Ενδιαφέρον.ST48410 έγραψε: 09 Μαρ 2021, 13:47Ευχαρίστως.
Το πρώτο σχόλιο είναι ότι μπορείς πολύ εύκολα να κοροϊδέψεις κάποιον στα πλαίσια της μοντέρνας τέχνης. Και παλιότερα μπορούσες αλλά τώρα είναι πιο εύκολο. Θα πω παρακάτω περισσότερα.
Το δεύτερο είναι ότι για να κριθεί σοβαρά ένα έργο (όχι στο πόδι από κάποιον περαστικό στην έκθεση) χρειάζεσαι κάποιες προϋποθέσεις. Να ξέρεις πότε φτιάχτηκε, από ποιον και τι άλλο έχει κάνει αυτός. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες δεν μπορείς να κάνεις υποθέσεις και χωρίς τις σωστές υποθέσεις θα φτάσεις σε λάθος συμπεράσματα
Το σημαντικό σε ένα έργο τέχνης δεν είναι το αντικείμενο αυτό καθεαυτό. Δεν είναι το γλυπτό, ο πίνακας, το ποίημα πάνω στο χαρτί. Είναι ο πνευματικός μόχθος που απαιτείται μια συγκεκριμένη ιστορική στιγμή για να γίνει αυτό. Δηλαδή σήμερα δεν απαιτείται κανένας πνευματικός μόχθος για να αναπαράγεις πιστά το έργο κάποιου μεγάλου καλλιτέχνη που είναι ευρέως γνωστό και διαδεδομένο και άρα μια τέτοια αναπαραγωγή δεν έχει καμία καλλιτεχνική αξία. Μπορείς να ζωγραφίσεις στο ύφος του Θεοτοκόπουλου, του Ρέμπραντ του (βάλε όποιον θες) και είναι κάτι που το κάνει σε ένα σημαντικό βαθμό ο σπουδαστής ζωγράφος ως μέρος της εκπαίδευσής του.
Συνέπεια του προηγούμενου είναι πως το ίδιο ακριβώς έργο τέχνης μπορεί να έχει από απεριόριστη έως καθόλου αξία ανάλογα με τη χρονική στιγμή στην οποία φτιάχνεται.
Αν βρεις λοιπόν ένα χαρτί από τετράδιο με μόνο ζωγραφισμένο ένα τετράγωνο μπορεί να είναι από άσκηση γεωμετρίας ενός μαθητή δημοτικού (καλλιτεχνική αξία 0) ή μία από τις πρώτες προσπάθειες των καλλιτεχνών της Ρωσικής Πρωτοπορίας όταν δοκίμαζαν να σπάσουν τις αλυσίδες της παραστατικής τέχνης. Έτσι μια μουτζούρα σε ένα καμβά μπορεί υπό προϋποθέσεις να είναι σημαντικό έργο ή απλώς τίποτα. Μπογιά που χύθηκε κατά λάθος.
Κάθε πράγμα λοιπόν που βλέπεις χωρίς τις σχετικές πληροφορίες και γνώσεις, δεν μπορεί να κριθεί. Και άρα τι κάνουμε όταν πάμε σε μια πινακοθήκη; Διαβάζουμε καρτελάκια και έχουμε μια πρώτη εικόνα της εποχής που δημιουργήθηκε το έργο. Αν ξέρουμε και τον καλλιτέχνη έχουμε αμέσως επιπλέον πληροφορίες για το τι έκανε και τι αντιπροσωπεύει το έργο αυτό.
Αυτοί που εξαπατήθηκαν στο παραπάνω video είχαν την πεποίθηση ότι για να βρίσκεται κάτι στο χώρο εκείνο έχει φροντίσει κάποιος άλλος που ξέρει.
Δλδ το κάθε έργο δεν έχει τη δική του , αυτόφωτη, αξία. Αλλά παίρνει αξία από τον δημιουργό και τις συνθήκες μέσα από τις οποίες γεννήθηκε.
Διαφωνώ.
Αφενός γιατί έτσι αφαιρείται αυτόματα η δυνατότητα ενός ανθρώπου εκτός των συγκεκριμένων πλαισιων να γίνει δημιουργός ενός έργου.
Και αφετέρου γιατί η ερμηνεία που κανεις αφορά αποκλειστικά τη ζωγραφική, άντε και τίποτα παραστάσεις σαν τη συγκεκριμένη στο βίντεο. Δεν μπορεί να σταθεί πουθενά αλλού.
Κυρίως όμως γιατί δεν μπορείς να δώσεις έναν σταθερό ορισμό περί τέχνης, με ισχύ. Μόνο αδύναμες προτάσεις γεμάτες με ναι μεν αλλά ώστε κάθε φορά να μετακινούνται κατά το δοκούν τα γκολπόστ.