Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)
Δημοσιεύτηκε: 18 Μάιος 2021, 14:30
Η Αυτοκράτειρα Θεοδώρα
Η Θεοδώρα γεννηθηκε περιπου το έτος 497-500 μ.Χ. και κατά παράδοση ηταν κόρη του Αρκτοτρόφου του Ιπποδρόμου Ακακίου. Το ονομα της μητέρας της δεν διασώζεται αλλα εικάζεται ότι ισως λεγόταν Σοφία. Αλλα σιγουρα γνωρίζουμε πως ηταν μονοφυσιτισσα και ηθοποιος/χορευτρια (aka πορνη).
Εν τουτοις υπαρχουν και άλλες παραδόσεις για την καταγωγή της όπως ότι καταγόταν από την Παφλαγονία και ξεκινησε από εκει σαν υφάντρα.
Ο Ιωάννης της Αμίδης ο οποιος ηταν φιλικός μαζι της λογω της κοινής τους πιστης καθως και αυτος και η Θεοδώρα ηταν Μονοφυσίτες γράφει στην Εκκλησιαστικη ιστορία του πως η
Θεοδώρα καταγόταν από το χωριό Νταμάν κοντά στο Καλλινικο της Συρίας και ηταν κορη μονοφυσιτη ιερέα. Φιλικος μεν αλλα πολλες φορές την αποκαλει στο βιβλιο ως «Η Θεοδώρα εκ
του πορνειου»
Εν τουτοις εδώ θα παμε με την πιο διαδεδομένη ιστορια, αυτή του Προκόπιου.
Η Θεοδώρα λοπον ηταν κόρη του Κυπριου Ακακιου ο οποιος εργαζόταν ως Αρκτοτρόφος του Δημου των Πρασινων στον Ιππόδρομο. Η Θεοδώρα ηταν η δευτερη κόρη του. Η πρωτοτοκη λεγόταν Κομιτώ, μετα ακολουθουσε η Θεοδώρα και τριτη ήταν η Αναστασία.
Λιγο καιρο όμως μετά την γέννηση της Αναστασιας ο Ακάκιος αρρώστησε και πέθανε αφηνοντας πισω του μια νεαρη χήρα και 3 ορφανα οπου το μεγαλύτερο δεν ηταν πανω πο 7 χρονών.
Η χήρα εμεινε στην ψάθα. Σε απόλυτη ένδεια. Ετσι σε πολύ λιγο χρόνο μετα τον θανατο του Ακακίου ξαναπαντρευτηκε και ο νεος της συζυγος πήρε τη θέση του Αρκτοτρόφου των Πρασίνων την οποια ειχε ο Ακάκιος.
Όμως μετα από λιγο καιρο ο Δημαρχος των Πρασινων Αστέριος δωροδοκηθηκε από καποιον άλλο για να απολυσει τον νέο Αρκτοτροφο και να παρει αυτος τη θέση του.
Ετσι ο Δημαρχος απέλυσε τον δευτερο συζυγο της χήρας και τους πεταξε στο δρόμο οικογενειακώς.
Η χηρα (ας την πουμε Σοφία από δω και περα) δεν εκατσε με σταυρωμένα τα χέρια. Εντυσε τα κορίτσια της με λευκους χιτώνες και αφου τους εβαλε λουλουδια στο κεφάλι και στα χέρια και πριν αρχισουν οι αρματοδρομιες μπηκαν ως ικέτιδες στην αρένα ζητώντας το δικιο τους για την εργασια και τη στέγη που τους στέρησαν.
Οι Πράσινοι δεν ειχαν καμια ορεξη να τους ακουσουν, ποσο μάλλον να ξαναπροσλάβουν τον αντρα της.
Οι Βενετοι όμως (ο Μπλε Δημος) συγκινηθηκαν από το θεαμα της Σοφιας και των τριων μικρών κοριτσιων που παρακαλουσαν για στεγη και δουλεια αλλα επίσης και για να την πουν στους Πρασινους, προσέφεραν στον αντρα της Σοφίας τη θέση του Αρκτοτρόφου του Δημου των
Βενετων μιας και ετυχε ο δικος τους Αρκτοτρόφος να εχει μολις πεθάνει.
