Πολύ καλό εθνικιστικό κείμενο, δίνει τον ιδεολογικό χαρακτήρα της περιόδου, απίστευτο με τα σημερινά πολυπολιτισμικά δεδομένα, αρκεί να δει κανείς δηλώσεις "δεξιών" τύπου Αβραμόπουλος Πακη, και πολλών άλλων της ΝΔούλας, καμία σχέση. Η τότε άρχουσα τάξη και η διανόηση και η μαρξιστικά λεγόμενη αστική τάξη ήταν καθαρά εθνικιστική, με έμπρακτα φαινόμενα τους μεγάλους εθνικούς ευεργέτες, την Μεγάλη ιδέα, τους επιθετικούς πολέμους του Βενιζέλου. Σήμερα μόνη λύση ένα λαϊκό εθνικιστικό κίνημα.Βινόσαυρος έγραψε: 31 Ιούλ 2018, 05:57«Τα βάρβαρα ονόματα και τα κακόφωνα ελληνικά λυπούσι μεν το γλωσσικόν αίσθημα, έχουσι δε και επιβλαβή μορφωτικήν επήρειαν εις τους κατοικούντας, συστέλλοντά πως και ταπεινούντα το φρόνιμα αυτών, αλλά και παρέχουσι ψευδή υπόνοιαν της εθνικής συστάσεως του πληθυσμού των χωρίων εκείνων, ων τα ξενικά ονόματα ηδύνατο να εκληφθώσιν ως μαρτυρούντα και ξενικήν καταγωγήν» και «η εκβολή όλων των τουρκοφώνων ονομάτων των συνοικισμών και κοινοτήτων, τα οποία μολύνουσι και ασχημίζουσι την όψιν της ωραίας ημών πατρίδος, παρέχουσι δε και αφορμήν εις δυσμενή δια το ελληνικό έθνος εθνολογικά συμπεράσματα, τα οποία οι αντίπαλοι λαοί μεταχειρίζονται εναντίον ημών».
Π
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
https://youtu.be/-VhIL6Ld9qI?t=1166 Πράξη ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Κατσαφάδου Κωνσταντίνου, Μιχαηλίδου Δόμνας, Βλαχάκου Νικολάου http://tinyurl.com/4hwb2kra
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Πασαλιμάνι = Λιμένας Ζέας
Επίσης:
Μπύθουλας = Κολωνός/Ακαδημία Πλάτωνος (ή "Ακαδημία Πλάτανος" κατά τη Μαντάμ Σουσού)
Βούθουλας = Ιλισσός στην Αγία Φωτεινή
Πάνος Σκουρλέτης
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Το Πασαλιμάνι ακόμη νομίζω πως χρησιμοποιείται περισσότερο
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Το ίδιο και το Τουρκολίμανο (αν και λέμε και "Καστέλα",)
Πάνος Σκουρλέτης
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Οποτε θα πρεπει να δεχθουμε και το αναποδο. Εχεις καποια στοιχεια γι'αυτο;Chainis έγραψε: 31 Ιούλ 2018, 21:40Ναι.
Και εξηγείται ότι υπήρχε κάποιο Σλάβικο τοπωνύμιο που το 1600 που έπαιρναν μαζικά τα βουνά οι Έλληνες πήγαν εκεί και έστησαν χωριό και το ονόμασαν όπως ήταν το τοπωνύμιο.
Ο Καρυτινός είχε γράψει στο παλιό κάμποσα τέτοια παραδείγματα για την Αρκαδία όπου επί Ενετών δεν υπήρχαν χωριά και εμφανίστηκαν στην Τουρκοκρατία με Σλάβικα ονόματα κι αυτά από Ενετικά και Τούρκικα κατάστιχα που έχουν σωθεί.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Η Στεμνίτσα.paul25 έγραψε: 01 Αύγ 2018, 16:04Οποτε θα πρεπει να δεχθουμε και το αναποδο. Εχεις καποια στοιχεια γι'αυτο;Chainis έγραψε: 31 Ιούλ 2018, 21:40Ναι.paul25 έγραψε: 31 Ιούλ 2018, 15:01
Ε μα ρε φίλε εσύ τι λες; Να ιδρύθηκαν από Έλληνες και να φέρουν άλλο όνομα; ξενικό;
Και εξηγείται ότι υπήρχε κάποιο Σλάβικο τοπωνύμιο που το 1600 που έπαιρναν μαζικά τα βουνά οι Έλληνες πήγαν εκεί και έστησαν χωριό και το ονόμασαν όπως ήταν το τοπωνύμιο.
