hellegennes έγραψε: 15 Μάιος 2021, 23:24
stavmanr έγραψε: 15 Μάιος 2021, 16:48
Να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα:
στέρηση ελευθερίας υπάρχει όταν η δική σου ελευθερία δεν καταπατά θεμελιώδη δικαιώματα του διπλανού σου.
Όταν η δική σου κίνηση θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του διπλανού, ή ακόμα και τη δική σου, δεν μιλάμε για στέρηση ελευθερίας.
Θέλει μεγάλο θράσος για να ισχυριστεί κανείς ότι η ύπαρξη ιών, που είναι μια βιολογική πραγματικότητα, μπορεί να χαρακτηριστεί ως «θέτω σε κίνδυνο την ζωή του διπλανού». Μπορείς δε, αυτήν την γελοία λογική να την επεκτείνεις στα πάντα. Το δικαίωμά σου να οδηγείς, θέτει σε κίνδυνο την ζωή των πεζών, το δικαίωμά σου να φιλάς φίλους, γνωστούς και συγγενείς τούς θέτει σε κίνδυνο, το δικαίωμά σου πεις την γνώμη σου θέτει σε κίνδυνο την ζωή όσων προβαίνουν σε ακραίες ενέργειες ορμώμενοι από τις απόψεις σου και πάει λέγοντας.
Υπάρχει ένα όριο στο τι σημαίνει «θέτω σε κίνδυνο την ζωή κάποιου».
Το δικαίωμα να οδηγείς τίθεται υπό συγκεκριμένες ρυθμίσεις. Δεν μπορείς να οδηγείς όπως θέλεις, όπου θέλεις, όποτε θέλεις. Αυτό συμβαίνει επειδή προέχει η ασφάλειά σου και του διπλανού σου από την "ελευθερία" να κάνεις ό,τι σου κατεβάσει ο νους στο τιμόνι.
Το "δικαίωμα να φιλάς" είναι δικής σου ανακάλυψης. Στην πραγματική ζωή ακόμα και το φιλί έχει προϋποθέσεις, αλλιώς καταλήγεις να ασελγείς, να προσβάλλεις και τελικά να κατηγορείσαι για σωρεία παραβάσεων.
Το δικαίωμα να πεις τη γνώμη σου είναι ελεύθερο εκτός από τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τους νόμους της Πολιτείας μας, όπως το να παρακινείς σε βία, τρομοκρατία και άλλες περιπτώσεις.
Βλέπεις, λοιπόν, ότι ανάλογα με την κατάσταση έχουμε αντίστοιχο νομικό πλαίσιο να ρυθμίζει όλες τις πτυχές της κοινωνικής μας ζωής.
Θέλει λοιπόν μεγάλο θράσος να γράφει κανείς ότι στην πανδημία θα κάνει καθένας ό,τι γουστάρει, την ίδια στιγμή που σε πιο απλές καταστάσεις ρυθμίζονται τα πάντα.