Μια μικρη παρενθεση εδώ για να μπουμε λιγο στο context της εποχης. Η Κωνσταντινουπολη ειχε 4 Δημους τους Βενετους (Μπλε), τους Πρασινους, τους Λευκους και τους Ρουσσιους (Κοκκινοι).
Δεν ηταν Δημοι με την εννοια που τους ξερουμε σημερα αλλα δρουσαν περισσότερο ως αθλητικα σωματεία η ακομα και πολιτικα κομματα (π.χ. φανταστειτε σημερα τον Ολυμπιακο π.χ. η τον Παναθηναικο να κατεβαινει στις εκλογές. Κατι τετοιο ηταν τηρουμενων των αναλογιων)
Από αυτους οι 2 ηταν μεγάλοι Δημοι, οι Μπλε και οι Πράσινοι (κατι σαν τον Ολυμπιακο και τον Παναθηναικο της εποχης), οι αλλοι 2 Δημοι ηταν μικρότεροι και συνηθως αποτελουσαν ουρά των 2 μεγάλων Δημων. Οι Λευκοι παντα υποστηριζαν τους Βενετους και οι Ρουσσιοι παντα υποστηριζαν τους Πράσινους ειτε σε αθλητικους καβγάδες ειτε σε πολιτικους καβγάδες. Η εχθρα μεταξυ Βενετων και Πρασινων ηταν αβυσαλλεα και σχεδον καθημερινα υπηρχαν οπαδικα επεισόδια σε ολη την πολη.
Οι Βενετοι ηταν συνυφασμένοι με τους ευγενεις, τους γαιοκτημονες και την Ορθοδοξια ενώ αντιθετα οι Πράσινοι ηταν συνυφασμένοι με τους πλουσιους μη-ευγενεις, τους εμπορους και τον Μονοφυσιτισμο την εποχη εκεινη.
Πισω στη διηγηση.
Όταν μεγάλωσαν οι κορες της Σοφίας η μητέρα τους τις προωθησε στο θέατρο. Αν και τοτε θεατρο ηταν απλα μια συγκεκαλυμένη μορφη πορνειας. Ο κοσμος δεν πηγαινε στο θεατρο για να δει παράσταση. Για να πηδηξει πηγαινε και στα ενδιαμεσα εβλεπαν και κανενα σοου από κανενα μιμο η κανα στριπτιζ.
Η πρώτη που βγηκε στο κλαρι ηταν η πρωτη κορη η Κομιτώ σε ηλικια 12 ετών. Η Κομιτώ εκανε θραυση και συντομα απεκτησε σταθερη και μονιμη πελατεια. Η Θεοδώρα ηταν ακομα μικρη για τη δουλεια αλλα η Κομιτώ την ειχε για βοηθό οσο αυτή ηταν απασχολημένη με πελάτες.
Η Θεοδώρα ηταν μικρη ακομα για σεξ με πελάτες αλλα αυτό δεν την εμποδιζε να κερδιζει μερικα χρήματα κανοντας όλα τα υπολοιπα εκτος του σεξ με τους σκλαβους που συνοδευαν τους κυρίους τους στο «θεατρο» (πορνειο ουσιαστικα)
Όταν εγινε 12 ετών και αυτή, βγηκε κανονικα στη δουλεια και συντομα εγινε αυτό που σημερα θα λέγαμε “escort”. Σε αντιθεση με την αδελφη της Κομιτώ η οποια ηταν low level πορνη σε πορνειο.
Η Θεοδώρα εκτος της ομορφιας της δεν ειχε κανενα άλλο ταλέντο. Δεν επαιζε ουτε φλαουτο, ουτε άρπα, ουτε ειχε ταλέντο στο χορό πραγματα δλδ τα οποια ηταν απαιτουμενα από μια “escort”.