Ο Καρυτινός είχε γράψει στο παλιό κάμποσα τέτοια παραδείγματα για την Αρκαδία όπου επί Ενετών δεν υπήρχαν χωριά και εμφανίστηκαν στην Τουρκοκρατία με Σλάβικα ονόματα κι αυτά από Ενετικά και Τούρκικα κατάστιχα που έχουν σωθεί.
http://arcadia.ceid.upatras.gr/arkadia/ ... istory.htmΓια πρώτη φορά εμφανίζεται σε χάρτη και σε γραπτές πηγές τον 16ο αιώνα, ενώ κανένα μνημείο της δεν είναι χρονολογημένο με βεβαιότητα πριν από τον αιώνα αυτό. Η πρώτη γραπτή μαρτυρία είναι ένα οθωμανικό κατάστιχο καταγραφής φορολογουμένων που ανάγεται στην περίοδο 1512/20.
Δεν αναφέρεται από τους Φράγκους και τους Ενετούς σε φορολογικά κατάστιχα και αναφέρεται πρώτη φορά από τους Τούρκους.
Για το Χρυσοβίτσι από την βικιπαιδεία :
Το Χρυσοβίτσι είναι από τα πιο ιστορικά χωριά της Αρκαδίας. Ως οργανωμένος οικισμός υπάρχει ήδη από το 15ο αιώνα.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Chainis έγραψε: 01 Αύγ 2018, 16:22 Η Στεμνίτσα.
http://arcadia.ceid.upatras.gr/arkadia/ ... istory.htmΓια πρώτη φορά εμφανίζεται σε χάρτη και σε γραπτές πηγές τον 16ο αιώνα, ενώ κανένα μνημείο της δεν είναι χρονολογημένο με βεβαιότητα πριν από τον αιώνα αυτό. Η πρώτη γραπτή μαρτυρία είναι ένα οθωμανικό κατάστιχο καταγραφής φορολογουμένων που ανάγεται στην περίοδο 1512/20.
Δεν αναφέρεται από τους Φράγκους και τους Ενετούς σε φορολογικά κατάστιχα και αναφέρεται πρώτη φορά από τους Τούρκους.
Για το Χρυσοβίτσι από την βικιπαιδεία :
Το Χρυσοβίτσι είναι από τα πιο ιστορικά χωριά της Αρκαδίας. Ως οργανωμένος οικισμός υπάρχει ήδη από το 15ο αιώνα.
Πως ειμαστε σιγουροι οτι ιδρυθηκαν απο Ελληνες; Επειδη ιδρυθηκαν χρονια μετα τον ερχομο των σλαβων; Παντως στη περιοχη απο την οποια καταγεται ο πατερας μου, τα χωρια τα περισσοτερα δημιουργηθηκαν περιπου τον 17αιωνα-18αιωνα, τα ονοματα τους ειναι αντιστοιχα ονοματα χωριων της Πελλοπονησου εφοσον οι περισοτεροι ηρθαν απο αυτα τα μερη. Το ορος στο οποιο ιδρυθηκαν φερει ξενικο ονομα και υπαρχουν αρκετα χωρια τριγυρω με ξενικο ονομα. Σε αυτη τη περιπτωση Ελληνες ιδρυσαν χωρια με ονοματα αλλης περιοχης απο εκει που πηγαν. Δεν μπορω να θεωρησω κανονα τις περιπτωσεις Ελληνες να ιδρυουν χωρια με ξενικο ονομα, αν οντως συνεβησαν τετοιες περιπτωσεις θα ηταν λιγες.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Δηλαδή από ποιους άλλους θα μπορούσαν να ιδρυθούν;paul25 έγραψε: 01 Αύγ 2018, 18:36 Πως ειμαστε σιγουροι οτι ιδρυθηκαν απο Ελληνες; Επειδη ιδρυθηκαν χρονια μετα τον ερχομο των σλαβων;
(ουσιαστικά δεν ιδρύθηκαν, τα ονόματα μάλλον θα υπήρχαν ήδη στην περιοχή από παλαιότερα)
Αφού δεν αναφέρονται σλάβοι πουθενά στις πηγές (ούτε στο Χρονικό του Μορέως) παρά μόνο στον δυτικό Ταΰγετο μέχρι τον 15ο αιώνα,
