Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
«Ο νεκρός δεδικαίωται»: Ο Απόστολος Δοξιάδης εξηγεί την παρερμηνεία της φράσης
Με ανάρτησή του ο Απόστολος Δοξιάδης εξηγεί την παρερμηνεία της φράσης «Ο νεκρός δεδικαίωται»
Η ανάρτηση του Απόστολου Δοξιάδη:
Πολλές ανοησίες ακούμε, όποτε υπάρχει ευκαιρία, χάρη στην παρεξηγημένη έκφραση “ο αποθανών δεδικαίωται”, που οι περισσότεροι χρησιμοποιούν σαν να σημαίνει ότι αυτός που πεθαίνει δικαιώνεται — και άρα δεν πρέπει να τον κρίνουμε. Αυτός ο παράλογος ισχυρισμός οφείλεται απλώς σε άγνοια. Η πλήρης πρόταση, από την Προς Ρωμαίους Επιστολή του Απόστολου Παύλου (6:7) είναι “o γαρ απoθανών δεδικαίωται από της αμαρτίας”. Το ρήμα “δεδικαίωται” σημαίνει στην Κοινή, την γλώσσα της Καινής Διαθήκης, “απαλλάσσεται”, “λυτρώνεται”. H δε ερμηνεία του χωρίου, κατά την έγκυρη μετάφραση της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρίας, είναι ότι στον αποθανόντα “η αμαρτία δεν έχει πια καμιά εξουσία”, κοινώς ο νεκρός δεν μπορεί πια να αμαρτήσει. Αυτό είναι όλο. Ούτε άφεση σημαίνει, ούτε συγχώρεση. Οι άνθρωποι κρίνονται από τι έκαναν όσο ζούσαν, όχι αφού πέθαναν. Και κανενός ο θάνατος δεν τον εξαγνίζει από τις πράξεις της ζωής του.
Dwarven Blacksmith έγραψε: 18 Ιαν 2025, 13:46
Μια φράση σημαίνει αυτό που εννοεί αυτός που τη χρησιμοποιεί. Το τι λέει η ετυμολογία είναι άλλο θέμα.
Δεν τίθεται θέμα ετυμολογίας αλλά ερμηνείας.
Οπότε, πάμε πάλι.
Τι θεωρείς ότι εννούσε ο Παύλος;
Μα δε με απασχολεί. Σημασία έχει τι εννοεί σήμερα ο Τάκης όταν τη λέει.
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 14:00
από hellegennes
ΓΑΛΗ έγραψε: 18 Ιαν 2025, 13:42«Ο νεκρός δεδικαίωται»: Ο Απόστολος Δοξιάδης εξηγεί την παρερμηνεία της φράσης
Με ανάρτησή του ο Απόστολος Δοξιάδης εξηγεί την παρερμηνεία της φράσης «Ο νεκρός δεδικαίωται»
Η ανάρτηση του Απόστολου Δοξιάδη:
Πολλές ανοησίες ακούμε, όποτε υπάρχει ευκαιρία, χάρη στην παρεξηγημένη έκφραση “ο αποθανών δεδικαίωται”, που οι περισσότεροι χρησιμοποιούν σαν να σημαίνει ότι αυτός που πεθαίνει δικαιώνεται — και άρα δεν πρέπει να τον κρίνουμε. Αυτός ο παράλογος ισχυρισμός οφείλεται απλώς σε άγνοια. Η πλήρης πρόταση, από την Προς Ρωμαίους Επιστολή του Απόστολου Παύλου (6:7) είναι “o γαρ απoθανών δεδικαίωται από της αμαρτίας”. Το ρήμα “δεδικαίωται” σημαίνει στην Κοινή, την γλώσσα της Καινής Διαθήκης, “απαλλάσσεται”, “λυτρώνεται”. H δε ερμηνεία του χωρίου, κατά την έγκυρη μετάφραση της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρίας, είναι ότι στον αποθανόντα “η αμαρτία δεν έχει πια καμιά εξουσία”, κοινώς ο νεκρός δεν μπορεί πια να αμαρτήσει. Αυτό είναι όλο. Ούτε άφεση σημαίνει, ούτε συγχώρεση. Οι άνθρωποι κρίνονται από τι έκαναν όσο ζούσαν, όχι αφού πέθαναν. Και κανενός ο θάνατος δεν τον εξαγνίζει από τις πράξεις της ζωής του.
