Δημοκράτης έγραψε: 16 Ιουν 2020, 17:17
Πάμε πάλι, η αγορά έχει τις τιμές που πληρώνουν οι καταναλωτές.
Εδώ ουσιαστικά μάς λες ότι αν οι τιμές ήταν πάνω απ' αυτό που προτίθενται να πληρώσουν οι καταναλωτές, θα σταματούσαν να χρησιμοποιούσαν το προϊόν/υπηρεσία.
Αυτό ισχύει μόνο για πράγματα που θεωρούνται πολυτέλεια. Αν κάτι είναι πολύ ακριβό, με βάση τι θεωρεί ο κόσμος, δεν θα πουλιέται αλλά μόνο αν πρόκειται για είδος ή υπηρεσία που δεν είναι αναγκαίο.
Τελείως θεωρητικά, αν ένα προϊόν έχει δυσανάλογα μεγάλο περιθώριο κέρδους, ο ανταγωνισμός θα τείνει να μειώσει την τιμή του. Εκτός αν ο ανταγωνισμός έχει συνασπιστεί σε καρτέλ ή υπάρχουν άτυπες συμφωνίες για διατήρηση υψηλών ποσοστών σε συγκεκριμένα προϊόντα. Το δεύτερο π.χ. είναι ο λόγος που οι σερβιέτες και οι πάνες είναι ακριβά είδη. Οι μεγάλες αλυσίδες έχουν συμφωνήσει άτυπα σε ποσοστά κέρδους ύψους 300% και ο ανταγωνισμός από μικρότερα καταστήματα αντιμετωπίζεται με χρήση κυρίαρχης θέσης και διαφήμισης.
Δεν πληρώνεις 16 ευρώ για πάνες (ένα προϊόν που έχει κόστος 5 ευρώ για μια μεγάλη αλυσίδα) επειδή τόσα είσαι διατεθειμένος να δώσεις, αλλά επειδή εκεί έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους οι αλυσίδες να κυμαίνεται η τιμή τους.