ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 30 Ιαν 2022, 18:10
" Ένας ιησουίτης μου έδωσε κάποτε ένα παράδειγμα: δύο άντρες κάθονται πάνω σε μία ξύλινη σχέδια που μπορεί να μεταφέρει μόνο ένα άτομο . Ο ένας σπρώχνει τον άλλο και εκείνος πνίγεται. Αυτο τον κάνει ένοχο; όχι , γιατί αν κάποιος από τους δύο δεν είχε πεθάνει, θα είχαν χαθεί και οι δύο "
Από το βιβλίο του
ΕΝΤΥ ΝΤΕ ΒΙΝΤ
ΤΕΛΕΥΤΑΊΟΣ ΣΤΑΘΜΌΣ ΑΟΥΣΒΙΤΣ
Επειδή το ερώτημα ξεκίνησε από την μελέτη
του ανωτέρω βιβλιου , επαναδιατυπωνω το ερώτημα
Εάν ησασταν Εβραίοι στο ΑΟΥΣΒΙΤΣ θα είχατε πρόβλημα να .. στείλετε άλλους ομοφυλους σας Εβραίους στους φούρνους, προκειμένου εσείς ως Εβραίος να δώσετε την δική σας ζωή ;
Θα είχατε πρόβλημα από ηθικής πλευράς να θυσιαστουν οι ζωές άλλων οικογενειών προκειμένου εσείς να σωσετε τις ζωές των μελών της δικής σας οικογένειας ;
Από αυτά που γνωρίζω σχετικά με την δική μου οικογένεια και ορισμένες άλλες, όχι μόνο δεν θα είχα θέμα από ηθικής άποψης να πάνε στο διάολο, αλλά παρακαλώ και κάθε μέρα να γίνει. Είναι θέμα επιβίωσης της δικής μου οικογένειας και των παιδιών (ανιψιών) που αγαπώ.
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 01 Φεβ 2022, 16:10
Θα είχατε πρόβλημα από ηθικής πλευράς να θυσιαστουν οι ζωές άλλων οικογενειών προκειμένου εσείς να σωσετε τις ζωές των μελών της δικής σας οικογένειας ;
ΝΑΙ, εννοειται πως θα θυσιαζα τις ζωες των αλλων.
Το ανηθικο θα ηταν να κανει κανεις το αντιθετο.
Γενικα, πρεπει να φανταστεις την ηθικη σαν ενα βιντεοπαιχνιδι με διαφορες πιστες.
Στην τελευταια πιστα γινεσαι θεος.
Στην 1η πιστα εισαι διαολος.
Στις ενδιαμεσες εισαι ανθρωπος.
https://i.imgur.com/p7krvsa.jpg
Πρόεδρος του Σ.Φ.Σ.Σ.Κ.Π.Ο
Ωραίο πρωτάθλημα ρε κατσικοειδή φυστικοβουτηρομένα λοβοτομημένα καγκουροειδή κατσίκια!
Βρήκε ο ΑΙΝΕΙΑΝ θέμα με τις οικογένειες ή συναδέλφους στην δουλειά, όπου ο ένας εύχεται θάνατο στον άλλον, πίσω από την πλάτη του.
Τα χωριά μονίμως δεν είναι τσακωμένα;
Antares έγραψε: 01 Φεβ 2022, 16:30
Βρήκε ο ΑΙΝΕΙΑΝ θέμα με τις οικογένειες ή συναδέλφους στην δουλειά, όπου ο ένας εύχεται θάνατο στον άλλον, πίσω από την πλάτη του.
Τα χωριά μονίμως δεν είναι τσακωμένα;
Το θέμα και το ερώτημα του νυν νήματος ξεκίνησε από την μελέτη του συγκεκριμένου βιβλίου
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 30 Ιαν 2022, 18:10
" Ένας ιησουίτης μου έδωσε κάποτε ένα παράδειγμα: δύο άντρες κάθονται πάνω σε μία ξύλινη σχέδια που μπορεί να μεταφέρει μόνο ένα άτομο . Ο ένας σπρώχνει τον άλλο και εκείνος πνίγεται. Αυτο τον κάνει ένοχο; όχι , γιατί αν κάποιος από τους δύο δεν είχε πεθάνει, θα είχαν χαθεί και οι δύο "
Γιατί είναι άλλο να πετάξεις έξω από τη βάρκα έναν άσχετο και άλλο το παιδί σου.
