!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματος;

Νέες κυκλοφορίες, προτάσεις για νέα ακούσματα, κριτικές
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Ourania-Rania
Δημοσιεύσεις: 206
Εγγραφή: 13 Φεβ 2024, 14:28
Phorum.gr user: Rania

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματος;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ourania-Rania »

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ρυθμομελωδικού μοτίβου που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματος σε επεισόδια και εκθέσεις;
Επίσης μέχρι πόσα μουσικά μοτίβα και πόσα θέματα μπορεί να έχει ένα μουσικό κομμάτι;
Ourania-Rania
Δημοσιεύσεις: 206
Εγγραφή: 13 Φεβ 2024, 14:28
Phorum.gr user: Rania

Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ourania-Rania »

ST48410 έγραψε: 10 Μαρ 2024, 14:50 Εξαρτάται από την εποχή και το μουσικό είδος
Εγώ ρωτάω κυρίως για το γενικό κανόνα για όλες τις εποχές και όλα τα είδη. Επιπλέον με ενδιαφέρουν περισσότερο οι νόμοι για τα ρυθμομελωδικά μοτίβα της κλασσικής μουσικής την εποχή του Bach και του Beethoven.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

Ourania-Rania έγραψε: 10 Μαρ 2024, 15:02
ST48410 έγραψε: 10 Μαρ 2024, 14:50 Εξαρτάται από την εποχή και το μουσικό είδος
Εγώ ρωτάω κυρίως για το γενικό κανόνα για όλες τις εποχές και όλα τα είδη. Επιπλέον με ενδιαφέρουν περισσότερο οι νόμοι για τα ρυθμομελωδικά μοτίβα της κλασσικής μουσικής την εποχή του Bach και του Beethoven.
Δεν υπάρχει ένας γενικός κανόνας. Η επεξεργασία αλλάζει πολύ ανά εποχή ακόμα και στις εποχές (Μπαρόκ, Κλασσική και Ρομαντική που αναφέρεσαι. Πρέπει να μάθεις κάποια βασικά πράγματα για να κατανοήσεις πως γίνεται η επεξεργασία στην ομοφωνία ή πολυφωνία.

Πολύ απλοϊκά άλλοτε έχεις το ταυτόχρονο άκουσμα 2 ή περισσοτέρων μελωδικών γραμμών "φωνών" που συνδυάζονται χωρίς να χάνουν την αυτονομία τους (πολυφωνία) αλλά ακόμα κι εκεί γίνονται διάφορα πράγματα ανά εποχή και άλλοτε το βάρος πέφτει σε μία μελωδική γραμμή που γίνεται ο κύριος φορέας του θέματος και οι υπόλοιπες "φωνές" συνοδεύουν με συγχορδίες. Κι εδώ πάλι γίνονται διαφορετικά πράγματα ανά εποχή.

Τι μπορεί να είναι αυτά τα διαφορετικά πράγματα ανά εποχή και είδος; Η τοποθέτηση ολόκληρου του θεματικού υλικού πιο ψηλά, πιο χαμηλά, η θεματική ιδέα διαβασμένη διαφορετικά ό,τι και όσο ανεβαίνει να κατεβαίνει με τον ίδιο τρόπο, η ανάγνωση από το τέλος προς την αρχή, ή καρκινική ανάγνωση και άλλα παρόμοια. Παιχνίδια δηλαδή σαν αυτά που κάνουμε και με λέξεις όπως στο ΝΙΨΟΝ ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ ΜΗ ΜΟΝΑΝ ΟΨΙΝ

Σε μεταγενέστερες εποχές το θεματικό υλικό σπάει σε τμήματα και το κάθε τμήμα χρησιμοποιείται για την δημιουργία νέων ιδεών, νέου υλικού

Όλα τα παραπάνω μπορεί να γίνονται σε μικρές δομικές ενότητες που συνθέτουν μεγαλύτερες ενότητες κατ αντιστοιχία της πρότασης/παραγράφου στο λόγο.