Το προσον που την εκανε αναρπαστη ηταν ότι ηταν υπερβολικα ευκολη και πως δεν ειχε ταμπου. Μπορουσε να κανει ότι της ζητουσαν οι πελάτες οσο ανωμαλο κι αν ηταν. Αλλα σε αυτό που διέπρεπε ηταν η “πισω πορτα”. Kατι που οι πελάτες της το ζητουσαν συνέχεια και
πληρωναν οσο οσο για αυτό καθως ηταν πολύ λιγες οι πορνες που το δεχονταν (καλα για τις
ευγενεις γυναικες τους δεν το συζητάμε… Ουτε λογος).
Ηταν τρομερά εξυπνη και πολυμηχανη και παντα εβρισκε νεους τρόπους για σεξ για να μη βαριουνται οι πελάτες της κερδιζοντας ετσι όχι μονο το πορτοφόλι τους αλλα και τις καρδιες και τα μυαλα τους.
Στο άλλο που διέπρεπε ηταν τα ομαδικα. Συχνα την καλουσαν σε δειπνα με 10+ καλεσμένους και κατέληγε και με τους 10+ να κυλιεται στα πατώματα ολη τη νυχτα. Και όταν οι καλεσμένοι πια ειχαν εξαντληθει και δεν τους σηκωνόταν πια τοτε η Θεοδώρα συνέχιζε με τους υπηρέτες
και του σπιτιου και των καλεσμένων.
Καποτε κληθηκε στο σπιτι ενός ευγενους και μπαινοντας χωρις να πει λεξη εκατσε πανω στο χέρι μιας πολυθρόνας σηκωσε το φορεμα της δειχνοντας τα γεννητικα της οργανα και τοτε αρχισε το πάρτι.
Παράτησαν ολοι τα ποτηρια που επιναν και επεσαν πανω της. Και όπως γράφει ο Προκόπιος καταριόταν τη Φυση που της εδωσε μονο 3 τρυπες για να μπορει να δουλευει ταυτοχρονα.
Πολλες φορές εμεινε εγκυος αλλα εκανε εκτρωση. Μια φορά μονο δεν το πρόλαβε και γέννησε ένα κορίτσι για το οποιο ενδιαφέρθηκε όταν εγινε Αυτοκρατειρα και την τακτοποιησε σε ένα καλο γάμο. Υπηρχαν φήμες και για έναν νοθο γιο αλλα το πιθανότερο είναι πως επροκειτο για απατεωνα.
Περαν της δουλειας της ως “escort” η Θεοδώρα απασχολουνταν και στο θεατρο οπου εκανε διαφορα νουμερα στριπτιζ (σημερα θα τα λεγαμε Burlesque) με ποιο γνωστο αυτό με τις χηνες το οποιο ειχε το ονομα «Ο Διας και η Ληδα».
Η Θεοδώρα εμφανιζόταν στην σκηνη οπου εκανε στριπτιζ και μετα ξαπλωνε κατω. Εκει σκλαβοι εριχναν κριθάρι στα γεννητικα της οργανα και μετα ερχοντουσαν οι χηνες και το ετρωγαν ενώ η Θεοδώρα εκανε κινησεις simulated sex με τη χηνα.
Ουσιαστικα διακωμοδουσε/παρωδουσε το γνωστο μυθο του Δια που μεταμορφωθηκε σε κυκνο για να πηδήξει τη Ληδα στην Ελληνικη Μυθολογια. Και παντα αποσπουσε το θερμοτερο χειροκροτημα του κοινου. Ο κοσμος δεν βαριοταν ποτε αυτό το νουμερο. Την ιδια εποχη γνώρισε και την κολλητη της φίλη την Αντωνίνα οπου δουλευαν μαζι και οι 2 σαν “escort” και στριπτιτζουδες και αργοτερα όταν η Θεοδώρα παντρευτηκε τον Ιουστινιανο, βολεψε και την
κολλητη της παντρευοντας την με τον Στρατηγο Βελισσάριο.
