Nandros έγραψε: 25 Φεβ 2020, 18:00
enaon έγραψε: 25 Φεβ 2020, 16:42
ε καλά οκ
αρα, αφου ελέγχουν,
έχουν αντιστάσεις η κάποιον άλλο τρόπο να αποδίδουν την ενέργεια όταν η μπαταρία είναι γεμάτη, αλλιώς δεν γίνεται.
ΟΧΙ δεν έχουν και γίνεται και παραγίνεται!
Στο δικό σου όταν γεμίζει η μπαταρία, ο εναλλάκτης συνεχίζει να στρέφεται. Έχει αντιστάσεις για να απορροφήσει το ρεύμα;
δεν είσαι ξεροκέφαλος μόνο στα πολιτικά...
το δυναμό έχει σύμπλεξη
The alternator’s output is based on demand. It will produce only the amount of electricity that the system call for, up to the limits of the alternator. So, if you have a 120A alternator, but your car’s system, battery, modules, lights, radio, etc. is only asking for 40A, the alternator will only produce 40A to match the load
The alternator converts rotational energy from the drive belt to electricity. As the electrical demand goes up, the alternator puts an increased load on the belt, and therefore the engine, to make that juice. At 120A max load, the stress on the belt is high, but at 40A, it’s not so much.