Η ιστορία δείχνει ότι στις τέχνες θαυμάζουμε τους τολμηρούς, αλλά όχι όλους. Αυτούς που τόλμησαν και τελικά πέτυχαν κάτι.sharp έγραψε: 06 Μαρ 2022, 15:31 Στο σπίτι του μπορεί ο καθένας να γράφει ότι θέλει*. Για να περάσει όμως το κατώφλι και να φτάσει σε σένα έπρεπε τότε να υπακούσει στη νόρμα. Και αυτή ήταν η κλίκα των Φεστιβάλ, Ντάρμσταντ, Ντοναουέσιγκεν και σε σχολές όπως Ιρκαμ, Κολωνία κλπ.
* γνωρίζω τσεμπαλίστα που έχει γράψει 6 όπερες σε στυλ μπαρόκ. Τις έχει στο συρτάρι του![]()
Έχεις ένα δίκιο για τα φεστιβάλ που λες στο ότι προώθησαν την πρωτοποριακή μουσική. Δεν βλέπω κάτι κακό σε αυτό. Η Ευρώπη προσπαθούσε να ανοικοδομηθεί από τα συντρίμμια του Β'ΠΠ σε κάθε επίπεδο (υλικό και πνευματικό) και αναζητήθηκαν νέοι τρόποι έκφρασης με απόπειρες που αρκετές φορές έμειναν σε πειραματικό επίπεδο. Κάλλιστα όμως μπορούσε κάποιος να μην συμμετέχει στα φεστιβάλ αυτά και να γράψει ότι του αρέσει. Αν πήγαινε και έγραφε έτσι για τα χρήματα ή την αναγνώριση έχει ξεκινήσει ήδη από λάθος αφετηρία στο χώρο της σοβαρής μουσικής. Ας εστίαζε στην εμπορική μουσική καλύτερα.
Αυτό που λες για το φίλο σου το πιστεύω. Θα πρέπει να καταλάβει ότι στην σοβαρή καλλιτεχνική δημιουργία, στα πλαίσια αυτού που γενικά λέμε Δυτικός Πολιτισμός, δεν είναι ανεκτή η αντιγραφή. Πρέπει να κάνει κάτι δικό του, με την προσωπική του σφραγίδα. Μουσική μπαρόκ μόνο σε διαφήμιση ή ως επένδυση σε θεατρικό ή κινηματογραφικό έργο θα μπορούσε πλέον να είναι ανεκτή. Γιατί απουσιάζει το στοιχείο της πνευματικής εργασίας ως επινόησης. Χωρίς αυτό δεν νοείται τέτοιου είδους τέχνη. Στο χώρο της ελαφράς/εμπορικής τέχνης μια χαρά μπορεί να σταθεί, αν κάνει τις κατάλληλες γνωριμίες.