Γιατί υπάρχουν οι φανταστικοί και οι μιγαδικοί αριθμοί;
Δημοσιεύτηκε: 13 Οκτ 2024, 12:38
Ποιος ο λόγος ύπαρξής τους και τους διδάσκουν στα σχολεία; Ήταν παιχνίδι των μαθηματικών παλιότερης εποχής ή προέκυψαν από κάποια αναγκαιότητα;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Δεν μπορείς να πεις κάτι παραπάνω;mao mao έγραψε: 13 Οκτ 2024, 12:40 Έχουν χρήση σε κάποιες επιστήμες. Όπως για παράδειγμα σε προβλήματα ηλεκτρικών κυκλωμάτων.
regarding_to_Being έγραψε: 15 Οκτ 2024, 01:36 τα πρωτα ειναι ορισμοι,η σχεση de moivre βγαίνει ευκολα τριγωνομετρικα απ τις
Θ1 κ Θ2,το παρτυ ξεκιναει με την περιφημη ταυτότητα του Euler
exp(iz)=συνθ+iημθ
https://drive.google.com/file/d/1K1NMpb ... vds_R/view
https://drive.google.com/file/d/1W42xdV ... Ll5n6/view
https://drive.google.com/file/d/1JZKnY8 ... ri7t2/view
επισης κ στα κυκλώματα εναλλασομενου ρεύματος
κοίτα κι εδω για την exp(x) και πως βγαινουν οι διαφορικες εξισωσεις
viewtopic.php?f=14&t=3325
το 1ο θεμα
viewtopic.php?f=14&t=21822&start=15
πηγές
1-Δασκαλόπουλος διαφορικες εξισωσεις I,II,III στο ΑΠΘ
2-Περσιδης μεταφρ των διαφορικων εξισωσεων της σειρας SHAUM
3-ΦΥΣΙΚΗ των HALIDAY-RESNICK
Γενιά εσύΑνδροπαραδίνομαι έγραψε: 15 Οκτ 2024, 02:46regarding_to_Being έγραψε: 15 Οκτ 2024, 01:36 τα πρωτα ειναι ορισμοι,η σχεση de moivre βγαίνει ευκολα τριγωνομετρικα απ τις
Θ1 κ Θ2,το παρτυ ξεκιναει με την περιφημη ταυτότητα του Euler
exp(iz)=συνθ+iημθ
https://drive.google.com/file/d/1K1NMpb ... vds_R/view
https://drive.google.com/file/d/1W42xdV ... Ll5n6/view
https://drive.google.com/file/d/1JZKnY8 ... ri7t2/view
επισης κ στα κυκλώματα εναλλασομενου ρεύματος
κοίτα κι εδω για την exp(x) και πως βγαινουν οι διαφορικες εξισωσεις
viewtopic.php?f=14&t=3325
το 1ο θεμα
viewtopic.php?f=14&t=21822&start=15
πηγές
1-Δασκαλόπουλος διαφορικες εξισωσεις I,II,III στο ΑΠΘ
2-Περσιδης μεταφρ των διαφορικων εξισωσεων της σειρας SHAUM
3-ΦΥΣΙΚΗ των HALIDAY-RESNICK
Όλα καλά πύτε μου;
α ναι το πυτε.....τι έγινε ρε πυτακλα.....τετοια αμεσοτητα δεν περίμενα,Ανδροπαραδίνομαι έγραψε: 15 Οκτ 2024, 02:46regarding_to_Being έγραψε: 15 Οκτ 2024, 01:36 τα πρωτα ειναι ορισμοι,η σχεση de moivre βγαίνει ευκολα τριγωνομετρικα απ τις
Θ1 κ Θ2,το παρτυ ξεκιναει με την περιφημη ταυτότητα του Euler
exp(iz)=συνθ+iημθ
https://drive.google.com/file/d/1K1NMpb ... vds_R/view
https://drive.google.com/file/d/1W42xdV ... Ll5n6/view
https://drive.google.com/file/d/1JZKnY8 ... ri7t2/view
επισης κ στα κυκλώματα εναλλασομενου ρεύματος
κοίτα κι εδω για την exp(x) και πως βγαινουν οι διαφορικες εξισωσεις
viewtopic.php?f=14&t=3325
το 1ο θεμα
viewtopic.php?f=14&t=21822&start=15
πηγές
1-Δασκαλόπουλος διαφορικες εξισωσεις I,II,III στο ΑΠΘ
2-Περσιδης μεταφρ των διαφορικων εξισωσεων της σειρας SHAUM
3-ΦΥΣΙΚΗ των HALIDAY-RESNICK
Όλα καλά πύτε μου;
νομιζω πως η αναγκαιοτητα ηταν οτι δεν οριζοταν η τετραγωνικη ρίζα αρνητικου αριθμου. ορισαν την τετραγωνικη ρίζα του -1 ισον με j.marabou έγραψε: 13 Οκτ 2024, 12:38 Ποιος ο λόγος ύπαρξής τους και τους διδάσκουν στα σχολεία; Ήταν παιχνίδι των μαθηματικών παλιότερης εποχής ή προέκυψαν από κάποια αναγκαιότητα;
Νομίζω ότι οι αρνητικοί αριθμοί είναι το καλύτερο αντίστοιχο παράδειγμα γιατί κι αυτοί φανταστικοί είναι. Θέλω να πω δεν υπάρχει κάτι στην φύση που είναι μείον. Είναι μια μαθηματική σύμβαση που είναι χρήσιμη σε υπολογισμούς. Ωστόσο σήμερα μάς φαίνεται απολύτως κατανοητή.Imperium έγραψε: 16 Οκτ 2024, 04:11 Κύριες εφαρμογές είναι
* ηλεκτρονικά
* κβαντική φυσική
* ρευστοδυναμική
Δηλαδή στα πάντα, βασικά.