όπου και εξαφανίστηκαν έκτοτε, όταν εποίκησαν την περιοχή Μανιάτες.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Απο αλλους κατοικους των υπαρχοντων σλαβικων χωριων. Μπορει καποιος να εφυγε απο ενα Σλαβικο χωριο και να πηγε με την οικογενεια του και συγγενικες οικογενειες να ιδρυσουν ενα νεο. Το δικο μου χωριο ετσι ιδρυθηκε, απο εναν Ελληνα που τον κυνηγουσαν οι Τουρκοι, τουλαχιστον ετσι λεει η προφορικη παραδοση του τοπου.Αίγαγρος έγραψε: 01 Αύγ 2018, 18:39Δηλαδή από ποιους άλλους θα μπορούσαν να ιδρυθούν;paul25 έγραψε: 01 Αύγ 2018, 18:36 Πως ειμαστε σιγουροι οτι ιδρυθηκαν απο Ελληνες; Επειδη ιδρυθηκαν χρονια μετα τον ερχομο των σλαβων;
(ουσιαστικά δεν ιδρύθηκαν, τα ονόματα μάλλον θα υπήρχαν ήδη στην περιοχή από παλαιότερα)
Αφού δεν αναφέρονται σλάβοι πουθενά στις πηγές (ούτε στο Χρονικό του Μορέως) παρά μόνο στον δυτικό Ταΰγετο μέχρι τον 15ο αιώνα,
όπου και εξαφανίστηκαν έκτοτε, όταν εποίκησαν την περιοχή Μανιάτες.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
σλαβικά χωριά θα είχαν μείνει μόνο στον Ταΰγετο εκείνη την εποχή (βαριά μέχρι τον 15ο αιώνα).paul25 έγραψε: 01 Αύγ 2018, 19:22 Απο αλλους κατοικους των υπαρχοντων σλαβικων χωριων. Μπορει καποιος να εφυγε απο ενα Σλαβικο χωριο και να πηγε με την οικογενεια του και συγγενικες οικογενειες να ιδρυσουν ενα νεο. Το δικο μου χωριο ετσι ιδρυθηκε, απο εναν Ελληνα που τον κυνηγουσαν οι Τουρκοι, τουλαχιστον ετσι λεει η προφορικη παραδοση του τοπου.
Το αν έφυγαν από εκεί οικογένειες και πήγαν ορεινή Αρκαδία (όπου επί Βυζαντίου ονομαζόταν Μεσαρέα, ελληνικό όνομα),
δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε.
εγώ πιστεύω πως είτε πήγαν Έλληνες και ίδρυσαν εκεί το νέο τους χωριό με τον όνομα του παλαιού τους χωριού (ναι, και ας ήταν ξενικό),
είτε όταν πήγαν εκεί υπήρχε ήδη οικισμός, αλλά ασήμαντος, ή κάποιο παλαιό βυζαντινό φρούριο που είχε διατηρήσει εκείνη την ξενική ονομασία.
Ο λόγος που είμαι πεπεισμένος πως πρόκειται για Έλληνες/Ρωμιούς, είναι γιατί στα οθωμανικά κατάστιχα αναφέρονται ως Rum.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Παντως η πανανθρωπινη ιστορικη εμπειρια δειχνει οτι ο κανονας ειναι να ονομαζεται μια περιοχη που πανε καποιοι μεταναστες με το ονομα της πατριδας τους πχ Νεα Υορκη, Νεα Ορλεανη κλπ σε ολα τα μηκη και πλατη της γης, επισης η λογικη οριζει οτι θα δωσεις ονομα του μερους που εσυ ιδρυεις στη γλωσσα που μιλας. Οπως και να εχει δεν αποκλειω περιπτωσεις οπου Ελληνες να ιδρυσαν λογω καποιων περιστασεων χωριο με ονομα ξενικο, ομως επειδη θα εγινε υπο ξεχωριστες συνθηκες αυτο θα ηταν κατι σπανιο. Αν Ελληνες ιδρυσαν χωρια με σλαβικο ονομα, σημαινει επιπλεον πως θα ηταν κατι ξεχωριστο γι'αυτους να το ονομασουν στα Σλαβικα, τι το ξεχωριστο μπορει να σημαινε;Αίγαγρος έγραψε: 01 Αύγ 2018, 19:30
σλαβικά χωριά θα είχαν μείνει μόνο στον Ταΰγετο εκείνη την εποχή (βαριά μέχρι τον 15ο αιώνα).
Το αν έφυγαν από εκεί οικογένειες και πήγαν ορεινή Αρκαδία (όπου επί Βυζαντίου ονομαζόταν Μεσαρέα, ελληνικό όνομα),
δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε.
