζήτηση γιατί έχω εξηγήσει τον λόγο συμμετοχής μου.
Πήρε το μάτι μου κάτι σχηματάκια του enaon που ίσως δεν είναι και ό,τι καλύτερο για να σχηματίσει κάποιος εικόνα για το πλαίσιο της διδασκαλίας.
σε αυτό εδώ αναφερόμασταν που έχει και λάθος φωτογραφίες και παραπάνω πληροφορία
θα ήθελα πολύ να δω πως θα επέλυαν το παραπάνω η Γκερ και η Ethereal. Να τις έδινα μια λευκή κόλλα και να δω τον τρόπο σκέψη τους.
Συγχώρα με αλλά δεν μπορώ να ξαναγράφω τα ίδια και τα ίδια. Μπορείς να ανατρέξεις στα όσα αναλυτικά έχω γράψει.
Εν συντομία.
3/8 των σοκολατών.
3/4 των φρούτων.
6/5 των μήλων.
Ούτε προσθέσεις, ούτε αφαιρέσεις, ούτε κιλά, γραμμάρια, κομμάτια και τρέχα γύρευε.
Το παιδί μαθαίνει ότι τους 2 αριθμούς που βλέπει, εκτός από πηλίκο διαίρεσης μπορεί να τους εκφράσει και ως κλάσμα.
Λαθος ειναι αυτα που γράφεις μαν. Τα σωστα ειναι :
Το 1/8 ολων των σοκολατών.
Το 1/4 ολων των φρούτων με την προϋποθεση τα φρουτα να ειναι ιδια.
Το 1/5 ολων των μήλων.
ή
Τα 3/8 μιας σοκολατας.
Τα 3/4 ενος φρουτου με την προϋποθεση τα φρουτα να ειναι ιδια.
Το 6/5 του ενος μηλου.
Αν δωσεις για απαντηση τα 3/8 ολων των σοκολατων = 3/8 των 3 σοκολατων (αφου ολες οι σοκολατες ειναι 3) = 9/8 της 1 σοκολατας. Επι 8 παιδια βγαζεις 9 σοκολατες = ατοπο.
Ενδιαφέρον αυτό . Θα μπορούσε άραγε κανείς να ακολουθήσει την εξής συλλογιστική;
Έστω ότι έχουμε 40 σοκολάτες κ τις μοιράζουμε σε 8 παιδιά. Άρα, 40/8 = 5 σοκολάτες ή 5 * 1 σοκολάτα.
Τώρα που έχουμε 3 σοκολάτες, ομοίως είναι (3/8) * 1 σοκολάτα.
Αυτό θα βοηθούσε καθόλου αναφορικά με το αν πρέπει να πούμε της σοκολάτας ή των σοκολατών η θεωρείτε είναι άσχετο;
Το 40/8 των σοκολατών ή το 3/8 των σοκολατών γιατί δεν σου είναι αρκετό; Στους μαθητές είναι απόλυτα κατανοητό.
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:57
Φιλολογικό είναι το ζήτημα εδώ και 70 σελίδες. Το υπολογιστικό μέρος το καταλαβαίνουν όλοι
Θα προσθέσω και την οπτική απόδοση στο φιλολογικό πρόβλημα.
Αλλά επειδή έχω δει φιλολογικές αναλύσεις σε καθαρά θεωρητικά θέματα (λογοτεχνίας, ποίησης κλπ) σε σχολικά βιβλία, θα ομολογήσω ότι υπάρχει καλύτερη απόδοση στα μαθηματικά.
Κοίτα αν θες μπορώ κι εγώ να βγάζω λαγούς απ'το κεφάλι μου και να τους χρησιμοποιώ οπότε μου κάνει κέφι για να βγάλω το αποτέλεσμα που με βολεύει και μετά να προσπαθώ να πείσω πως όλο αυτό δεν είναι μια μλκια που φαντάστηκα για να μην ξεβολευτώ και λύσω την άσκηση με τα δεδομένα που μου δίνονται και όχι με αυτά που θα ήθελα εγώ να είχε.
Δεν ήταν σωστή η λύση της Κάσπερ. Γιατί η Κάσπερ και όσοι άλλοι το έκαναν έφτιαξαν κάτι που σαν ΔΕΔΟΜΕΝΟ της άσκησης δεν υπήρξε ΠΟΤΕ.
Δεν ήταν σωστή η λύση...
Δεν υπήρξε ποτε ο χωρισμός σε τεμάχια...
Ξυπνήστε με...ζω σε ονειρο...
Τι διαβάζουν τα όμορφα αμυγδαλωτά ματάκια μου...
Καπου αναφέρθηκε και το αμύγδαλο θυμάμαι...
ΤΟ ΖΗΤΟΎΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΡΙΘΜΗΤΉ ΘΑ ΕΊΧΕ ΤΙΣ ΣΟΚΟΛΆΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ.
ΔΛΔ 3/8.
ΤΑ 3/24 ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ Η ΚΑΣΠΕΡ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΤΟ ΈΓΡΑΨΕ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΊΟ ΣΑΝ ΛΎΣΗ.
Ήρεμα καλε, διαβάζουμε ότι διαβάζουμε , πρέπει να τα μεγενθυνεις κιόλας;
Καπου έλεος δλδ.
