Τα κοπρόσκυλα πούλησαν την Εγνατία
Δημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2021, 11:04
Όλα στον βωμό του κέρδους των αφεντικών τους !!! Καλύτερα να μου είχε κοπεί το χέρι πριν σας ψήφιζα , κοπρόσκυλα .
Διπλασιάζονται τα διόδια, παίρνουν τέλος τα «ελευθέρας .
Ο διπλασιασμός των διοδίων αλλά και η διακοπή δωρεάν διελεύσεων που ισχύει σήμερα για πολλές κατηγορίες θα είναι οι άμεσες συνέπειες από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην ΤΕΡΝΑ.
Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους τοπικούς χρήστες (Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρος) που είναι σήμερα σε ισχύ.
Επίσης, η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους ανέργους όπως είναι σήμερα σε ισχύ.
Η τεράστια αύξηση στα προβλεπόμενα έσοδα (11,35 δισ.€) από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού, όπως προκύπτει από το χρηματοοικονομικό μοντέλο του παραχωρησιούχου που ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, οφείλεται αποκλειστικά στην υπέρογκη αύξηση του κόστους διοδίων που θα πληρώνουν οι χρήστες της Εγνατίας Οδού.
Ενδεικτικό είναι ότι το κόστος των διοδίων για ένα ΙΧ αυτοκίνητο σε όλο το μήκος της Εγνατίας ανέρχεται σήμερα στα 38,4 ευρώ. Μετά την παραχώρηση το κόστος θα φτάνει στα 85,5 ευρώ.
Σημειώνεται ότι σήμερα το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι στα τρία λεπτά περίπου και μετά την παραχώρηση προβλέπεται να φτάσει στα εξίμισι.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου Νατάσα Γκαρά έγραψε σχετικά με το θέμα:
"Έγκλημα εις βάρος της Β. Ελλάδας- Υπερδιπλασιασμός διοδίων για τους χρήστες της Εγνατίας Οδού- Κατάργηση απαλλαγών
Μία ακόμα λεόντεια σύμβαση υπέγραψε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προς όφελος ιδιώτη. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση ανακήρυξε την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis προτιμητέο ανάδοχο για την παραχώρηση της Εγνατίας για 35 χρόνια.
Έτσι, παραχωρούνται στον ιδιώτη αντί πινακίου φακής:
Το 40% κατασκευασμένων αυτοκινητόδρομων της χώρας
110 χλμ. σηράγγων, 50 χλμ. γεφυρών
Όλες οι υπεραστικές μεταφορές της βόρειας Ελλάδας και οι συνοριακές συνδέσεις με γειτονικά κράτη
Χρηματοδότηση κατασκευής: εθνικοί πόροι (μέσω δανεισμού) και προγράμματα ΕΕ
Με τη λεόντειο σύμβαση προκύπτει:
Απώλεια εξασφαλισμένων ετήσιων κερδών από το δημόσιο 90 έως 235 εκατ. ευρώ (αναλόγως του ύψους των διοδίων) για 35 έτη και αντ' αυτού εφάπαξ είσπραξη 1,49 δισ. ευρώ και 24 εκατ. ευρώ το έτος.
Υπερδιπλασιασμός κόστους διοδίων για τους χρήστες (από 3 στα 6,5 λεπτά/χλμ.).
Κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τοπικούς χρήστες και άνεργους.
Ανάληψη από το δημόσιο των σημαντικών ρίσκων (γεωτεχνικά, πανδημίες, οικονομικές κρίσεις) με επιπλέον αποζημιώσεις στον παραχωρησιούχο.
Απαγόρευση ανάπτυξης νέων αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας (π.χ. Θεσσαλονίκη – Εδεσσα, Πατρίδα – Σκύδρα κ.ά.) ως ανταγωνιστικών έργων στην παραχώρηση.
Αντί για τις διθυραμβικές δηλώσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, οι πολίτες περιμένουν απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα που τίθενται για την επόμενη μέρα!"
https://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/di ... /post44538
Δεν υποστηρίζω τον ΣΥΡΙΖΑ , ποτέ δεν θα υποστήριζα εθνικομηδενιστικό κόμμα , αλλά στην προκειμένη περίπτωση η κυβέρνηση ετοιμάζεται ( αν δεν το έχει ήδη κάνει ) να πουλήσει ένα από τα σημαντικότερα έργα στην Βόρεια Ελλάδα που εξυπηρετεί εκατομμύρια κόσμου καθημερινά !!! Έχουν σκεφτεί τις συνέπειες του διπλασμού των διοδίων που ανήγγειλαν οι εγκληματίες - δολοφόνοι της ΤΕΡΝΑ ; Έχουν σκεφτεί πόσοι δεν μπορούν να πληρώνουν τέτοια υπέρογκα ποσά και θα χρησιμοποιούν ακόμα περισσότερο τις παλαιές οδούς με τραγικό αποτέλεσμα την αύξηση των τροχαίων και των ήδη πολλών θανάτων σην άσφαλτο ;
Η Ελλάδα χρειάζεται ακόμα περισσότερους αυτοκινητόδρομους με προσιτά διόδια στον κόσμο . Όχι μείωση της χρήσης και των υπάρχοντων .
Οι παλαιές οδοί στην Βόρεια Ελλάδα είναι στην πλειοψηφία τους καρμανιόλες γεμάτες στροφές και γκρεμούς και έχουν χαθεί πολλές ζωές .
Πρέπει όλοι οι κάτοικοι των περιφερειών που διατρέχει η Εγνατία να αντισταθούμε με νύχια και με δόντια . Πρέπει να πάμε να κλείσουμε την Εγνατία . Να μην πάρουν ούτε ένα ευρώ οι εγκληματίες μέχρι να ακυρώσουν την συμφωνία ή να σκεφτούν μία λογική λύση για όλους .