εγώ πιστεύω πως είτε πήγαν Έλληνες και ίδρυσαν εκεί το νέο τους χωριό με τον όνομα του παλαιού τους χωριού (ναι, και ας ήταν ξενικό),
είτε όταν πήγαν εκεί υπήρχε ήδη οικισμός, αλλά ασήμαντος, ή κάποιο παλαιό βυζαντινό φρούριο που είχε διατηρήσει εκείνη την ξενική ονομασία.
Ο λόγος που είμαι πεπεισμένος πως πρόκειται για Έλληνες/Ρωμιούς, είναι γιατί στα οθωμανικά κατάστιχα αναφέρονται ως Rum.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Δεν είναι απαραίτητο να ιδρύθηκαν, αλλά να αυξήθηκε ο πληθυσμός τους λόγω μετακινήσεων/μετεγκατάστασης, δηλαδή να προϋπήρχαν.
Επίσης μπορεί να μετέφεραν την ονομασία παλαιότερου οικισμού στο νέο τους σπίτι. Και είναι το πιο λογικό, αφού Σλάβοι στην περιοχή δεν αναφέρονται σε καμία ιστορική πηγή. Ήδη από το χρονικό του Μορέως, στη περιοχή γίνεται λόγος για Έλληνες.
Επίσης μπορεί να μετέφεραν την ονομασία παλαιότερου οικισμού στο νέο τους σπίτι. Και είναι το πιο λογικό, αφού Σλάβοι στην περιοχή δεν αναφέρονται σε καμία ιστορική πηγή. Ήδη από το χρονικό του Μορέως, στη περιοχή γίνεται λόγος για Έλληνες.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Ενταξει για χωρια που προυπηρχαν, μπορει να αλλαξε ο πληθυσμος τους, εγω μιλαω για χωρια που οπως ειπωθηκε ιδρυθηκαν ολοκαινουρια τον 15 η 16 αιωνα κλπ. Καποια οντως μπορει να ιδρυθηκαν απο Ελληνες απο Σλαβικα χωρια μεταφεροντας το παλιο ξενικο ονομα, σε αυτη τη περιπτωση υπαρχουν Σλαβικα χωρια με διπλα ονοματα; Αν ναι, ποσα ειναι;Αίγαγρος έγραψε: 01 Αύγ 2018, 19:42 Δεν είναι απαραίτητο να ιδρύθηκαν, αλλά να αυξήθηκε ο πληθυσμός τους λόγω μετακινήσεων/μετεγκατάστασης, δηλαδή να προϋπήρχαν.
Επίσης μπορεί να μετέφεραν την ονομασία παλαιότερου οικισμού στο νέο τους σπίτι. Και είναι το πιο λογικό, αφού Σλάβοι στην περιοχή δεν αναφέρονται σε καμία ιστορική πηγή. Ήδη από το χρονικό του Μορέως, στη περιοχή γίνεται λόγος για Έλληνες.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Re: Οι ονομασίες και μετονομασίες τοπωνυμιών.
Για διπλά ονόματα ή πόσα ήταν αυτά δεν ξέρω αν μπορεί να γνωρίζει κανείς, μιλάμε για ασήμαντα χωριουδάκια,
οι αρχές της εποχής θα ενδιαφέρονταν μόνο για τον αριθμό των οικογενειών και την εθνικότητά τους για να υπολογίζουν τον ανάλογο φόρο.
Πάντως ακόμα και να ιδρύθηκαν εκείνη την εποχή εκ του μηδενός, θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στο γεγονός πως οι Οθωμανοί αναφέρονται στους κατοίκους τους ως Rum/Ρωμιοί και όχι ως κάτι άλλο. Άλλωστε, όπου υπήρχαν και Αρβανίτες έγραφαν Αρναούτ, ομοίως και όπου υπήρχαν Τούρκοι ή οτιδήποτε άλλο το ανέφεραν.
οι αρχές της εποχής θα ενδιαφέρονταν μόνο για τον αριθμό των οικογενειών και την εθνικότητά τους για να υπολογίζουν τον ανάλογο φόρο.
Πάντως ακόμα και να ιδρύθηκαν εκείνη την εποχή εκ του μηδενός, θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στο γεγονός πως οι Οθωμανοί αναφέρονται στους κατοίκους τους ως Rum/Ρωμιοί και όχι ως κάτι άλλο. Άλλωστε, όπου υπήρχαν και Αρβανίτες έγραφαν Αρναούτ, ομοίως και όπου υπήρχαν Τούρκοι ή οτιδήποτε άλλο το ανέφεραν.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 1 Απαντήσεις
- 521 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa