ΓΑΛΗ έγραψε: 29 Ιαν 2021, 22:09
(...)
Ας επιστρέψουμε στη συζήτηση στην οποία ρωτούσες -δήθεν με αγωνία- αν ο ρατσισμός είναι κάθε είδους διάκριση ομάδας προς ομάδα και σου απάντησα ότι στο σύγχρονο διεθνές πλαίσιο και την εθνική μας νομοθεσία ο ρατσισμός είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο που ορίζεται ως εξής:
"κάθε διάκριση, αποκλεισμός, περιορισμός ή προτίμηση με βάση τη φυλή, το χρώμα, την καταγωγή ή την εθνική ή εθνοτική προέλευση, που έχει σκοπό ή αποτέλεσμα να εξαλείψει ή περιορίζει την αναγνώριση, την απόλαυση ή την άσκηση, σε ισότιμη βάση, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών στον πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό ή οποιονδήποτε άλλου τομέα της δημόσιας ζωής."
Επιπλέον σου εξήγησα ότι στο σύγχρονο νομικό πλαίσιο ο ρατσισμός επεκτείνεται και σε άλλες ιδιότητες του προσώπου, όπως ο γενετήσιος προσανατολισμός, το φύλο κλπ.
Ας αναλύσουμε εδώ τι σημαίνει ο παραπάνω ορισμός:
δεν αρκεί να υφίσταται προτίμηση για να στοιχειοθετηθεί ρατσισμός. Χρειάζεται να υπάρχει σκοπός ή αποτέλεσμα ανισότητας στην εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων, και θεμελιωδών ελευθεριών σε οποιονδήποτε τομέα της ζωής.
Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για ρατσισμό προς κυρίαρχη κοινωνική ομάδα δεδομένου ότι η ομάδα αυτή όχι μόνο δεν υφίσταται κοινωνικές ανισότητες, αλλά τις παράγει έναντι των άλλων ομάδων.
Έτσι, πχ. ακόμα κι αν ένας ΑΜΕΑ γράψει "σιχαίνομαι τους μη ΑΜΕΑ" δεν υποπίπτει σε ρατσιστική διάκριση δεδομένου ότι ο ίδιος είναι ήδη θύμα εφαρμοσμένης ρατσιστικής διάκρισης από την άλλη ομάδα και φυσικά δεν έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει κοινωνικές, πολιτικές ή άλλες διακρίσεις στους μη ΑΜΕΑ. Αντιθέτως, ο ίδιος είναι μόνιμο θύμα διακρίσεων ακόμα κι αν η κοινωνία δεν του έχει πει ποτέ του ρητά ότι είναι κατώτερος. Οι διακρίσεις αυτές είναι πασιφανείς σε όλους τους τομείς της ζωής.
Έτσι, δεν θα βρεις ποτέ μία καταδικαστική απόφαση δικαστηρίου για ρατσιστική επίθεση ΑΜΕΑ σε μη ΑΜΕΑ, γυναίκας σε άντρα, ομοσεξουαλικού σε ετεροσεξουαλικό, ρομά σε μη ρομά, μετανάστη σε γηγενή, καθώς δεν υφίσταται καμία τέτοια νομική διάσταση του ρατσισμού. Θα βρεις όλα τα αντίστροφα.
Τώρα, μπορείς να κάνεις ότι δεν διάβασες τίποτα, να βάλεις το κεφάλι στο έδαφος και να ξαναγράψεις στο Νάνδρο πόσο δίκιο έχει για τη δήθεν wikipediaκή ερμηνεία του ρατσισμού που δεν συμπεριλαμβάνει καν ολόκληρο το άρθρο της wikipedia το οποίο αμέσως κάτω από το απόσπασμα που δανείστηκε ο Νάνδρος, αναφέρει ακριβώς αυτά.