Διπλασιάζονται τα διόδια, παίρνουν τέλος τα «ελευθέρας .
Ο διπλασιασμός των διοδίων αλλά και η διακοπή δωρεάν διελεύσεων που ισχύει σήμερα για πολλές κατηγορίες θα είναι οι άμεσες συνέπειες από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην ΤΕΡΝΑ.
Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους τοπικούς χρήστες (Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρος) που είναι σήμερα σε ισχύ.
Επίσης, η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους ανέργους όπως είναι σήμερα σε ισχύ.
Η τεράστια αύξηση στα προβλεπόμενα έσοδα (11,35 δισ.€) από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού, όπως προκύπτει από το χρηματοοικονομικό μοντέλο του παραχωρησιούχου που ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, οφείλεται αποκλειστικά στην υπέρογκη αύξηση του κόστους διοδίων που θα πληρώνουν οι χρήστες της Εγνατίας Οδού.
Ενδεικτικό είναι ότι το κόστος των διοδίων για ένα ΙΧ αυτοκίνητο σε όλο το μήκος της Εγνατίας ανέρχεται σήμερα στα 38,4 ευρώ. Μετά την παραχώρηση το κόστος θα φτάνει στα 85,5 ευρώ.
Σημειώνεται ότι σήμερα το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι στα τρία λεπτά περίπου και μετά την παραχώρηση προβλέπεται να φτάσει στα εξίμισι.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου Νατάσα Γκαρά έγραψε σχετικά με το θέμα:
"Έγκλημα εις βάρος της Β. Ελλάδας- Υπερδιπλασιασμός διοδίων για τους χρήστες της Εγνατίας Οδού- Κατάργηση απαλλαγών
Μία ακόμα λεόντεια σύμβαση υπέγραψε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προς όφελος ιδιώτη. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση ανακήρυξε την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis προτιμητέο ανάδοχο για την παραχώρηση της Εγνατίας για 35 χρόνια.
Έτσι, παραχωρούνται στον ιδιώτη αντί πινακίου φακής:
Το 40% κατασκευασμένων αυτοκινητόδρομων της χώρας
110 χλμ. σηράγγων, 50 χλμ. γεφυρών
Όλες οι υπεραστικές μεταφορές της βόρειας Ελλάδας και οι συνοριακές συνδέσεις με γειτονικά κράτη
Χρηματοδότηση κατασκευής: εθνικοί πόροι (μέσω δανεισμού) και προγράμματα ΕΕ
Με τη λεόντειο σύμβαση προκύπτει:
Απώλεια εξασφαλισμένων ετήσιων κερδών από το δημόσιο 90 έως 235 εκατ. ευρώ (αναλόγως του ύψους των διοδίων) για 35 έτη και αντ' αυτού εφάπαξ είσπραξη 1,49 δισ. ευρώ και 24 εκατ. ευρώ το έτος.
Υπερδιπλασιασμός κόστους διοδίων για τους χρήστες (από 3 στα 6,5 λεπτά/χλμ.).
Κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τοπικούς χρήστες και άνεργους.
Ανάληψη από το δημόσιο των σημαντικών ρίσκων (γεωτεχνικά, πανδημίες, οικονομικές κρίσεις) με επιπλέον αποζημιώσεις στον παραχωρησιούχο.
Απαγόρευση ανάπτυξης νέων αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας (π.χ. Θεσσαλονίκη – Εδεσσα, Πατρίδα – Σκύδρα κ.ά.) ως ανταγωνιστικών έργων στην παραχώρηση.
Αντί για τις διθυραμβικές δηλώσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, οι πολίτες περιμένουν απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα που τίθενται για την επόμενη μέρα!"
https://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/di ... /post44538
Δεν υποστηρίζω τον ΣΥΡΙΖΑ , ποτέ δεν θα υποστήριζα εθνικομηδενιστικό κόμμα , αλλά στην προκειμένη περίπτωση η κυβέρνηση ετοιμάζεται ( αν δεν το έχει ήδη κάνει ) να πουλήσει ένα από τα σημαντικότερα έργα στην Βόρεια Ελλάδα που εξυπηρετεί εκατομμύρια κόσμου καθημερινά !!! Έχουν σκεφτεί τις συνέπειες του διπλασμού των διοδίων που ανήγγειλαν οι εγκληματίες - δολοφόνοι της ΤΕΡΝΑ ; Έχουν σκεφτεί πόσοι δεν μπορούν να πληρώνουν τέτοια υπέρογκα ποσά και θα χρησιμοποιούν ακόμα περισσότερο τις παλαιές οδούς με τραγικό αποτέλεσμα την αύξηση των τροχαίων και των ήδη πολλών θανάτων σην άσφαλτο ;
Η Ελλάδα χρειάζεται ακόμα περισσότερους αυτοκινητόδρομους με προσιτά διόδια στον κόσμο . Όχι μείωση της χρήσης και των υπάρχοντων .
Οι παλαιές οδοί στην Βόρεια Ελλάδα είναι στην πλειοψηφία τους καρμανιόλες γεμάτες στροφές και γκρεμούς και έχουν χαθεί πολλές ζωές .
Πρέπει όλοι οι κάτοικοι των περιφερειών που διατρέχει η Εγνατία να αντισταθούμε με νύχια και με δόντια . Πρέπει να πάμε να κλείσουμε την Εγνατία . Να μην πάρουν ούτε ένα ευρώ οι εγκληματίες μέχρι να ακυρώσουν την συμφωνία ή να σκεφτούν μία λογική λύση για όλους .