Εγώ διαφωνώ και δίνω άλλη ερμηνεία αλλά το θέτω προς συζήτηση, ίσως να κάνω λάθος.
μ συμφωνω με τον δοξιαδη
ο θανατος δεν αναιρει τις αμαρτιες αλλα συμπληρωνω εγω-δεν θα πρεπει να κραταμε μνησικακία
σε ενα νεκρο ...εσυ τι υποστηριζεις ;
Εγώ διαφωνώ και δίνω άλλη ερμηνεία αλλά το θέτω προς συζήτηση, ίσως να κάνω λάθος.
μ συμφωνω με τον δοξιαδη
ο θανατος δεν αναιρει τις αμαρτιες αλλα συμπληρωνω εγω-δεν θα πρεπει να κραταμε μνησικακία
σε ενα νεκρο ...εσυ τι υποστηριζεις ;
Περιμένω κι άλλες απόψεις.
Ευχαριστώ πάντως για την απάντηση, είσαι ο μόνος που ήταν σαφής.
Εγώ διαφωνώ και δίνω άλλη ερμηνεία αλλά το θέτω προς συζήτηση, ίσως να κάνω λάθος.
μ συμφωνω με τον δοξιαδη
ο θανατος δεν αναιρει τις αμαρτιες αλλα συμπληρωνω εγω-δεν θα πρεπει να κραταμε μνησικακία
σε ενα νεκρο ...εσυ τι υποστηριζεις ;
Καταρχήν "δικαιούμαι" δεν σημαίνει "απαλλάσσομαι" σε καμμιά εκδοχή της ελληνικής.
Η φράση αυτή αναφέρεται στην ανάσταση του Χριστού. Ο νεκρός, πλέον, μετά την θυσία του Ιησού, κατά την χριστιανική οπτική, δεν κρίνεται από τις αμαρτίες του· παύουν να τον βαραίνουν μετά θάνατον. Το πώς θα κριθεί από την Αγία Τριάδα στην επόμενη ζωή είναι άλλο κομμάτι. Η ψυχή του όμως είναι πλέον ελεύθερη, ενώ πριν την ανάσταση δεν ήταν, πάντα κατά την χριστιανική θεώρηση.
Εγώ διαφωνώ και δίνω άλλη ερμηνεία αλλά το θέτω προς συζήτηση, ίσως να κάνω λάθος.
μ συμφωνω με τον δοξιαδη
ο θανατος δεν αναιρει τις αμαρτιες αλλα συμπληρωνω εγω-δεν θα πρεπει να κραταμε μνησικακία
σε ενα νεκρο ...εσυ τι υποστηριζεις ;
Καταρχήν "δικαιούμαι" δεν σημαίνει "απαλλάσσομαι" σε καμμιά εκδοχή της ελληνικής.
Η φράση αυτή αναφέρεται στην ανάσταση του Χριστού. Ο νεκρός, πλέον, μετά την θυσία του Ιησού, κατά την χριστιανική οπτική, δεν κρίνεται από τις αμαρτίες του· παύουν να τον βαραίνουν μετά θάνατον. Το πώς θα κριθεί από την Αγία Τριάδα στην επόμενη ζωή είναι άλλο κομμάτι. Η ψυχή του όμως είναι πλέον ελεύθερη, ενώ πριν την ανάσταση δεν ήταν, πάντα κατά την χριστιανική θεώρηση.
οκ το πιασαμε αυτο απο την αρχη ... πριν το θανατο επρεπε να λαβει την μετανοια απο τον παπα λεμε
αν δεν την ειχε λαβει δεν δικαιουται αφεση αμαρτιων ενα αυτο το αλλο τι εννοεις με την ελευθερη ψυχη
ενος αμαρτωλου; ..γιατι αν ηταν ετσι δεν θα υπηρχε η τιμωρια της κολασης --εξηγω την εννοια
γιατι απο γλωσσολογια δεν κατεχω και ουτε με ενδιαφερει
nemo έγραψε: 18 Ιαν 2025, 14:20
μ συμφωνω με τον δοξιαδη
ο θανατος δεν αναιρει τις αμαρτιες αλλα συμπληρωνω εγω-δεν θα πρεπει να κραταμε μνησικακία
σε ενα νεκρο ...εσυ τι υποστηριζεις ;
Καταρχήν "δικαιούμαι" δεν σημαίνει "απαλλάσσομαι" σε καμμιά εκδοχή της ελληνικής.