Όπως είναι και χαζό να θεωρεί ο οποιοσδήποτε ότι αυτός είναι ο δυνατός που θα πετάξει τον άλλο από την βάρκα, οπότε η επιλογή -και οι αντίστοιχοι προβληματισμοί για την ηθική- είναι αμιγώς δικό του θέμα.
Μείνε στο νήμα...
Και...βγάλε τα εισαγωγικά από το ατομικό...
Υ.Γ Υπάρχει δίλλημα αν είσαι με το παιδί σου; Έλεος δλδ...Ο κάθε πρόγονος φροντίζει τον απόγονο ενστικτωδώς για την επιβίωση του είδους... Μην αρχίσεις με εξαιρέσεις...
O Aineian έγραψε για "ατομικό" συμφέρον, όχι εγώ.
Και η "επιβίωση του είδους" δεν είναι ατομικό θέμα. Απαιτεί συλλογικό και όχι ατομικό ένστικτο. Γράφω "ένστικτο" και όχι "ηθικές θεωρήσεις" έτσι; Ακόμη και τα ζώα* υπερασπίζονται την αγέλη τους.
*Και οι μάνες εγκαταλείπουν τα άρρωστα ή αδύναμα μωρά για να επιβιώσουν τα άλλα.
Θεωρώ ότι πρέπει να ξανάνοιξω τα βιβλία με τις ανθρώπινες δοξασίες...
Κοιτα τι μαθαίνω...και εγώ που νόμιζα πως η αγέλη δεν είναι παρά μια συμπεριφορά που καθορίζεται από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης που μαζί με το γενετήσιο ένστικτο είναι τα δυο θεμελιώδη για την επιβίωση...
ksk έγραψε: 01 Φεβ 2022, 15:34
Μείνε στο νήμα...
Και...βγάλε τα εισαγωγικά από το ατομικό...
Υ.Γ Υπάρχει δίλλημα αν είσαι με το παιδί σου; Έλεος δλδ...Ο κάθε πρόγονος φροντίζει τον απόγονο ενστικτωδώς για την επιβίωση του είδους... Μην αρχίσεις με εξαιρέσεις...
O Aineian έγραψε για "ατομικό" συμφέρον, όχι εγώ.
Και η "επιβίωση του είδους" δεν είναι ατομικό θέμα. Απαιτεί συλλογικό και όχι ατομικό ένστικτο. Γράφω "ένστικτο" και όχι "ηθικές θεωρήσεις" έτσι; Ακόμη και τα ζώα* υπερασπίζονται την αγέλη τους.
*Και οι μάνες εγκαταλείπουν τα άρρωστα ή αδύναμα μωρά για να επιβιώσουν τα άλλα.
Θεωρώ ότι πρέπει να ξανάνοιξω τα βιβλία με τις ανθρώπινες δοξασίες...
Κοιτα τι μαθαίνω...και εγώ που νόμιζα πως η αγέλη δεν είναι παρά μια συμπεριφορά που καθορίζεται από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης που μαζί με το γενετήσιο ένστικτο είναι τα δυο θεμελιώδη για την επιβίωση...
Αναφέρθηκα και στα δύο. Η ισχύς που δίνει η ενστικτώδης ένωση της ομάδας είναι απολύτως συμβατή με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, ανεξαρτήτως ανθρώπινων δοξασιών. Και το γενετήσιο ένστικτο αφορά ακριβώς σ' αυτό. Μπορεί μια γάτα να σε ξεσκίσει αν απειλήσεις τα μικρά της αλλά η ίδια είναι που θα βγάλει το άρρωστο μικρό έξω από τη φωλιά του. Μπορεί οι αγέλες των ζώων να σχηματίζουν προστατευτικό κλοιό γύρω από τα μικρά τους, όταν δέχονται επίθεση από αρπακτικά αλλά η ίδια αγέλη θα υποχωρήσει αν αρπάξουν ένα μικρό εκτός της εμβέλειας του προστατευτικού κύκλου. Και σ' αυτό το πλαίσιο, παίζει και η ανοσία της αγέλης. Επιβιώνουν -και γίνονται πιο δυνατά- τα πιο ισχυρά και υγιή μέλη.