Συνεχίζεται…
Gherschaagk Σου χω Θεοδώρα...
Η Θεοδώρα γεννηθηκε περιπου το έτος 497-500 μ.Χ. και κατά παράδοση ηταν κόρη του Αρκτοτρόφου του Ιπποδρόμου Ακακίου. Το ονομα της μητέρας της δεν διασώζεται αλλα εικάζεται ότι ισως λεγόταν Σοφία. Αλλα σιγουρα γνωρίζουμε πως ηταν μονοφυσιτισσα και ηθοποιος/χορευτρια (aka πορνη).
Εν τουτοις υπαρχουν και άλλες παραδόσεις για την καταγωγή της όπως ότι καταγόταν από την Παφλαγονία και ξεκινησε από εκει σαν υφάντρα.
Ο Ιωάννης της Αμίδης ο οποιος ηταν φιλικός μαζι της λογω της κοινής τους πιστης καθως και αυτος και η Θεοδώρα ηταν Μονοφυσίτες γράφει στην Εκκλησιαστικη ιστορία του πως η
Θεοδώρα καταγόταν από το χωριό Νταμάν κοντά στο Καλλινικο της Συρίας και ηταν κορη μονοφυσιτη ιερέα. Φιλικος μεν αλλα πολλες φορές την αποκαλει στο βιβλιο ως «Η Θεοδώρα εκ
του πορνειου»
Εν τουτοις εδώ θα παμε με την πιο διαδεδομένη ιστορια, αυτή του Προκόπιου.
Η Θεοδώρα λοπον ηταν κόρη του Κυπριου Ακακιου ο οποιος εργαζόταν ως Αρκτοτρόφος του Δημου των Πρασινων στον Ιππόδρομο. Η Θεοδώρα ηταν η δευτερη κόρη του. Η πρωτοτοκη λεγόταν Κομιτώ, μετα ακολουθουσε η Θεοδώρα και τριτη ήταν η Αναστασία.
Λιγο καιρο όμως μετά την γέννηση της Αναστασιας ο Ακάκιος αρρώστησε και πέθανε αφηνοντας πισω του μια νεαρη χήρα και 3 ορφανα οπου το μεγαλύτερο δεν ηταν πανω πο 7 χρονών.
Η χήρα εμεινε στην ψάθα. Σε απόλυτη ένδεια. Ετσι σε πολύ λιγο χρόνο μετα τον θανατο του Ακακίου ξαναπαντρευτηκε και ο νεος της συζυγος πήρε τη θέση του Αρκτοτρόφου των Πρασίνων την οποια ειχε ο Ακάκιος.
Όμως μετα από λιγο καιρο ο Δημαρχος των Πρασινων Αστέριος δωροδοκηθηκε από καποιον άλλο για να απολυσει τον νέο Αρκτοτροφο και να παρει αυτος τη θέση του.
Ετσι ο Δημαρχος απέλυσε τον δευτερο συζυγο της χήρας και τους πεταξε στο δρόμο οικογενειακώς.
Η χηρα (ας την πουμε Σοφία από δω και περα) δεν εκατσε με σταυρωμένα τα χέρια. Εντυσε τα κορίτσια της με λευκους χιτώνες και αφου τους εβαλε λουλουδια στο κεφάλι και στα χέρια και πριν αρχισουν οι αρματοδρομιες μπηκαν ως ικέτιδες στην αρένα ζητώντας το δικιο τους για την εργασια και τη στέγη που τους στέρησαν.
Οι Πράσινοι δεν ειχαν καμια ορεξη να τους ακουσουν, ποσο μάλλον να ξαναπροσλάβουν τον αντρα της.
Οι Βενετοι όμως (ο Μπλε Δημος) συγκινηθηκαν από το θεαμα της Σοφιας και των τριων μικρών κοριτσιων που παρακαλουσαν για στεγη και δουλεια αλλα επίσης και για να την πουν στους Πρασινους, προσέφεραν στον αντρα της Σοφίας τη θέση του Αρκτοτρόφου του Δημου των
Βενετων μιας και ετυχε ο δικος τους Αρκτοτρόφος να εχει μολις πεθάνει.
