Περάστε έξω κύριε.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:12Δεν διαφωνούμε επί της ποσότητας που πήρε κάθε μαθητής. Παίρνει 1 μήλο και 1/5 του μήλου.
Αυτό δεν μπορείς να το πεις 6/5 των μήλων γιατί κάποιος θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων. Ο πληθυντικός εδώ είναι απαράδεκτος και μπερδεύει. Και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατυπωθεί έτσι.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
το στεκι του wannabe μαθηματικού
- Gherschaagk
- Συντονίστρια
- Δημοσιεύσεις: 29767
- Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Καλώς θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στα 6/5 των μήλων.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:12Δεν διαφωνούμε επί της ποσότητας που πήρε κάθε μαθητής. Παίρνει 1 μήλο και 1/5 του μήλου.
Αυτό δεν μπορείς να το πεις 6/5 των μήλων γιατί κάποιος θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων. Ο πληθυντικός εδώ είναι απαράδεκτος και μπερδεύει. Και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατυπωθεί έτσι.
Εκτός αν λες κι εσύ ότι έπρεπε να γράφει "τα 6/5 ΑΠΟ ΤΑ μήλα", γιατί το διαβάσαμε κι αυτό.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Αντί απαντήσεως.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Όχι.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:12Δεν διαφωνούμε επί της ποσότητας που πήρε κάθε μαθητής. Παίρνει 1 μήλο και 1/5 του μήλου.
Αυτό δεν μπορείς να το πεις 6/5 των μήλων γιατί κάποιος θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων. Ο πληθυντικός εδώ είναι απαράδεκτος και μπερδεύει. Και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατυπωθεί έτσι.
Αυτός που θα έχει διδαχθεί σωστά τα κλάσματα και θα έχει καταλάβει την αντίστοιχη ύλη, δεν θα νομίσει κάτι άλλο.
Εδώ μιλάμε για ορισμούς, όχι το τι πιστεύει ο ένας ή ο άλλος για το τι γίνεται.
Είναι σαν να μου λες πως επειδή η εξίσωση 0χ=0 είναι ταυτότητα, επειδή κάποιος μπορεί να νομίσει ότι όταν ακούει ταυτότητα εννοείται η αστυνομική, θα πρέπει να το πούμε λάθος ή αλλιώς.
Εν ολίγοις, το θέμα δεν το έχει η διατύπωση, αλλά η σύγχυση που έχουν αρκετοί για τους ορισμούς και το τι σημαίνουν.
Δεν θα διαφοροποιήσουμε όμως το ορθό για να πάμε στο λάθος, το λάθος πρέπει να γίνει σωστό.
Και αυτό είναι αντικειμενικό. Δεν χωρεί εδώ υποκειμενισμός.
Από εκεί και πέρα ο καθένας κρατά τα συμπεράσματα του.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αρχέλαος την 08 Δεκ 2022, 23:21, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Λάθος.
Το βιβλίο ΔΕΝ θέλει να προσεγγίσουν τα παιδιά την έννοια του κλάσματος (ως έκφραση διαίρεσης) με αυτόν τον τρόπο.
Αν ρωτάς, δε, τη γνώμη μου, σωστά.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δεν κατάλαβα αν συμφωνείς ή διαφωνείς. Εσύ τι πιστεύεις ότι θα καταλάβει κάποιος με την διατύπωση 6/5 των μήλωνethereal έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:17Καλώς θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στα 6/5 των μήλων.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:12Δεν διαφωνούμε επί της ποσότητας που πήρε κάθε μαθητής. Παίρνει 1 μήλο και 1/5 του μήλου.
Αυτό δεν μπορείς να το πεις 6/5 των μήλων γιατί κάποιος θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων. Ο πληθυντικός εδώ είναι απαράδεκτος και μπερδεύει. Και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατυπωθεί έτσι.
Εκτός αν λες κι εσύ ότι έπρεπε να γράφει "τα 6/5 ΑΠΟ ΤΑ μήλα", γιατί το διαβάσαμε κι αυτό.
α. Τα 6/5 ενός μήλου δηλαδή 1 μήλο και 1/5 ακόμα
β. Τα 6/5 του συνόλου των μήλων
και στην τελική γιατί να μη γραφτεί αυτό με μια άλλη περιφραστική και ξεκάθαρη διατύπωση και να πρέπει μαθητής να μυρίζει τα νύχια του; Αν κάτι μαθαίνει κάποιος στα μαθηματικά, πέρα από αυτά, είναι να είναι προσεκτικός και ακριβολόγος.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Τη σύγχιση, εμφανώς, την έχουν οι εδώ "ενήλικες". Τα παιδιά προσεγγίζουν τα αχαρτογράφητα νερά με διαφορετικό τρόπο.Αρχέλαος έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:18Όχι.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:12Δεν διαφωνούμε επί της ποσότητας που πήρε κάθε μαθητής. Παίρνει 1 μήλο και 1/5 του μήλου.