Η φράση αυτή αναφέρεται στην ανάσταση του Χριστού. Ο νεκρός, πλέον, μετά την θυσία του Ιησού, κατά την χριστιανική οπτική, δεν κρίνεται από τις αμαρτίες του· παύουν να τον βαραίνουν μετά θάνατον. Το πώς θα κριθεί από την Αγία Τριάδα στην επόμενη ζωή είναι άλλο κομμάτι. Η ψυχή του όμως είναι πλέον ελεύθερη, ενώ πριν την ανάσταση δεν ήταν, πάντα κατά την χριστιανική θεώρηση.
οκ το πιασαμε αυτο απο την αρχη ... πριν το θανατο επρεπε να λαβει την μετανοια απο τον παπα λεμε
αν δεν την ειχε λαβει δεν δικαιουται αφεση αμαρτιων ενα αυτο το αλλο τι εννοεις με την ελευθερη ψυχη
ενος αμαρτωλου; ..γιατι αν ηταν ετσι δεν θα υπηρχε η τιμωρια της κολασης --εξηγω την εννοια
γιατι απο γλωσσολογια δεν κατεχω και ουτε με ενδιαφερει
Εσύ πιστεύεις στην τιμωρία της κόλασης με τα καζάνια και τις φωτιές και του παράδεισου με τα ανθισμένα λιβάδια και τους χαρούμενους περιπατητές;
Re: Ο νεκρός δεδικαίωται (;)
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιαν 2025, 15:16
από Beria
O Παύλος είναι ο πρώτος Μωάμεθ
Είδε ότι οι χριστιανοί όχι μόνο δεν λυγίζουν στις διώξεις, αλλά δυναμώνουν και αποφάσισε να φτιάξει οργανωμένη θρησκεία.
Άλλωστε γράφει τις επιστολές του πριν καν γραφτούν τα Ευαγγέλια!
Δεν γνώρισε τον Ιησού, οπότε αυτό που φτιάχνει έχει αμυδρή σχέση με τις διδασκαλίες του.
Αναφορικά με τη φράση αυτή χρησιμοποιείται παροιμιωδώς και την αφήνω έτσι
Καταρχήν "δικαιούμαι" δεν σημαίνει "απαλλάσσομαι" σε καμμιά εκδοχή της ελληνικής.
Η φράση αυτή αναφέρεται στην ανάσταση του Χριστού. Ο νεκρός, πλέον, μετά την θυσία του Ιησού, κατά την χριστιανική οπτική, δεν κρίνεται από τις αμαρτίες του· παύουν να τον βαραίνουν μετά θάνατον. Το πώς θα κριθεί από την Αγία Τριάδα στην επόμενη ζωή είναι άλλο κομμάτι. Η ψυχή του όμως είναι πλέον ελεύθερη, ενώ πριν την ανάσταση δεν ήταν, πάντα κατά την χριστιανική θεώρηση.
οκ το πιασαμε αυτο απο την αρχη ... πριν το θανατο επρεπε να λαβει την μετανοια απο τον παπα λεμε
αν δεν την ειχε λαβει δεν δικαιουται αφεση αμαρτιων ενα αυτο το αλλο τι εννοεις με την ελευθερη ψυχη
ενος αμαρτωλου; ..γιατι αν ηταν ετσι δεν θα υπηρχε η τιμωρια της κολασης --εξηγω την εννοια
γιατι απο γλωσσολογια δεν κατεχω και ουτε με ενδιαφερει
Εσύ πιστεύεις στην τιμωρία της κόλασης με τα καζάνια και τις φωτιές και του παράδεισου με τα ανθισμένα λιβάδια και τους χαρούμενους περιπατητές;
αν πιστευα κυριολεκτικα θα γινομουν μοναχος ή παπας ...αλλα μαρεσει να πιστευω οτι ο καθε "πουστης"
θα παρει στο τελος αυτο που του αξιζει