foscilis έγραψε: 01 Φεβ 2022, 18:21
Δημοκράτης έγραψε: 01 Φεβ 2022, 17:52
foscilis έγραψε: 01 Φεβ 2022, 16:49
Το Άμστερνταμ το 1970:
Βλέπουμε λοιπόν οτι δεν είναι ΚΑΝ ιδιαίτερα εντατική η χρήση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Δεν είναι ότι όλοι αυτοί έχουν συνηθίσει γενιές και γενιές να πηγαίνουν στο περίπτερο με το αυτοκίνητο. Απλά έχει αφεθεί εντελώς ασύδοτη. Είναι για τις μετακινήσεις ό,τι η αυθαίρετη δόμηση για την κατοικία. Κανείς δεν τολμάει να πάρει μερικά βασικά μέτρα, όπως τσο και λο σε όποιον έχει αυτοκίνητο εντός αστικού ιστού χωρίς να έχει και θέση στάθμευσης.
οκ το άμστερνταμ κάνει ότι μπορεί για να μην έχεις αυτοκίνητο. Την ίδια ώρα έιναι μια πόλη 1εκ ανθρώπων φτιαγμένη σε έναν κύκλο με ακτίνα τα 15χλμ. Δεν μπορείς να παράξεις την κατάταση του άμτερνταμ του σήμερα την Αθήνα, πιθανά να μπορείς στην Θεσσαλονίκη. Η αθήνα φτιάχνεται μόνο με βομβαρδισμό και στήσιμο πάλι από την αρχή
Η Αθήνα δεν είναι πολύ μεγαλύτερη (εκτός αν μιλάμε για όλη την Αττική), ούτε είναι καμιά τεράστια πόλη εν γένει. Είναι μεσαίου μεγέθους όπως ξερωγω . Από το Σύνταγμα μέχρι το Σταυρό, Γλυφάδα, Χαϊδάρι, Πειραιά είναι 12 χιλιόμετρα. Το ότι έχει παραπάνω κόσμο είναι
ισχυρότερος λόγος να μην έχουν όλοι αυτοί αυτοκίνητο, γιατί σημαίνει ότι πολύ περισσότεροι άνθρωποι μένουν κοντά σε οποιαδήποτε δουλειά. Δεν είναι όπως στα χωριά που όντως χρειάζεσαι αυτοκίνητο ξερωγω για να πας στο μανάβη που είναι στο διπλανό χωριό.
ΠΑΡΑ πολλοί άνθρωποι μένουν κέντρο ή ακόμα και σε συνοικίες και δεν έχουν καθόλου αυτοκίνητο, ή το χρησιμοποιούν μόνο για εκδρομές ή καμια χοντρή δουλειά στυλ κουβάλημα επίπλου. Είναι
επιλογή αυτό που κάνουν οι άλλοι, σχετικά πρόσφατη μάλιστα και εξαιρετικά ασύμφορη για το σύνολο. Βασικα για να το πω ωμά έτσι καταλαβαίνεις τους βλάχους. Οι άνθρωποι των πόλεων σαν κουλτούρα δεν έχουν καμιά τρελή καούρα να πηγαίνουν για ψωμί με το αυτοκίνητο γιατί έχουν συνηθίσει το ψωμί να είναι στο ίδιο τετράγωνο μαζί με τα περισσότερα άλλα πράγματα που χρειάζονται.
Κατά τη γνώμη μου λοιπόν το #1 πράγμα που μπορεί να γίνει για να φτιάξει η Αθήνα είναι τέλος στην ασυδοσία των ΙΧ.
(οικονομική) πούτσα σε όποιον έχει παραπάνω αυτοκίνητα απ' ό,τι θέσεις στάθμευσης, χωρίς "είμαι φτωχός", "μόλις το αγόρασα", "έρχεστε και μου τα ανατρέπετε" και τέτοιες μαλακίες. Αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ ώστε οι κάτοχοι ΙΧ να μη φορτώνουν το 90% του κόστους στο σύνολο με τις παρανομίες τους (κόβω από το μονόδρομο, παρκάρω σε πεζοδρόμιο κλπ). Λεπίδι στα παλιά οχήματα.
Αν δεν κυκλοφορούν τόσο πολλά αυτοκίνητα ούτε είναι τόσο πολλά αυτοκίνητα παρκαρισμένα όπου βρουν, αμέσως τα λεωφορεία, τα τρόλεϋ και το περπάτημα γίνονται βιώσιμη λύση μετακίνησης. Αν βγάλεις από την (καθημερινή) κυκλοφορία και στάθμευση ένα εκατομμύριο οχήματα είναι σα να γκρέμισες εφτά-οχτώ τετραγωνικά χιλιόμετρα πόλης(!) και να τα μετέτρεψες αυτόματα σε φαρδύτερους δρόμους, προσβάσιμα πεζοδρόμια, διαβάσεις κλπ.
Επειδή βέβαια όλα αυτά δεν πρόκειται να γίνουν, με γεμίζει ικανοποίηση που τουλάχιστον όλοι αυτοί οι μαλάκες θα καταλήξουν άστεγοι πληρώνοντας 20 ευρώ τη μέρα βενζίνη.