Μια μικρη παρενθεση εδώ για να μπουμε λιγο στο context της εποχης. Η Κωνσταντινουπολη ειχε 4 Δημους τους Βενετους (Μπλε), τους Πρασινους, τους Λευκους και τους Ρουσσιους (Κοκκινοι).
Δεν ηταν Δημοι με την εννοια που τους ξερουμε σημερα αλλα δρουσαν περισσότερο ως αθλητικα σωματεία η ακομα και πολιτικα κομματα (π.χ. φανταστειτε σημερα τον Ολυμπιακο π.χ. η τον Παναθηναικο να κατεβαινει στις εκλογές. Κατι τετοιο ηταν τηρουμενων των αναλογιων)
Από αυτους οι 2 ηταν μεγάλοι Δημοι, οι Μπλε και οι Πράσινοι (κατι σαν τον Ολυμπιακο και τον Παναθηναικο της εποχης), οι αλλοι 2 Δημοι ηταν μικρότεροι και συνηθως αποτελουσαν ουρά των 2 μεγάλων Δημων. Οι Λευκοι παντα υποστηριζαν τους Βενετους και οι Ρουσσιοι παντα υποστηριζαν τους Πράσινους ειτε σε αθλητικους καβγάδες ειτε σε πολιτικους καβγάδες. Η εχθρα μεταξυ Βενετων και Πρασινων ηταν αβυσαλλεα και σχεδον καθημερινα υπηρχαν οπαδικα επεισόδια σε ολη την πολη.
Οι Βενετοι ηταν συνυφασμένοι με τους ευγενεις, τους γαιοκτημονες και την Ορθοδοξια ενώ αντιθετα οι Πράσινοι ηταν συνυφασμένοι με τους πλουσιους μη-ευγενεις, τους εμπορους και τον Μονοφυσιτισμο την εποχη εκεινη.
Πισω στη διηγηση.
Όταν μεγάλωσαν οι κορες της Σοφίας η μητέρα τους τις προωθησε στο θέατρο. Αν και τοτε θεατρο ηταν απλα μια συγκεκαλυμένη μορφη πορνειας. Ο κοσμος δεν πηγαινε στο θεατρο για να δει παράσταση. Για να πηδηξει πηγαινε και στα ενδιαμεσα εβλεπαν και κανενα σοου από κανενα μιμο η κανα στριπτιζ.
Η πρώτη που βγηκε στο κλαρι ηταν η πρωτη κορη η Κομιτώ σε ηλικια 12 ετών. Η Κομιτώ εκανε θραυση και συντομα απεκτησε σταθερη και μονιμη πελατεια. Η Θεοδώρα ηταν ακομα μικρη για τη δουλεια αλλα η Κομιτώ την ειχε για βοηθό οσο αυτή ηταν απασχολημένη με πελάτες.
Η Θεοδώρα ηταν μικρη ακομα για σεξ με πελάτες αλλα αυτό δεν την εμποδιζε να κερδιζει μερικα χρήματα κανοντας όλα τα υπολοιπα εκτος του σεξ με τους σκλαβους που συνοδευαν τους κυρίους τους στο «θεατρο» (πορνειο ουσιαστικα)
Όταν εγινε 12 ετών και αυτή, βγηκε κανονικα στη δουλεια και συντομα εγινε αυτό που σημερα θα λέγαμε “escort”. Σε αντιθεση με την αδελφη της Κομιτώ η οποια ηταν low level πορνη σε πορνειο.
Η Θεοδώρα εκτος της ομορφιας της δεν ειχε κανενα άλλο ταλέντο. Δεν επαιζε ουτε φλαουτο, ουτε άρπα, ουτε ειχε ταλέντο στο χορό πραγματα δλδ τα οποια ηταν απαιτουμενα από μια “escort”.