Μάθε να διαβάζεις τι λέμε και πως το λέμε και μην συγχύζεσαι...
Τουλάχιστον έκανες πρόοδο, τωρα δεν αθροιζουμε και βγάζουμε το 3/24...
Είναι και αυτό μια παρηγοριά.
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 16:50
Είσαι σίγουρος ότι μιλάς για το συγκεκριμένο παράδειγμα, της συγκεκριμένης τάξης και της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής που εισάγεται η συγκεκριμένη έννοια του κλάσματος;
6 μήλα για 5 παιδιά. Το 6:5 μπορεί να γραφτεί και 6/5.
Αυτό θέλουμε να καταλάβουν ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ.
πολυ ωραια και θα γραψεις "αρα το καθε παιδι θα παρει τα 6/5 του μηλου" δηλ. κατι παραπανω απο 1 μηλο, και οχι "αρα το καθε παιδι θα παρει τα 6/5 των 6 μηλων"
Τα 6/5 των μήλων δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα μήλο;
Ο ενικός σε βοηθάει στην περίπτωση ανομοίων ή πρέπει να δημιουργήσουμε το μπανανομηλοπορτόκαλο;
Δεν ήταν σωστή η λύση...
Δεν υπήρξε ποτε ο χωρισμός σε τεμάχια...
Ξυπνήστε με...ζω σε ονειρο...
Τι διαβάζουν τα όμορφα αμυγδαλωτά ματάκια μου...
Καπου αναφέρθηκε και το αμύγδαλο θυμάμαι...
ΤΟ ΖΗΤΟΎΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΡΙΘΜΗΤΉ ΘΑ ΕΊΧΕ ΤΙΣ ΣΟΚΟΛΆΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ.
ΔΛΔ 3/8.
ΤΑ 3/24 ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ Η ΚΑΣΠΕΡ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΤΟ ΈΓΡΑΨΕ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΊΟ ΣΑΝ ΛΎΣΗ.
Ήρεμα καλε, διαβάζουμε ότι διαβάζουμε , πρέπει να τα μεγενθυνεις κιόλας;
Καπου έλεος δλδ.
Μάθε να διαβάζεις τι λέμε και πως το λέμε και μην συγχύζεσαι...
Τουλάχιστον έκανες πρόοδο, τωρα δεν αθροιζουμε και βγάζουμε το 3/24...
Είναι και αυτό μια παρηγοριά.
Ναι βέβαια. Ως δια μαγείας, οι 3 σοκολάτες έγιναν μια και τα κομμάτια της 24 λες και έχει καμιά σημασία η λες και το 3/24 δεν είναι το 1/8. Κι εκεί που τα παιδιά θα έπαιρναν 3 κομμάτια, παίρνουν 1.....
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Συγχώρα με αλλά δεν μπορώ να ξαναγράφω τα ίδια και τα ίδια. Μπορείς να ανατρέξεις στα όσα αναλυτικά έχω γράψει.
Εν συντομία.
3/8 των σοκολατών.
3/4 των φρούτων.
6/5 των μήλων.
Ούτε προσθέσεις, ούτε αφαιρέσεις, ούτε κιλά, γραμμάρια, κομμάτια και τρέχα γύρευε.
Το παιδί μαθαίνει ότι τους 2 αριθμούς που βλέπει, εκτός από πηλίκο διαίρεσης μπορεί να τους εκφράσει και ως κλάσμα.
Λαθος ειναι αυτα που γράφεις μαν. Τα σωστα ειναι :
Το 1/8 ολων των σοκολατών.
Το 1/4 ολων των φρούτων με την προϋποθεση τα φρουτα να ειναι ιδια.
Το 1/5 ολων των μήλων.
ή
Τα 3/8 μιας σοκολατας.
Τα 3/4 ενος φρουτου με την προϋποθεση τα φρουτα να ειναι ιδια.
Το 6/5 του ενος μηλου.
Αν δωσεις για απαντηση τα 3/8 ολων των σοκολατων = 3/8 των 3 σοκολατων (αφου ολες οι σοκολατες ειναι 3) = 9/8 της 1 σοκολατας. Επι 8 παιδια βγαζεις 9 σοκολατες = ατοπο.
Καταλαβαίνεις ελπίζω ότι αυτό που γράφεις ως σωστό δεν στέκει σε κανένα σύμπαν ως διερεύνηση των ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.
Ναι δεν στεκει σε κανενα συμπαν ... Με τεκμηριο πως απλα το δηλωσες.
Μεγάλε εχεις καμποσα ομοια τεμαχια χ υλικου και θες να τα μοιρασεις σε ν ανθρωπους. Ποιος απο τους 2 μας ισχυριζεται πως ο καθε ανθρωπος θα λαβει το 1/ν απο τα καμποσα τεμαχια και ποιος πως θα λαβει το 3/ν, 6/ν, μ/ν απο τα καμποσα τεμαχια ?
Το εκαστοτε πληθος μ των καμποσων τεμαχιων θα το χρειαστεις ΜΟΝΟ αν θελεις να δωσεις απαντηση με μοναδα μετρησης το 1 τεμαχιο !
Αρα ή θα απαντησεις "το 1/ν των καμποσων τεμαχιων" ή θα απαντήσεις "το μ/ν του ΕΝΟΣ τεμαχιου".
Ποιο νια νια δεν γινεται.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.