Αυτό δεν μπορείς να το πεις 6/5 των μήλων γιατί κάποιος θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων. Ο πληθυντικός εδώ είναι απαράδεκτος και μπερδεύει. Και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατυπωθεί έτσι.
Αυτός που θα έχει διδαχθεί σωστά τα κλάσματα και θα έχει καταλάβει την αντίστοιχη ύλη, δεν θα νομίσει κάτι άλλο.
Εδώ μιλάμε για ορισμούς, όχι το τι πιστεύει ο ένας ή ο άλλος για το τι γίνεται.
Είναι σαν να μου λες πως επειδή η εξίσωση 0χ=0 είναι ταυτότητα, επειδή κάποιος μπορεί να νομίσει ότι όταν ακούει ταυτότητα εννοείται η αστυνομική, θα πρέπει να το πούμε λάθος ή αλλιώς.
Εν ολίγοις, το θέμα δεν το έχει η διατύπωση, αλλά η σύγχυση που έχουν αρκετοί για τους ορισμούς και το τι σημαίνουν.
Δεν θα διαφοροποιήσουμε όμως το ορθό για να πάμε στο λάθος, το λάθος πρέπει να γίνει σωστό.
Και αυτό είναι αντικειμενικό. Δεν χωρεί εδώ υποκειμενισμός.
Από εκεί και πέρα ο καθένας κρατά τα συμπεράσματα του.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Είναι. Απλά εσύ πας με πρόσθεση κλαμάτων με κοινό παρονομαστή.
Η απάντηση σε όλα είναι νιάου...
I didn't do it, but If I did, I was drunk.
Que Sera, Sera...
I didn't do it, but If I did, I was drunk.
Que Sera, Sera...
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Διαφωνώ. Το νήμα αυτό πρέπει να σου έδειξε ξεκάθαρα ότι ενώ όλοι σχεδόν οι συνομιλητές μας ξέρουν πως ακριβώς να χωρίσουν τις ποσότητες στην πράξη, διαβάζοντας το παραπάνω καταλαβαίνουν άλλα αντί άλλων.Αρχέλαος έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:18Όχι.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:12Δεν διαφωνούμε επί της ποσότητας που πήρε κάθε μαθητής. Παίρνει 1 μήλο και 1/5 του μήλου.
Αυτό δεν μπορείς να το πεις 6/5 των μήλων γιατί κάποιος θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων. Ο πληθυντικός εδώ είναι απαράδεκτος και μπερδεύει. Και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατυπωθεί έτσι.
Αυτός που θα έχει διδαχθεί σωστά τα κλάσματα και θα έχει καταλάβει την αντίστοιχη ύλη, δεν θα νομίσει κάτι άλλο.
Και βέβαια μετά έρχεται το ερώτημα. Αν κάποιος ήθελε να αναφερθεί στα 6/5 της συνολικής ποσότητας των μήλων (μην μπερδεύεσαι επειδή τα 6/5 ξεπερνούν την συνολική ποσότητα. Στο άλλο παράδειγμα μπορεί να είναι τα 3/8 ή κάτι άλλο μικρότερο της μονάδας), πως θα το πει; Τότε θα πρέπει να καταφύγει στον προσδιορισμό "συνολική ποσότητα" ή "σύνολο των μήλων"; Παλαβά πράγματα μου φαίνονται αυτά.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Η προσέγγιση που θέλει λογικά είναι αυτή.ethereal έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:20 Λάθος.
Το βιβλίο ΔΕΝ θέλει να προσεγγίσουν τα παιδιά την έννοια του κλάσματος (ως έκφραση διαίρεσης) με αυτόν τον τρόπο.
Αν ρωτάς, δε, τη γνώμη μου, σωστά.

Η ουσία που συζητάμε όμως είναι πως η κόκκινη ποσότητα δεν μπορεί να διατυπωθεί "τα 3/8 των σοκολατών". Από που κι ως που θα λέγαμε κάτι τέτοιο με πληθυντικό;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:21Δεν κατάλαβα αν συμφωνείς ή διαφωνείς. Εσύ τι πιστεύεις ότι θα καταλάβει κάποιος με την διατύπωση 6/5 των μήλωνethereal έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:17Καλώς θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στα 6/5 των μήλων.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:12
Δεν διαφωνούμε επί της ποσότητας που πήρε κάθε μαθητής. Παίρνει 1 μήλο και 1/5 του μήλου.
