Σενέκας έγραψε: 18 Φεβ 2021, 11:14
Ναύτης έγραψε: 18 Φεβ 2021, 11:10
Σενέκας έγραψε: 18 Φεβ 2021, 11:06
Νομίζω μπαίνεις σε παγίδα συζητώντας μ'αυτούς τους όρους. Το πρόβλημα των ακραίων ""συντηρητικών"" "libertarians" στην Αμερική δεν είναι το κοινωνικό κράτος. Είναι το κράτος.(στη θεωρία πάντα)
Σ' αυτό έχεις δίκιο. Ακόμα όμως και αυτή η αντίληψη, ας την πούμε αναρχοφιλελεύθερη, έχει πρόβλημα να προσδιορίσει επακριβώς το (όποιο) πολιτικό πλαίσιο ανάπτυξης της συγκροτημένης κοινωνίας.
φυσικά και έχει πρόβλημα, γιατί είναι μια αυτοκαταστροφική μπούρδα γεμάτη τρύπες και αντιφάσεις. Το ζητούμενο είναι, όπως είπα παραπάνω, να νομιμοποιήσει ορισμένες πολιτικές και να παγιώσει/επεκτείνει ορισμένα status quo-ουσιαστικά να νομιμοποιήσει τις κοινωνικές τους ανισότητες
Αυτές οι αντιφάσεις, που λες, μερικές φορές είναι αξεπέραστες.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το νήμα που κουβεντιάζουμε. Το point του Τεξανού δημάρχου νομίζω είναι (όπως το κατάλαβα τέλος πάντων) ότι αν έχεις λεφτά ζήσε, αν δεν έχεις τομπούλο. Δεν θα πληρώνουμε οι υπόλοιποι φόρους για να κωλοβαράς και να ζεις με επιδόματα, παλιορεμάλι, να πας να δουλέψεις κι αν δεν βρίσκεις δουλειά να πας να ζητιανέψεις (αν στο επιτρέπουν οι νόμοι που ψηφίζουμε) κι αν δεν μπορείς να ζητιανέψεις, ψόφα στην τελική να ησυχάσουμε από σένα.
Για την ακρίβεια, λέει η ακραία εκδοχή της αντίληψης αυτής που ωστόσο φαίνεται πως είναι διαδεδομένη στο Τέξας, δεν θέλουμε να πληρώνουμε καθόλου ομοσπονδιακούς φόρους (ή θα πληρώνουμε μόνον τους φόρους εκείνους που θεωρούμε ως ανταποδοτικούς, με άλλα λόγια όσους φόρους γουστάρουμε και μάς βολεύουν).
ΟΚ, είναι μια αντίληψη κι αυτή.
Το πρόβλημα είναι τι θα γίνει αν κάποια (ας πούμε πλειοψηφούσα) μερίδα πολιτών, αποφασίσει πως δεν θέλει ούτε εκείνη να πληρώνει φόρους που δεν θεωρεί ως ανταποδοτικούς, φόρους που δεν γουστάρει τέλος πάντων, όπως ας πούμε φόρους για τον στρατό ή για την αστυνομία ή για την συντήρηση του οδικού δικτύου, ούτε σε ομοσπονδιακό επίπεδο, ούτε σε πολιτειακό.
Είναι φανερό ότι κάπως έτσι δεν καταργούμε απλώς το κοινωνικό κράτος, ούτε το κράτος γενικά, αλλά αυτό που όλοι μας αντιλαμβανόμαστε ως σύγχρονη, αστική κοινωνική συγκρότηση και γυρίζουμε (ίσως να είναι κι αυτή μια πρόταση τελικά) πίσω σε φεουδαλικές δομές.