Το προσον που την εκανε αναρπαστη ηταν ότι ηταν υπερβολικα ευκολη και πως δεν ειχε ταμπου. Μπορουσε να κανει ότι της ζητουσαν οι πελάτες οσο ανωμαλο κι αν ηταν. Αλλα σε αυτό που διέπρεπε ηταν η “πισω πορτα”. Kατι που οι πελάτες της το ζητουσαν συνέχεια και
πληρωναν οσο οσο για αυτό καθως ηταν πολύ λιγες οι πορνες που το δεχονταν (καλα για τις
ευγενεις γυναικες τους δεν το συζητάμε… Ουτε λογος).
Ηταν τρομερά εξυπνη και πολυμηχανη και παντα εβρισκε νεους τρόπους για σεξ για να μη βαριουνται οι πελάτες της κερδιζοντας ετσι όχι μονο το πορτοφόλι τους αλλα και τις καρδιες και τα μυαλα τους.
Στο άλλο που διέπρεπε ηταν τα ομαδικα. Συχνα την καλουσαν σε δειπνα με 10+ καλεσμένους και κατέληγε και με τους 10+ να κυλιεται στα πατώματα ολη τη νυχτα. Και όταν οι καλεσμένοι πια ειχαν εξαντληθει και δεν τους σηκωνόταν πια τοτε η Θεοδώρα συνέχιζε με τους υπηρέτες
και του σπιτιου και των καλεσμένων.
Καποτε κληθηκε στο σπιτι ενός ευγενους και μπαινοντας χωρις να πει λεξη εκατσε πανω στο χέρι μιας πολυθρόνας σηκωσε το φορεμα της δειχνοντας τα γεννητικα της οργανα και τοτε αρχισε το πάρτι.
Παράτησαν ολοι τα ποτηρια που επιναν και επεσαν πανω της. Και όπως γράφει ο Προκόπιος καταριόταν τη Φυση που της εδωσε μονο 3 τρυπες για να μπορει να δουλευει ταυτοχρονα.
Πολλες φορές εμεινε εγκυος αλλα εκανε εκτρωση. Μια φορά μονο δεν το πρόλαβε και γέννησε ένα κορίτσι για το οποιο ενδιαφέρθηκε όταν εγινε Αυτοκρατειρα και την τακτοποιησε σε ένα καλο γάμο. Υπηρχαν φήμες και για έναν νοθο γιο αλλα το πιθανότερο είναι πως επροκειτο για απατεωνα.
Περαν της δουλειας της ως “escort” η Θεοδώρα απασχολουνταν και στο θεατρο οπου εκανε διαφορα νουμερα στριπτιζ (σημερα θα τα λεγαμε Burlesque) με ποιο γνωστο αυτό με τις χηνες το οποιο ειχε το ονομα «Ο Διας και η Ληδα».
Η Θεοδώρα εμφανιζόταν στην σκηνη οπου εκανε στριπτιζ και μετα ξαπλωνε κατω. Εκει σκλαβοι εριχναν κριθάρι στα γεννητικα της οργανα και μετα ερχοντουσαν οι χηνες και το ετρωγαν ενώ η Θεοδώρα εκανε κινησεις simulated sex με τη χηνα.
Ουσιαστικα διακωμοδουσε/παρωδουσε το γνωστο μυθο του Δια που μεταμορφωθηκε σε κυκνο για να πηδήξει τη Ληδα στην Ελληνικη Μυθολογια. Και παντα αποσπουσε το θερμοτερο χειροκροτημα του κοινου. Ο κοσμος δεν βαριοταν ποτε αυτό το νουμερο. Την ιδια εποχη γνώρισε και την κολλητη της φίλη την Αντωνίνα οπου δουλευαν μαζι και οι 2 σαν “escort” και στριπτιτζουδες και αργοτερα όταν η Θεοδώρα παντρευτηκε τον Ιουστινιανο, βολεψε και την
κολλητη της παντρευοντας την με τον Στρατηγο Βελισσάριο.
Συνεχίζεται…
Gherschaagk Σου χω Θεοδώρα...