Αυτό δεν μπορείς να το πεις 6/5 των μήλων γιατί κάποιος θα νομίσει ότι αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων. Ο πληθυντικός εδώ είναι απαράδεκτος και μπερδεύει. Και δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατυπωθεί έτσι.
Εκτός αν λες κι εσύ ότι έπρεπε να γράφει "τα 6/5 ΑΠΟ ΤΑ μήλα", γιατί το διαβάσαμε κι αυτό.
α. Τα 6/5 ενός μήλου δηλαδή 1 μήλο και 1/5 ακόμα
β. Τα 6/5 του συνόλου των μήλων
και στην τελική γιατί να μη γραφτεί αυτό με μια άλλη περιφραστική και ξεκάθαρη διατύπωση και να πρέπει μαθητής να μυρίζει τα νύχια του; Αν κάτι μαθαίνει κάποιος στα μαθηματικά, πέρα από αυτά, είναι να είναι προσεκτικός και ακριβολόγος.
Να ξαναγράψω, για πολλοστή φορά, ότι (καλώς ή κακώς) τα τελευταία χρόνια έχει μπει στη διδασκόμενη αριθμητική και η έννοια του "περίπου".
Στο δικό σας μυαλό κάθε διατύπωση αποτελεί "άσκηση" ή "πρόβλημα" και οφείλει να το ακολουθεί μία "λύση".
Στο επίμαχο θέμα η επικεφαλίδα είναι: "δραστηριότητα" και ακολουθείται από το: "σκεφτόμαστε".
Και σ' αυτές τις ηλικίες τα παιδιά μαθαίνουν να "μαγειρεύουν" με όσα "υλικά" τους δίνει η εκφώνηση. Ούτε περισσότερα, ούτε λιγότερα, ούτε διαφορετικά, ούτε υποκρύπτεται κάτι.
Εδώ έχουν το ΤΡΙΑ (3) και το ΟΚΤΩ (8). Ούτε το 12, ούτε το 24, ούτε το 48.
Και πρέπει να καταλάβουν ότι ΤΡΙΑ ΔΙΑ ΟΚΤΩ που έχουν προσφάτως μάθει, μπορεί να περιγραφεί και ως 3/8 που ονομάζεται ΚΛΑΣΜΑ.
Η αρχική εικόνα στο νήμα με το διατυπωμένο σκεπτικό έχει την απολύτως απαραίτητη σαφήνεια.
Κανείς δεν λέει ότι ένα πρόβλημα δεν μπορεί να έχει πληθώρα διατυπώσεων και πληθώρα δρόμων που οδηγούν σε μία (ενίοτε και παραπάνω) λύση.
Αλλά αυτό ανήκει στα επόμενα βήματα και όχι στο συγκεκριμένο στάδιο.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Η ροζ ποσότητα είναι τα 3/8 των σοκολατών. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό στα παιδιά και μ' αυτόν τον τρόπο το γράφει και η αντίστοιχη σελίδα ή όποιο βοηθητικό σχήμα φτιάξει ο δάσκαλος στον πίνακα.ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:31Η προσέγγιση που θέλει λογικά είναι αυτή.ethereal έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:20 Λάθος.
Το βιβλίο ΔΕΝ θέλει να προσεγγίσουν τα παιδιά την έννοια του κλάσματος (ως έκφραση διαίρεσης) με αυτόν τον τρόπο.
Αν ρωτάς, δε, τη γνώμη μου, σωστά.
Η ουσία που συζητάμε όμως είναι πως η κόκκινη ποσότητα δεν μπορεί να διατυπωθεί "τα 3/8 των σοκολατών". Από που κι ως που θα λέγαμε κάτι τέτοιο με πληθυντικό;
Δες και το παράδειγμα του Αρχέλαου.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ethereal την 08 Δεκ 2022, 23:36, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Εγώ δεν είπα να μη χρησιμοποιηθεί το 3 και το 8. Καταλαβαίνω ότι πρέπει να διδαχθεί αυτό. Είπα να γίνει ξεκάθαρο ότι αυτή η ποσότητα αναφέρεται στην μονάδα (μία σοκολάτα) και όχι στο σύνολο των σοκολατών.ethereal έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:32 Να ξαναγράψω, για πολλοστή φορά, ότι (καλώς ή κακώς) τα τελευταία χρόνια έχει μπει στη διδασκόμενη αριθμητική και η έννοια του "περίπου".
