Τι, δεν πληρώνονται στον ανεξάρτητο;paul25 έγραψε: 07 Ιούλ 2022, 19:54Σωστά! Γι'αυτό άλλωστε στον κινηματογράφο υπάρχει και ο ανεξάρτητος, για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα.Πτολεμαίος έγραψε: 07 Ιούλ 2022, 17:34Λένε για την εμπορικοτητα των παιχνιδιών, ότι βγαίνουν για να πουλήσουν. Φυσικά.AlienWay έγραψε: 07 Ιούλ 2022, 17:21
Τα κόμιξ μέχρι πριν 20 χρόνια, ουδεμία σχέση είχανε με τις "καλές τέχνες" και ας σκούζαμε εμείς οι γραφικοί που λέγαμε ότι αποτελούν "την ένατη τέχνη".
Σήμερα το πράγμα άλλαξε.
Ο λόγος είναι ότι κάθε καινούργια τέχνη πρέπει να διανύσει ένα διαστημα (μικρό ή μεγάλό) μέχρι να καταξιωθεί. Μέχρι τότε θα θεωρείται "ελαφριά τέχνη", ή "παρατέχνη", ή "εφαρμωσμένη τέχνη" ή "εμπορικό", ή "μαζική κουλτούρα" ή άλλες ορολογίες βγαλμένες από τον απόπατο της διανόησης.
Το ίδιο κάνει και ο κινηματογράφος, το ίδιο και η μουσική, το θέατρο και η λογοτεχνία.
Και στην τελική για να φτιαχτεί ένα άρτιο παιχνίδι χρειάζονται 50-100 εκατομμύρια ευρώ/δολάρια.
Αλλιώς δεν θα υπήρχαν. Κι αν δεν υπήρχαν δεν θα κουβεντιαζαμε τώρα αν είναι τέχνη ή όχι.
Μην τρελαθούμε κιόλας.
Δεν στοχεύουν στο κέρδος ούτως ώστε να βγάλουν τα προς το ζην και, ει δυνατον, να μαζέψουν κεφάλαιο για την επόμενη ταινία;
Δηλαδή λένε "εμείς δεν είμαστε Χόλιγουντ, στο πουτσο μας αν μπούμε 5-7 μύρια μεσα, εμείς τέχνη δημιουργούμε"
Ρε, πόσα θέλετε να μας τρελάνετε;
Ένα απλό παράδειγμα. Θεωρείς την ταινια Alien ως τέχνη;
Επειδή για σένα υπάρχει "ασάφεια" ως το πότε τα παιχνίδια έγιναν τέχνη τοτε ισχύει το: gameboy όχι τέχνη =syberia όχι τέχνη.paul25 έγραψε: 07 Ιούλ 2022, 19:44Εάν αυτό είναι το κριτήριο σου, τότε τι έχεις να πεις για τα φορητά βίντεο γκεημς τα ασπρόμαυρα του 80? Που έκανες 3-4 κινήσεις μόνο; Αυτά μπορούμε να τα κατατάξουμε ως τέχνη; Αν όχι, από ποτέ τα βίντεο γκεημς αρχησαν να θεωρούνται τέχνη; Διότι πχ ο κινηματογράφος θεωρήθηκε από την πρώτη στιγμή.Πτολεμαίος έγραψε: 07 Ιούλ 2022, 16:02
Δεν "είναι διαφορετική η εμπειρία κάθε φορά που την ξαναζείς". Γιατί το εικαστικό και το soundtrack ενός παιχνιδιού να τα βιωνεις διαφορετικά;
Πχ η αίσθηση της άγριας δύσης (μια από τις αγαπημένες μου περιόδους της ιστορίας) που σου δίνει το Red Dead Redemption είναι πάντα η ίδια. Όσες φορές και αν το παίξεις, άγρια Δύση θα βιώσεις και όχι βικτωριανη αγγλια.
Δεν μου έχει συμβεί κάτι τέτοιο αλλά ας υποθέσουμε ότι ισχύει.
Είναι κάτι που αποτρεπει ένα έργο (στην προκειμένη ένα βοντεογκεημ απο να θεωρηθεί τέχνη;
Απεναντίας, το ακριβώς αντίθετο.
Σ'ωραιος και μετράς.
Για να σου απαντήσω μονοφραστικα, από τότε που σταμάτησαν να είναι απλά παιχνίδια δεξιοτητων/ικανοτητων/timing στο πάτημα των πλήκτρων, από το καιρό που ξεκίνησαν να ταξιδεύουν τους παίκτες σε άλλους εναλλακτικους κόσμους τους οποίους η πραγματική ζωή και οι άλλες μορφές τέχνης είτε αδυνατούν είτε δυσκολεύονται να το πράξουν.