Μέσα στο θεματικό υλικό υπάρχει το μικρότερο δομικό στοιχεί που έχει κυρίως ρυθμικά χαρακτηριστικά ονομάζεται μοτίβο. Ένα από τα πιο γνωστά τέτοια μοτίβα είναι οι πρώτες 4 νότες της 5ης συμφωνίας του Μπετόβεν



ΥΓ. Αν η ερώτηση γίνεται αναφορικά με το τα τα τα της Σάττι, θα έλεγα μην ασχολείσαι.
Ourania-Rania
Δημοσιεύσεις: 206
Εγγραφή: 13 Φεβ 2024, 14:28
Phorum.gr user: Rania

Re: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μουσικορυθμικών μοτίβων που συντελούν στην ανάπτυξη και επεξεργασία ενός μουσικού θέματ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ourania-Rania »

ST48410 έγραψε: 10 Μαρ 2024, 16:12
Ourania-Rania έγραψε: 10 Μαρ 2024, 15:02
ST48410 έγραψε: 10 Μαρ 2024, 14:50 Εξαρτάται από την εποχή και το μουσικό είδος
Εγώ ρωτάω κυρίως για το γενικό κανόνα για όλες τις εποχές και όλα τα είδη. Επιπλέον με ενδιαφέρουν περισσότερο οι νόμοι για τα ρυθμομελωδικά μοτίβα της κλασσικής μουσικής την εποχή του Bach και του Beethoven.
Δεν υπάρχει ένας γενικός κανόνας. Η επεξεργασία αλλάζει πολύ ανά εποχή ακόμα και στις εποχές (Μπαρόκ, Κλασσική και Ρομαντική που αναφέρεσαι. Πρέπει να μάθεις κάποια βασικά πράγματα για να κατανοήσεις πως γίνεται η επεξεργασία στην ομοφωνία ή πολυφωνία.

Πολύ απλοϊκά άλλοτε έχεις το ταυτόχρονο άκουσμα 2 ή περισσοτέρων μελωδικών γραμμών "φωνών" που συνδυάζονται χωρίς να χάνουν την αυτονομία τους (πολυφωνία) αλλά ακόμα κι εκεί γίνονται διάφορα πράγματα ανά εποχή και άλλοτε το βάρος πέφτει σε μία μελωδική γραμμή που γίνεται ο κύριος φορέας του θέματος και οι υπόλοιπες "φωνές" συνοδεύουν με συγχορδίες. Κι εδώ πάλι γίνονται διαφορετικά πράγματα ανά εποχή.

Τι μπορεί να είναι αυτά τα διαφορετικά πράγματα ανά εποχή και είδος; Η τοποθέτηση ολόκληρου του θεματικού υλικού πιο ψηλά, πιο χαμηλά, η θεματική ιδέα διαβασμένη διαφορετικά ό,τι και όσο ανεβαίνει να κατεβαίνει με τον ίδιο τρόπο, η ανάγνωση από το τέλος προς την αρχή, ή καρκινική ανάγνωση και άλλα παρόμοια. Παιχνίδια δηλαδή σαν αυτά που κάνουμε και με λέξεις όπως στο ΝΙΨΟΝ ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ ΜΗ ΜΟΝΑΝ ΟΨΙΝ

Σε μεταγενέστερες εποχές το θεματικό υλικό σπάει σε τμήματα και το κάθε τμήμα χρησιμοποιείται για την δημιουργία νέων ιδεών, νέου υλικού

Όλα τα παραπάνω μπορεί να γίνονται σε μικρές δομικές ενότητες που συνθέτουν μεγαλύτερες ενότητες κατ αντιστοιχία της πρότασης/παραγράφου στο λόγο.

Μέσα στο θεματικό υλικό υπάρχει το μικρότερο δομικό στοιχεί που έχει κυρίως ρυθμικά χαρακτηριστικά ονομάζεται μοτίβο. Ένα από τα πιο γνωστά τέτοια μοτίβα είναι οι πρώτες 4 νότες της 5ης συμφωνίας του Μπετόβεν



ΥΓ. Αν η ερώτηση γίνεται αναφορικά με το τα τα τα της Σάττι, θα έλεγα μην ασχολείσαι.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες! :)
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Μουσική”