Στο δικό σας μυαλό κάθε διατύπωση αποτελεί "άσκηση" ή "πρόβλημα" και οφείλει να το ακολουθεί μία "λύση".
Στο επίμαχο θέμα η επικεφαλίδα είναι: "δραστηριότητα" και ακολουθείται από το: "σκεφτόμαστε".
Και σ' αυτές τις ηλικίες τα παιδιά μαθαίνουν να "μαγειρεύουν" με όσα "υλικά" τους δίνει η εκφώνηση. Ούτε περισσότερα, ούτε λιγότερα, ούτε διαφορετικά, ούτε υποκρύπτεται κάτι.
Εδώ έχουν το ΤΡΙΑ (3) και το ΟΚΤΩ (8). Ούτε το 12, ούτε το 24, ούτε το 48.
Και πρέπει να καταλάβουν ότι ΤΡΙΑ ΔΙΑ ΟΚΤΩ που έχουν προσφάτως μάθει, μπορεί να περιγραφεί και ως 3/8 που ονομάζεται ΚΛΑΣΜΑ.
Η αρχική εικόνα στο νήμα με το διατυπωμένο σκεπτικό έχει την απολύτως απαραίτητη σαφήνεια.
Κανείς δεν λέει ότι ένα πρόβλημα δεν μπορεί να έχει πληθώρα διατυπώσεων και πληθώρα δρόμων που οδηγούν σε μία (ενίοτε και παραπάνω) λύση.
Αλλά αυτό ανήκει στα επόμενα βήματα και όχι στο συγκεκριμένο στάδιο.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
ST48410 έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:36Εγώ δεν είπα να μη χρησιμοποιηθεί το 3 και το 8. Καταλαβαίνω ότι πρέπει να διδαχθεί αυτό. Είπα να γίνει ξεκάθαρο ότι αυτή η ποσότητα αναφέρεται στην μονάδα (μία σοκολάτα) και όχι στο σύνολο των σοκολατών.ethereal έγραψε: 08 Δεκ 2022, 23:32 Να ξαναγράψω, για πολλοστή φορά, ότι (καλώς ή κακώς) τα τελευταία χρόνια έχει μπει στη διδασκόμενη αριθμητική και η έννοια του "περίπου".
Στο δικό σας μυαλό κάθε διατύπωση αποτελεί "άσκηση" ή "πρόβλημα" και οφείλει να το ακολουθεί μία "λύση".
Στο επίμαχο θέμα η επικεφαλίδα είναι: "δραστηριότητα" και ακολουθείται από το: "σκεφτόμαστε".
Και σ' αυτές τις ηλικίες τα παιδιά μαθαίνουν να "μαγειρεύουν" με όσα "υλικά" τους δίνει η εκφώνηση. Ούτε περισσότερα, ούτε λιγότερα, ούτε διαφορετικά, ούτε υποκρύπτεται κάτι.
Εδώ έχουν το ΤΡΙΑ (3) και το ΟΚΤΩ (8). Ούτε το 12, ούτε το 24, ούτε το 48.
Και πρέπει να καταλάβουν ότι ΤΡΙΑ ΔΙΑ ΟΚΤΩ που έχουν προσφάτως μάθει, μπορεί να περιγραφεί και ως 3/8 που ονομάζεται ΚΛΑΣΜΑ.
Η αρχική εικόνα στο νήμα με το διατυπωμένο σκεπτικό έχει την απολύτως απαραίτητη σαφήνεια.
Κανείς δεν λέει ότι ένα πρόβλημα δεν μπορεί να έχει πληθώρα διατυπώσεων και πληθώρα δρόμων που οδηγούν σε μία (ενίοτε και παραπάνω) λύση.
Αλλά αυτό ανήκει στα επόμενα βήματα και όχι στο συγκεκριμένο στάδιο.
Μα , ρε άνθρωπε, τα 3/8 των σοκολατών περιγράφονται ! Πώς να το κάνουμε!! Όχι της μιας σοκολάτας !!
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Στο παράδειγμα με την ποικιλία φρούτων, τα 3/4 των φρούτων περιγράφηκαν.
Όχι τα 3/4 του μπανανομηλοπορτόκαλου !!!
Όχι τα 3/4 του μπανανομηλοπορτόκαλου !!!
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 10 Απαντήσεις
- 621 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από regarding_to_Being