Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματος;
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματος;
Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2024, 14:49
από Ourania-Rania
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ρυθμομελωδικού μοτίβου που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματος σε επεισόδια και εκθέσεις;
Επίσης μέχρι πόσα μουσικά μοτίβα και πόσα θέματα μπορεί να έχει ένα μουσικό κομμάτι;
Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ
Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2024, 14:50
από ST48410
Εξαρτάται από την εποχή και το μουσικό είδος
Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ
Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2024, 15:02
από Ourania-Rania
ST48410 έγραψε: 10 Μαρ 2024, 14:50
Εξαρτάται από την εποχή και το μουσικό είδος
Εγώ ρωτάω κυρίως για το γενικό κανόνα για όλες τις εποχές και όλα τα είδη. Επιπλέον με ενδιαφέρουν περισσότερο οι νόμοι για τα ρυθμομελωδικά μοτίβα της κλασσικής μουσικής την εποχή του Bach και του Beethoven.
Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ
ST48410 έγραψε: 10 Μαρ 2024, 14:50
Εξαρτάται από την εποχή και το μουσικό είδος
Εγώ ρωτάω κυρίως για το γενικό κανόνα για όλες τις εποχές και όλα τα είδη. Επιπλέον με ενδιαφέρουν περισσότερο οι νόμοι για τα ρυθμομελωδικά μοτίβα της κλασσικής μουσικής την εποχή του Bach και του Beethoven.
Δεν υπάρχει ένας γενικός κανόνας. Η επεξεργασία αλλάζει πολύ ανά εποχή ακόμα και στις εποχές (Μπαρόκ, Κλασσική και Ρομαντική που αναφέρεσαι. Πρέπει να μάθεις κάποια βασικά πράγματα για να κατανοήσεις πως γίνεται η επεξεργασία στην ομοφωνία ή πολυφωνία.
Πολύ απλοϊκά άλλοτε έχεις το ταυτόχρονο άκουσμα 2 ή περισσοτέρων μελωδικών γραμμών "φωνών" που συνδυάζονται χωρίς να χάνουν την αυτονομία τους (πολυφωνία) αλλά ακόμα κι εκεί γίνονται διάφορα πράγματα ανά εποχή και άλλοτε το βάρος πέφτει σε μία μελωδική γραμμή που γίνεται ο κύριος φορέας του θέματος και οι υπόλοιπες "φωνές" συνοδεύουν με συγχορδίες. Κι εδώ πάλι γίνονται διαφορετικά πράγματα ανά εποχή.
Τι μπορεί να είναι αυτά τα διαφορετικά πράγματα ανά εποχή και είδος; Η τοποθέτηση ολόκληρου του θεματικού υλικού πιο ψηλά, πιο χαμηλά, η θεματική ιδέα διαβασμένη διαφορετικά ό,τι και όσο ανεβαίνει να κατεβαίνει με τον ίδιο τρόπο, η ανάγνωση από το τέλος προς την αρχή, ή καρκινική ανάγνωση και άλλα παρόμοια. Παιχνίδια δηλαδή σαν αυτά που κάνουμε και με λέξεις όπως στο ΝΙΨΟΝ ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ ΜΗ ΜΟΝΑΝ ΟΨΙΝ
Σε μεταγενέστερες εποχές το θεματικό υλικό σπάει σε τμήματα και το κάθε τμήμα χρησιμοποιείται για την δημιουργία νέων ιδεών, νέου υλικού
Όλα τα παραπάνω μπορεί να γίνονται σε μικρές δομικές ενότητες που συνθέτουν μεγαλύτερες ενότητες κατ αντιστοιχία της πρότασης/παραγράφου στο λόγο.
Μέσα στο θεματικό υλικό υπάρχει το μικρότερο δομικό στοιχεί που έχει κυρίως ρυθμικά χαρακτηριστικά ονομάζεται μοτίβο. Ένα από τα πιο γνωστά τέτοια μοτίβα είναι οι πρώτες 4 νότες της 5ης συμφωνίας του Μπετόβεν
ΥΓ. Αν η ερώτηση γίνεται αναφορικά με το τα τα τα της Σάττι, θα έλεγα μην ασχολείσαι.
Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ
Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2024, 16:16
από sys3x
gemini.google.com
Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ
ST48410 έγραψε: 10 Μαρ 2024, 14:50
Εξαρτάται από την εποχή και το μουσικό είδος
Εγώ ρωτάω κυρίως για το γενικό κανόνα για όλες τις εποχές και όλα τα είδη. Επιπλέον με ενδιαφέρουν περισσότερο οι νόμοι για τα ρυθμομελωδικά μοτίβα της κλασσικής μουσικής την εποχή του Bach και του Beethoven.
Δεν υπάρχει ένας γενικός κανόνας. Η επεξεργασία αλλάζει πολύ ανά εποχή ακόμα και στις εποχές (Μπαρόκ, Κλασσική και Ρομαντική που αναφέρεσαι. Πρέπει να μάθεις κάποια βασικά πράγματα για να κατανοήσεις πως γίνεται η επεξεργασία στην ομοφωνία ή πολυφωνία.
Πολύ απλοϊκά άλλοτε έχεις το ταυτόχρονο άκουσμα 2 ή περισσοτέρων μελωδικών γραμμών "φωνών" που συνδυάζονται χωρίς να χάνουν την αυτονομία τους (πολυφωνία) αλλά ακόμα κι εκεί γίνονται διάφορα πράγματα ανά εποχή και άλλοτε το βάρος πέφτει σε μία μελωδική γραμμή που γίνεται ο κύριος φορέας του θέματος και οι υπόλοιπες "φωνές" συνοδεύουν με συγχορδίες. Κι εδώ πάλι γίνονται διαφορετικά πράγματα ανά εποχή.
Τι μπορεί να είναι αυτά τα διαφορετικά πράγματα ανά εποχή και είδος; Η τοποθέτηση ολόκληρου του θεματικού υλικού πιο ψηλά, πιο χαμηλά, η θεματική ιδέα διαβασμένη διαφορετικά ό,τι και όσο ανεβαίνει να κατεβαίνει με τον ίδιο τρόπο, η ανάγνωση από το τέλος προς την αρχή, ή καρκινική ανάγνωση και άλλα παρόμοια. Παιχνίδια δηλαδή σαν αυτά που κάνουμε και με λέξεις όπως στο ΝΙΨΟΝ ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ ΜΗ ΜΟΝΑΝ ΟΨΙΝ
Σε μεταγενέστερες εποχές το θεματικό υλικό σπάει σε τμήματα και το κάθε τμήμα χρησιμοποιείται για την δημιουργία νέων ιδεών, νέου υλικού
Όλα τα παραπάνω μπορεί να γίνονται σε μικρές δομικές ενότητες που συνθέτουν μεγαλύτερες ενότητες κατ αντιστοιχία της πρότασης/παραγράφου στο λόγο.
Μέσα στο θεματικό υλικό υπάρχει το μικρότερο δομικό στοιχεί που έχει κυρίως ρυθμικά χαρακτηριστικά ονομάζεται μοτίβο. Ένα από τα πιο γνωστά τέτοια μοτίβα είναι οι πρώτες 4 νότες της 5ης συμφωνίας του Μπετόβεν
ΥΓ. Αν η ερώτηση γίνεται αναφορικά με το τα τα τα της Σάττι, θα έλεγα μην ασχολείσαι.