Ουσιαστικώς, στο ίδιο πλαίσιο παίζει και το κόνσεπτ της ανθρώπινης θυσίας, ως τελετουργικό.
Και η "επιβίωση του είδους" δεν είναι ατομικό θέμα. Απαιτεί συλλογικό και όχι ατομικό ένστικτο. Γράφω "ένστικτο" και όχι "ηθικές θεωρήσεις" έτσι; Ακόμη και τα ζώα* υπερασπίζονται την αγέλη τους.
*Και οι μάνες εγκαταλείπουν τα άρρωστα ή αδύναμα μωρά για να επιβιώσουν τα άλλα.
Θεωρώ ότι πρέπει να ξανάνοιξω τα βιβλία με τις ανθρώπινες δοξασίες...
Κοιτα τι μαθαίνω...και εγώ που νόμιζα πως η αγέλη δεν είναι παρά μια συμπεριφορά που καθορίζεται από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης που μαζί με το γενετήσιο ένστικτο είναι τα δυο θεμελιώδη για την επιβίωση...
Αναφέρθηκα και στα δύο. Η ισχύς που δίνει η ενστικτώδης ένωση της ομάδας είναι απολύτως συμβατή με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, ανεξαρτήτως ανθρώπινων δοξασιών. Και το γενετήσιο ένστικτο αφορά ακριβώς σ' αυτό. Μπορεί μια γάτα να σε ξεσκίσει αν απειλήσεις τα μικρά της αλλά η ίδια είναι που θα βγάλει το άρρωστο μικρό έξω από τη φωλιά του. Μπορεί οι αγέλες των ζώων να σχηματίζουν προστατευτικό κλοιό γύρω από τα μικρά τους, όταν δέχονται επίθεση από αρπακτικά αλλά η ίδια αγέλη θα υποχωρήσει αν αρπάξουν ένα μικρό εκτός της εμβέλειας του προστατευτικού κύκλου. Και σ' αυτό το πλαίσιο, παίζει και η ανοσία της αγέλης. Επιβιώνουν -και γίνονται πιο δυνατά- τα πιο ισχυρά και υγιή μέλη.
Ουσιαστικώς, στο ίδιο πλαίσιο παίζει και το κόνσεπτ της ανθρώπινης θυσίας, ως τελετουργικό.
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 30 Ιαν 2022, 18:10
" Ένας ιησουίτης μου έδωσε κάποτε ένα παράδειγμα: δύο άντρες κάθονται πάνω σε μία ξύλινη σχέδια που μπορεί να μεταφέρει μόνο ένα άτομο . Ο ένας σπρώχνει τον άλλο και εκείνος πνίγεται. Αυτο τον κάνει ένοχο; όχι , γιατί αν κάποιος από τους δύο δεν είχε πεθάνει, θα είχαν χαθεί και οι δύο "
Από το βιβλίο του
ΕΝΤΥ ΝΤΕ ΒΙΝΤ
ΤΕΛΕΥΤΑΊΟΣ ΣΤΑΘΜΌΣ ΑΟΥΣΒΙΤΣ
Επειδή το ερώτημα ξεκίνησε από την μελέτη
του ανωτέρω βιβλιου , επαναδιατυπωνω το ερώτημα
Εάν ησασταν Εβραίοι στο ΑΟΥΣΒΙΤΣ θα είχατε πρόβλημα να .. στείλετε άλλους ομοφυλους σας Εβραίους στους φούρνους, προκειμένου εσείς ως Εβραίος να δώσετε την δική σας ζωή ;
Δεν είναι αν έχουμε πρόβλημα, είναι αντικειμενικά ανήθικο τόσο με την Καντιανή, όσο και με την ωφελιμιστική οπτική (στην περίπτωση που θα ήταν ελεύθερος).Η πράξη όμως αυτή εκπίπτει ηθικής ανάλυσης (όπως σου ξανά έγραψα) γιατι στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει ελευθερία να επιλέξει και κάποιος πρέπει οπωσδηποτε να πεθάνει, αφού είναι αιχμάλωτοι και τους κανόνες τους βάζουν άλλοι.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.