esla Model 3 Deliveries Expected to Come Up Short; Shares Fall
Company targeted making 2,500 of the sedans a week by March
Fatality, credit downgrade and recall among negative headlines
“It’s about the magnitude of the miss,” Philippe Houchois, a Jefferies Group LLC analyst who rates the shares a hold, wrote in a report to clients Monday. Tesla probably fell short of a company-supplied consensus estimate of 10,000 Model 3 deliveries in the first quarter and may have trailed its target to end March making the sedan at 2,500-unit weekly rate, he said.
Nightmare Week
Tesla’s nightmare week also included a Moody’s downgrade of the company’s corporate family rating to B3, six levels into junk, which sent its unsecured bonds to all-time lows. Late Thursday, the carmaker recalled all 123,000 Model S cars built before April 2016 to retrofit a power-steering component.
I’m a willing participant in Tesla’s goal to revolutionize transportation. I realize that risk have to be taken to develop and mature any technology. I do not believe Tesla has any intent to harm me or my family. I also do not expect perfection.
Having said that, if I’m ever injured or killed while AP is active and it’s determined to be a result of the technology, DO NOT SUE TESLA on my behalf or pass any legislation. I understand the risk and believe the risk are acceptable. I’m a willing participant in the development of technology that makes driving easier, safer and automated. My expectation is that in a very short time as a result of people who are willing to use this technology, most and eventually all cars will be self driving which will ultimately save many hundreds of thousands of lives. This goal is worth the risk to my own safety to allow companies willing to take the risk to mature the technology.
When asked what percentage of customers who had reserved a Model 3 had configured options for their cars – a signal of how much profit the firm could make on each vehicle – Musk responded: “These questions are so dry. They’re killing me.”
Musk also cut off a question about capital expenditure, stating that: “Boring, bonehead questions are not cool.”
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
Τι περίεργο, η Τεσλα μπαίνει μέσα πριν από κάθε νέο μοντέλο και ξαναγίνεται κερδοφόρος μετά την κυκλοφορία του.
Spoiler alert: Μόλις ξαναγίνει κερδοφόρος θα ξαναρχίσει να χάνει χρήματα γιατί η ανάπτυξη είναι πιο σημαντική. Σε όποιον δεν αρέσει να πουλήσει τις μετοχές του.
There are decades where you fuck around and days where you find out
Μαυροβασίλης έγραψε: 03 Μάιος 2018, 15:33
δλδ δεν παρατηρείς κάποιο τρεντ;
υγ: έχω πει εξαρχής ότι θα είναι κρίμα
Ναι, τα κόστη rnd και manufacturing αυξάνονται αναλόγως της μαζικοτητας του αυτοκινήτου.
Ωστόσο το Model 3 θα είναι το μαζικοτερο αυτοκίνητο της Τεσλα για πολύ καιρό, το Y και τα Semis όταν βγουν δεν θα πλησιάσουν καν. Οπότε δεν θα ακολουθήσουν το τρεντ.
Διαφωνείς;
There are decades where you fuck around and days where you find out
Dwarven Blacksmith έγραψε: 03 Μάιος 2018, 15:40Ναι, τα κόστη rnd και manufacturing αυξάνονται αναλόγως της μαζικοτητας του αυτοκινήτου.
νοουπ, το ε&ε έχει πολύ μεγαλύτερης βαρύτητας επιρροές- η παραγωγή, εξαιρώντας τουλινγκ και προτσεςς (νοουντ του κομμιζ), όντως σε μεγάλο βαθμό (αν και δε γνωρίζω τόσο καλά αυτό το σκέλος)
τεσπα, συγκράτησε αυτό: θα είναι κρίμα να γαμηθεί μαλακίας κάτι θετικό που ξεκίνησε [αφήνομε τα υπόλοιπα και, κυρίως, την αλητεία να κάνει γκινυζ για τα AVs τους πελάτες]
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου