!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις
Άβαταρ μέλους
enterprise-psi
Υπερσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 13233
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 07:29
Phorum.gr user: enterprise-psi
Τοποθεσία: Sector 001
Επικοινωνία:

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enterprise-psi »

hellegennes έγραψε: 10 Ιουν 2020, 12:49
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 10 Ιουν 2020, 05:00 Απ ότι ξέρω οι Vodaφονιάδες λειτουργούν με 500 άτομα προσωπικό.....

Ας πούμε οτι τούς δίνουμε 2.000 € το μήνα.....= 12.000.000 € το χρόνο....
Σιγά μην λειτουργούσαν έτσι. Η Vodafone έχει προσωπικό 1600 άτομα και μισθολογικό κόστος 76 εκατομμύρια. Κάτι μού λέει ότι δεν πληρώνει 4000 τον μήνα τον κάθε υπάλληλό της, αλλά πολύ περισσότερα χιλιάρικα τον μήνα τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της. Αυτό το κόστος πληρώνεις εσύ. Για να μπορεί να βάζει στην τσέπη του μερικές εκατοντάδες χιλιάρικα ο κάθε διευθύνων σύμβουλος σε υποχρεώνουν να πληρώνεις 12άρια τον μήνα και όχι φυσικά γιατί δεν βγαίνουν. Επίσης η Vodafone δεν μπαίνει καθόλου μέσα, αποδίδει καθαρό κέρδος.
Έδιωξε τους μισούς , και με τους άλλους μισούς έφτιαξαν την victus , για να έχουν κοινούς υπαλλήλους και κεραίες .

Για να μειώσει το κόστος :lol:
The business man whose master plan controls the world each day,
Is blind to indications of his species slow decay.
Άβαταρ μέλους
SuperRogue
Δημοσιεύσεις: 1854
Εγγραφή: 13 Απρ 2018, 19:22
Phorum.gr user: SuperRogue

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από SuperRogue »

foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05...κάθε συνδρομή έχει πάρα πολύ μεγάλο διαχειριστικό κόστος το οποίο είναι εντελώς ανεξάρτητο από το τι χρήση κάνεις...
[citation needed]
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05τόσο σε φυσικά έντυπα όσο και σε ηλεκτρονικές ΒΔ
[this is not μεγάλο διαχειριστικό κόστος]
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

SuperRogue έγραψε: 11 Ιουν 2020, 01:16
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05...κάθε συνδρομή έχει πάρα πολύ μεγάλο διαχειριστικό κόστος το οποίο είναι εντελώς ανεξάρτητο από το τι χρήση κάνεις...
[citation needed]
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05τόσο σε φυσικά έντυπα όσο και σε ηλεκτρονικές ΒΔ
[this is not μεγάλο διαχειριστικό κόστος]
Ακόμη κι αν χρεώνουν στον εαυτό τους τα δικά τους rates για μεταφορές δεδομένων και στέλνουν 3 φορές τα στοιχεία σου κάπου κάθε μέρα, χωρίς συμπίεση, σε unicode, είναι λιγότερο από μισό ευρωλεπτό τον χρόνο, αν τα στοιχεία σου είναι σιδηρόδρομος τουλάχιστον 200 χαρακτήρων. Ίσως αν σε λένε Παπαδοσταθουλόπουλο Ραδάμανθυ και μένεις στην οδό Καραπαπαχριστοπουλίδου 589.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Άβαταρ μέλους
enterprise-psi
Υπερσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 13233
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 07:29
Phorum.gr user: enterprise-psi
Τοποθεσία: Sector 001
Επικοινωνία:

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enterprise-psi »

The business man whose master plan controls the world each day,
Is blind to indications of his species slow decay.
Άβαταρ μέλους
perseus
Δημοσιεύσεις: 15420
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 08:58
Phorum.gr user: Perseus
Τοποθεσία: Ιωαννινα

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από perseus »

Μπορούμε να δουμε τα πακετα της βεριζον και να καταλαβουμε εαν κλεβουν οι δικοί μας η οχι.
Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 26856
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis »

SuperRogue έγραψε: 11 Ιουν 2020, 01:16
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05...κάθε συνδρομή έχει πάρα πολύ μεγάλο διαχειριστικό κόστος το οποίο είναι εντελώς ανεξάρτητο από το τι χρήση κάνεις...
[citation needed]
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05τόσο σε φυσικά έντυπα όσο και σε ηλεκτρονικές ΒΔ
[this is not μεγάλο διαχειριστικό κόστος]
Καλά μιλάμε για επικά ελληνικό νήμα, λίγες σελίδες πριν ο άλλος έλυσε το θέμα του προϋπολογισμού της Κοσμοτέ σε τρεις γραμμές, εσύ προφανώς λύνεις το ίδιο εύκολα το θέμα της λειτουργίας ενός δικτύου κινητής μαζί με παραμέτρους του πραγματικού κόσμου όπως το SOX compliance, το GDPR compliance, τη διασφάλιση του απορρήτου και της ακρίβειας των χρώσεων κλπ :)
Spoiler
Ας πάρουμε πρώτα απ' όλα κάτι πάρα πολύ απλό που έχω παρατηρήσει πως είναι γενικά δύσκολο στον απλό άνθρωπο να συνειδητοποιήσει. Πας αγοράζεις την πρώτη κάρτα. Ένας υπάλληλος σε εξυπηρετεί για δέκα λεπτά να διαλέξεις. Μετά για άλλα δέκα λεπτά να δώσεις φωτοτυπία ταυτότητας που τη βάζει σε ένα συρτάρι κι εσύ δεν το βλέπεις αλλά κάποιος άλλος υπάλληλος στο τέλος της ημέρας τη σκανάρει και τη στέλνει στα κεντρικά όπου ένας τρίτος υπάλληλος περνά τα δεδομένα σου στα συστήματα χρέωσης και καταγραφής συνδρομητών, ενώ τα φυσικά αντίγραφα φορτώνονται λίγο αργότερα για αποθήκευση σε ασφαλή χώρο. Δύο λεπτά στο ταμείο, πέντε γιατί πλήρωσες με 50ευρω και ψάχνονται για ρέστα (καλά λίγο σπάνιο για καρτοκινητό αλλά λέμε). Σύνολο 27 ανθρωπολεπτά κι αν νομίζεις ότι είναι "τίποτα" αυτός που τα πληρώνει σε μισθούς (και σε νοίκια για το μαγαζί και σε χαρτί για το φωτοτυπικό και σε βενζίνη για το φορτηγό που κουβαλάει τα χαρτιά και σε αποθηκευτικό χώρο) δεν το νομίζει καθόλου.

Δεύτερον και κυριότερο φαντάζεσαι ότι κοστίζει κάτι στον πάροχο όταν σε παίρνουν επιτέλους τηλέφωνο στην κάρτα σου; Αντιθέτως αυτή είναι η μόνη στιγμή που βγάζει κάποια λεφτά από εσένα (ή έστω από κάποιον άλλον λόγω εσένα). Όλη την υπόλοιπη ώρα που το κινητό σου είναι ανοιχτό μεταδίδει πληροφορία στις κοντινότερες κυψέλες οι οποίες επικοινωνούν με το δίκτυο σε πραγματικό χρόνο για να του πουν "εδώ είναι αυτό το ΙΜΕΙ", ακριβώς για να ξέρει πού στο διάολο θα στείλει την κλήση όταν σε πάρουν τηλέφωνο. Ταυτόχρονα το δίκτυο επικοινωνεί με τη χρέωση για να ξέρει ότι είσαι έγκυρος συνδρομητής που δικαιούται (ή δεν δικαιούται) τόσα λεπτά, τόσα ΣΜΣ, τόσα ντάτα. Αυτός ο συνδυασμός πληροφοριών θέσης και ταυτότητας όχι μόνο στοιχίζει να τηρείται σε πραγματικό χρόνο (με την έννοια ότι τα συστήματα που είναι υπεύθυνα για όλο αυτό δεν είναι ακριβώς παιχνιδοκονσόλες αλλά εξαιρετικά πολύπλοκα και πανάκριβα στην υλοποίηση και τη λειτουργία τους τέρατα) αλλά πρέπει και να καταγράφεται για νομικούς λόγους και για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Επειδή πρόκειται όπως καταλαβαίνεις για εξαιρετικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που ταυτόχρονα διασφαλίζουν τόσο εσένα όσο και τον πάροχο σε διαφωνίες ως προς τη χρέωση έχουμε την κλασική απαίτηση να πρέπει να τηρούνται με απόλυτη βεβαιότηα ότι δε θα χαθούν και ταυτόχρονα απόλυτη βεβαιότητα ότι δε θα τα διαβάσει κάποιος μη εξουσιοδοτημένος. Η καταγραφή λοιπόν δε γίνεται στο στικάκι που έφερε ο Βαγγέλης (άλλωστε αυτό θα γινόταν ατμός σε λίγα δευτερόλεπτα από τον όγκο των εισερχόμενων δεδομένων) αλλά σε οχταπλά αντίγραμμένα μέσα αποθήκευσης με κρυπτογράφηση κατά τη μετάδοση και κατά τη στάση, με συγκεκριμένους κύκλους ζωής και κανόνες ("τα περνάμε σε λιγότερο γρήγορη αποθήκευση στους έξι μήνες") που ο πάροχος όχι μόνο πρέπει να έχει σχεδιάσει και να τηρεί διαρκώς ενήμερους αλλά πρέπει και να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να αποδείξει στον εαυτό του και στις αρχές ότι υλοποιούνται κατά προβλεπέ τρόπο. Που σημαίνει ότι όλα αυτά τα κάνει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που χρησιμοποιεί άλλα συστήματα που παρακολουθούν και επικοινωνούν τα κυρίως συστήματα του δικτύου και τυπικά έχεις ένα δεύτερο σύστημα που παρακολουθεί το πρώτο κι ένα τρίτο που παρακολουθεί το δεύτερο και από εκεί ξεκινάει το εξειδικευμένο τμήμα του παρόχου να απαντά σε ερωτήματα της ΑΔΑΕ όπως "τι ακριβώς μπορεί να δει η τάδε που είναι απλή υπάλληλος του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών μέσα στο σύστημα που τηρεί τα συμβόλαια" ή "στις 18/5 που ο διαχειριστής αντικατέστησε τον τέταρτο δίσκο του βοηθητικού μηχανήματος χρέωσης είχε αιτιολογία που το έκανε;".

Περιττό να πω ότι όλα αυτά τα συστήματα δεν είναι τίποτα εφαρμογούλες στο κινητό. Μιλάμε για πράγματα που η άδεια χρήσης ξεκινά από εκατόν πενήντα χιλιάρικα και σου δίνει μια Oracle δώρο (τη δεύτερη και την τρίτη που απαιτεί το σύστημα πρέπει να τις πληρώσεις). Δε χρησιμοποιείς τη λέξη "εγκατάσταση" για αυτά αλλά τη λέξη "υλοποίηση". Έχω δουλέψει εγώ ο ίδιος 7 χρόνια στην υλοποίηση και λειτουργία τέτοιων συστημάτων. Πάντα ήταν κανας χρόνος υπόθεση μόνο να δημοπρατηθεί το έργο, άλλο τόσο η υλοποίηση, μερικές εκατοντάδες χιλιάδες συνολικό κόστος μαζί με το λογισμικό και τους σέρβερ κι όλα αυτά ήταν παπάρια λεφτά για εμάς, πρακτικά μπαίναμε μέσα χρεώνοντας 500 χιλιάρικα γιατί αυτό που μας ένοιαζε ήταν τα πολύ περισσότερα λεφτά που θα βγάζαμε στη συνέχεια από τη συντήρηση και επέκταση του έργου. Κάθε φορά που με φωνάζανε έστω και για μία ώρα για να προσθέσω το τάδε πεδίο στη φόρμα που ελέγχει τη δείνα μαλακία, αυτό ήταν 300-500 ευρώ για την εταιρεία μου.

Έχω εγκαταστήσει σε μηχανήματα του billing (κάτι κτήνη που στοιχίζουν όσο ένα μέσο οικοδομικό τετράγωνο btw) σύστημα καταγραφής των system calls. Σε περίπτωση που δεν έχεις υπόψη τι σημαίνει system calls, τώρα που πάτησες Start->Chrome->www.phorum.com.gr->(κλικ στην ειδοποίηση ότι ο foscilis σου απάντησε) ο υπολογιστής σου για όλα αυτά έκανε γύρω στα δεκαπέντε χιλιάδες system calls. Αυτόν τον όγκο δεδομένων o πάροχος είναι υποχρεωμένος να τον καταγράφει (και να καταγράφει ποιος βλέπει τις καταγραφές και που/πώς/πότε/για πόσο αποθηκεύονται οι καταγραφές και οι καταγραφές των καταγραφών και οι καταγραφές των καταγραφών των καταγραφών) για όλα τα κεντρικά του συστήματα όπως το billing τα οποία κάνουν κυριολεκτικά δισεκατομμύρια system calls την ώρα. Κι όλα αυτά δεν τα έχει απλά για να λέει ότι τα κάνει. Είναι καθημερινό φαινόμενο οι εσωτερικοί έλεγχοι (που ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται τακτικά ώστε να περνάει του εξωτερικούς) και είναι καθημερινό φαινόμενο τα αιτήματα από την ΑΔΑΕ ή τις εισαγγελίες ή από κάποιον συνδρομητή που αμφισβητεί τις χρεώσεις του ή από κάποιον προϊστάμενο που ανακάλυψε ότι πρέπει να διορθωθεί η τάδε παράμετρος στην καρτέλα ενός χρήστη και οφείλει να ελέγξει πώς πού και γιατί έγινε το λάθος. Και εργάζονται νυχθημερόν εκατοντάδες εξωτερικοί συνεργάτες στη συντήρηση, την επέκταση, τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων και ολόκληρα τμήματα από τη μεριά του παρόχου.
Δημοκράτης
Δημοσιεύσεις: 27998
Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δημοκράτης »

Φόρουμαρα ο καθένας βγάζει προϋπολογισμό για εταιρία τεχνολογίας που απασχολεί 500 άτομα σε 4 5 γραμμές. Τον λες ότι δεν έχει επαφή κι επιμένει ότι θέλει παραπομπές. Ότι δηλαδή είναι πιο πιθανό να μην έχει διαχειριστικό κόστος ένας συνδρομητής από το να μη λέει παπαρζες ο τύπος που έκανε οικονομοτεχνικη ντεμεκ ανάλυση της βονταφον σε 5 λεπτα
Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 39996
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x »

Δημοκράτης έγραψε: 09 Ιουν 2020, 17:38 Σήμερα όλος ο κόσμος μιλάει με viber WhatsApp Kai fb. Πολλές υπηρεσίες που στέλνουν SMS ενεργοποίησης έχουν αρχίσει να τα στέλνουν τα μηνύματα ενεργοποίησης σε κάποια εφαρμογή τύπου viber. Ακόμα και το ελληνικό κράτος επί κουλη στέλνει τα μηνύματα για τον κορονοιο σε viber Αν δεν είσαι επαγγελματίας πλέον δεν μιλάς στο κινητό με το κλασικό δίκτυο. Δεδομένου τώρα ότι WiFi έχει και στην κουτσή Μαρία η πλειοψηφία των χρηστών χρησιμοποιεί και τα md της λίγο. Πως νομίζεται ότι θα βρει η κάθε εταιρία τρόπους να σε πάρει τα 10ε το μήνα που χρειάζεται για να υπάρχει;
Στην όλανδια το πακέτο που πληρώνω στην vidafone είναι 15ε με 5gb αν θυμάμαι καλά. Πότε δεν έχω φάει τα 5gb εκτός από φορές που ήμουν πχ στο τρένο ή στο αεροδρόμιο και κατςβ; σα 2 3 ταινίες νερφλιξ για το ταξίδι. Θα μπορούσα να έχω ακόμα την καρτοκινητα μου αλλά πάλι 15 θα πλήρωνα το πακέτο κάθε μήνα για 3gb και στο τέλος του μήνα θα μου τα έκαιγε. Δεν υπάρχει λογική στο να περιμςνςται να συνεχιστεί το σύστημα να παρέχει τις ίδιες τιμές όταν μειώνεται συνεχώς η ζήτηση. Οι εταιρίες κινητής συντηρούν τα ίδια δίκτυα, τις ίδιες βάσεις δεδομένων και παραπάνω και πλέον κάνεις δεν χρησιμοποιεί τον όγκο που χρησιμοποιούμε πριν. Προσωπικά πιστεύω ότι κάποια στιγμή οι εταιρίες σταθερής και κινητής θα γίνουν ένα. Εδώ πχ η βονταφον έχει εξαγορ; σει την ζιγκο. Όταν επεκταθεί το μοντέλο θα πληρώνεις ένα πάγιο για ίντερνετ κινητό σταθερό και τηλεόραση.εδω πχ αν έχεις ζιγκο για ίντερνετ και πας να κάνεις συμβόλαιο βονταφον έχεις μια καλή εκτοση στο πάγιο.
Όπως και να έχει σε όλες τις χώρες οι παροχο είναι 3 4, δια τιμήσεις δεν υπάρχουν πουθενά και η αγορά αυτό ρυθμίζεται. Στην Ελλάδα μια εποχή υπήρχαν 7 8 εταιρίες κινητής που υποτίθεται ότι ήταν φθηνές. Ε όλες έκλεισαν. Κάτι q κάτι vivodi παπαλα. Για να έκλεισαν αυτές που ήταν πιο οικονομικές και να μην έκλεισε η βονταφον μάλλον κάτι δεν πήγαινε καλά με το οικονομικό τους πλάνο
Η q δεν έκλεισε καθόλου, επίσης τα επιχειρήματα σου αποδεικνύουν μάλλον ξεκάθαρα πόσο ακριβότερη είναι η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα, κοινώς λες μαλακίες αλλά χρήσιμες μαλακίες οι οποίες αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που θέλεις να πεις.
:8)
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

.
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

foscilis έγραψε: 11 Ιουν 2020, 11:19
SuperRogue έγραψε: 11 Ιουν 2020, 01:16
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05...κάθε συνδρομή έχει πάρα πολύ μεγάλο διαχειριστικό κόστος το οποίο είναι εντελώς ανεξάρτητο από το τι χρήση κάνεις...
[citation needed]
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05τόσο σε φυσικά έντυπα όσο και σε ηλεκτρονικές ΒΔ
[this is not μεγάλο διαχειριστικό κόστος]
Καλά μιλάμε για επικά ελληνικό νήμα, λίγες σελίδες πριν ο άλλος έλυσε το θέμα του προϋπολογισμού της Κοσμοτέ σε τρεις γραμμές, εσύ προφανώς λύνεις το ίδιο εύκολα το θέμα της λειτουργίας ενός δικτύου κινητής μαζί με παραμέτρους του πραγματικού κόσμου όπως το SOX compliance, το GDPR compliance, τη διασφάλιση του απορρήτου και της ακρίβειας των χρώσεων κλπ :)
Spoiler
Ας πάρουμε πρώτα απ' όλα κάτι πάρα πολύ απλό που έχω παρατηρήσει πως είναι γενικά δύσκολο στον απλό άνθρωπο να συνειδητοποιήσει. Πας αγοράζεις την πρώτη κάρτα. Ένας υπάλληλος σε εξυπηρετεί για δέκα λεπτά να διαλέξεις. Μετά για άλλα δέκα λεπτά να δώσεις φωτοτυπία ταυτότητας που τη βάζει σε ένα συρτάρι κι εσύ δεν το βλέπεις αλλά κάποιος άλλος υπάλληλος στο τέλος της ημέρας τη σκανάρει και τη στέλνει στα κεντρικά όπου ένας τρίτος υπάλληλος περνά τα δεδομένα σου στα συστήματα χρέωσης και καταγραφής συνδρομητών, ενώ τα φυσικά αντίγραφα φορτώνονται λίγο αργότερα για αποθήκευση σε ασφαλή χώρο. Δύο λεπτά στο ταμείο, πέντε γιατί πλήρωσες με 50ευρω και ψάχνονται για ρέστα (καλά λίγο σπάνιο για καρτοκινητό αλλά λέμε). Σύνολο 27 ανθρωπολεπτά κι αν νομίζεις ότι είναι "τίποτα" αυτός που τα πληρώνει σε μισθούς (και σε νοίκια για το μαγαζί και σε χαρτί για το φωτοτυπικό και σε βενζίνη για το φορτηγό που κουβαλάει τα χαρτιά και σε αποθηκευτικό χώρο) δεν το νομίζει καθόλου.

Δεύτερον και κυριότερο φαντάζεσαι ότι κοστίζει κάτι στον πάροχο όταν σε παίρνουν επιτέλους τηλέφωνο στην κάρτα σου; Αντιθέτως αυτή είναι η μόνη στιγμή που βγάζει κάποια λεφτά από εσένα (ή έστω από κάποιον άλλον λόγω εσένα). Όλη την υπόλοιπη ώρα που το κινητό σου είναι ανοιχτό μεταδίδει πληροφορία στις κοντινότερες κυψέλες οι οποίες επικοινωνούν με το δίκτυο σε πραγματικό χρόνο για να του πουν "εδώ είναι αυτό το ΙΜΕΙ", ακριβώς για να ξέρει πού στο διάολο θα στείλει την κλήση όταν σε πάρουν τηλέφωνο. Ταυτόχρονα το δίκτυο επικοινωνεί με τη χρέωση για να ξέρει ότι είσαι έγκυρος συνδρομητής που δικαιούται (ή δεν δικαιούται) τόσα λεπτά, τόσα ΣΜΣ, τόσα ντάτα. Αυτός ο συνδυασμός πληροφοριών θέσης και ταυτότητας όχι μόνο στοιχίζει να τηρείται σε πραγματικό χρόνο (με την έννοια ότι τα συστήματα που είναι υπεύθυνα για όλο αυτό δεν είναι ακριβώς παιχνιδοκονσόλες αλλά εξαιρετικά πολύπλοκα και πανάκριβα στην υλοποίηση και τη λειτουργία τους τέρατα) αλλά πρέπει και να καταγράφεται για νομικούς λόγους και για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Επειδή πρόκειται όπως καταλαβαίνεις για εξαιρετικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που ταυτόχρονα διασφαλίζουν τόσο εσένα όσο και τον πάροχο σε διαφωνίες ως προς τη χρέωση έχουμε την κλασική απαίτηση να πρέπει να τηρούνται με απόλυτη βεβαιότηα ότι δε θα χαθούν και ταυτόχρονα απόλυτη βεβαιότητα ότι δε θα τα διαβάσει κάποιος μη εξουσιοδοτημένος. Η καταγραφή λοιπόν δε γίνεται στο στικάκι που έφερε ο Βαγγέλης (άλλωστε αυτό θα γινόταν ατμός σε λίγα δευτερόλεπτα από τον όγκο των εισερχόμενων δεδομένων) αλλά σε οχταπλά αντίγραμμένα μέσα αποθήκευσης με κρυπτογράφηση κατά τη μετάδοση και κατά τη στάση, με συγκεκριμένους κύκλους ζωής και κανόνες ("τα περνάμε σε λιγότερο γρήγορη αποθήκευση στους έξι μήνες") που ο πάροχος όχι μόνο πρέπει να έχει σχεδιάσει και να τηρεί διαρκώς ενήμερους αλλά πρέπει και να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να αποδείξει στον εαυτό του και στις αρχές ότι υλοποιούνται κατά προβλεπέ τρόπο. Που σημαίνει ότι όλα αυτά τα κάνει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που χρησιμοποιεί άλλα συστήματα που παρακολουθούν και επικοινωνούν τα κυρίως συστήματα του δικτύου και τυπικά έχεις ένα δεύτερο σύστημα που παρακολουθεί το πρώτο κι ένα τρίτο που παρακολουθεί το δεύτερο και από εκεί ξεκινάει το εξειδικευμένο τμήμα του παρόχου να απαντά σε ερωτήματα της ΑΔΑΕ όπως "τι ακριβώς μπορεί να δει η τάδε που είναι απλή υπάλληλος του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών μέσα στο σύστημα που τηρεί τα συμβόλαια" ή "στις 18/5 που ο διαχειριστής αντικατέστησε τον τέταρτο δίσκο του βοηθητικού μηχανήματος χρέωσης είχε αιτιολογία που το έκανε;".

Περιττό να πω ότι όλα αυτά τα συστήματα δεν είναι τίποτα εφαρμογούλες στο κινητό. Μιλάμε για πράγματα που η άδεια χρήσης ξεκινά από εκατόν πενήντα χιλιάρικα και σου δίνει μια Oracle δώρο (τη δεύτερη και την τρίτη που απαιτεί το σύστημα πρέπει να τις πληρώσεις). Δε χρησιμοποιείς τη λέξη "εγκατάσταση" για αυτά αλλά τη λέξη "υλοποίηση". Έχω δουλέψει εγώ ο ίδιος 7 χρόνια στην υλοποίηση και λειτουργία τέτοιων συστημάτων. Πάντα ήταν κανας χρόνος υπόθεση μόνο να δημοπρατηθεί το έργο, άλλο τόσο η υλοποίηση, μερικές εκατοντάδες χιλιάδες συνολικό κόστος μαζί με το λογισμικό και τους σέρβερ κι όλα αυτά ήταν παπάρια λεφτά για εμάς, πρακτικά μπαίναμε μέσα χρεώνοντας 500 χιλιάρικα γιατί αυτό που μας ένοιαζε ήταν τα πολύ περισσότερα λεφτά που θα βγάζαμε στη συνέχεια από τη συντήρηση και επέκταση του έργου. Κάθε φορά που με φωνάζανε έστω και για μία ώρα για να προσθέσω το τάδε πεδίο στη φόρμα που ελέγχει τη δείνα μαλακία, αυτό ήταν 300-500 ευρώ για την εταιρεία μου.

Έχω εγκαταστήσει σε μηχανήματα του billing (κάτι κτήνη που στοιχίζουν όσο ένα μέσο οικοδομικό τετράγωνο btw) σύστημα καταγραφής των system calls. Σε περίπτωση που δεν έχεις υπόψη τι σημαίνει system calls, τώρα που πάτησες Start->Chrome->www.phorum.com.gr->(κλικ στην ειδοποίηση ότι ο foscilis σου απάντησε) ο υπολογιστής σου για όλα αυτά έκανε γύρω στα δεκαπέντε χιλιάδες system calls. Αυτόν τον όγκο δεδομένων o πάροχος είναι υποχρεωμένος να τον καταγράφει (και να καταγράφει ποιος βλέπει τις καταγραφές και που/πώς/πότε/για πόσο αποθηκεύονται οι καταγραφές και οι καταγραφές των καταγραφών και οι καταγραφές των καταγραφών των καταγραφών) για όλα τα κεντρικά του συστήματα όπως το billing τα οποία κάνουν κυριολεκτικά δισεκατομμύρια system calls την ώρα. Κι όλα αυτά δεν τα έχει απλά για να λέει ότι τα κάνει. Είναι καθημερινό φαινόμενο οι εσωτερικοί έλεγχοι (που ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται τακτικά ώστε να περνάει του εξωτερικούς) και είναι καθημερινό φαινόμενο τα αιτήματα από την ΑΔΑΕ ή τις εισαγγελίες ή από κάποιον συνδρομητή που αμφισβητεί τις χρεώσεις του ή από κάποιον προϊστάμενο που ανακάλυψε ότι πρέπει να διορθωθεί η τάδε παράμετρος στην καρτέλα ενός χρήστη και οφείλει να ελέγξει πώς πού και γιατί έγινε το λάθος. Και εργάζονται νυχθημερόν εκατοντάδες εξωτερικοί συνεργάτες στη συντήρηση, την επέκταση, τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων και ολόκληρα τμήματα από τη μεριά του παρόχου.
foscilis won.

[fatality pending].
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Δημοκράτης
Δημοσιεύσεις: 27998
Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δημοκράτης »

sys3x έγραψε: 11 Ιουν 2020, 11:58
Δημοκράτης έγραψε: 09 Ιουν 2020, 17:38 Σήμερα όλος ο κόσμος μιλάει με viber WhatsApp Kai fb. Πολλές υπηρεσίες που στέλνουν SMS ενεργοποίησης έχουν αρχίσει να τα στέλνουν τα μηνύματα ενεργοποίησης σε κάποια εφαρμογή τύπου viber. Ακόμα και το ελληνικό κράτος επί κουλη στέλνει τα μηνύματα για τον κορονοιο σε viber Αν δεν είσαι επαγγελματίας πλέον δεν μιλάς στο κινητό με το κλασικό δίκτυο. Δεδομένου τώρα ότι WiFi έχει και στην κουτσή Μαρία η πλειοψηφία των χρηστών χρησιμοποιεί και τα md της λίγο. Πως νομίζεται ότι θα βρει η κάθε εταιρία τρόπους να σε πάρει τα 10ε το μήνα που χρειάζεται για να υπάρχει;
Στην όλανδια το πακέτο που πληρώνω στην vidafone είναι 15ε με 5gb αν θυμάμαι καλά. Πότε δεν έχω φάει τα 5gb εκτός από φορές που ήμουν πχ στο τρένο ή στο αεροδρόμιο και κατςβ; σα 2 3 ταινίες νερφλιξ για το ταξίδι. Θα μπορούσα να έχω ακόμα την καρτοκινητα μου αλλά πάλι 15 θα πλήρωνα το πακέτο κάθε μήνα για 3gb και στο τέλος του μήνα θα μου τα έκαιγε. Δεν υπάρχει λογική στο να περιμςνςται να συνεχιστεί το σύστημα να παρέχει τις ίδιες τιμές όταν μειώνεται συνεχώς η ζήτηση. Οι εταιρίες κινητής συντηρούν τα ίδια δίκτυα, τις ίδιες βάσεις δεδομένων και παραπάνω και πλέον κάνεις δεν χρησιμοποιεί τον όγκο που χρησιμοποιούμε πριν. Προσωπικά πιστεύω ότι κάποια στιγμή οι εταιρίες σταθερής και κινητής θα γίνουν ένα. Εδώ πχ η βονταφον έχει εξαγορ; σει την ζιγκο. Όταν επεκταθεί το μοντέλο θα πληρώνεις ένα πάγιο για ίντερνετ κινητό σταθερό και τηλεόραση.εδω πχ αν έχεις ζιγκο για ίντερνετ και πας να κάνεις συμβόλαιο βονταφον έχεις μια καλή εκτοση στο πάγιο.
Όπως και να έχει σε όλες τις χώρες οι παροχο είναι 3 4, δια τιμήσεις δεν υπάρχουν πουθενά και η αγορά αυτό ρυθμίζεται. Στην Ελλάδα μια εποχή υπήρχαν 7 8 εταιρίες κινητής που υποτίθεται ότι ήταν φθηνές. Ε όλες έκλεισαν. Κάτι q κάτι vivodi παπαλα. Για να έκλεισαν αυτές που ήταν πιο οικονομικές και να μην έκλεισε η βονταφον μάλλον κάτι δεν πήγαινε καλά με το οικονομικό τους πλάνο
Η q δεν έκλεισε καθόλου, επίσης τα επιχειρήματα σου αποδεικνύουν μάλλον ξεκάθαρα πόσο ακριβότερη είναι η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα, κοινώς λες μαλακίες αλλά χρήσιμες μαλακίες οι οποίες αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που θέλεις να πεις.
:8)
Το ότι η κινητή στην Ελλάδα είναι ακριβή το ξέρουμε. Δεν είναι θεμα διαπραγμάτευση οτνα μπορείς απλώς να συγκρίνεις τιμές. Το αν είναι ακριβή λόγω καρτέλ ή κάποιου άλλου μαγικού τρόπου συζητάμε.
Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 39996
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x »

foscilis έγραψε: 11 Ιουν 2020, 11:19
SuperRogue έγραψε: 11 Ιουν 2020, 01:16
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05...κάθε συνδρομή έχει πάρα πολύ μεγάλο διαχειριστικό κόστος το οποίο είναι εντελώς ανεξάρτητο από το τι χρήση κάνεις...
[citation needed]
foscilis έγραψε: 10 Ιουν 2020, 16:05τόσο σε φυσικά έντυπα όσο και σε ηλεκτρονικές ΒΔ
[this is not μεγάλο διαχειριστικό κόστος]
Καλά μιλάμε για επικά ελληνικό νήμα, λίγες σελίδες πριν ο άλλος έλυσε το θέμα του προϋπολογισμού της Κοσμοτέ σε τρεις γραμμές, εσύ προφανώς λύνεις το ίδιο εύκολα το θέμα της λειτουργίας ενός δικτύου κινητής μαζί με παραμέτρους του πραγματικού κόσμου όπως το SOX compliance, το GDPR compliance, τη διασφάλιση του απορρήτου και της ακρίβειας των χρώσεων κλπ :)
Spoiler
Ας πάρουμε πρώτα απ' όλα κάτι πάρα πολύ απλό που έχω παρατηρήσει πως είναι γενικά δύσκολο στον απλό άνθρωπο να συνειδητοποιήσει. Πας αγοράζεις την πρώτη κάρτα. Ένας υπάλληλος σε εξυπηρετεί για δέκα λεπτά να διαλέξεις. Μετά για άλλα δέκα λεπτά να δώσεις φωτοτυπία ταυτότητας που τη βάζει σε ένα συρτάρι κι εσύ δεν το βλέπεις αλλά κάποιος άλλος υπάλληλος στο τέλος της ημέρας τη σκανάρει και τη στέλνει στα κεντρικά όπου ένας τρίτος υπάλληλος περνά τα δεδομένα σου στα συστήματα χρέωσης και καταγραφής συνδρομητών, ενώ τα φυσικά αντίγραφα φορτώνονται λίγο αργότερα για αποθήκευση σε ασφαλή χώρο. Δύο λεπτά στο ταμείο, πέντε γιατί πλήρωσες με 50ευρω και ψάχνονται για ρέστα (καλά λίγο σπάνιο για καρτοκινητό αλλά λέμε). Σύνολο 27 ανθρωπολεπτά κι αν νομίζεις ότι είναι "τίποτα" αυτός που τα πληρώνει σε μισθούς (και σε νοίκια για το μαγαζί και σε χαρτί για το φωτοτυπικό και σε βενζίνη για το φορτηγό που κουβαλάει τα χαρτιά και σε αποθηκευτικό χώρο) δεν το νομίζει καθόλου.

Δεύτερον και κυριότερο φαντάζεσαι ότι κοστίζει κάτι στον πάροχο όταν σε παίρνουν επιτέλους τηλέφωνο στην κάρτα σου; Αντιθέτως αυτή είναι η μόνη στιγμή που βγάζει κάποια λεφτά από εσένα (ή έστω από κάποιον άλλον λόγω εσένα). Όλη την υπόλοιπη ώρα που το κινητό σου είναι ανοιχτό μεταδίδει πληροφορία στις κοντινότερες κυψέλες οι οποίες επικοινωνούν με το δίκτυο σε πραγματικό χρόνο για να του πουν "εδώ είναι αυτό το ΙΜΕΙ", ακριβώς για να ξέρει πού στο διάολο θα στείλει την κλήση όταν σε πάρουν τηλέφωνο. Ταυτόχρονα το δίκτυο επικοινωνεί με τη χρέωση για να ξέρει ότι είσαι έγκυρος συνδρομητής που δικαιούται (ή δεν δικαιούται) τόσα λεπτά, τόσα ΣΜΣ, τόσα ντάτα. Αυτός ο συνδυασμός πληροφοριών θέσης και ταυτότητας όχι μόνο στοιχίζει να τηρείται σε πραγματικό χρόνο (με την έννοια ότι τα συστήματα που είναι υπεύθυνα για όλο αυτό δεν είναι ακριβώς παιχνιδοκονσόλες αλλά εξαιρετικά πολύπλοκα και πανάκριβα στην υλοποίηση και τη λειτουργία τους τέρατα) αλλά πρέπει και να καταγράφεται για νομικούς λόγους και για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Επειδή πρόκειται όπως καταλαβαίνεις για εξαιρετικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που ταυτόχρονα διασφαλίζουν τόσο εσένα όσο και τον πάροχο σε διαφωνίες ως προς τη χρέωση έχουμε την κλασική απαίτηση να πρέπει να τηρούνται με απόλυτη βεβαιότηα ότι δε θα χαθούν και ταυτόχρονα απόλυτη βεβαιότητα ότι δε θα τα διαβάσει κάποιος μη εξουσιοδοτημένος. Η καταγραφή λοιπόν δε γίνεται στο στικάκι που έφερε ο Βαγγέλης (άλλωστε αυτό θα γινόταν ατμός σε λίγα δευτερόλεπτα από τον όγκο των εισερχόμενων δεδομένων) αλλά σε οχταπλά αντίγραμμένα μέσα αποθήκευσης με κρυπτογράφηση κατά τη μετάδοση και κατά τη στάση, με συγκεκριμένους κύκλους ζωής και κανόνες ("τα περνάμε σε λιγότερο γρήγορη αποθήκευση στους έξι μήνες") που ο πάροχος όχι μόνο πρέπει να έχει σχεδιάσει και να τηρεί διαρκώς ενήμερους αλλά πρέπει και να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να αποδείξει στον εαυτό του και στις αρχές ότι υλοποιούνται κατά προβλεπέ τρόπο. Που σημαίνει ότι όλα αυτά τα κάνει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που χρησιμοποιεί άλλα συστήματα που παρακολουθούν και επικοινωνούν τα κυρίως συστήματα του δικτύου και τυπικά έχεις ένα δεύτερο σύστημα που παρακολουθεί το πρώτο κι ένα τρίτο που παρακολουθεί το δεύτερο και από εκεί ξεκινάει το εξειδικευμένο τμήμα του παρόχου να απαντά σε ερωτήματα της ΑΔΑΕ όπως "τι ακριβώς μπορεί να δει η τάδε που είναι απλή υπάλληλος του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών μέσα στο σύστημα που τηρεί τα συμβόλαια" ή "στις 18/5 που ο διαχειριστής αντικατέστησε τον τέταρτο δίσκο του βοηθητικού μηχανήματος χρέωσης είχε αιτιολογία που το έκανε;".

Περιττό να πω ότι όλα αυτά τα συστήματα δεν είναι τίποτα εφαρμογούλες στο κινητό. Μιλάμε για πράγματα που η άδεια χρήσης ξεκινά από εκατόν πενήντα χιλιάρικα και σου δίνει μια Oracle δώρο (τη δεύτερη και την τρίτη που απαιτεί το σύστημα πρέπει να τις πληρώσεις). Δε χρησιμοποιείς τη λέξη "εγκατάσταση" για αυτά αλλά τη λέξη "υλοποίηση". Έχω δουλέψει εγώ ο ίδιος 7 χρόνια στην υλοποίηση και λειτουργία τέτοιων συστημάτων. Πάντα ήταν κανας χρόνος υπόθεση μόνο να δημοπρατηθεί το έργο, άλλο τόσο η υλοποίηση, μερικές εκατοντάδες χιλιάδες συνολικό κόστος μαζί με το λογισμικό και τους σέρβερ κι όλα αυτά ήταν παπάρια λεφτά για εμάς, πρακτικά μπαίναμε μέσα χρεώνοντας 500 χιλιάρικα γιατί αυτό που μας ένοιαζε ήταν τα πολύ περισσότερα λεφτά που θα βγάζαμε στη συνέχεια από τη συντήρηση και επέκταση του έργου. Κάθε φορά που με φωνάζανε έστω και για μία ώρα για να προσθέσω το τάδε πεδίο στη φόρμα που ελέγχει τη δείνα μαλακία, αυτό ήταν 300-500 ευρώ για την εταιρεία μου.

Έχω εγκαταστήσει σε μηχανήματα του billing (κάτι κτήνη που στοιχίζουν όσο ένα μέσο οικοδομικό τετράγωνο btw) σύστημα καταγραφής των system calls. Σε περίπτωση που δεν έχεις υπόψη τι σημαίνει system calls, τώρα που πάτησες Start->Chrome->www.phorum.com.gr->(κλικ στην ειδοποίηση ότι ο foscilis σου απάντησε) ο υπολογιστής σου για όλα αυτά έκανε γύρω στα δεκαπέντε χιλιάδες system calls. Αυτόν τον όγκο δεδομένων o πάροχος είναι υποχρεωμένος να τον καταγράφει (και να καταγράφει ποιος βλέπει τις καταγραφές και που/πώς/πότε/για πόσο αποθηκεύονται οι καταγραφές και οι καταγραφές των καταγραφών και οι καταγραφές των καταγραφών των καταγραφών) για όλα τα κεντρικά του συστήματα όπως το billing τα οποία κάνουν κυριολεκτικά δισεκατομμύρια system calls την ώρα. Κι όλα αυτά δεν τα έχει απλά για να λέει ότι τα κάνει. Είναι καθημερινό φαινόμενο οι εσωτερικοί έλεγχοι (που ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται τακτικά ώστε να περνάει του εξωτερικούς) και είναι καθημερινό φαινόμενο τα αιτήματα από την ΑΔΑΕ ή τις εισαγγελίες ή από κάποιον συνδρομητή που αμφισβητεί τις χρεώσεις του ή από κάποιον προϊστάμενο που ανακάλυψε ότι πρέπει να διορθωθεί η τάδε παράμετρος στην καρτέλα ενός χρήστη και οφείλει να ελέγξει πώς πού και γιατί έγινε το λάθος. Και εργάζονται νυχθημερόν εκατοντάδες εξωτερικοί συνεργάτες στη συντήρηση, την επέκταση, τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων και ολόκληρα τμήματα από τη μεριά του παρόχου.
Φαίνεται λοιπόν ότι για κάποιον λόγο όλα αυτά βγαίνουν φθηνότερα στην υπόλοιπη Ευρώπη και μάλλον γι' αυτό έχουνε και αναλογικά πολύ φθηνότερες χρεώσεις.
Μπορεί να είναι πιο φτηνές οι κεραίες τους, οι μηχανικοί λογισμικού δε νομίζω.
:D

Δεν μπορώ να βρω κάποιον άλλο λόγο αποκλείεται να έχουνε στήσει καρτέλ στην Ελλάδα αυτές οι εταιρίες, γιατί να κάνανε κάτι τέτχοιο.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

.
nowhere
Δημοσιεύσεις: 17136
Εγγραφή: 26 Νοέμ 2019, 08:56

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nowhere »

foscilis έγραψε: 11 Ιουν 2020, 11:19
Καλά μιλάμε για επικά ελληνικό νήμα, λίγες σελίδες πριν ο άλλος έλυσε το θέμα του προϋπολογισμού της Κοσμοτέ σε τρεις γραμμές, εσύ προφανώς λύνεις το ίδιο εύκολα το θέμα της λειτουργίας ενός δικτύου κινητής μαζί με παραμέτρους του πραγματικού κόσμου όπως το SOX compliance, το GDPR compliance, τη διασφάλιση του απορρήτου και της ακρίβειας των χρώσεων κλπ :)

Ας πάρουμε πρώτα απ' όλα κάτι πάρα πολύ απλό που έχω παρατηρήσει πως είναι γενικά δύσκολο στον απλό άνθρωπο να συνειδητοποιήσει. Πας αγοράζεις την πρώτη κάρτα. Ένας υπάλληλος σε εξυπηρετεί για δέκα λεπτά να διαλέξεις. Μετά για άλλα δέκα λεπτά να δώσεις φωτοτυπία ταυτότητας που τη βάζει σε ένα συρτάρι κι εσύ δεν το βλέπεις αλλά κάποιος άλλος υπάλληλος στο τέλος της ημέρας τη σκανάρει και τη στέλνει στα κεντρικά όπου ένας τρίτος υπάλληλος περνά τα δεδομένα σου στα συστήματα χρέωσης και καταγραφής συνδρομητών, ενώ τα φυσικά αντίγραφα φορτώνονται λίγο αργότερα για αποθήκευση σε ασφαλή χώρο. Δύο λεπτά στο ταμείο, πέντε γιατί πλήρωσες με 50ευρω και ψάχνονται για ρέστα (καλά λίγο σπάνιο για καρτοκινητό αλλά λέμε). Σύνολο 27 ανθρωπολεπτά κι αν νομίζεις ότι είναι "τίποτα" αυτός που τα πληρώνει σε μισθούς (και σε νοίκια για το μαγαζί και σε χαρτί για το φωτοτυπικό και σε βενζίνη για το φορτηγό που κουβαλάει τα χαρτιά και σε αποθηκευτικό χώρο) δεν το νομίζει καθόλου.

Δεύτερον και κυριότερο φαντάζεσαι ότι κοστίζει κάτι στον πάροχο όταν σε παίρνουν επιτέλους τηλέφωνο στην κάρτα σου; Αντιθέτως αυτή είναι η μόνη στιγμή που βγάζει κάποια λεφτά από εσένα (ή έστω από κάποιον άλλον λόγω εσένα). Όλη την υπόλοιπη ώρα που το κινητό σου είναι ανοιχτό μεταδίδει πληροφορία στις κοντινότερες κυψέλες οι οποίες επικοινωνούν με το δίκτυο σε πραγματικό χρόνο για να του πουν "εδώ είναι αυτό το ΙΜΕΙ", ακριβώς για να ξέρει πού στο διάολο θα στείλει την κλήση όταν σε πάρουν τηλέφωνο. Ταυτόχρονα το δίκτυο επικοινωνεί με τη χρέωση για να ξέρει ότι είσαι έγκυρος συνδρομητής που δικαιούται (ή δεν δικαιούται) τόσα λεπτά, τόσα ΣΜΣ, τόσα ντάτα. Αυτός ο συνδυασμός πληροφοριών θέσης και ταυτότητας όχι μόνο στοιχίζει να τηρείται σε πραγματικό χρόνο (με την έννοια ότι τα συστήματα που είναι υπεύθυνα για όλο αυτό δεν είναι ακριβώς παιχνιδοκονσόλες αλλά εξαιρετικά πολύπλοκα και πανάκριβα στην υλοποίηση και τη λειτουργία τους τέρατα) αλλά πρέπει και να καταγράφεται για νομικούς λόγους και για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Επειδή πρόκειται όπως καταλαβαίνεις για εξαιρετικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που ταυτόχρονα διασφαλίζουν τόσο εσένα όσο και τον πάροχο σε διαφωνίες ως προς τη χρέωση έχουμε την κλασική απαίτηση να πρέπει να τηρούνται με απόλυτη βεβαιότηα ότι δε θα χαθούν και ταυτόχρονα απόλυτη βεβαιότητα ότι δε θα τα διαβάσει κάποιος μη εξουσιοδοτημένος. Η καταγραφή λοιπόν δε γίνεται στο στικάκι που έφερε ο Βαγγέλης (άλλωστε αυτό θα γινόταν ατμός σε λίγα δευτερόλεπτα από τον όγκο των εισερχόμενων δεδομένων) αλλά σε οχταπλά αντίγραμμένα μέσα αποθήκευσης με κρυπτογράφηση κατά τη μετάδοση και κατά τη στάση, με συγκεκριμένους κύκλους ζωής και κανόνες ("τα περνάμε σε λιγότερο γρήγορη αποθήκευση στους έξι μήνες") που ο πάροχος όχι μόνο πρέπει να έχει σχεδιάσει και να τηρεί διαρκώς ενήμερους αλλά πρέπει και να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να αποδείξει στον εαυτό του και στις αρχές ότι υλοποιούνται κατά προβλεπέ τρόπο. Που σημαίνει ότι όλα αυτά τα κάνει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που χρησιμοποιεί άλλα συστήματα που παρακολουθούν και επικοινωνούν τα κυρίως συστήματα του δικτύου και τυπικά έχεις ένα δεύτερο σύστημα που παρακολουθεί το πρώτο κι ένα τρίτο που παρακολουθεί το δεύτερο και από εκεί ξεκινάει το εξειδικευμένο τμήμα του παρόχου να απαντά σε ερωτήματα της ΑΔΑΕ όπως "τι ακριβώς μπορεί να δει η τάδε που είναι απλή υπάλληλος του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών μέσα στο σύστημα που τηρεί τα συμβόλαια" ή "στις 18/5 που ο διαχειριστής αντικατέστησε τον τέταρτο δίσκο του βοηθητικού μηχανήματος χρέωσης είχε αιτιολογία που το έκανε;".

Περιττό να πω ότι όλα αυτά τα συστήματα δεν είναι τίποτα εφαρμογούλες στο κινητό. Μιλάμε για πράγματα που η άδεια χρήσης ξεκινά από εκατόν πενήντα χιλιάρικα και σου δίνει μια Oracle δώρο (τη δεύτερη και την τρίτη που απαιτεί το σύστημα πρέπει να τις πληρώσεις). Δε χρησιμοποιείς τη λέξη "εγκατάσταση" για αυτά αλλά τη λέξη "υλοποίηση". Έχω δουλέψει εγώ ο ίδιος 7 χρόνια στην υλοποίηση και λειτουργία τέτοιων συστημάτων. Πάντα ήταν κανας χρόνος υπόθεση μόνο να δημοπρατηθεί το έργο, άλλο τόσο η υλοποίηση, μερικές εκατοντάδες χιλιάδες συνολικό κόστος μαζί με το λογισμικό και τους σέρβερ κι όλα αυτά ήταν παπάρια λεφτά για εμάς, πρακτικά μπαίναμε μέσα χρεώνοντας 500 χιλιάρικα γιατί αυτό που μας ένοιαζε ήταν τα πολύ περισσότερα λεφτά που θα βγάζαμε στη συνέχεια από τη συντήρηση και επέκταση του έργου. Κάθε φορά που με φωνάζανε έστω και για μία ώρα για να προσθέσω το τάδε πεδίο στη φόρμα που ελέγχει τη δείνα μαλακία, αυτό ήταν 300-500 ευρώ για την εταιρεία μου.

Έχω εγκαταστήσει σε μηχανήματα του billing (κάτι κτήνη που στοιχίζουν όσο ένα μέσο οικοδομικό τετράγωνο btw) σύστημα καταγραφής των system calls. Σε περίπτωση που δεν έχεις υπόψη τι σημαίνει system calls, τώρα που πάτησες Start->Chrome->www.phorum.com.gr->(κλικ στην ειδοποίηση ότι ο foscilis σου απάντησε) ο υπολογιστής σου για όλα αυτά έκανε γύρω στα δεκαπέντε χιλιάδες system calls. Αυτόν τον όγκο δεδομένων o πάροχος είναι υποχρεωμένος να τον καταγράφει (και να καταγράφει ποιος βλέπει τις καταγραφές και που/πώς/πότε/για πόσο αποθηκεύονται οι καταγραφές και οι καταγραφές των καταγραφών και οι καταγραφές των καταγραφών των καταγραφών) για όλα τα κεντρικά του συστήματα όπως το billing τα οποία κάνουν κυριολεκτικά δισεκατομμύρια system calls την ώρα. Κι όλα αυτά δεν τα έχει απλά για να λέει ότι τα κάνει. Είναι καθημερινό φαινόμενο οι εσωτερικοί έλεγχοι (που ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται τακτικά ώστε να περνάει του εξωτερικούς) και είναι καθημερινό φαινόμενο τα αιτήματα από την ΑΔΑΕ ή τις εισαγγελίες ή από κάποιον συνδρομητή που αμφισβητεί τις χρεώσεις του ή από κάποιον προϊστάμενο που ανακάλυψε ότι πρέπει να διορθωθεί η τάδε παράμετρος στην καρτέλα ενός χρήστη και οφείλει να ελέγξει πώς πού και γιατί έγινε το λάθος. Και εργάζονται νυχθημερόν εκατοντάδες εξωτερικοί συνεργάτες στη συντήρηση, την επέκταση, τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων και ολόκληρα τμήματα από τη μεριά του παρόχου.
ολόκληρο σεντόνι για να πεις ότι ο υπάλληλος χρειάζεται 10 λεπτά για να βάλει την φωτοτυπία στο συρτάρι και 10 λεπτά για να σε βοηθήσει να διαλέξεις κοσμοκάρτα ή γουατς απ.σύμφωνα με αυτούς τους χρόνους σου πήρε 2 μήνες το σεντονάκι.γιατί το κάνεις αυτό καλέ μου άνθρωπε,δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις?
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

nowhere έγραψε: 11 Ιουν 2020, 12:41 ολόκληρο σεντόνι για να πεις ότι ο υπάλληλος χρειάζεται 10 λεπτά για να βάλει την φωτοτυπία στο συρτάρι και 10 λεπτά για να σε βοηθήσει να διαλέξεις κοσμοκάρτα ή γουατς απ.σύμφωνα με αυτούς τους χρόνους σου πήρε 2 μήνες το σεντονάκι.γιατί το κάνεις αυτό καλέ μου άνθρωπε,δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις?
Μην τον αδικείς. Έγραψε και για τον Βαγγέλη που θα φέρει το στικάκι …
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 39996
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x »

nowhere έγραψε: 11 Ιουν 2020, 12:41
foscilis έγραψε: 11 Ιουν 2020, 11:19
Καλά μιλάμε για επικά ελληνικό νήμα, λίγες σελίδες πριν ο άλλος έλυσε το θέμα του προϋπολογισμού της Κοσμοτέ σε τρεις γραμμές, εσύ προφανώς λύνεις το ίδιο εύκολα το θέμα της λειτουργίας ενός δικτύου κινητής μαζί με παραμέτρους του πραγματικού κόσμου όπως το SOX compliance, το GDPR compliance, τη διασφάλιση του απορρήτου και της ακρίβειας των χρώσεων κλπ :)

Ας πάρουμε πρώτα απ' όλα κάτι πάρα πολύ απλό που έχω παρατηρήσει πως είναι γενικά δύσκολο στον απλό άνθρωπο να συνειδητοποιήσει. Πας αγοράζεις την πρώτη κάρτα. Ένας υπάλληλος σε εξυπηρετεί για δέκα λεπτά να διαλέξεις. Μετά για άλλα δέκα λεπτά να δώσεις φωτοτυπία ταυτότητας που τη βάζει σε ένα συρτάρι κι εσύ δεν το βλέπεις αλλά κάποιος άλλος υπάλληλος στο τέλος της ημέρας τη σκανάρει και τη στέλνει στα κεντρικά όπου ένας τρίτος υπάλληλος περνά τα δεδομένα σου στα συστήματα χρέωσης και καταγραφής συνδρομητών, ενώ τα φυσικά αντίγραφα φορτώνονται λίγο αργότερα για αποθήκευση σε ασφαλή χώρο. Δύο λεπτά στο ταμείο, πέντε γιατί πλήρωσες με 50ευρω και ψάχνονται για ρέστα (καλά λίγο σπάνιο για καρτοκινητό αλλά λέμε). Σύνολο 27 ανθρωπολεπτά κι αν νομίζεις ότι είναι "τίποτα" αυτός που τα πληρώνει σε μισθούς (και σε νοίκια για το μαγαζί και σε χαρτί για το φωτοτυπικό και σε βενζίνη για το φορτηγό που κουβαλάει τα χαρτιά και σε αποθηκευτικό χώρο) δεν το νομίζει καθόλου.

Δεύτερον και κυριότερο φαντάζεσαι ότι κοστίζει κάτι στον πάροχο όταν σε παίρνουν επιτέλους τηλέφωνο στην κάρτα σου; Αντιθέτως αυτή είναι η μόνη στιγμή που βγάζει κάποια λεφτά από εσένα (ή έστω από κάποιον άλλον λόγω εσένα). Όλη την υπόλοιπη ώρα που το κινητό σου είναι ανοιχτό μεταδίδει πληροφορία στις κοντινότερες κυψέλες οι οποίες επικοινωνούν με το δίκτυο σε πραγματικό χρόνο για να του πουν "εδώ είναι αυτό το ΙΜΕΙ", ακριβώς για να ξέρει πού στο διάολο θα στείλει την κλήση όταν σε πάρουν τηλέφωνο. Ταυτόχρονα το δίκτυο επικοινωνεί με τη χρέωση για να ξέρει ότι είσαι έγκυρος συνδρομητής που δικαιούται (ή δεν δικαιούται) τόσα λεπτά, τόσα ΣΜΣ, τόσα ντάτα. Αυτός ο συνδυασμός πληροφοριών θέσης και ταυτότητας όχι μόνο στοιχίζει να τηρείται σε πραγματικό χρόνο (με την έννοια ότι τα συστήματα που είναι υπεύθυνα για όλο αυτό δεν είναι ακριβώς παιχνιδοκονσόλες αλλά εξαιρετικά πολύπλοκα και πανάκριβα στην υλοποίηση και τη λειτουργία τους τέρατα) αλλά πρέπει και να καταγράφεται για νομικούς λόγους και για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Επειδή πρόκειται όπως καταλαβαίνεις για εξαιρετικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που ταυτόχρονα διασφαλίζουν τόσο εσένα όσο και τον πάροχο σε διαφωνίες ως προς τη χρέωση έχουμε την κλασική απαίτηση να πρέπει να τηρούνται με απόλυτη βεβαιότηα ότι δε θα χαθούν και ταυτόχρονα απόλυτη βεβαιότητα ότι δε θα τα διαβάσει κάποιος μη εξουσιοδοτημένος. Η καταγραφή λοιπόν δε γίνεται στο στικάκι που έφερε ο Βαγγέλης (άλλωστε αυτό θα γινόταν ατμός σε λίγα δευτερόλεπτα από τον όγκο των εισερχόμενων δεδομένων) αλλά σε οχταπλά αντίγραμμένα μέσα αποθήκευσης με κρυπτογράφηση κατά τη μετάδοση και κατά τη στάση, με συγκεκριμένους κύκλους ζωής και κανόνες ("τα περνάμε σε λιγότερο γρήγορη αποθήκευση στους έξι μήνες") που ο πάροχος όχι μόνο πρέπει να έχει σχεδιάσει και να τηρεί διαρκώς ενήμερους αλλά πρέπει και να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να αποδείξει στον εαυτό του και στις αρχές ότι υλοποιούνται κατά προβλεπέ τρόπο. Που σημαίνει ότι όλα αυτά τα κάνει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που χρησιμοποιεί άλλα συστήματα που παρακολουθούν και επικοινωνούν τα κυρίως συστήματα του δικτύου και τυπικά έχεις ένα δεύτερο σύστημα που παρακολουθεί το πρώτο κι ένα τρίτο που παρακολουθεί το δεύτερο και από εκεί ξεκινάει το εξειδικευμένο τμήμα του παρόχου να απαντά σε ερωτήματα της ΑΔΑΕ όπως "τι ακριβώς μπορεί να δει η τάδε που είναι απλή υπάλληλος του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών μέσα στο σύστημα που τηρεί τα συμβόλαια" ή "στις 18/5 που ο διαχειριστής αντικατέστησε τον τέταρτο δίσκο του βοηθητικού μηχανήματος χρέωσης είχε αιτιολογία που το έκανε;".

Περιττό να πω ότι όλα αυτά τα συστήματα δεν είναι τίποτα εφαρμογούλες στο κινητό. Μιλάμε για πράγματα που η άδεια χρήσης ξεκινά από εκατόν πενήντα χιλιάρικα και σου δίνει μια Oracle δώρο (τη δεύτερη και την τρίτη που απαιτεί το σύστημα πρέπει να τις πληρώσεις). Δε χρησιμοποιείς τη λέξη "εγκατάσταση" για αυτά αλλά τη λέξη "υλοποίηση". Έχω δουλέψει εγώ ο ίδιος 7 χρόνια στην υλοποίηση και λειτουργία τέτοιων συστημάτων. Πάντα ήταν κανας χρόνος υπόθεση μόνο να δημοπρατηθεί το έργο, άλλο τόσο η υλοποίηση, μερικές εκατοντάδες χιλιάδες συνολικό κόστος μαζί με το λογισμικό και τους σέρβερ κι όλα αυτά ήταν παπάρια λεφτά για εμάς, πρακτικά μπαίναμε μέσα χρεώνοντας 500 χιλιάρικα γιατί αυτό που μας ένοιαζε ήταν τα πολύ περισσότερα λεφτά που θα βγάζαμε στη συνέχεια από τη συντήρηση και επέκταση του έργου. Κάθε φορά που με φωνάζανε έστω και για μία ώρα για να προσθέσω το τάδε πεδίο στη φόρμα που ελέγχει τη δείνα μαλακία, αυτό ήταν 300-500 ευρώ για την εταιρεία μου.

Έχω εγκαταστήσει σε μηχανήματα του billing (κάτι κτήνη που στοιχίζουν όσο ένα μέσο οικοδομικό τετράγωνο btw) σύστημα καταγραφής των system calls. Σε περίπτωση που δεν έχεις υπόψη τι σημαίνει system calls, τώρα που πάτησες Start->Chrome->www.phorum.com.gr->(κλικ στην ειδοποίηση ότι ο foscilis σου απάντησε) ο υπολογιστής σου για όλα αυτά έκανε γύρω στα δεκαπέντε χιλιάδες system calls. Αυτόν τον όγκο δεδομένων o πάροχος είναι υποχρεωμένος να τον καταγράφει (και να καταγράφει ποιος βλέπει τις καταγραφές και που/πώς/πότε/για πόσο αποθηκεύονται οι καταγραφές και οι καταγραφές των καταγραφών και οι καταγραφές των καταγραφών των καταγραφών) για όλα τα κεντρικά του συστήματα όπως το billing τα οποία κάνουν κυριολεκτικά δισεκατομμύρια system calls την ώρα. Κι όλα αυτά δεν τα έχει απλά για να λέει ότι τα κάνει. Είναι καθημερινό φαινόμενο οι εσωτερικοί έλεγχοι (που ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται τακτικά ώστε να περνάει του εξωτερικούς) και είναι καθημερινό φαινόμενο τα αιτήματα από την ΑΔΑΕ ή τις εισαγγελίες ή από κάποιον συνδρομητή που αμφισβητεί τις χρεώσεις του ή από κάποιον προϊστάμενο που ανακάλυψε ότι πρέπει να διορθωθεί η τάδε παράμετρος στην καρτέλα ενός χρήστη και οφείλει να ελέγξει πώς πού και γιατί έγινε το λάθος. Και εργάζονται νυχθημερόν εκατοντάδες εξωτερικοί συνεργάτες στη συντήρηση, την επέκταση, τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων και ολόκληρα τμήματα από τη μεριά του παρόχου.
ολόκληρο σεντόνι για να πεις ότι ο υπάλληλος χρειάζεται 10 λεπτά για να βάλει την φωτοτυπία στο συρτάρι και 10 λεπτά για να σε βοηθήσει να διαλέξεις κοσμοκάρτα ή γουατς απ.σύμφωνα με αυτούς τους χρόνους σου πήρε 2 μήνες το σεντονάκι.γιατί το κάνεις αυτό καλέ μου άνθρωπε,δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις?
ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ.
:D
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

.
Άβαταρ μέλους
NoMoreLice
Δημοσιεύσεις: 1029
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 02:14

Re: Καταργεί η Cosmote το πακέτο των 8.5 ευρώ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από NoMoreLice »

foscilis έγραψε: 11 Ιουν 2020, 11:19
Έχω εγκαταστήσει σε μηχανήματα του billing (κάτι κτήνη που στοιχίζουν όσο ένα μέσο οικοδομικό τετράγωνο btw) σύστημα καταγραφής των system calls. Σε περίπτωση που δεν έχεις υπόψη τι σημαίνει system calls, τώρα που πάτησες Start->Chrome->www.phorum.com.gr->(κλικ στην ειδοποίηση ότι ο foscilis σου απάντησε) ο υπολογιστής σου για όλα αυτά έκανε γύρω στα δεκαπέντε χιλιάδες system calls. Αυτόν τον όγκο δεδομένων o πάροχος είναι υποχρεωμένος να τον καταγράφει (και να καταγράφει ποιος βλέπει τις καταγραφές και που/πώς/πότε/για πόσο αποθηκεύονται οι καταγραφές και οι καταγραφές των καταγραφών και οι καταγραφές των καταγραφών των καταγραφών) για όλα τα κεντρικά του συστήματα όπως το billing τα οποία κάνουν κυριολεκτικά δισεκατομμύρια system calls την ώρα. Κι όλα αυτά δεν τα έχει απλά για να λέει ότι τα κάνει. Είναι καθημερινό φαινόμενο οι εσωτερικοί έλεγχοι (που ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται τακτικά ώστε να περνάει του εξωτερικούς) και είναι καθημερινό φαινόμενο τα αιτήματα από την ΑΔΑΕ ή τις εισαγγελίες ή από κάποιον συνδρομητή που αμφισβητεί τις χρεώσεις του ή από κάποιον προϊστάμενο που ανακάλυψε ότι πρέπει να διορθωθεί η τάδε παράμετρος στην καρτέλα ενός χρήστη και οφείλει να ελέγξει πώς πού και γιατί έγινε το λάθος. Και εργάζονται νυχθημερόν εκατοντάδες εξωτερικοί συνεργάτες στη συντήρηση, την επέκταση, τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων και ολόκληρα τμήματα από τη μεριά του παρόχου.
Εννοείς τα system calls που κάνει η εφαρμογή του billing; Για ποιο λόγο γίνεται αυτό; Υπάρχει δηλαδή τέτοιος νόμος; Και αν υπάρχει γιατί να αφορά μόνο εταιρείες κινητής και όχι οποιαδήποτε εταιρεία έχει σύστημα online πληρωμών; :smt017
Να δώσει η Μεγαλόχαρη κι η Παναγιά η Κανάλα
να μεγαλώσω γρήγορα σαν τα κορίτσια τ' άλλα

:scross:
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”