omg kai 3 lol έγραψε: 28 Ιουν 2018, 16:56
1. απο που συμπεραινεται οτι η λαικη παραδοση παραμενει αλωβητη και ξεχωρη απο την εκαστοτε εξουσια; κι οτι δεν αποτελει στοιχειο χειραγωγησης;
2.η αντοχη και η αφομοιωση στο χρονο στη συγκεκριμενη περιπτωση καθαγιαζει; ή μηπως συντηρει με παραμυθια και φτηνα στολιδια ενα ψευτικο καθεστως παραμορφωνοντας το ακομη περισσοτερο;
3. πραγματι οι περισσοτερες γιορτες ειναι παγανιστικα υπολειμματα τα οποια στον πυρηνα τους ηταν γιορτες χειραγωγησης θες τα καρναβαλια θες τη γιορτη της γυναικας κλπ στη πλειοψηφια τους ειναι εθιμικα που διασκεδαζουν αποσυμπιεζοντας για μια μερα την πιεση του κοσμου που υφισταται ολο το υπολοιπο ετος,
και η ευλογη ερωτηση που προκυπτει ειναι γιατι ομως να υπαρχει εξαρχης αυτη η πιεση ωστε να χρειαζεται μετα την τεχνητη αποσυμπιεση;
4.παιζοντας τετοια παραδοσιακα παιχνιδια οπως το καροτο και το μαστιγιο ειναι η λυση για να διατηρειται το "ευρρυθμον" μιας κοινωνιας;
Έβαλα αριθμούς στα ερωτήματα σου για να μην κάνω συνεχείς παραθέσεις και θα απαντήσω πολύ συνοπτικά. Αν θες επιπλέον εξηγήσεις σε κάτι που δεν θα το καταλάβεις, διατύπωσε το επίσης συνοπτικά και όχι με υποθέσεις που θα συνοδεύουν το ερώτημα σου.
1. Η λαϊκή παράδοση ήταν σε μεγάλο βαθμό αλώβητη και ξέχωρη από την εκάστοτε εξουσία για έναν πολύ απλό λόγο. Αφορούσε στην καθημερινότητα των ανθρώπων που ζούσαν μακριά από τα "αστικά" κέντρα και στην πλειοψηφία τους ήταν αμόρφωτοι, φτωχοί οπότε ανεπηρέαστοι από τη λόγια στρατευμένη θρησκευτική τάση που προωθούσαν τα εξουσιαστικά κέντρα.
2. Όλα αυτά που αναφέρεις είναι ο εντυπωσιασμός που επιχειρεί το κάθε σύστημα στα αστικά κέντρα. Τα επιβλητικά μνημεία, τα αγάλματα κλπ μπορεί να είναι ανυπέρβλητα έργα τέχνης αλλά ο στόχος τους ήταν πάντα ο εξουσιαστικός ανταγωνισμός (νενίκηκα σε Σολομών) και συγχρόνως η πρόκληση δέους στο πλήθος. Και από το μακρινό παρελθόν μέχρι σήμερα, το κόστος τους ήταν πάντα δυσανάλογο με την ευημερία των κατοίκων. Προέκυπτε από φόρους και εργασία σκλάβων.
3. Ναι, το καρναβάλι που αναφέρεις και οι διάφορες γιορτές για τη γυναίκα ήταν κάτι σαν τη μέρα του παιδιού, της γυναίκας, της καρέττας-καρέττας κλπ Αποφόρτιση και ψευδαίσθηση ελευθερίας. Αλλά και πάλι η μαζικότητα τους λειτουργούσε στα μεγάλα αστικά κέντρα ως παγανιστικά υπολείμματα. Οι πραγματικοί παγανιστές όμως ζούσαν στη φύση. Και οι πληροφορίες που έπαιρναν καθημερινά από τη δική τους θεά ήταν υπεραρκετές ώστε να τους καλύπτει. Εννοώ ότι όταν σε όλες τις παγανιστικές θρησκείες τον πρώτο ρόλο τον έχει η Μεγάλη Μητέρα, το να της δώσουν μια μέρα στην πόλη δεν είναι μία συγκλονιστική προσφορά, έτσι;
4. Το καρότο και το μαστίγιο είναι για τα άλογα. Το εύρρυθμον της κοινωνίας και η ουσιαστική
οικονομία είναι συνδυασμός αυτονομίας και κοινών στοιχείων αναφοράς και αναπνέει μόνον στις κοινότητες των ανθρώπων.
Ελπίζω να είναι αντιληπτό ότι δεν χρησιμοποίησα ωραιοποιήσεις κλπ
Ήταν μια σχεδόν κυνική γρήγορη απάντηση χωρίς επεξεργασία.