Το "φανταστικοί" δεν σημαίνει ότι είναι "παιγνίδι". Και το μηδέν (0) κάποτε ήταν φανταστικό. Στη Αρχαία Ελλάδα πχ, που δεν υπήρχε, έπεφτε πολύ γέλιο αν έλεγες ότι το "τίποτα είναι πραγματικό!", κάτι που σήμερα το δεχόμαστε χωρίς καν δεύτερη σκέψη. Με την άφηξή του όμως συμπληρώθηκε η απλή αριθμητική, και έτσι έγινε αποδεκτό. Το ίδιο με τους άρρητους αριθμούς. Υπήρχε λόγος που τους λέγαν άρρητους πριν τους κατανοήσουν, ήταν κάτι σαν ταμπού. Οι Πυθαγόρειοι μάλιστα λέγεται ότι δολοφόνησαν κάποιον που επέμενε. Το ίδιο και με τους αρνητικούς αριθμούς.
Οτιδήποτε καινούργιο μπορεί αρχικά να φαίνεται παράξενο, όπως οι μιγαδικοί τον 17ο αιώνα,αλλά κατακτά την θέση του συμπληρώνοντας κενά στα υπάρχοντα μαθηματικά. Πχ, Με μιγαδικούς κάθε πολυώνυμο βαθμού Ν έχει Ν ρίζες. Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί με πραγματικούς αριθμούς, οπότε τσούπ, αμέσως βρήκε λόγο ύπαρξης, και γκαραντί ότι θα υπήρχαν εφαρμογές, όπως η εύκολη πρόσθεση με δεκαδικούς αριθμούς είχε γκαραντί ότι θα έβρισκε εφαρμογές στο εμπόριο.
Είχα την εντύπωση ότι αυτά διδάσκονταν στα σχολεία από το γυμνάσιο κιόλας. Δεν;;;
regarding_to_Being έγραψε: 15 Οκτ 2024, 04:57
α ναι το πυτε.....τι έγινε ρε πυτακλα.....τετοια αμεσοτητα δεν περίμενα,
με μια απλη κινηση εβγαλες οφ τα μιγαδικα-διαφορικά![]()
δυσκολα τα πραματα....πολλα χρεη σε εφοριες κ αλλες υποχρεωσεις.....γ@m...ta
εκτος απ το νυκτερινο κυνηγαω και κανα ιδιαίτερο,
ευχαριστω ρε συ που με θυμήθηκες
Βασικά και οι θετικοί επίσης. Όλοι οι αριθμοί.hellegennes έγραψε: 16 Οκτ 2024, 06:06Νομίζω ότι οι αρνητικοί αριθμοί είναι το καλύτερο αντίστοιχο παράδειγμα γιατί κι αυτοί φανταστικοί είναι.Imperium έγραψε: 16 Οκτ 2024, 04:11 Κύριες εφαρμογές είναι
* ηλεκτρονικά
* κβαντική φυσική
* ρευστοδυναμική
Δηλαδή στα πάντα, βασικά.
Το "φανταστικοί" δεν σημαίνει ότι είναι "παιγνίδι". Και το μηδέν (0) κάποτε ήταν φανταστικό. Στη Αρχαία Ελλάδα πχ, που δεν υπήρχε, έπεφτε πολύ γέλιο αν έλεγες ότι το "τίποτα είναι πραγματικό!", κάτι που σήμερα το δεχόμαστε χωρίς καν δεύτερη σκέψη. Με την άφηξή του όμως συμπληρώθηκε η απλή αριθμητική, και έτσι έγινε αποδεκτό. Το ίδιο με τους άρρητους αριθμούς. Υπήρχε λόγος που τους λέγαν άρρητους πριν τους κατανοήσουν, ήταν κάτι σαν ταμπού. Οι Πυθαγόρειοι μάλιστα λέγεται ότι δολοφόνησαν κάποιον που επέμενε. Το ίδιο και με τους αρνητικούς αριθμούς.
Οτιδήποτε καινούργιο μπορεί αρχικά να φαίνεται παράξενο, όπως οι μιγαδικοί τον 17ο αιώνα,αλλά κατακτά την θέση του συμπληρώνοντας κενά στα υπάρχοντα μαθηματικά. Πχ, Με μιγαδικούς κάθε πολυώνυμο βαθμού Ν έχει Ν ρίζες. Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί με πραγματικούς αριθμούς, οπότε τσούπ, αμέσως βρήκε λόγο ύπαρξης, και γκαραντί ότι θα υπήρχαν εφαρμογές, όπως η εύκολη πρόσθεση με δεκαδικούς αριθμούς είχε γκαραντί ότι θα έβρισκε εφαρμογές στο εμπόριο.
Είχα την εντύπωση ότι αυτά διδάσκονταν στα σχολεία από το γυμνάσιο κιόλας. Δεν;;;
Όλοι οι αριθμοί παιχνίδια είναι.marabou έγραψε: 13 Οκτ 2024, 12:38 Ποιος ο λόγος ύπαρξής τους και τους διδάσκουν στα σχολεία; Ήταν παιχνίδι των μαθηματικών παλιότερης εποχής ή προέκυψαν από κάποια αναγκαιότητα;